AMD Opteron oficiálně uveden

Diskuze čtenářů k článku

zdenda  |  22. 04. 2003 01:01  | 

lepsi popis je na: http://www.root.cz/clanek/1602

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bitch  |  22. 04. 2003 08:57  | 
Back  |  22. 04. 2003 09:18  | 

Taky jsem se podíval k Tomovi a pod Oknama se Opteron na 1,8 GHz vyrovná Bartonu na 1,9 GHz a to dost možná kvůli větší paměti. No zatím není optimalizovaný SW. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  22. 04. 2003 10:33  | 

Ovsem Opteron je pre Server a benchmark-y v 64 bit. Linux-e je Opteron v server aplikaciach kral.. A na serverove aplikacie je urceny... A navyse este nebol uvedeny hoci je u v cenniku http://www.amd.com/pricing

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  22. 04. 2003 12:18  | 

no jenze pri 64bitech rychlejsi nebude (64bitu je kvuli adresovatelnemu prostoru, s rychlosti to nema nic spolecneho). Navic je zrejme K8 je na tom vykonem velmi podobne jako K7, tedy v servrovych aplikacich propadak ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otto  |  22. 04. 2003 13:15  | 

Ehh, kde ja sem naopak slysel ze K7 ma v servrovych aplikacich hodne slusny vykony (pri srovnani s Xeony).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  22. 04. 2003 13:24  | 

A vies, ze nemas pravdu... 64 bit Apps bezia na Opteron-e o 20-30% rychlejsie ako ich 32 bit ekvivalenty...

Viacero Web-ov pri hodnoteni vykonu Opteron-u tvrdii, ze v server-ovych benchmarkoch na Linux-e s podporou 64 bit je Opteron jasna jednicka, avsak v 32 bit Workstation Apps  na Win je to podstatne horsie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moje  |  22. 04. 2003 13:26  | 

ehm
s rychlosti to ma hodne spolecneho.
Pokud mam algoritmus, ktery potrebuje 64bitovou aritmetiku. Je rozdil zpracovat v jedne instrukci 32, nebo 64 bitu. Pro ilustraci 64bit Power3 (IBM) na 375MHz je stejne rychla, jako P4 na 2.4GHz, ale jen pro programy, ktere to vyuziji. A to je mezi temi procesory znacny vekovy odstup. Takze 64bitu ano a s rychlosti to ma neco malo spolecneho (zavisi na aplikaci, ale na serveru je to versinou pravda).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  22. 04. 2003 18:32  | 

muze to byt pravda (i kdyz tomu neverim), ale neni to tim faktem ze power3 je 64bit!

64bit kod se zpracovava stejne rychle jeko 32bit (resp. za urcitych okolnosti dokonce pomaleji). Vyjimkou by bylo kdyby aplikace pouzivala 64bit aritmetiku, coz se ale v praxi pouziva minimalne, jednak z toho dovodu ze to vetsinou neni potreba, a kdyz je tak jsou k tomu lepsi a rychlejsi prostredky (SIMD) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UncleFido  |  22. 04. 2003 19:19  | 

Kdyz mas velka cisla (napriklad long long int v C++) tak se ti to do normalnich IA-32 CPU (32-bitove) registru nevejde a i kdyz je long long int cele cislo, je nutne pouzit registry FPU, ktere jsou 80-bitove. Tomu se ted lehce predejde a nebude nutne pro tyto pripady pouzivat registry FPU.

Navic je tu i vyhoda 16-ti GPU (General Purpose Register) oproti osmi u soucasnych procesoru. Cimz se tento procesor blizi load/store procesorum typu MIPS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  23. 04. 2003 00:03  | 

Long long int se na 32 bitech teda IMO nedela pres FPU, ale pres nekolik operaci s 32bit cisly. Ale v tom je ta vec - vy snad pracujete v jednom kuse s takovymi typy?  Pochybuju... a tak je to vsude... kdyz se tech pet a pul instrukce s int64 z milionu ostatnich v bezne aplikaci diky rozdeleni na 32bitu zpracuje pomaleji, nic se nepozna. Aplikaci, kde by desitky procent aritmetiky bylo 64bit, a jedine ty se zrychli, asi pro bezne vyuziti (vcetne serveru) opravdu moc nebude.

Jinak MIPS (hledat se mi to nechce, ale mam takovy dojem), ma teda o dost vic nez 16 registru... a u dnesnich x86 CPU se ten nedostatecny pocet nahrazuje interne v CPU - tam jsou registru desitky (mozna stovky, opet se mi nechce hledat), logika resi zavislosti, automaticky remapuje...  Samozrejme ze to neni takove, jako kdyz si s tim muze pohrat compiler, ale ta vyhoda 16 proti 8 nebude takova jak se muze zdat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
UncleFido  |  23. 04. 2003 11:58  | 

Ja myslim, ze napriklad v pripade databazi se s takovymi typy pracuje celkem casto (mozna se pletu).

Ja jsem tam napsal, ze se BLIZI architekture MIPS. MIPS ma opravdu vice GPR registru, presneji MIPS R4000 (jeste 32-bitova architektura) jich ma 31 pro CPU (registr R0 ma vzdy hodnotu 0) a 32 pro FPU. Hadam, ze novejsi procesory z teto rady uz na tom budou jeste znatelne lepe, ovsem jejich architekturu neznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivan  |  23. 04. 2003 13:28  | 

64bit int se v zadnem pripade neresi pres 80bit fpu, na 32bit platformach se vetsinou resi pres vice 32bit int. Ovsem pouziti 64bit int je opravdu minimalni, odhaduje se ze u kodu originalne psaneho pro 64bit platformy, je podil asi 5% (z cehoz temer vsechno pripada na databaze (kde je jediny rozumny duvod pouzivat 64bit int), samozdrejme u aplikacich psanych pro 32bit je pouziti 64bit int opravdu zanedbatelne. JInak tam kde je potreba pocitat vice s 64bit cisly (a vetsimi) je vyhodnejsi pouzit ruzne SIMD a vektorove jednotky (napr. u IA32 MMX/SSE/SSE2).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomik  |  24. 04. 2003 16:27  | 

Není důležité, kolik procent kódu používá 64 bitů, ale jak často se taková instrukce volá.

V případě indexování, nebo prohledávání databází, které s oblibou používají číselná data v dekadickém tvaru by se efektivně využilo i 128 bitů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 04. 2003 10:39  | 

No ono u Toma, me to moc neprekvapuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joe  |  24. 04. 2003 18:00  | 

No toto neni zrovna vec v ktere jsem zbehly, ale trochu jsem se informoval v literature a tak, takze jediny zasadni rozdil mezi architekturou zalozenou na 32 a 64 bitech je v podstate jen v delce adresy ktery je schopen procesor splnit na jeden takt, takze vykonejsi bude procesor v aplikacich ktere jsou primo psany na 64 bitovy mod, proto neocekavam nejake velke zmeny co se tyce vykonu v 32 bitovych aplikacich, i tam jiste nastane nejaky posun, ale opteron je vicemene serverovy produkt a je jen otazkou casu kdy i domaci aplikace budou optimalizovany pro tento modul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest televizí do 25 000 Kč

Nejlepší herní klávesnice

Srovnání správců hesel

Jak upravit fotky pro tisk