AMD nechce příští rok zůstat za Intelem

Diskuze čtenářů k článku

Jan Dudek  |  20. 04. 2001 19:38

AMD 0.13 mikronovou technologii vyvíjí s Motorolou, a je velimi zajimave ze tato technologie (v nekterych bodech se lisi od Intelu) je lepsi a je mozne s ni dosahnout vyssi frekvence. Ale rozdil horni hranice frekvence mezi 0.13 mikron technologii Intelu a AMD nebude vic nez par set mega, ale i tak je to slusny rozdil. Pan Havlenka si taky protireci, protoze rika ze Clawhammer a SledgeHammer vyjdou na konci 2001 a 0.13 mironove procesory budou az v polovine 2002. Coz je svym zpusobem pravda, ale ClawHammer a SledgeHammer budou uz vyrabeny 0.13 mikron technologii, a pry uz ted si AMD vybavuje pulku Drazdanske tovarny vyrobni linkou na 0.13 mikron procesory. A samozrejme v polovine 2002 se dockame 0.13 mikronoveho Durona (taky to u neho nebude driv potreba)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igor Staněk  |  20. 04. 2001 19:38

Rad bych opravil pana Hlavenku. Nove jadro Athlonu ma kodove oznaceni Palomino a ne Palominos.:)) Mozna jedine kdyby jsme zacali vyrabet CPU v Mexiku.:)) Co se tyce chladicu, musi lide pochopit ze AMD ma dost rozdilnou vnitrni architekturu zalozenou na EV6 a interni takt 200 MHz respektive 266, takze tezko nekdo muze porovnat teplotu CPU Intelu a AMD protoze se srovnava nesrovnatelne. ( AMD PR/Marketing )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A.Bart  |  20. 04. 2001 19:38

Vzdycky me pobavi jak se prispevovatele rozdeli na dva neustupne tabory ktere do sebe rezou. Pritom si myslim ze reseni je naprosto jednoduche a postupoval by tak kazdy - tim je cena/vykon. Kazdy si koupi co mu vyhovuje. Kdo ma hloubeji do kapsy sahne po AMD a kdo chce 100% kompatibilitu a nevadi mu nejaky ten gros navic vezme intel. Ja osobne se radim do prvni skupiny tim spis ze investice do PC je jednim z nejlepsich zpusobu devalvace vlozenych penez. Sice by mi vadilo ze AMD znacne topi a Mandrake vymenim za RedHat ale kdyz to podtrhnu a sectu nejaky peniz prece jen usetrim. Comp mi odvede stejnou praci a ja si muzu navic posedet v hospode. Trapne debaty o vykonu vas prestanou bavit po 1,5 roce kdy zjistite ze je to diky vyvoji bezpredmetne. V realnem zivote je jedno jestli dana operace trva 5,8 nebo 5,2 s protoze stejne stravis zmenami tapety nebo barevnosti 10 minut.

PS: Sam vlastnim celera 566/850 protoze to vzhledem k dobe nakupu a vlastnictvi desky pro Intel bylo to nejlepsi co jsem mohl udelat. A udelal bych to i ted (to nejlepsi pro me).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  20. 04. 2001 19:38

No já tedy nevím. S ohledem na "výkony" P-III a ještě více P4, které nebýt Rambusů by propadlo na celé čáře bych se spíše klonil k názoru, že to AMD bude drtit i nadále. slIntel totiž nemá kam couvat, poněvadž jeho výrobní a režijní náklady jsou tak vysoké, že jakékoliv snižování cen je možné až po velkém objemu vyrobených a prodaných procesorů. A už vůbec se nemá smysl bavit o architektuře p4, která jakožto nechutně splácaný slepenec nemá z dlouhodobého hlediska šanci se udržet. Tristní stav taktéž vypovídá ta srágora Merced (Itanium nebo jak to neustále v marketingovém oddělení slIntelu přejmenovávají). Mercedem nás strašili, jestli mě paměť neklame už někdy v '94... Skutek zatím stále utíká. :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  20. 04. 2001 19:38

:))
I když.. teď si vlastně uvědomuju, že bandy balíků z balíkova budou vyloženě ohromeny 1,5GHz procesorem a budou tvrdit, že to je to nejrychlejší možné. Je pravda, že multiprocessing se na PC moc nepěstuje a ti co mají multiprocesorové boardy raději cudně mlčí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A.Bart  |  20. 04. 2001 19:38

Otazkou je jak si spolu ty dva procesory rozumi/ tedy jaky je zvolen zpusob multiprocesingu. 2 procesory se totiz automaticky nerovna 2x vyssi vykon. Navic multiprocesing neumi kazdy OS a ty co ho umi ho nemusi vyuzivat ve stejne mire. Presto to je to podle meho nazoru zajimave reseni v pripade ze se vyplati. A urcite je to rozumejsi, nez mit posledni predrazeny vykrik ktery topi jak reaktor z temelina. Jedna vec je poza a druha zdravy rozum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  20. 04. 2001 19:38

Ak ti chyba pri deleni nevadi, naco potom pouzivas Mathematic-u? Vysledok Ti je aj tak na prd, ked si si neni isty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Peterka  |  20. 04. 2001 19:38

Je jasné že není nic potřebnějšího na tomto trhu než konkurence. Jinak by totiž vývojáři procesorů inklinovali ke zbytečnému předražování. I když si nemyslím že AMD je skutečně rovným opontentem Intelu, je dobře že tu je. Bohužel není schopen vyvinout procesor který je na stejné úrovni jako poslední Intely. Jeho nejlepší procesory se hřejí tak že potřebují větráky za 500 Kč a víc, jejich výkon je z větší míry vylhaný a "vychtěný" odpůrci Intelu a co je nejhorší je to, že na procesorech AMD neběhá všechnen software (například Mathematica 4 od Wolframu)což je pro procesor skutečná tragédie, ale je to procesorům AMD odpouštěno a já skutečně nevím proč. Myslím že oproti tomu jsou chyby intelu zanedbatelné (nějaké dělení co nikdo nikdy nepoužije apod.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  20. 04. 2001 19:38

"Bohužel není schopen vyvinout procesor který je na stejné úrovni jako poslední Intely" - ja by som si nebol tak isty. Zatial ma AMD vykonom trochu navrch, a to nie je vymysel ale realne benchmarky na roznych typoch software. Aj ked stratovy vykon maju AMD procesory vyssi, ale stale je to mensie zlo ako chyba delenia. To co das za AMD+vetrak by si dal za Intel.
To ze nejde nejaky soft na AMD je tragedia softwaru a jeho vyrobcu a nie procesoru. Procesor robi vsetko spravne presne tak ako je to zadefinovane v jeho specifikacii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miklik  |  20. 04. 2001 19:38

Trušku jste možná opomenul, že AMD už používá i měď ma čipech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor