urcite to tak bude .. ale fakt je ze AMD ma v soucasnosti nejnizsi poddil na trhu tak se tesim jak ten graf poleti nahoru :)http://www.cpubenchmark.net/market_share.html...
Hmm, koukam ze AMD slo do sebe... plan je to dobry.... tak uvidime, jestli podle nej vsechno pujde jak ma... A dokonce i design karet se dost zlepsil... je to sice malickost... ale prijemna :)
Pri citani som sa citil ako ked niekde v ramci zabitia casu vezmem do ruky nejaky bulvar😀Nadsenie by som krotil a rozhodne by som si nedovolil take tvrdenia, nemam sklennu gulu. Nizkourovnove API je potrebne vnimat len ako barlicku, nic viac. A stale existuju urcite rozdiely v koncepte jednotlivych novych konzoli, nehovoriac o desktop kartach. Nie je to len o GCN architekture. A aj ked vacsina si po precitani tohto s nadsadzkou povedane takmer promo-bulvar clanku povie, ze to dava logiku, tak v realnej praxi to moze byt inak.Nepadnem na uroven autora, nehodnotim a pockam si na skutocnost, ale predpokladam, ze nebude presne taka ako sa v clanku vykresluje😀
Pokud se SteamBox uchyti a vyhraje, tak to pomuze nVidii - myslel jsem, ze pracujou spolecne...
Moc si to neumím představit. Ta silně proprietární nVidie s uzavřenými technologiemy spolupracují s Valve, které svobodu steamOS a boxu vyzdvihuje do nebes
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 9. 2013 17:09
To uz asi tyzden neplati:NVIDIA To Begin Publishing Open GPU DocumentationPosted by Michael Larabel on September 24, 2013This week at XDC2013 NVIDIA made one of the biggest surprise announcements... NVIDIA will begin publishing NDA-free GPU programming documentation. They already have released some documentation and more is on the way as they seek to assist the Nouveau graphics driver developers in writing a full open-source 3D Linux graphics driver for GeForce GPUs. http://www.phoronix.com/scan.php... NVIDIA, Red Hat Partner Up For New Graphics ProjectPosted by Michael Larabel on September 28, 2013Jerome Glisse has long been involved with open-source Linux graphics drivers, but in recent months he hasn't announced any major breakthroughs like in past years. However, at Red Hat they have struck up a partnership with NVIDIA to work on a new device-agnostic API for the Linux kernel that can benefit the graphics drivers. http://www.phoronix.com/scan.php...
"Názvy jsou hodně zmatené a obsahují až moc písmen navíc"R9 290XHD 7970Nevím kde je chyba, ale dle mě je tam stále stejně písmen
Máš sice recht, já jen nechápu, proč prostě nepokračujou v logice číslování dál.
Nevím. Původně jsem čekal HD9000 sérii. Ale asi pro to měli dobrý důvod, na nové značení jsem si zvykl celkem rychle
nepokracujou ve stare logice protoze rada 9000 tu uz byla a docela nedavno jeste ji mam v suplikuhttp://www.czc.cz/sapphire-atlantis-ati-rad... ... tesil jsem se jaka to bude rarita stejne nazvy a uplne jiny hw .. tak zas nic :)
No a proč se nejnižší verze jmenuje R7 250 a vyšší verze R7 260X? Proč je tam to X, které je naprosto zbytečné. navíc u starších grafik bylo 'HD', zatímco tady je ještě R7 a R9. Takže ano, ty názvy jsou zbytečně složité.
Zatím stále platí dva znaky v podobě písmen a čtyři znaky v podobě čísel. Jejich logiku kombinování a zadávání při skladbě serií a modelů, oj, toť dotaz vhodný pro bohy. Asi budem muset pro zjištění ke kancelářím vývoje a managementu prodeje vůbec u ATi, sednout si u nich na plastové prkénko na WC a pak možná:ja dumaju, pačemu što éto tak nazyvájetsa...😀
jestli se pletu tak mě opravte prosím, ale pokud ta hra vyjde pro windows, tak stejně musí běžet přes direct X, takže nějaké low level api na konzolích je stejně naprd ne?
Pletes se, opravujeme te. Lze pouzit Open GL.
to vím taky a kolik her to využívá ?
Chcete hru na PlayStation a PC? Nejspíš zvolíte Open GL nebo abstrakci nad DirectX a OpenGL. Jednoduché počty. Uvidíme, jak to dopadne se současným vzestupem her na Linuxu, tam jsou možnosti podobné. OpenGL nebo něco nad OpenGL a DirectX.
Opravuju tě. Windows není něco co podporuje spouštění jen DirectX aplikací. Třeba OpenGL aplikace na něm taky běží.A teď k tomu přibude ještě třetí varianta s tím low level api pro AMD grafiky.On není problém že "nějak běží" ale to "jak běží". Počítače s AMD grafikami budou moci využít tohle low level api a pojede to přes něj, protože už to výrobci mají hotové a odladěné z konzolí. A pro ty ostatní grafiky se bude muset vyrobit nějaký ten directx (nebo opengl) shit, aby to tam nějak šlo spustit. Ale jak moc to pro ně bude optimalizované, tak to je záhada.
Ehh... 1) Mám GTX770, mám se začít bát, nebo se tyto "optimalizační revoluce" projeví až za pár let, kdy už bude grafika morálně zastaralá a budu si moct bez výčitek koupit novou?2) Není možné, že se Nvidia neangažovala v těchto již zaběhnutých konzolích (Xbox a PS), protože se rozhodla radši spolupracovat s Valve na SteamOS a SteamBoxu?
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 9. 2013 15:04
1) To chce klid2) Nvidia nemá x86 procesory - proto ji výrobci konzolí neangažovali. Snadnější převod her z konzolí na PC v tom hrál velkou roli. Nvidia teď dělá jen to, co na ni zbylo.
Ano začni se bát. 😀GTX770 jsi si snad nekupoval pro budoucnost, ale pro aktuální hry, ne? Ono se uvidí. AMD sice bude v těch optimalizovaných multiplatformách válet, ale to platí i pro procesory. A dneska každej moula doporučuje jako herní PC 4jádro od intelu, což ale znamená, že bude u portů z konzol čtveřice jader chybět. A když už to výrobce hry bude dávat na PC trh, tak to pro Intel nějak zkusí optimalizovat. A když už bude v tom, udělá to i pro nVidiu.Takže to prostě poběží, ale kdyby jsi koupil místo i5+GTX770 FX-8+7970 udělal by jsi pro budoucnost lépe. Ovšem pro přítomnost je lepší volba to první, že 😉
Konzole maji osmijadra, ale na Jaguaru - tedy s podstatne mensi frekvenci i vykonem na takt a jadro, nez Core. Takze bych nemel strach, ze by i5 neustihalo podobnou praci, jako bude delat CPU cast procesoru v konzolich. (Nejake potize pri portovani urcite budou. Ale vzhledem k tomu, ze i FX se od Jaguaru dost podstatne lisi, tak nemyslim, ze by sazka na FX byla takova vyhra i z hlediska hrani portu z NG konzoli.)
I5 má zase takt přes 3 GHz - tedy zhruba dvojnásobek, díky hyperthreadingu vidí systém 8 jader. Takže až takový rozdíl to nebude. Nehledě na to, že Intel má zatim větší výkon na jádro. Z nedostatku výkonu bych tedy strach neměl.
Co se týče těch low level optimalizací, tohle tady snad bylo vždycky, že se hry na konzole optimalizovaly, aby se ze zastaralé architektury vymáčklo maximum. Průměrné PC bude mít za 3 roky zas vyšší výkon, čimž se to vyrovná.
i5 hyperthreading nemá.Hyperthreading !==! dvě jádra! Z programátorského hlediska nebe a dudyVětší výkon a jádro má v x86 po použití inteláckýho kompilátoru. A AMDčkovým kompilátorem to už není tak žhavý a v 64bit AMD dorovnává. Hádám, že když už je Jaguár 64bit, tak toho programátoři využijí.A navíc u té frekvence, nebyl bych si 1,5GHz u konzolí jistý. To by totiž ty konzole vůbec netopily a tudíž by vydržely zákazníkům dlouho a to se ani Sony ani MS nehodí do krámu. Pro ně je ideál, když za dobu generace si koupí konzoli nejméně dvakrát. Poprvé ji totiž musí dotovat a podruhé už na ni vydělávají.
Stovky procent je hodně přehnané prohlášení a demonstrovat to na "úžasné" grafice GTAV značí buď zásadní dioptrické potíže a nebo fakt, že autor GTAV viděl jen na reklamních fotkách, co jsou v každém článku o GTAV (s hrou mají společný pouze motiv).
To je zase snůška blbostí. Kdo bude optimalizovat na nějaké low level API, když další 2/3 trhu používá grafiky Nvidia a hlavně Intel (a že se intelácké grafiky už na nenáročné hraní dají použít)? Zvukovka na grafice? Komu stačí integrovaná, ten už ji má na desce, kdo chce něco lepšího, má kartu od Creative, Asus atd. Už se AMD naučilo dělat ovladače?
Autor článku jen optimisticky nadsazoval. Snůška blbostí je až tento příspěvek. 😉
Kdo? hlavně vývojáři těch "velkých" her. Většina těch velkých her je vyvíjena i na konzole (nebo primárně na ně) A aby tam uspěli tak musí optimalizovat na low level API. Celé je to o tom že tuhle optimalizovanou variantu ten výrobce přenese i do PC prostředí. AMD grafiky na tom pojedou. Bohužel ty ostatní (nvidia, intel) to nepodporují, tak pro ně asi bude vyroben nějaký directx nebo opengl paskvil, který to alespoň spustí, ale tady asi nebude žádná super optimalizace.Jasně u her, které jsou opravdu primárně na PC máš pravdu, ale takových her je minimum. Většinou se jedná o nějaké "nižší" hry, které běží perfektně i na pár let starém HW.
Zmatku zdar
Karel a jeho "přání otcem myšlenky" vždycky pobaví.. 🙂Ale pro živě.cz je to velká ostuda. Protože vynášet dopředu soudy s takovou jistotou, jako to dělá KJ i přes to, že se tolikrát mýlil snižuje úroveň na bulvár typu Blesk..
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 9. 2013 13:06
nejak som v článku nepostrehol ani zmienku o tom, čo bráni nVidii taktiež používať nejaké low-level api
Vůbec nic. Ale nebude mít tu výhodu při přenášení her z konzolí, které jsou dle článku v dnešní době založeny právě převážně na technologiích AMD a kde se low-level optimalizace už uplatňuje.
pravda, súhlasím, ale bude to výhoda na generáciu, 2, takže rozhodne nepočítam s koncom nVidie, ten článok ma možno trocha aj naštval, pretože sa mi páčil, ale neviem si predstaviť radeon v notebooku (viem, že aj tam sú, ale ohlasy som na to zatiaľ nepočul), takže zostáva len dúfať, že to nVidia dobehne
Tak CGN architektura tu je s námi už 3. generaci, další jistě bude také, navíc na ní jsou postavená komplet generace dvou výrobců herních konzol.Vězte, že daná věc je "trochu" silnější, než "výhoda na generáciu, 2"😀
+APU příp. APU od AMD...
Otázka je, co komu nějaké low level api zásadního přinese. Obvykle low-level taky znamená složitější práci a další nevýhody, proto dnes moc neprogramujeme třeba v assembleru, že.A jinak ono je hezké, že můžete za sekundu udělat třeba 9x více volání, ale že by se tím nějak moc získalo... to co tam chcete poslat, tak engine musí nejdřív stejně vypočítat a pak to zase grafika musí vykreslit. S ničím z toho to nepomůže, jen s malou částí (volání DirectX). I kdyby se DirectX zrychlilo třeba 1000x a ne jen 9x, tak nám to grafiku řádově neurychlí.
Já pořád fandím nVidii :)
Podarí sa im trochu dobehnúť nVidiu ; no a čo . Tá bude vtedy už niekde úplne inde!
Pravdu díš - přesune se z počítačů plně na mobily a tablety 😀
Jestli tomu tak bude tak to bude dobré 🙂 , ale myslím si že pan autor je moc velký optimista.
Zabiti konkurence neni nikdy dobre. Vedlo by to samozrejme ke zvyseni cen. Tak jako momentalne drzi slabsi AMD dole ceny Intelu a NVidie.
Ne nezbytně nutně. Pokud by nVidia vzdala trh s PC, tak sice AMD podraží své výrobky, ale nebude to moci udělat zásadně. nVidia bude dále rozvíjet GPGPU a tedy bude schopna kdykoliv naskočit zpět. Důsledek tedy bude hlavně ve zpomalení hektického zvyšování výkonu, něco jako se nyní děje v oblasti desktop CPU, kdy intel už třetím rokem přešlapuje na místě (respektive jeho procesory jsou horší a horší 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.