AMD se směje a Nvidia má problém. Nová hra Godfall vyžaduje v maximální kvalitě 12 GB grafické paměti

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 108

Názory k článku

28. 12. 2020 22:46

AMD dárky pro chudé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 11. 2020 09:51

Hraju ve fullHD a do dneška si vystačím s GTX 970. Raytracing, 4K a podobné kokotiny jebe pes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2020 21:14

Klasika, kdyz bych nekde napsal ze je to malo a ze pozaduji za ty penize 3080 s 16GB pameti, bylo by to hned ze to staci a na co to potrebuju :( Jenze kdo kupuje za tyhle penize kartu, asi ji chce na delsi dobu a ne jen na rok. Ze to ted staci je super, ale za 2 roky to uz bude jinak :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2020 10:33

Neskutečná píčovina ta hra. A ty světelné "efekty" při soubojích jsou jak automatovky z 80-tých let. Jenze tam stačilo 16KB a ne 16GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 11. 2020 08:55

Vezmu to jinak. Pustil jsem si to video hry "Godfall¨a mně se to prostě nelíbí. Naopak, je to hnus.
Pokud tomuhle někdo říká top grafika, tak si klepu na čelo. Na takovou slátaninu je málo grafická karta za cca 27 tisíc korun? pche

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 11. 2020 07:31

To že nVidia vsadila na tak "malé" množství paměti u tak drahých karet, je každopádně fail. K čemu tak rychlé GPU, když nemá prostor, kde grafiku zpracovávat. Nicméně je možné, že by nároky her na paměť grafiky mohly poklesnout v okamžiku, kdy se zavede do praxe funkce, tuším se tomu má říkat Direct storage", kdy bude možné do paměti grafiky nahrávat data ze SSD přímo po sběrnici, bez nutnosti "cedit" je přes procesor, takže podstatně rychleji, než dnes. Nebude tudíž nutné data v paměti grafiky držet tak dlouho, takže poklesne celkové množství dat, které bude v jednu chvíli nutno v paměti držet. Tuhle techniku mají využívat oboje nové konzole a brzy má přijít i na PC. Do té doby ovšem může nedostatek paměti u nejmodernějších her použití nVidie limitovat, což je dost nepochopitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 11. 2020 00:25

MS Flight Simulator si ve 4K bere i 14 GB...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 21:04

Mno, kdyz vidim ty zabery ze hry, tak nechapu, jak tohleto muze nekoho lakat. Tolik blikani je dobre tak akorat na vyvolani epileptickyho shoku.. Clovek by si rad zaparil hru ve stylu "Return to Castle Wolfenstein" a misto toho vznika tohle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 20:41

Chacha nejvetsi radost mam z toho, ze si budou rvat vlasy bud odporni scalperi z bazose nebo idioti, kteri ty nvidie od nich koupili :DD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2020 20:37

Jsou chvíle kdy člověka potěší, že už nemá zas tak dobrý zrak, aby potřeboval takové rozlišení. Takže mne v podstatě stačí když to rozjedu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2020 18:54

Nepřu se potřebě více RAM. Jen, viděli jste to video, kde hru a její nároky predstavuji? Tráva doskakuje v jednom záběru par metru před hráčem, textury rozhodne na 4K nevypadají a ten jejich CSA obraz nevylepsuje, ale spíše napravuje tak, jak měl vypadat už od začátku.https://youtu.be/F2t5SsW9c1U

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 18:20

nikdo se nesmeje a nikdo nema problem, to je zase jen vase novinarska prekroucena bulvarni domnenka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2020 16:34

AMD : "The way it's meant to be played" ;D
....A to jsou jen první třešně při optimalizaci nextgen konzolových her ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 14:16

Nvidia ma urcite na kartach rezervu, takze vyda opat karty s vyssou pamatou, ktore nazve 3080 SUPER. Ked AMD zareaguje a o trochu pretaktuje svoje 6800 verzie, nvidia vyda o nieco rychlejsie karty SUPER MEGA a bude opat na vrchole. Nic nove pod slnkom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 13:58

Celkem zvláštní, že se jim chtělo dělat extra textury jenom pro malou skupinu lidí na PC, kteří těmi 12 GB disponují. Čekal bych jenom nějaké "univerzální" 4K textury, které budou i v konzolové verzi hry, a tedy se vlezou do těch 10 GB (pochybuju, že konzolové verze používají při sdílené 16 GB (V)RAM tyhle 12 GB textury).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2020 13:53

Tak jsem se podíval na video a chce se mi brečet. 4K textury, a vůbec všechny dostupné hyper super technologie včetně ray tracingu ... ale první záběr na kulatý ornament v čase 01:12 například (pravda, s dokonale vyhlazenýma hranama a spoustou odlesků) na kolo/kruh není kolo, ale pořád blbý n-úhelník. Přímo uprostřed obrazovky, obrovský že to bije do očí - a jen blbý 22-úhelník .. to je fakt ostuda .. člověk by už čekal že přestanou konečně trojůhelníkovat a začnou počítat b-splajny nebo jiné geometrické křivky.Sice je to hezčí, barevnější a v hyper ultra rozlišení s fíčurama, ale furt hranaté jako před 20 lety (tam sice byly textury a bump mapy a reflectrion mapy sice hnusné, ale triangulace furt ta samá.)Kdyby se to aspoň snažili zamaskovat a narvali tam místo 22-úhelníku aspoň 100/1000-úhelník .. ale takhle to přímo bije do očí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 13:33

Zaslepení značkou jsem u PC HW viděl od dob zakládání PCtuniungu. Ale dnes to je extrém. Sám mám nVidii, ale umím si přiznat, že paměť v nové řadě je fail a snaha šetřit na nepravém místě. Dnes je problémem jedna hra... za 2-3 roky jich bude celá řada (čekáme na dech beroucí vizuál). Asi všichni tušíme, že nVidia nakonec povolí - jen bude tak trochu lákat své ovečky na dřívější upgrade. Útočit na AMD, spekulovat o zaplacených vývojářích je směšné - jako bych poslouchal Applisty, kteří si zdůvodní i idiotsky maličkou baterku modelů SE. Postavte se k vašim idolům přímo a řekněte jim co dělají blbě. Jinak si z Vás udělají kobereček před vchod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2020 11:42

Je úplně jedno
- jak šikovní jsou vývojáři a jestli budou nebo nebudou optimalizovat
- jestli budu mít hru v HD nebo ultra HD texturách a jaký rozlišení
- jestli má UE4 prostředky pro ultra rychlé streamování texturDůležité je, jaký tato situace vyslala vzkaz investorům, trhu a zákazníkům. A pro NV tento vzkaz rozhodně dobrý není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 10:39

Tak pokud chteji vyvojari kvuli marketingu AMD napsat hru tak ze na maximalni detaily pobezi jen na 3090ce a jeste nevydanych kartach, notabene primitvni arenovku s grafikou jak z cinskeho bordelu, me gusta. Neco jako Doom Eternal ktery pri nesporne slusne atmosfere vypada jak z roku 2010 a taky ma prej problemy s pameti. Jen se ptam jak to delal chudak openworld RDR2, ze se na max detaily do 8GB vesel, pri tom vizualu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2020 10:35

Jelikož vývojáři v tom videu vychvalují spoustu AMD funkcí v jejich hře, je podle mě to oznámení o potřebě 12GB paměti vyloženě účelové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 10:32

Já bych si počkal na reálný výsledek. Takový Resident Evil na mne taky křičí v nastavení, že chce využít 12 GB VRAM, ale ve skutečnosti si veme tak 3,5 GB. Takže jestli to počítají se stejnou přesností...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 10:01

Vyvojari nebudou mene optimalizovat, budou optimalizovat stale priblizne stejne dobre/spatne jako dosud, jen ty specifikace jsou proste posunuty na 10GB pro XBOX a podobne na tom bude PS5. Na PC se da nastavit vetsinou vyssi kvalita, takze to tech 10GB muze prelezt a toto je prvni vlastovka. Samozrejme to neni zadna tragedie, proste nebudu mit UltraHD textury ale jen HighHD textury, jenze to prave delat nechteji ti, co jsou ochotni vrazit do grafiky desetitisice, toto delaji ti co kupuji mainstream a jsou na to pripraveni. Ono opravdu nejde mit 5 let po sobe stale stejne VRAM, jediny proc to tak bylo je, ze primarne se optimalizuje na konzole ktere dosud tu pamet nemely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 09:42

UE4 se chlubí tím, že vývojáři mají prostředky pro ultra rychlé streamování textur z SSD, aby to stačilo grafickým kartám v konzolích, a najednou, co do nich začne cpát prachy AMD, to nejde a vše se musí nahrávat do aspoň 12GB paměti na kartě ... plnohodnotnej streaming textur uměl už Crysis 2 a to je 9 let zpět, kdy se Crytek chlubil tím, že se jim celá hra vejde do 30-40 MB videopaměti a to byla doba pomalých HDD.Já jako proti paměti na grafice nic nemám, ať se nvidia chytí za nos a dělá 20GB modely, proč ne, ale buď autoři Godfall neumí pracovat s UE4, nebo Epic lhal při propagaci 4.25.xx verze, že umí streaming jako nadcházející UE5, nebo je to prostě zaplacená propagace a BFU bude zase kupovat grafiky podle paměti a ne podle výkonu (kdo si vzpomene na dotazy v poradně pár let zpět? - "já mám 6GB grafiku, ale je pomalejší než kamarádovo 4GB grafika, co mám špatně?")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 09:39

V článku ani čárka o tom, jak v onom maximálním rozlišení hra poběží. Taky může být nehratelná.Ale jak známe majitele grafických karet Ati, pardon AMD, těm bude stačit si s tím nastavením udělat fotku na IG story. LUL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 11. 2020 09:31

Jedno se musi nechat. Ta zenska v AMD je fakt dobra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  05. 11. 2020 09:19

Na jednu stranu je skoda dat tam umyslne min pameti, kdyz je dnes udajne levna, na stranu drujou je ale svet plnej programatoru, ktery neumi ani malicko premyslet o tom, jak sve programy zrychlit, nebo jak je zmensit, a nic je k tomu nenuti. Doba preje šlendrianu a plytvani na vsech frontach.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 11. 2020 08:55

Někdo tomu říká marketingový tah, někdo logický krok. Akorát Javořina si bude i za pár let stát za svým, že těch 10 prostě stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor