"AMD se domluvilo s několika herními studii. Některé hry si více porozumí s grafikami Radeon" ... to je taková střelba do vlastních řad, víceméně přiznání, že AMD karty stojí za prd a až teď po nějakém jednání si jich někdo všimnul. Tu blbost okolo 100% DX12 ani nekomentuju, to je fakt jak u retardů. Já AMD přeju, aby se vyšvihla, aspoň bude konkurence. A i když jsme na živě.cz, tak by to chtělo nějakou úroveň článků, aspoň co se HW týče, a ne "jeden fanboy napsal" :-/
https://diit.cz/clanek/vega-je-prvni-gpu-... priste se trosku podivam o cem mluvim ... VEGA je opravdu jedina architektura na trhu co umi 100% DX12..
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2018 11:49
Pochop, že to nikdo nerozporuje, ale každému je to úplně jedno, včetně vývojářů
kdyby to bylo vyvojarum jedno tak by VEGU nepouzivali coz se nedeje.. Proc myslis ze od vydani VEGY cim dal tim vic her je optimalizovanejch na AMD HW?
Protože je to první +- použitelná grafika, kterou AMD po letech vydalo. Opět střílení do vlastních řad.
Stratosi koukals vůbec na to video? Tam není o Vega žádná zmínka, pouze globálně o AMD GPU a AMD Radeon graohics což může být ve výsledku podstatně starší grafika obsažená v konzolích. Bože ty jsi demagog, že to svět neviděl
A už vůbec tam není nic o tom, že vývojáři používají Vegu B-]
Co by Stratos asi dal za to, aby tu měl také tlačítko "Smazat&BAN", jako mají se Stachem na DD?
Ledvinu? 😀
V poslední době je DX12 a Api Vulkan jak univerzální zaklínadlo. Prakticky žádná hra nemá 100% implementaci, na letošní E3 sem u žádné prezentace hry nezaznamenal ani slovo o tom, že se chystá plná implementace a podpora DX12 a Api Vulkan. DX12 oproti DX11 nepřináší žádné grafické vylepšení, ale lepší optimalizaci a využití HW hlavně práci s CPU a multivláknem. Ale než to propadne do všech her a vzniknou enginy postavené čistě na těchto řešeních uplyne ještě hodně vody a nVidia i AMD vydá ještě minimálně 2-3 generace grafik. Takže z pohledu roku 2018 a 2019 mi může být DX12 a API Vulkan a nekonečné dohady AMD 100% compatible a nVidia ne úplně jedno.
Jj, paradoxně na "full feature DX12" netlačí ani sám Microsoft - zaprvé by se obral o potencionální zákazníky se starším hardwarem a zadruhé by musel tlačit na vývojáře při portaci na Xbox. Ale to Stratos nepochopí, pořád si pojede tu svojí pohádku dokola 😉
Spíš bych bral kdyby AMD a Intel začali společně tlačit vývojáře aby psali programy co umí smysluplně využít víc jak 4 jádra a 8 vláken. AMD vyrukovalo s 32 jádrovým a Intel s 28 jádrovým CPU, ale většina dnešních aplikací neumí pořádně pracovat ani s polovinou.
podporu vice jader resi hodne Vulkan jako nizkourovnove API.. Vuci DX11 je to uplne jiny kafe
Blahopreji Vam k prvnimu (a zatim jedinemu) smysluplnemu a pravdivemu prispevku, ktery jste zatim do teto diskuse vlozil!A dodatecne dekuji za tu velmi veselou "odpoved" na muj uvodni dotaz ohledne te "podpory freesync".
A vůči DX12 je Vulkan lepší nebo horší?
lepsi, protoze tam neni tolik balastu od MS.. Na vyvoji Vulkanu spolupracovali vsichni velci hraci na trhu.. do DX12 si MS sice nechal neco "poradit" ale stale tam udelal celkem dost bordelu vuci VULKANU.. Vulkan dokaze z identickyho HW stale vymackat lepsi vykon nez DX12 to se obecne vi... Vulkan take vyuziva vetsinu z Mantle coz neni nic divneho Mantle defakto nakopnul trh jako takovy. Nebejt Mantle od AMD tak bysme se na Vulkan i DX12 nacekali mnohem dele..
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2018 21:28
Ukaž ten balast. Nalinkuj ty rady. Nepohrdnu ani odkazem na "vyšší výkon Vulkanu proti DX12". To bude počteníčko na dobrou noc jedna báseň 🙂
Můžeš kdyžtak přihodit odpovědi, které tu z tebe páčíme na tebou dosud nezodpovězené otázky ať to máme pohromadě:- Přes co se vykresluje DX11 + pár featur z DX12?- Která hra je 100% nativní DirectX 12?- Které hry nejsou kompatibilní s GSync?- Proč má OC s vodníkem Vega64 (jediná architektura na trhu co umí 100% DX12) menší výkon než podstatně starší 1080Ti a ještě v Ashes of Singularity vyvíjené úzce s AMD?- Jaké nejnovější Vulkan feature používá Wolfenstein 2, doplň i ty, které nVidia karty neumí.- Prosím o vysvětlení jak mohou být konzole (feature level 12_0) podporovat lépe DX12 než současná generace nVidia Pascal (feature level 12_1).PS: Kdyžtak můžu přihodit další, podstatně starší perly typu "Intel Kaby Lake G je levnější" ikdyž sám Intel neuvedl cenu apod.
Nejde říct, že Api Vulkan (Mantle v OpenGL) je lepší než-li DX12 ani naopak. Ani na jedno není od základu vyvinut nativní engine vždycky je to nějaký port z DX11. To že oboje má oproti DX11 výhodu v tom, že jde o low level API je fakt to nikdo nerozporuje. Ale bude tu stát AMD a Sony proti Microsoft a nVidia jedni budou tlačit Vulkan jedni DX12. Vzhledem k všeobecné lásce mezi AMD a nVidia nepočítám s tím že se dohodnou na 1 standardu. Trpět bude jako obvykle jen zákazník jelikož menší studia nebudou optimalizovat pro obě technologie. nVidia letos přinese novou generaci čipů, AMD má přijít s tím samým co poslední 3 roky jen pod 7nm výrobním procesem takže bude zajímavé sledovat o kolik se zas otevřou nůžky.
problem je ze Nvidia nechce ani Vulkan ani DX12 kdyz tam jejic grafiky podavaj horsi vykon.. Proto se Nvidia snazi u vetsiny her kde ma naky slovo aby hry vysly nejdrive v DX11 rezimu a DX12 prisel az pozdeji formou patche.. ma tak lepsi pozici pro prvni testy a recenze kde ma lepsi vykon.. vem si The Division 1. Kdyz hra vysla mela Nvidia lepsi vykon "logicky" a kdyz do hry pridali DX12 hned mela lepsi vykon naopak AMD.. Druhy dil uz vychazi pod hlavickou AMD a vsichni vi proc se tak vyvojari rozhodli, proste chtej vydat hru jako DX12 a k tomu potrebujou partnera co ma schopny HW k tomu aby tam vsechny ty featury fungovaly a to proste nvidia nyni nema.. Uvidime co nova generace karet, snad uz konecne Nvidia s podporou novych API vyrovna aspon 6 let starou generaci HD79xx
"Proto se Nvidia snazi u vetsiny her kde ma naky slovo aby hry vysly nejdrive v DX11 rezimu a DX12 prisel az pozdeji formou patche.. ma tak lepsi pozici pro prvni testy a recenze kde ma lepsi vykon.. vem si The Division 1. Kdyz hra vysla mela Nvidia lepsi vykon "logicky" a kdyz do hry pridali DX12 hned mela lepsi vykon naopak AMD."Něco podobného jsi tvrdil už nahoře 20. 06. 2018 07:35 tak sem hodím link ještě jednou https://www.youtube.com/watch i nová Vega64 s "nejvíc" podporou DX12 ztrácí 20 FPS. To úplně nekoresponduje s tvojí pohádkou, že?
Ach jo už mě ty kydy okolo DX12 a Api Vulkan nebaví, je to pořád to samé dokola AMD má 100% podporu, nVidia nepodporuje všechny feature skvělé pak ve výsledku některé hry běží pod DX12 lépe pod AMD další zas pod nVidia. Stejně dokud nezmizí současné konzole nemusí se to řešit, nikdy to nebude engine postavený čistě na DX12 ani Api Vulkan protože to současné konzole prostě nepodporují vždycky to bude nějaký hybrid s podporou. To samé jako technologie vylepšení obrazu nVidia a AMD, jedno nefunguje v desktopu pořádně na druhé a konzole to pro jistotu nepodporují vůbec protože jsou rádi že jedou 1080p@60Hz. Ono by AMD potřebovalo konečně sesednout z obláčku do reality, jediné proč AMD dodává čipy do konzolí jelikož jako jediný výrobce přistoupil na 15% marži. Navíc v oblasti VisualFX je nVidia cca 5 - 10 let před AMD tak by se tihle dva pitomci konečně mohli domluvit na standardizaci
Očekávám, že budeš poučen samotným mistrem že jediné moderní API Vulkan ("nativně", 100% a "v poslední verzi") již po 4 letech používá JEDNA hra.
konzole ale VUlkan i DX12 podporuji (dokonce lepe nez soucasna generace karet od Nvidie Pascal), vsak je v nich HW od AMD..
Proč to tady píšeš nám? To piš vývojářům her, proč tyhle funkce nepoužívají 😀
to neni na vyvojarich ale na rozhodnuti MS nebo SONY. ten HW ale kompatibilni je
A proč to píše nám, proč to nepíše Sony nebo MS?Komu to tu cpeš?
tobe rozhodne ne :)
A proč na něj teda 2x za sebou reaguješ?
Copak se ti nelíbí, tyhle manýry používáš ty, tak jsem je jen použil taky.Jestli se ti to nelíbí, víš co máš dělat ... nevíš, o to to bude zajímavější pozorovat výsledek.
Zase kecáš, nejrychlejší XOX má feature level 12_0 https://www.techpowerup.com/gpudb/2977/xbox-one-x-gpu, Pascal má 12_1
papir snese vsehno... Nvidia dodneska neumi poradne VULKAN ani DX12 i kdyz "papirove" tvrdi neco jineho.. testy to jasne prokazuji ..Podivej kde je pod VUlkanem výkonove GTX 1060 vuci RX 580https://www.youtube.com/watchmistama je rozdil klidne 40% tak kde je ta "slavna papirova podpora Asynchronnich shaderu pod Vulkanen i DX12" jak nám nvidia uz pár let dozadu tvrdí?
Názor byl 3× upraven, naposled 20. 6. 2018 11:47
Přesně to jsem čekal, že sem postneš Wolfensteina a přesně tohle video z GPUReportu s OCAT AMD overlayem a v záhadném levelu a na High, který posíláš vždycky 😀 Mimojiné jsem k tomu videu psal jaké tam jsou ovladače, ale můj dotaz tam záhadně zmizel. Proč už se neoháníš Doomem kde GTX 1060 drží krok s papírově silnější RX 580?
BTW všude jinde naměřili rozdíly +/- 20% https://www.youtube.com/watch jedinej GPUReport takovýhle haluz numera...
tvuj odkaz je ale mohem starsi na starsich ovladacich.. Dyt je to jeste s LIstopadu 2017 proboha.. to je dosti neaktualni ohanet se vic jak ul rokem starymtestem.. od ty doby vyslo do hry spousta patchu + ovladace u AMD zas sly o kus vejs.. AMD na svejch driverech dost maka a neni problem od ty doby za 6 mesicu zvednout vykon na urovni jedne hry klidne o 10%
Názor byl 1× upraven, naposled 20. 6. 2018 13:14
Jasně, AMD šlo vejš, nVidie níž a ještě bych prosil tu historuku ja Wolfenstein 2 používá nejnovější verzi Vulkanu, když nic takového neexistuje, verze je akorát tak ovladačů, které na GPUReportu vůbec nejsou zmíněny.
AMD ovladače zrají jak víno.https://i.imgur.com/aVKfoMY.png...Ikdyž většinou spíš octovatí.
Hlavne ze ty Stratosi se tady ohanis testem z roku 2015...takoveho mimone, aby jeden pohledal fakt... 😁😁😁
jenomze uz v tom roce mela Nvidia oficialne rok na trhu ovladace 100% kompatibolni s DX12 a Vulkanem a AS jim mely davno fungovat.. u AMD vse fugovalo a u Nvidie nikoliv a to je proste dokazany fakt.
Stratosi, kazdy prumerne inteligentni jedinec vi, ze pokud si jeden z vyrobcu procpe do DX svou proprietarni technologii, tak to na jeho HW pobezi lepe nez na HW konkurence...nicmene to ani v tomto pripade neni pravda, protoze na 1080 Ti bezi AS rychleji nez na HW od AMD. 😁😁😁Nicmene muj prispevek byl o tom, ze druheho drbes za to, ze postnul test s pul roku starymi ovladaci, a ty das v poho odkaz na test skoro 3 roky stary...ty musis byt hodne nemocny... 😁😁😁
to ale neni proprietní technologie a Nvidia vyrvavala ze to podporuji take a dokonce lepe nez AMD, a skutek utekl.. Proc nepriznali hned ze to jejich HW neumi?
Neni to proprietarni technologie? A kdo krome AMD s tim jeste prisel? Belka, Stach a Soucek? 😁😁😁Jinak, nVidia AS tak neumi, ze je ma dnes vykonennejsi na 1080Ti nez AMD se svou Vegou, ktera slavi uspech, kde se jen objevi... 😁😁😁
Jenomže ty lžeš i s tím rokem, ono je to totiž přesně obráceně a AoS jelo na Mantle, které se ovšem už tou dobou jmenovalo Vulkan a ještě to označuješ za dokázaný fakt 😉Datum tebou posílané recenze DX12 AS na SHW 20.11.2015 https://www.svethardware.cz/recenze-directx-12-multi-... Datum prvního ovladače Vulkanu 17.2.2016 https://www.svethardware.cz/vulkan-10-je-tu-amd-i-nvi...
Vulkan byl vyvijen pod INTELEM, AMD i Nvidii a radou dalsich firem. Nvidia verejne oznamila ze VULKAN podporuji plne a bez nakych chybicek.. jasne se pak ukazalo ze jejich AS prepinac neproacuje tak jak ma... Kdyby rovnou oznamili ze jejich HW to neumi a nebalamutili zakazniky nikdo by to neresil..
"...nikdo by to neresil..."Ne? Tomu sám nevěříš. Psal bys o tom úplně stejné plky jako teď.Mimochodem on to nikdo neřeší ani teď. Jen ty a oDDborník. A proč to nikdo neřeší? Protože kdo má grafiku od AMD, nemá proč se tím zabývat. A kdo od Nvidie, tomu je to také jedno, protože ty hry mu běhají také bez problémů.
Já ti říkám, že lžeš, že měla v tu dobu nVidia již rok ovladač. Recenze z listopadu 2015 nemohla jet pod Vulkanem když první specifikaci Vulkanu vydal samotný Khronos v únoru 2016, tady to máš přímo na jejich stránkách https://www.khronos.org/news/press/khronos-releas...
Tak už je to tady, mistr vytahává hlavní trumf - Wolfenstein 2 B-] Jan Belka (_Stratos_) 20. 06. 2018 11:4
znas jinou pokrocilejsi hru na Vulkanu?
Definuj "pokročilejší" a nalinkuj sem funkce, které Wolfenstein 2 používá, pak to porovnáme s dostupnými funkcemi definovanými ve veřejně dohledatelných specifikacích https://www.khronos.org/registry/vulkan/specs/1.0... Do té doby jenom "poslední verze" cucáš z prstu 😉
opet se ptam znas pokrocilejsi Vulkan hru?
A jak určím "pokročilejší" hru když nevím které funkce Wolfenstein 2 používá? Jedině, že bych si začal vymýšlet bez důkazů jako ty, redaktor IT magazínu. Nemáš absolutně nic, jenom cintáš a vaříš z vody.
takze neznas.. diky
Mě je celkem jedno ,že nvidia neumí DX12 na 100% ale proč vůbec používat sračkoidní omezené DX12 a pak bojovat s portacema když to můžou napsat jako DOOM pro Vulcan?
Proč vůbec používat Windows, když je Linux mnohem stabilnější systém?Co je vlastně smysl života a všeho? 42?
co to meleš
Co bys ceksl, kdyz sam meles sracky.
Já to napsal poměrně věcně zatímco vy dva tady blijete. Tak se aspoň nevyjadřujte trolové když nejste schopní dát dohromady smysluplnou větu.
Poměrně věcně, ale nesmysl z hlediska ... když je to tak jednoduchý, tak proč to tak všichni nedělají? B-]
Však právě na to se ptám v tom prvním postu 😀 Dnes si lze zahrát Doom3 na mobilu... proč? Protože byl napsanej pod OpenGL (pomíjím fakt ,že byl vydanej opensource), Minecraft? 99% zařízení, s tím ,že Mojang byla pidi firma svého času. Můžu si zahrát PrinceOfPersia? NE, vlastně je dneska štěstí staré hry vůbec rozjet. A Vulkan tohle všechno dělá mnohem lépe než staré opengl. Nějaké DX které běží jen na win10 kterému se opět propadl podíl rozšíření pod Win7 nemá smysl řešit, takhle musí psát pro různá API zbytečně, kdežto portace Doom2016 na nintendo switch byla za chvilku hotová.
Tohle není až tak úplně pravda. Pokud máš zdrojové kódy tak lze teoreticky jakoukoliv hru zkompilovat na jakoukoliv platformu nehledě na API. Problémem jsou specifické HW features, které se musí buďto převést na jiný HW a nebo emulovat s tím, že půjde dolů výkon. Co se týče Dooma 3 tak ten byl sice odzačátku vyvíjen pro OGL nicméně obsahuje třeba ARB shading, které mají různí výrobci řešené jinak tudíž je nutné pro každý HW napsat jiný kód. Doom3 taktéž obsahoval upravené stínování jedním objektem na druhý což nebylo v tehdejší specifikaci (ono je tam toho víc, ale to nehraje roli). Pokud bych to vzal z opačného konce tak třeba Gran Turismo, které využívá OpenGL (resp. OpenGL s HW vendor specific instrukcemi) tak si ho na Windows zahraji pouze s emulací některých instrukcí byť Windows OpenGL podporuje 😉
Stratos v akci...rackujici blbka z ddworld musi mit orgasmus 😀
Snowdrop engine od Massive podporuje DX12 už pomalu 2 roky. Ve dvojce bude použitá inovovaná verze. Takže DX12 možná začne být použitelné. Trošku mě ale překvapuje že by do toho AMD mělo tlačit peníze. Snowdrop engine je aktuálně, pokud se nepletu, který jako jediný podporuje HFTS, na jehož vývoji lidi z Massive a NV spolupracovali. Bez toho si Division neumím představit.
Ono je to malinko jinak než to Stratos prezentuje - stačí se podívat na video z kterého vyplývá akorát tak abligátní "spolupracujeme s AMD a snažíme se abychom hráčům nabídli co největší herní zážitek", o žádných feature levelech nebo "100% DX12" tam není nic, to jen Stratos podsouvá něco co si vycucal z prstu.
Tak chápu že se AMD může dohodnout s vývojáři že za nějaké všimné zapracují na podpoře AMD. Nic neobvyklého, jen mě to překvapuje u toho Snowdrop enginu, který hojně využívá NV Works. Division byl titul i engine tvořený ve spolupráci s NVIDIA, byla to mimo jiné bundle hra k NV kartám.Engine se průběžně updatuje a zatím tam není nic specifického co by mělo být specifické pro AMD.
tak hlavne ta hra po aplikaci DX12 patche zacla behat lepe na AMD kartach, logicky vyvojari chtej lepe kompatibilni DX12 HW pri vyvoji dalsiho dilu.. U Nvidie tento HW stale neni k mani bohuzel tj neni na cem vyvijet..
Jj, tady je vidět jak Vegu 64 rozkopává GTX 1080Ti permanentně o 20 FPS, Vega 56 vede na 8 měsíců starou GTX 1070Ti o 1-3 FPS 😀 https://www.youtube.com/watch
pri vyvoji nove hry ale nejde o vykon.. oni potrebuji 100% kompatibilni HW s DX12 aby na tom mohli tu hru postavet.. Oni nemaj problem mit nakou brutalni masinu co jim to pocita treba s 10x Vegama a vsechno si distribujuji ze stanic sem... Vubec netusis jak vyvoj hry probiha..
Právě, že tuším - spolupracoval jsem mj. na vývoji her od FutureGames a Bohemia Interactive jako grafik. Žádné streamování/distribuce nikdo nikdy nebude používat protože to nemají implementované žádné grafické programy. Typicky jsme používali 3D Studio Max + realtime náhled přímo v enginu. Nejsilnější a dost exotické kombinace hardwaru používají až testeři, miláčku. To tvý vymodlený "100% kompatibilní HW s DX12" je prostě feature level DX12_10 a basta (viz. Xbox One s AMD), vyšší feature levely musí být exkluzivně pro PC. To neokecáš ani kdyby ses na hlavu stavěl B-]
dost zajimave ze teda nevis ze HW od Nvidie 100% kompatibilni s DX12 ani Vulkanem neni.. Vyvijis asi pekny prd :)A toho "milačka" bych si odpustil to si říkej doma ..
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 6. 2018 08:01
Ty tady matláš takový výmysly jako streamování z několika Veg na monitor a chceš mi poučovat of feature levelech v DX12? Kolik jsi těch her udělal ty? Leda velký kulový, studio jsi viděl akorát tak někde na fotce nebo z vyprávění. Co vím a nevím nech laskavě na mě 😉 Jedinej kdo tu z diskuze vždycky vyleze jak zpráskanej pes a useklou ostudou jsi ty B-]
DX12 v TCTD zvyšuje výkon celkem slusně ale problémem je že ta hra je sakra nestabilní - často nepřežije ani blbej alt tab.
to uz ale neni chyba DX12 ale toho ze byl do hry pridanej pomoci patche coz ne vzdy prinasi ruze.. Mnohem lepsi je kdyz se hra od zacatku vyviji ciste jako DX12 pak problemy nejsou skoro zadny.. Vem si DOOMa.. vysel od OPENGL a VULKAN byl pridan dotatecne.. Vykonostno posun byl i tak velmi dramaticky.. posledni dil wolfensteina byl uz ale vyvijen ciste na VUlkanu a prinesl jeste vetsi vykonostní boost hlavne grafikam co ho podporuji na 100%... Treba RX 580 8GB v tehle hre utika GTX1060 o desitky procent.. TO jasne ukazuje "zaostalost" architektury Nvidie..
A právě proto, že je jen na Vulkanu tak nikdo nemůže porovnat OGL/DX12/Vulkan. Ono by to taky mohlo dopadnout tak, že je ta hra pod Vulkanem pěkně doprasená
kdyby byl VUlkan doprasenej nefungovalo by to ani na AMD HW.. je videt ze tou vubec nerozumis a jenom obhajujes tu svoji "svatou" zelenou modlu..
Ale copak? Došly argumenty tak to chceš uhrát na nVidiota, který ničemu nerozumí? Tak prosím, ukaž mi kde ohajuju svatou nVidii.
Jezis, zase tyhle AMD fandovske kydy. -_-Neslo by, aby pro vas psal nejaky non-fanatik?
Zelená ovečka plačká a musí si kopnúť B-]
Nejsem fanda zadne znacky, kdyby te to snad zajimalo predtim, nez budes delat dalsi unahlene soudy. Ale texty tohoto cloveka jsou tak zaujate, az je to smesne.
Ono je to vlastně dobře, ukazuje to, v jak moc velikých s*a*kách tento web je... až se tady přístě bude hrdě bít do prsou Lutonský, jak tento web jede, roste kvalita a četnost návštěvníků, tak si vzpomenu, jak moc museli klesnout, aby jim tady alespoň někdo psal texty
To maji napadene stranky, kdyz vidim tech minusu 😃
> velmi dobrý výkon hlavně na kartách Vega, které jsou momentálně jediné karty na trhu, co podporují DX12 na 100%. To me z zidle opravdu nevytrhne...
nj ale je to pravda :)
A můžete prosím říci co konkurenci v implementaci chybí nebo co tam je špatně?Co jsem se díval tak amd Vega i nvidia 1080 podporují Direct3D 12.0 (feature level 12_1). Tedy z mého pohledu i konkurence dosáhla na 100%
Ale nic tam nechybí, jen je tam nějaká implementace funkcí, které se nevyužívají pro hraní her a ty snad nejsou full feature na nVidii, ale i tak je podporuje.To je jen takové ... to hehe moje grafika umí tohle ... a kde se ta funkce používá? ..... no nikde no 😝
Jj podporuje i nějaké optional features nad rámec těch feature level. Tzn nic co by byl standard a s čím mohou výývojáři počítat pokud explicitně nechtějí psát něco speciálního pro konkrétní kartu. Taky je to důvod toho proč musí AMD vývojářům platit aby si to prosadilo. Stejně to funguje i u konkurence.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 6. 2018 15:27
problem u nvidie je ze udava papirovou podporu pro DX12 ale nefunguji jim AS a to je zasadni problem.. Proto treba Maxwell generace podava horsi vykon pod Vulkanem nez pod OPENGL ve hre DOOM. Proste nejvetsi vyhoda DX12 i Vulkanu vuci DX11 nebo OPENGL je prave podpora AS coz rapidne zveda vykon.. U Nvidie ale ten "prepinac" nefunguje vubec nebo hodne spatne a pomalu, proto bud vykon klesne nebo nenaroste vubec.
Takže důkaz, že nVidia Maxwell neumí DX12 je, že musí zvedat výkon pod Vulkanem. Pane jo, to je logika :-O
980Ti Maxwell v Doomu přes 200 - ano Stratosi, neumí AS, neumí Vulkan 😀 https://www.youtube.com/watch
Článek si máte vyložit tak, že je třeba kupovat Radeony Vega, protože GeForce jsou odepsané, jelikož se AMD dohodlo s vývojáři, že bude intenzivněji spolupracovat na několika hrách a zahrne do nich své technologie (což je něco jako program Nvidie Gameworks, ale v případě zpráv o AMD je to pozitivní věc, zatímco u Nvidie je to věc negativní). A ne špekulovat nad tím, jaké funkce podporuje nebo nepodporuje, jak moc jsou, nebo nejsou potřeba, a nedej bože řešit, jaký to bude mít vliv na výkon, a už vůbec ne řešit nějaký poměr cena výkon (a to, že za cenu Vegy 64 plus mínus pár stovek můžete mít GTX 1080 Ti).Chtěl bych vidět tu zprávu, kdyby totéž udělala Nvidia. 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 6. 2018 15:30
Nezapomeňte, že všechny "dospělé" konzole mají čipy od AMD a proto se tak hodně dobře optimalizuje na AMD karty!Neříkejte, že jste za ty roky neviděly ty všechny testy, kde předehnala Vega Geforce.Já je teda neviděl, ale někdo určitě jo 😀Ale jo je to vtipný, konzole běží na AMD, "domlouvají dealy" s producenty ... no a nakonec to stejně dobře a občas i lépe běží na konkurenčních kartách 😀To zase budou ty TressFX, které to do prvního patche běželo na AMD plynule a nVidia se sekala až hrůza, pak vyšel patch a oboje běželo stejně dobře, ba přímo nVidie měla lepší implementaci a menší dopad na výkon ... a pak TressFX umřel a od té doby ho nikdo neviděl 😀 a to je konec pohádky milé děti.
tak TressFX žije v TR sérii, ale nevím o jiné hře která by to využívala. Tak jak tak maximální nastavení vždy, proč by taky ne s "výkonnou" NV kartou :)
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 6. 2018 16:12
TressFX byly jenom v 2013 rebootu. Do RotTR si nvidia nacpala ty blbý Gameworks.
"nVidia si nacpala"O tom co si kam kdo nacpe rozhoduje vývojář a né nVidia/AMD 😉
ano nacpala.. Nejvetsi vtip je v tom ze kdyz AMD vymyslelo ty vlasy do prvniho dilu, dalo nvidii zdrojaky aby si mohly svuj HW odladit na miru.. Kdyz Nvidia da svuj hairworks do naky hry tak AMD nedaj ani prd.. Proste pristup Nvidie je v tomto ohledu dosti kontraproduktivni a vetsina hernich studii tohle vi a proto gameworks nepouzivaji nebo je prestavaji pouzivat viz krasny priklad Ubisoftu ktery od GameWorks ustupuje cim dal vic.pokud by nvidia s GameWorks udelala otevreny standart tak bysme to meli defakto v kazde hre protoze by s tim nikdo nemel problem. GameWorks casem potka stejny osud jako proprietní 3D od Nvidie po kterem dneska uz nestekne ani pes, dopadne tak i G-Sync ktery je tedka taky dost na ustupu, cim dal vic vyrobcu se zacina klanet na stranu FreeSync (viz novinky na letosnim computexu kde G-Sync nebyl vubec videt ale FreeSync byl na kazdem kroku). Stejne tak dopadl i PhysX po kterem dneska nestekne ani pes, pritom za dob AGEII to byla super technologie na ktere se neustale pracovalo a optimlizovalo, za celou dobu co to pak mela Nvidia tak se neudelalo nic, hlavne na CPU kódu, ktery po 10 letech u Nvidie stale podporoval stare instrukcní sady a vyuzival vykonu jenom jednoho jadra procesoru, coz byl tezkej FAIL..
AMD TressFX zdrojáky visí na GitHubu léta letoucí - to je problém prodejní strategie AMDčka a né nVidie. Narozdíl od prvního TR kde byl výkonový dopad znatelný je v případě PureHair zanedbatelný (+/-2 FPS). Tvůj názor na nVidii nijak nesouvisí s tím jak si nacpala GameWorks do cizího softwaru. Už jednou jsem tě prosil abys napsal jak to nVidia dokázala a nikdy jsi to nevysvětlil. Klidně najdu link aby všichni viděli, že meleš pořád jedno a to samý dokola.Á tady si mistr hraje na vizionáře a předpovídá GW rychlý konec. Tady bych rád dodal, že GW používá za stejnou dobu (od 2014) násobně víc titulů než slavné TressFX (1 hra) a Vulkan dohromady (opět bych zde vypíchl vynikající strategii typu "tady máte Mantle a starejte se sami"). Ano po PhysX taktéž neštěkne ani pes, proto se používá v hrách přes CPU aby žvatlalové jako Stratos vůbec mohli hru spustit protože AMD k tomu nemá GPU alternativu, to samé flex apod. součásti balíku. Za dob Agai to bylo podstatně lepší hrál jsem na tom jednoho přibalenýho snowboardistu a jednu střílečku, dohromady bylo her asi 10.
Ad "pod PhysX neštěkne ani pes" - nezdá se mi, že by dodneška lidi nehráli třeba War Thunder (7mil. hráčů) B-]
ano papir snese vsechno :) Realita je ale v pripade Nvidie hodne spatna..https://www.svethardware.cz/recenze-directx-12-multi-...
Tímhle TŘI ROKY starým testem ve BETA VERZI, která byla vytvořena ve spolupráci s AMD jako demonstrace AS (ještě za dob Mantle) argumentuješ pořád dokola jako kafemlejnek. Pokud se podíváme na novější verzi hry http://www.gpureport.cz/recenze/50-asus-strix-gtx... tak je vidět (dole v kroužku), že nVidie AS umí. Opět znova a dokola specielně pro tebe dodám, že má architektura nVidie kratší Compute Queue než AMD a proto nemá stejný průběh. A zrovna v Ashes of Singularity je tam toho namláceno tolik, že to pomocí AS vypočítává snad komplet všechno kvůli demonstraci Mantle + GCN architektury
nvidia v te dobe mela oficialne uz rok podporu pro VUlkan i DX12.. Dodnes se nic nezmenilo... V tom tvem odkazu co postujes jasne pise ze mu AS nefungovaly nikde krom jedny hry kde se vytvorila fronta ale uz nemoho nijak overit ze to prepinalo spravne... CO si to tak precist cele!!AMD zadne takove problemy nema a uz od generace HD79xx jim AS funguji tak jak dle specifikaci fungovat maji, proto jim taky stoupa vykon..
Názor byl 2× upraven, naposled 20. 6. 2018 11:40
Pro změnu si přečti pořádně ten tebou posílaný odkaz, zejména větu "V novější verzi této hry byl na žádost společnosti Nvidia vývojáři (Oxide Games) kód hry upraven speciálně pro grafické karty GeForce."Další důkaz jak je AoS zprasená je porovnání Vulkan/DX12 kde je jasně vidět, které rozhraní je největší brzda https://www.youtube.com/watch Vega64 mimochodem pod DX12 dává zhruba poloviční FPS a to i v tom novějším datadisku. Jak mi tohle vysvětlíš? Že by Vega nebyla 100% nativně kompatibilní s DX12? 😀
ano upraven tak ze prepinac byl vypnut zcela aby nedochazelo k poklesu vykonu, BRAVO!!! u AMD funguje vsechno dle oficialnich specifikaci DX12 i VULKANU u Nvidie nikoliv a to je fakt prokazany mnoha vclanky..
Jasně, že na AMD všechno funguje, třeba vodou chlazená OC Veg64 @ DX12 40-80 fps https://www.youtube.com/watch, nahoře ta 1080Ti @ DX12 klidně přes 100 fps přitom by to mělo podle tvého tvrzení být obráceně 😉
srovnej si stejne drahe karty tj RX 580 8GB vs 1060 6GB :) VEga 64 neni cenovy ani vykonnostní konkurent pro 1080Ti ale pro 1080. Je videt ze absolutne nevis ktera bije.. Jako srovnavat Fabii ze superbem..
Všude napříč internetem se Vega 64 označuje jako výkonový konkurent mezi 1080 a 1080 Ti. Koneckonců stačilo se podívat na tvůj facebook kde jsi Vegy vyzdvihoval ještě mnbohem výše, že... Pokud srovnám GTX 1060 a RX 580 tak to dopadne jak? Více než o 1/3 papírově pomalejší karta s nepodporou DX12, AS dorovnává RX580 pod Vulkanem https://www.youtube.com/watch
Velmi dobrý výkon na kartách Vega, které díky bugům v jejich implementaci DX11 podávaly znatelně horší výkon, ale v DX12 (a 5ti hrách ve Vulcanu) srovnaly krok s konkurencí v daném cenovém segmentu trhu 😀
Ne všude DX12 funguje ve prospěch AMD. Tam kde AMD nestrčilo marketingově prsty to většinou dopadá jinak. Viz třeba všechny čistě DX12 hry jako Gears of War, Halo Wars, Forzy..
gears of war zrovna neni ciste DX12 hra.. protoze to stale bezi na starem DX11 enginu + par DX12 featur.. MS jenom zakazal na PC aby to chodilo i na DX11. Ta hra rozhodne nema nativni DX12 engine..
Doslova žádná hra nepoužívá "nativní" DX12 engine.
Forza ano.
Vyžaduje kartu, která podporuje DX12, ale otázka je, zda jsou všechny části slepence (enginu) DX12 nebo jde jen o části ... a ty jsou zrovna vyžadovány pro samotný běh.A to nejspíš nikdo, kromě samotných vývojářů, neví ;)
Minimum píšou GTX650 takže sice DX12 ano, ale víc než feature level 11_0 to mít nebude 😉
forza je stary DX11 engine + par featurz DX12 to samy co Gear of Wars.
A přes co se vykresluje DX11 s pár featurama z DX12? Hmm? Je to DX12 feature level 11_0 a to tvý vymodlený 100% kompatibilní AMD dostává čočku ať se ti to líbí nebo ne https://uk.hardware.info/reviews/7655/7/forza-moto...
Stratosi tak nás nenapínej a napiš, která hra je podle tebe DX12, fakt se nechám překvapit
nativni DX12 hra prozatim snad ani nevysla.. Stale se kvuli MS ty hry stavej hlavne na DX11 zakladu.. jedina hra co je opravdu Low lewel api je posledni dil Wolfensteina pod nejnovejsi verzi Vulkanu..
Tak proč tu vůbec hrotíš feature level DX12_1 Tier 3? Na low-level API se tě nikdo neptal (to je mimojiné každá hra od prvního Playstationu). Na Vulkan taky ne. A navrch přidáš historku jak všechny vývojářská studia brzdí Microsoft :-O
A ktere hry, prosim pekne, FreeSync "nativne nepodporuji". Kdyz uz tu mame toho propagandistu od AMD, tak ze by nas mohl poucit.. :o)))
pozor na to nektere hry orpavdu nejsou s FreeSync kompatibilni...http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-3169727/games-su...
A schválně, kolik her není kompatibilních s Gsync? 😀
Tohle není nekompatibilita hry a FreeSync. Hra nemá s FreeSync nic společného, to je záležitost mezi grafikou a monitorem. Co ale v tom odkazu píší, tak to funguje pouze tehdy pokud hra běží v exkluzivním fullscreenu, tzn ne borderless window nebo window mode.Gsync funguje jak pro full screen tak windowed mod.
Ale fuj, fakt musíte zkazit všechnu srandu.Jen si představte, co by tu za vysvětlení vypodil belka ... a Vy jste to celé zkazil 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.