AMD staví další drahou továrnu v Německu; proč ne u nás?

Diskuze čtenářů k článku

Ivo  |  24. 12. 2003 21:27

Mohu tedy opravdu ze srdce poděkovat německé vládě za dotace. Nedělám si legraci. To se to konkuruje Intelu nižší cenou, když máte o investici postaráno. Ale to mi přeci vůbec nevadí. Naopak. Děkuji všem německým daňovým poplatníkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  25. 12. 2003 18:41

jojo - SOUHLAS!!! A jen tak dal, nemecti skopcasti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr  |  25. 12. 2003 18:44

Vzkaz Intelu: Prodavejte svoje xeonitania za cenu opteronu a hned uvidite tu melu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ich  |  23. 12. 2003 11:05

dresden in niedersachsen. ich geh gleich kotzen. hlavenka, du bist echt ein arschloch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  23. 12. 2003 12:08

)) Spravny postreh.

Zda se, ze pan Hlavenka uz je dusi nekde na horach. Doufejme, ze az tam dojede, tak nezjisti, ze v zemepisu chybel a je nekde uplne jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saladín.  |  25. 12. 2003 20:29

Priznakove spatne pouziti slova a--loch. Spis by se hodilo depp, trottel u.ä. S uctou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huhu  |  28. 12. 2003 22:21

Nemyslim. Zalezi na zemi, ale obecne to neni spatne pouzite. Pokud hovorime o moderni umgang a ne mezivalecne nemcine

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AdminBot  |  23. 12. 2003 10:38

At vezmu jakekoliv hledisko ohledne stavby FAB36 u nas, tak je negativni: pracovni moralka stejna jako za komunistu, naprosto otresna infrastruktura, neexistujici velka stavebni firma, ktera by dokazala zajistit stavbu, absolutni neschopnost ceskych politiku a naprosto silena ceska legislativa atd atd. Ceska Republika je takovy maly hnusny zapachajici vred uprostred Evropy a muze za to kazdy Cech, ktery se neprve 40 let flakal ve fabrice, pak rozkradl republiku, pak podporoval tunelare a zlodeje, pak nekolikrat za sebou zvolil polokomunistickou vladu plnou neschopnych idiotu, kteri neumerne republiku zadluzuju - a pak se nekdo hrozne divi, ze tu technologicky gigant nechce stavet fabriku za 2,5mld penez ?
Prijede sem nekdo z AMD a uz uvidi neskutecny bordel a neschopnost na letisti, kde se pohybuje clovek, ktereho ceska republika neumi vyhostit, pak nasedne do stribrneho passatu, kde ho taxikar okrade, ubytuje se v hotelu, kde zaplati 300$ za noc, ale na zachode ma toaletni papir z Penny za 1,90 a na recepci sedi fetak po prosmazene noci, ktery neumi poradne cesky, natoz aby se domluvil anglicky .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šťoural  |  23. 12. 2003 10:54

Vidíš to moc černě. Zkusím přidat optimistickou zprávu. DHL si nechává v Praze budovat centrum pro IS služby. Preju klidne a pohodove Vanoce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pajik  |  24. 12. 2003 13:37

S DHL bych byl opatrny. V Praze vznikne DHL(byvale Danzas) centrum, ale v Ostrave se zrusi do budoucna stovky mist DHL(Danzas) centraly. Tak jake to jsou prinosy??? Diky novym mistum vzniknou dalsi nezamestnani, viz drivejsi prispevky !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roco  |  24. 12. 2003 22:59

Ze by uz i ZAS/Danzas/DeutschePost/DHL pochopil ze centrala v Ostrave je nesmysl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Celaskon  |  23. 12. 2003 20:35

...a plna usta reci 'Jak bych to zrovna Ja udelal nejlip...'

Jses lepsi nez ten prumernej flakajici se Cech? Nic ve zlym - ale jestli ano, tak se rozhodne v 10:38 rano nezahazuj u nejaky diskuze, a zacni pekne tahat! Je totiz pracovni den, vanoce jsou a z zejtra, dovolena je pro flakajici se Cehy - at ten zapachajici vred Evropy taky tvym pricinenim uz kurva za neco stoji!

BTW: Ty jsi volil a nebo nevolil? Jelikoz 'plokomunisticka' je tady kazda strana, a i kdyz se treba tvari ze ne, tak tem plokomunistum stejne nakonec nahrava = KOALICE! Vsude, kde se podivas najdes bejvalyho komunistu, kolikrat se nemusis ani divat ven z vlastniho domu... Dneska kazdej tvrdi, ze komunista nebyl - co ale bylo tech 40 let? Prelud vyvolanej tema par stovkama lidi co se k tomu doznaj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sosik  |  23. 12. 2003 10:12

Dobry clanok, dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arkobad  |  23. 12. 2003 09:21

Jaká podpora je ještě morální a jaká již ne?

Podle mne jsou amorální všechny, protože stát napřed ty peníze někomu musí ukrást.

Navíc přínos takové akce je spíše záporný. Pokud si uvědomíte, že Německo dá 45 mil na jedno nové místo, znamená to, že na každé nové místo jich několik zanikne. Protože když odeberete podnikatelům i spotřebitelům tyto peníze, jednak podnikatelé přímo budou propouštět a jednak spotřebitelé méně utrácet, což v důsledku znamená další propouštění. Navíc je obecně příjmáno, že v neefektivním státním mechanismu se ztrácí až 40% prostředků, takže stát musí ukrást o to více.

Ptáte se tedy, proč to stát (resp. politici) dělá? No to je jednoduché. Státní propaganda i politická předvolební demagogie přeci tvrdí, že stát/politiky potřebujeme mimo jiné proto, aby "bojovali s nezaměstnaností". A čím více do těchto (z ekonomického hlediska nesmyslných a z morálního hlediska neospravedlnitelých) akcí budou cpát (našich) peněz, tím většího uznání ze strany voličů se jim dostane. Politik uvažuje v horizontu volebního období, jediná jeho motivace je být zvolen znovu, víc ho logicky nezajímá.

Hlasy získá "vytvořením nových pracovních míst". To, že na každé takto "vytvořené" místo jich 5 zanikne, to je mu jedno, protože to propouštění si s jeho osobou nikdo přímo nespojí (nakonec ty lidi vyhodí "zlí kapitalisté") a on bude v televíííízi jak přestříhává pásku u nové otevřeného závodu, který přeci přinesl 1000 nových pracovních míst.

Bohužel, toto je principiální problém logicky plynoucí z vlastností naší formy demokracie, kde někdo má právo brát peníze jiným a realizovat za ně svoje fantasmagorické projekty FABem počínaje a Grippeny konče, popřípadě si za ně kupovat hlasy jednotlivých silných voličských skupin.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 12. 2003 09:41

mezi Pardubbicema a Hradcem bude stat spalovna odpadku, zaplati ji krajske rozpoty + dotace EU, kapsy si namastej dodavatele a provozovatel

prinos: 45 pracovnich mist

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 12. 2003 09:43

mezi Pardubbicema a Hradcem bude stat spalovna odpadku, zaplati ji krajske rozpocty + dotace EU, kapsy si namastej dodavatele a provozovatel

prinos: 45 pracovnich mist

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  23. 12. 2003 09:45

mezi Pardubbicema a Hradcem bude stat spalovna odpadku, zaplati ji krajske rozpocty + dotace EU, kapsy si namastej dodavatele a provozovatel

prinos: 45 pracovnich mist

p.s.: slape vam to jen co je pravda:
--
Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/mod_Forum/Reply/Default.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can change this limit by specifying a new value for the property Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration tools.
--

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MZ98  |  23. 12. 2003 09:59

To je klasika tak kolem deváté ráno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kawa  |  23. 12. 2003 10:22

Ano, ano, ano, řekl jste to i za mne!

jen bych dodal, že nejlepší způsob boje proti nezaměstnanosti je odebrat podpory a zavést institut veřejně prospěšných prací

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arkobad  |  23. 12. 2003 10:52

Ja si myslím, že ani to neni potřeba. Nic "veřejně prospěšného" neexistuje. Prospěch mají vždy konkrétní jednotlivci. Ani z uklizených ulic (v Ostravě) nemají prospěch všichni (třeba Berouňáci).

Nehledě k tomu, že nezaměstnanost je jen umělý, státem vytvořený, problém (pomocí minimální mzdy a dalších regulací pracovního trhu). Práce je prostě zboží na trhu práce. A prakticky každé zboží je prodejné, záleží jen na jeho ceně. Pokud díky minimální mzdě a dalším regulacím, vyjde i člověk s IQ 80 a nedokončenou ZŠ zaměstnavatele na 10000Kč, tak se prostě nevyplatí ho zaměstnávat. Pokud je někdo špatný astronom a přijde o práci astronoma, tak ať jde třeba učit fyziku na ZŠ za 10 hrubého, a když nemá ani na to, tak ať jde zametat ulice za 5!

Pokud taková práce někomu přijde pod jeho úroveň, nebo se mu třeba nechce za prací dojíždět 100km denně, je to jeho problém a nevidím důvod, proč by mu ostatní měli něco platit.

Jaká nezaměstnanost? Dříve si příslušníci střední třídy (tedy i drobní podnikatelé, úředníci i učitelé a lékaři) mohli dovolit paní na úklid a paní k dětem. Kde je teď seženete? Kde seženete zahradníka, zedníka, atd? Prostě nejsou, sedí doma na podpoře. A že by střední třída na jejich služby neměla? Ale ano, kdyby nemusela platit daně 70% (daň+soc+zdrav+uhradyuZaměstnavatele+DPH+spotřebky+atd) , tak ano. Stejně dnes musíme vydělat na jejich podpory a navíc na mzdy úředníků z pracáku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  23. 12. 2003 21:14

svatá pravda, samozřejmě za předpokladu, že člověka postavíte na roveň obchodní komoditě. Kam takové uvažování vede, načrtli už takoví "vélupci" jako Hitler nebo Stalin. Ne vše lze přepočítávat penězi a ne všechny lidi s IQ 80 lze házet do stejného pytle. Naprosto chápu, že pokřivená komunistická společnost, ve které valná většina národa prožila většinu svého života, klade materiální stránku věci nadevše; na západě, tam kde se doopravdy o takových věcech rozhoduje (ne, nemyslím politické partaje, ale nadnárodní koncerny) se takové řeči zásadně nevedou. Všichni vědí, že si to prostě nemohou dovolit nahlas takové věci říkat. To, že to pak více či méně skrytě praktikují je ovšem již vec jiná -- říká se tomu "aplikace ekonomických pravidel v praxi", kdežto to co jste předvedl Vy lze nazvat maximálně "mírně ulétlá abstrakce ekonoma -- amatéra"

Nechci moralizovat, nechci poučovat, osobně mi také vadí, že ze svého platu živím pár nezaměstnaných, ale snažím se nezjednodušovat nezjednodušitelné. Klasik říká, že vždy existuje minimálně N špatných jednoduchých řešení z N možných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arkobad  |  24. 12. 2003 01:18

Ja nikoho nestavim na roven obchodni komodite a nehazim vschny s IQ 80 do jednoho pytle.
Jak jste na to prisel?
Nic proti zadnym lidem (ani tem s IQ80) nemam. Dokud ale me jejich nizke IQ nezacne nejak omezovat, nebo dokud me nekdo nenuti je zivit. Prijde mi divny system, ktery se ridi stejne tak hlasem cloveka s IQ80, jako docenta s IQ180. Divny a nespravedlivy je ten system, kde muze stejnou merou rozhodovat ten, kdo ten system danemi financuje, jako ten, kdo z cizich dani zije. Kde je rovnovaha prav a povinnosti?
Jsem pouze zastancem dobrovolnosti a svobody. Jakekoli vztahy musi byt zalozeny na dobrovolnosti a vzajemne vyhodnosti. Cokoli jineho je nasili, natlak a zlocin.
Jen rikam, ze nikdo nema moralni pravo nekomu jinemu narizovat, s kym ma byt solidarni. Nikdo nema pravo vlastnikovi firmy rikat, kolik minimalne musi lidem platit.

Klasik hlavne rika, ze to nejjednodussi reseni byva to spravne!

Vam vadi, ze musite zivit nejake nezamestnane. Bohuzel ale nejdete k jadru problemu. Me vadi, ze nekdo ma ze zakona tu moc mi naridit, ze je musim zivit. Vam vadi dusledek, me pricina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  24. 12. 2003 15:57

Měli jsme nedávno sraz třídy z bývalé základní školy, která vlastně odstartovala náš další život a vzdělávání v něm. Jeden z mých tehdejších spolužáků, který vlastně ani nedošel do 9. třídy, protože dvakrát propadl, se nám ledabyle pochlubil svou stavební firmou cca okresního formátu, která je dnes jednou z nejžádanějších firem ve svém oboru a ten kluk který ji založil a dnes ji dál úspěšně vede, skutečně nedodělal základní školu a tak se tenkrát šel vyučit na tesaře vlastně z nouze.
Má účetního, který je také naším spolužákem. To je naopak Ing a vystudoval obor jaderný fyzik v Berlíně, pokud se nepletu. Vidíte? A dnes je rád, že ho bývalý třídní blb zaměstnává aspon jako svého účetního.
Jo, jsou to paradoxy že? Hlavně je na tom vidět, že není vždycky výhodou co nejvyšší IQ. Ono také záleží hodně na tom, jak se s tím co kdo máme v hlavě dál naloží. A také z toho je vidět, že nelze jen tak někým pohrdat proto, že nemá vzdělání jako třeba právě ten jaderný fyzik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arkobad  |  24. 12. 2003 16:23

No, ja kazdopadne nikym nepohrdam a toho vaseho uspesneho spoluzaka obdivuji.
Asi se hodne snazil a ted je za to spravedlive trestan vysokymi danemi.
Ty dane pak jdou jednak na ty, kteri se tak nesnazili a take jdou na investicni pobidky podobne tem nemeckym AMD.
Ani jeden z techto ucelu vsak nemuze ospravedlnit okradani vaseho uspesneho spoluzaka statem. Kradez zustane kradezi, i kdyz se nazve jinak (dane), vysvetli se vznesenymi cily (solidarita, pobidky, ...) a vysperkuje radoby ospravedlnujici ideologii (socialismus).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milionar  |  24. 12. 2003 22:01

Varovani a pozn. autora: Tento prispevek obsahuje zbezna invektiva!!!: Arkobade, clovece, ty si ale hovado. Jestli se ti neco nelibi, seber si svoji tlustou prdel a odjed do nejakeho danoveho raje. Nikdo ti v tom nebrani. Garantuju ti, ze existuje spousta lidi, kteri si rozhodne nemuzou za to, ze jsou nezamestnani. A kteri se treba z duvodu "restrukturalizace" na delsi dobu ocitli na dlazbe. Nema to nic spolecneho s tim, jak moc jsou schopni nebo neschopni. Takze az jednoho krasneho dne zjistis, ze nemas ani na to, aby si si necim mohl utrit prdel, tak si na me vzpomen. Ja osobne radsi v klidu zaplatim dane a budu si pritom myslet, ze to treba davam na charitu. Protoze bych se nerad dockal toho, ze se po ulicich budou promenadovat davy zebraku, snazici se rozpoutal nejakou komunistickou revoluci. Za ucelem, "aby vsichni meli vsechno". Protoze o tom to je ty idiote. Tak radsi drz hubu a pamatuj si prvni a posledni zakon revoluce: Revoluce je vzpoura tech, kteri nemaji nic, proti tem, kteri maji vsechno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  24. 12. 2003 15:39

Kdyby lidi nemuseli "pracovat" i ve věku kdy je normální už jít do důchodu, bylo by mnohem víc volných míst pro mladé absolventy škol i učnáků. Netvrdím že mezi nezaměstnanými lidmi není plno těch co raději než do práce si zajdou pro podporu. Ano, je jich takových dost. Byli ale za každého režimu, jen za toho rudého by šli sedět za příživnictví. Daleko víc je ale lidí kteří o svou práci přišli díky neschopnosti všech vlád, které se zde vystřídaly od to našeho roku 89. Těmto vládám můžou lidé poděkovat za to že dnes máme daně až se jeden nestačí divit že jsme už dávno nepřestali se soukromým podnikáním. Díky těm vládám se prožralo do poslední koruny všecko co se získalo z privatizací kdysi státních podniků a díky vládám do dneška plno státních a polostátních firem dotujeme z našich daní. Takové České dráhy, Telecom, banky a nevím co všecko se mnohokrát oddlužilo, aby se to všecko za chvíli dostalo do ještě větších dluhů a je to opět vinou rozhodnutí našich politiků. Tady v tomto státě je úplně jedno kdo je ve vládě. Jestli to je ČSSD, Komunisti, ODS nebo KDU-ČSL, všecko je to jeden gauner vedle druhého. Všichni mají komunistické školy a bolševické myšlení, i když si dnes hrají na středovou nebo pravicovou vládu. Myslím si, že brzy nastane další z mnoha vln emigrace z Čech. Ostatně pár rodin které to tady už balí dokonce znám osobně. Je to smutné, ale tak to opravdu dnes v této zemi vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
skyfinger  |  23. 12. 2003 21:38

Vam asi jen tak nedojde, ze nejde o pracovni mista, ale o zisk, ktery firma bude na uzemi Nemecka vykazovat. A to je presne duvod, proc tady ted nikdo moc nechce stavet. Kdyby jsme tu mel nizsi dane, tak si treba AMD spocita, ze i s podporou Nemecka by bylo vyhodnejsi vyrabet v CR protoze by si nas stat "ukradl" ze zisku o hodne mene.

Otazka, jestli to je moralni ci neni, zalezi spise na tom jestli Nemecko na teto "akci" vydela nebo prodela! A z logiky veci vypliva, ze urcite vydela!!!! Ne hned, ale treba za 10let. Inu mit ve state fabriku kterou protecou stovky miliard ve zbozi, to je vice nez vyhra! I kdyby tam pracoval jen jeden clovek!!!!

PS: Myslim, ze z vybranych dani by nemecko mohlo dotovat vice nez nekolik tisic nezamestanych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem  |  23. 12. 2003 08:11

Když nějaký investor dostane v ČR nadstandardní podmínky, tak je hned ze západní strany křiku, že se porušují pravidla volné soutěže. Když Němci do někoho nacpou miliardy USD, tak je to ale v pořádku. Kdyby na to ČR měla prostředky a poskytla někomu podobnou podporu, tak by se to zcela jistě projednávalo v Bruselu (protože to se přece nesmí, přetahovat našim bohatším přátelům takové investory).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ray lawyer  |  23. 12. 2003 09:32

ehhhhh, tedy, jako, "bohatším" jako "kapitálově bohatším",
anebo bohatším jako "s lepší pracovní morálkou, stabilnějším ekonomickým i společenským prostředím (tady by nekeré strany-ODS- rády předčasné volby asi tak každých 7 měsíců ).....
...a to jsem pominul TU Dresden (dle mého po MIT a Berkeley nejlepší technika na světě....víte, on v takové FABce asi nemaká leckterý dělník od Wienerbergeru

....no a nakonec..je to Deutschland ....ne, že bych nevěřil v náš potenciál (viz třeba FI MU) , ale tady by to teď postavil leda úplný blázen....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Sorm  |  24. 12. 2003 12:15

Hmm, co by FI MU pomohla ve vývoji polovodičů??? Vždyť její úspěšní studenti sotva budou patřit mezi ty, co jsou schopni praktického návrhu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Bravenec  |  23. 12. 2003 07:10

Ceské křemíkové údolí leží na Labi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrD  |  23. 12. 2003 03:48

Fab30 NENÍ pořadové číslo továrny - číslovka 30 označuje, za kolik let od založení firmy AMD bude továrna uvedena do provozu. Tedy továrna Fab30 byla postavena a uvedena do provozu 30 let po založení firmy AMD. Fab36 bude uvedena do provozu 36 let po založení firmy AMD. Je to jasné? Žádných pět (menších) provozů firma AMD mezi těmito dvěma továrnami nepostavila. Když vidím, jaké nesmysly tu plácáte pane Hlavenko, jak mám potom věřit vašim dalším článkům o tématech, do kterých zas tak moc nevidím, abych mohl odhalit takového fundamentální nedostatky?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RenierX  |  23. 12. 2003 08:07

Pan Hlavenka si proste jen poplet zpusob cislovani tovaren u AMD a Intelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrD  |  23. 12. 2003 08:19

Máte pravdu, asi ano, ale tady o tom víme, tak nad tím mávneme rukou, ale v jiných polemikách z oblastí, do kterých tak moc nevidíme se může pan Hlavenka dopouštět podobných radikálních omylů a my to vezmeme jako fakt. Tak nevím, co je lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 12. 2003 10:19

Co je lepší? Přemýšlet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  23. 12. 2003 10:02

Pokud máte pravdu, tak jsem skutečně "střelil kozla", omlouvám se. Vím, že u Intelu to je podle pořadí, předpokládal jsem automaticky, že u AMD je to stejné. Na druhé straně ta podstata článku je někde jinde, alespoň doufám :)

jh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boygeorge  |  25. 12. 2003 12:23

Obávám se, že i toto vysvětlení čísla je poněkud mimo mísu, jedná se o velikost zpracovávaných waferů v centimetrech, většinou je ta velikost uváděna v palcích. Wafer je ten "řízek" polovodičového materiálu, na který jsou pak "exponovány " jednotlivé čipy. Kdo se vyzná v technologii polovodičů, tak potvrdí, že 12 palcové wafery jsou dnes technologická špička, běžné jsou 8-10.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrD  |  26. 12. 2003 19:59

Ne, je to tak, jak píšu v mém příspěvku nahoře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  23. 12. 2003 01:02

Proste ty nejvetsi firmy zacinaji diktovat statum a jejich vladam, co musi vsechno udelat, aby u nich postavili tovarnu.

To je stejne jako s Hyundaiem v Cesku. Sef Czechinvestu rekl, ze Hyundai zadal pro sebe takove ustupky, slevy na danich apod., ze uz ta investice (i kdyz v radu mnoha miliard) prestala byt pro CR zajimava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nikorr  |  23. 12. 2003 21:23

 Ja si spis myslim , ze Hyundai nenasla vhodny zpusob jak ty nase ''politiky '' uplatit .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sandra  |  20. 12. 2004 09:06

mi vyme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor