AMD Phenom II X6: šestijádrový konkurent Core i7 v testu

Diskuze čtenářů k článku

28. 04. 2010 12:22

Ty rozdíly jsou zanedbatelné. Když se porovná nejaslabší 4 jádrový Core i5-750 @ 2,66 GHz s nejsilnějším 6ti jádrovým Core i7-980x @ 3,33 GHz, tak ty výsledky jsou téměř srovnatelné, případně odpovídají rozdílu frekvencí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 04. 2010 12:48

Je to tím, že aplikace neumějí naplno využít více jader. Jeden-dva roky a bude to OK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2010 12:54

Je to tím, že to prostě nějak rozumě využít nelze. Vícejádra jsou na trhu od roku 2006, takže mi není jasné, jak to jeden-dva roky můžou změnit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2010 16:26

Další člověk uvažující lineárně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2010 16:30

Možná vás to překvapí, ale drtivá většina činností jednoho člověka má lineární povahu. Z toho vyplývá i lineární povaha úloh, které jsou přeneseny na PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 04. 2010 12:10

Zeptejte se zen, co Vam na toto reknou Ale mate pravdu, je to pro nas velmi prirozeny zpusob uvazovani/programovani Neverim v 1/2 roky Ale casem se k tomu stejne budeme muset dostat (ze by az v dobe kvantovych procesoru? a parallelnim zpracovani na nem? ;-D )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 04. 2010 16:01

Ale to je vzity omyl... to ze se nam zda ze nejaka myslenkova konstrukce je liearni neznamena to ze tomu tak je.

Kazdy zhruba vy jak funguje vyhledavani obrazku na googlu. Mozek funguje tak ze mu predhodite obrazek, on ho zaradi, najde k nemu ekvivalenty, udela podrobnou analyzu a vrati vam odpoved na co to koukate a jake podobne veci znate, jake vase zazitky se k tomu vazou a to vse udela paraelne v nekolika stovkach (prevedeno do IT reci) vlaken. Pro nas je to pohled cerveny balon. Mozek provede behem zlomku vteriny tolik operaci s daty ze, ani datova centra to nesvedou lepe.

Stejne tak, muze mozek resit matematicke (linearni) operace. Sice pomaleji, protioze nevyuzije paraelni zpracovani. Ale muze.

Moderni CPU maji podobny stav. Jen se teprve ucime je vyuzit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 04. 2010 17:00

Už jsem na to přišel - Za mé matematické neúspěchy může striktně lineární povaha řešení problémů a děravá pamět .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 04. 2010 09:39

Nejde ani tak o to, jak funguje mozek (o čemž vy dle vašeho příspěvku víte stejně houby), ale o to, jak funguje interakce mezi člověkem a počítačem. A teď se podržte - lineárně. A od toho se taky odvíjí ten zbytek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 04. 2010 16:57

Paralelní zprasování bude masově aplikováno do doby , než rozhodování o využití jader převezme za vývojáře kompilátor .

Přiznejme si to - je to budoucnost , je to potřeba ale masově se s ním většina vývojářů (a lepičů kódu) netrápí protože je k tomu aktuálně nic nenutí ( stejně jako s 64bity )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 04. 2010 09:37

Kdybyste tady měl napsat nějakou konkrétní úlohu na desktop, která jde paralelizovat (jak vy krásně píšete paralelně zprasit), to byste se asi zapotil. Pominem-li specifické inženýrské aplikace a kódování multumédií, které je dáno existencí optických médií, tak vám toho moc nezbude. Typické použití PC je používání browseru, psaní textu nebo dělání tabulek. Co tady chcete paralelizovat? Vemte to rovnou na 64 jader, ať máme příklad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 19:15

Nevím no, ale jako konkurence mi to moc nepříjd, v každém testu bylo AMD horší jak Intel...

Přál bych to AMD, ale asik nedosáhnou stímto modelem na Intel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2010 20:26

Ale AMD konkuruje hlavně poměrem cena/výkon. Ne všichni potřebují tak velký výkon a AMD tady nabízí velice zajímavé zboží s přijatelnou spotřebou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:11

a hlavně přijatelnou cenou.

Doma nejde o to jeslti překodujete film z mov do avi za hodiny nebo ale jestli vas ten procesor stoji 5 nebo 20 tisíc :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:15

Pravda 7K za novinku tu už bylo v rocce 2001 kdy jsem kupoval Athlon XP (1600+) , což je stále příznivější cena než za Intel který své novinky nadhazuje na desetitisícové částky - pokud mu konkurence nešlape na paty (pak vydá nejlevnější model vždy proti ceně konkurence )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:14

Mne spíš zaráží převaha X4 965 (4199 Kč s DPH ) nad X6 1090T (7K ?) . Tohle jako výhodná koupě nezní .

Ačkoli víc pruhů víc adidas jistě svoje příznivce najde , já mohu být se svou X4 nadále spokojen . Revoluce se nekoná - spíš taková zdravá evoluce v rámci konkurenčního boje .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:40

Tak ne , nakonec 965 reálně vede jen v ceně , ale stejně by bylo vhodné otestovat i Phenom II 1055T abychom viděli jak si na tom starší čtyřjádro stojí k cenově lákavějšímu 6 jádrovému lowendu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:31

Nejde o to předhonit Intel výkonostně . Jde o to na trh uvést konkurenceschopný procesor po kterém bude poptávka.

Mezi AMD a Intelem panuje konsenzus - cenová válka se výrobcům nevyplácí (navíc "Turbo Core" Intel dozajista právně posvětil )

Intel si ponechá výkonostní prvenství a AMD nebude na pokraji zájmu . Nehrozí že by si všichni přáli C7 místo X6 jako tomu bylo v případě Phenomů a Core2 ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 17:53

"Přesto možná také díky Turbu dosahuje šestijádrový Thuban ve většině testů

lepších výsledků, než výše taktovaný Phenom II X4 965 BE"

pokud jsem počítal tak 965 tka vyhrála 6 ku 5 tak jak je to pane redaktore s vaším tvrzením?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 18:32

3D mark je v podstatě jeden výsledek, CPU skóre je jen dílčí položka z celkového.

V Blenderu vede 1090 T (délka trvání renderingu), v Cinebench při 1 cpu vede 1090T (vyšší skóre), rozdíl u propustnosti pamětí je na úrovni chyby měření, v lame MP3 trvalo enkódování na 1090 kratší dobu, graf pro x264 měl omylem stejná data, jako WME9, to by mělo být opraveno, dávka v zoneru trvala na 1090 kratší dobu, komprese ve winrar taktéž.

Pro 1090T to hůře to dopadlo ve WME9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2010 19:40

Možno by bolo zaujímavé doplniť graf s pomermi cena/výkon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2010 22:35

Někdy víc není víc - (sekund trvající operace)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor