AMD Hammer: Kladivo na konkurenci

Diskuze čtenářů k článku

impero  |  24. 10. 2001 12:08

INTEL si zvykl za ty léta vyrábět věci s malým výkonem za největší cenu, KONEČNĚ na nej došlo, je to monopol, který až AMD svrhla svými výkonějšími procesory za nízké ceny to stejný se děje i na pozici GK, kde začíná převládat NVIDIA monopol a v chipsetu zas VIA doufám, že lidé budou víc všímat výkonu a vlastností nežli reklam!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kurth  |  18. 10. 2001 20:48

Doufam, ze AMD dotahne toho Hammera do konce, protoze v AMD lezi budoucnost !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Minařík  |  22. 10. 2001 14:47

Držím AMD také palce ale budoucnost bych nejraději viděl alespoň ve dnou přibližně stejně velkých firmách které by si konkurovali. Když se dívám na grafické procesory tak jim jenom závidím ten dynymický růst. Na poli procesorů to jsou bohužel skoro stojaté vody líně se vekoucí vpřed za pečlivého dozoru Intelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kokot  |  18. 10. 2001 09:29

Jsem vyhulenej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlavacek  |  18. 10. 2001 07:16

Autore, styď se ( shod podmětu s přísudke) informace se dostali - fuuuj

 

Pavel

PS: autor neví....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  17. 10. 2001 22:32

Snad si tady nikdo nemysli ze AMD chce ponechat 32bit procesor jen kvuli tomu ze to proste "nekdy staci" a bylo by to vyhodne. Je to ciste z duvodu zpetne kompatibility. Budoucnost je jednoznacne 64bit at uz se to nekomu libi nebo ne. Ostatne "nedostatky" lze prece prevalcovat "hrubou silou" coz AMD i Intel jiz predvedli. Situace taky bude nahravat hardwarovemu kartelu jako celku coz jiste jeni zanedbatelne, tak i vyrobcum software kteri budou chtit zaplatit za nove 64 bit verze. Spis me udivuje ze AMD pokracuje v x86 architekture....No asi nemaji dost penez na vyvoj. No, uz aby to bylo. Ostatne nektere firmy uz maji 64bit architekturu davno a zacinali s ni v dobe kdy ceny pameti byly jeste neuveritelne drahe a propustnost mizerna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brouky Pytlíček  |  17. 10. 2001 22:07

Proč se diskuse, do knedle, takhle zvrhla?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  17. 10. 2001 17:08

dokazuje to uroven ovladani PC danych prispevatelu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  17. 10. 2001 20:14

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nakadah Al Jafa  |  17. 10. 2001 16:21


window.open=PrxRealOpen;
Vypadá to zajímavě. hmmmm.....

Ale vše rozhodne cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 16:39

Vypni si v Procomitrone filter "Restore pop-up windows after page loads" schovany pod tlacidlom "Web page".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nakadah Al Jafa  |  17. 10. 2001 16:48


window.open=PrxRealOpen;
dík za hlášku. vypnuto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PtJaa  |  17. 10. 2001 15:41

na PC-čkách, když se mluví o 32bitovém a 64bitovém kódu, myslí se jednak velikost datových registrů a jednak způsob adresování. Hammery budou (nezávisle na sobě) umožňovat používat jednak 64-bitové registry (a mají jich i větší počet než Athlony a Pentia) a jednak 64-bitové adresy. Možná, že to druhé je důležitější, protože při současných cenách pamětí se 32-bitové adresovatelné maximum, 4GB, může stát docela reálným omezením, zvláště do serverů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 16:03

Servery su v pohode, podstatnejsie je, ze dnes uz kdejaky "amater" robi s filmami a chce mat cely film v pamati (pripadne uncompressed, co je radovo 100GB).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Posker  |  18. 10. 2001 09:12


Servery jsou v pohode ...

No jak kdy. V soucasnosti mam co do cineni s aplikaci na Oraclu,  ktery beha na SUN s 16 GB operacni pameti a jak jsme radi, ze muzeme drzet indexy v pameti. Jinak by to bylo nesnesitelne pomale.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  17. 10. 2001 17:02

Nejde o velikost pameti jako spis o adresovy rozsah, ktery uz dnes hrube nestaci, pokud chce clovek pracovat s vetsimi soubory pomoci jejich namapovani do adresoveho prostoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 17:06

Velmi spravna poznamka. Mam vsak taky pocit, ze uz 386 ma 48bitove logicke adresovanie (16 bitov segment (pripadne 15b) a 32 bitov offset)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  17. 10. 2001 12:18

procesor zvládá jak 64-bitový, tak 32-bitový kód.
Technicka: Veskery "kod x86 procesoru" je vzdy 8-bitovy, jak vi kazdy kdo nekdy pouzil disasembler. Pokud instukce provadi operaci s 32-bit daty je oznacovana za 32-bitovou, jeji kod je ale stale 8-bitovy.

Stare 32-bitove Motoroly mely kod 16-bitovy, a kazda instukce zacinala tim padem na sude adrese. PowerPC maji 32-bitovy kod, a kazda instukce zacina na adrese delitelne ctyrma. x86 maji 8-bitovy kod, a proto kazda instukce muze zacinat kdekoliv. To ze instukce maji promennou delku na tom nic nemeni- nejvetsi jednotkou je stale pouze 8 bitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 13:19

To je ale absolutne nepodstatne, ked sa hovori o 64bitovych procesoroch, tak sa maju na mysli 64bitove data, ci uz povies kod alebo data. Kod predsa tiez obsahuje data (aspon hodnoty, ktore sa priamo davaju z kodu do registrov) a nie je tak daleko od cias, ked kod a data budu to iste (za to ti rucim).
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sayza  |  17. 10. 2001 13:25

Kod a data boli to iste (kto si pamata na Neumana? ) ... kedysi ... ale po prechode x86 na chraneny rezim sa oddelili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 13:41

No ano, mas pravdu. Odkedy Intel zistil, ze jeho instrukcna sada je vo virusoch absolutne nekontrolovatelna, musel aspon oddelit data od kodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sayza  |  17. 10. 2001 13:46

To asi ano Ale este za starych cias, ked sa povacsine teoretizovalo, tak bol samomodifikujuci kod sucastou programovania

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 14:07

Sam som predsa raz napisal DOSovsky TSR program, ktory ako jedinu premennu pouzival hodnotu za "MOV AL,XXh" a ako konfiguracne heslo posledne bajty z COMu...

Musim sa este pozriet na architekturu itania, ale nevidim velku buducnost v cistych 64bitovych aplikaciach (aj ked ja si nemozem vyberat, co bude rychlejsie pracovat na konkretnom procesore). V dobe, ked sa pisu aplikacie na stovky megabajtov, nas vsetkych az udivuje, ze sa to iste da naprogramovat aj v 1MB.
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  17. 10. 2001 22:07

Ve sve podstate mas pravdu ale totez se dalo tvrdit v dobe prechodu  ze 16 na 32 bitu. Na nektere aplikace tech 16 bitu staci tak proc mit 32 pocitac? Mas 16 bit pocitac? A staci ti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  18. 10. 2001 09:01

(O kusok nizsie som uz na to reagoval.) Dobre teda, nech mame 256bitove pocitace, ale nech mame moznost efektivne pouzivat 8bitove cisla. Velmi ma totiz hneva, ze v (Microsoft Visual) C++ je int 32bitovy. Aj tak, ked potrebujem, musim si zapnut __int64. A pouzivat 5 bajtovu mov eax,imm32 namiesto 2 bajtovej mov al,imm8 je strata. To sa potom necudujme, ze bezna aplikacia zabera aspon 1MB v pamati, aj keby mohla 256kB. To potom ten optimalizovany kod vyzera - ked potrebujem ulozit 10 bajtovy retazec do zasobnika, tak mi kompilator vygeneruje
mov eax,prvestyribajty
mov pamat,eax
mov eax,druhestyribajty
mov pamat,eax
mov eax,poslednestyribajty
mov pamat,eax

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  17. 10. 2001 15:19

ked sa hovori o 64bitovych procesoroch, tak sa maju na mysli 64bitove data

Tak proc neni za 64-bit povazovano uz Pentium MMX? MMX registry jsou prece 64-bitove, a MMX unit je zpracovava naraz. Ze by to bylo podle rozsahu linearniho adresovani? Hoho, takze C64 a ZX Spectrum byly 16-bitove stroje? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 15:39

Uz som napisal, ze niektore aplikacie potrebuju 64bitov na pohodlnu pracu (napriklad velkost suboru na disku vyzaduje 8B), ale vacsina si stale vystaci s 32b, ba dokonca aj s 16b. A podla toho, co prevazuje, urcujeme kolkobitovy je procesor. Ja osobne urcujem vnutornu bitovost podla velkosti akumulatora a vonkajsiu podla toho, kolko pinov na procesore sa vola D??. Pentium ma piny D0 az D63, takze zvonku je 64bitove a vnutri je 32bitove, lebo akumulator EAX je 32 bitovy. V konecnom dosledku je uplne jedno ako sa to pomenuje - aj tak si vzdy musim zistit, ako presne je ta architektura postavena. O nazvoch sa dalej nebudeme bavit. Skus nieco zaujimavejsie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  17. 10. 2001 17:25

Vidis, a ja myslel ze Pentium je externe 256-bitove, protoze s pameti komunikuje vzdy po 256 bitech.

pentopt.txt: "Each time you read a data item which is not cached, the processor will read an entire cache line from memory. The cache lines are always aligned to a physical address divisible by 32. When you have read a byte at an address divisible by 32, then the next 31 bytes can be read or written to at almost no extra cost."

Fakt je, ze tech 256 bitu se tlaci po 64 dratech na 4 doby, ale to je jen kvuli tomu aby se usetrilo na pinech a motherboardu. Z hlediska celeho pametoveho subsystemu je Pentium externe 256-bitove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  18. 10. 2001 08:39

Ty si ale srandovny. Takze Pentium so zapnutou cache je 256b a s vypnutou cache iba 64b? Procesor, ktory je externe dualne bitovy?

Aj tak je to jedno, lebo dolezite je aj kolkobitova je pamat. Ak je pristup k nej 32 bitovy, tak to procesoru nijak nepomoze, ze bude viacbitovy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  18. 10. 2001 14:29

Jo, presne. Co je na tom divnyho? Kdyz muzes michat 8, 16, 32 a 64-bit instrukce, proc nemuzes menit i externi bitovost? A protoze cache je spis zapnuta nez vypnuta, tak mi externi 256-bitovost pripada jako opravnenejsi. Navic si nejsem jisty jestli Pentium nahodou nepouziva ty bursty i pri vypnute cache.

S tou pameti mas pravdu, ale opet: neni dulezity pocet Dxx pinu, jako spis pocet bitu ktery umi pamet soucasne precist. Akorat u pameti se tomu nerika 'bitovost', protoze existuje termin 'page size'.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  19. 10. 2001 10:33

Som rad, ze sme sa este nedohodli - diskusia moze pokracovat. Takze: 256b je urcite interne a nie externe, pretoze navonok nevies zistit ako pracuje vnutri procesor. Zalezi na pocte pinov Dxx, pretoze ak neexistuje este nejaky pin, ktory by urcoval, ktora polovica pinov Dxx je aktivna (t.j. ktorych 32 bitov (H alebo L) sa prave podiela na pamatovom prenose), tak pocet pinov Dxx je zhodny s poctom bitov, ktore dokaze procesor naraz precitat. "externe" predsa znamena, ako sa procesor javi navonok a aky druh pamati (ich kombinacii) sa musi pouzit a ake konverzie sa musia robit v cipsete na doske.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  17. 10. 2001 16:54

takze podle tve dedukce je vlastne Itanium 41 bitovy procesor :) nebo 128bitovy ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 17:11

To je nepodstatne. Ja povazujem to, ze instrukcie maju roznu dlzku za vyhodu. Uz davno sa predsa instrukcie cachuju a spracuvaju paralelne, takze to vobec neovplyvnuje rychlost, ze sa musi nejakych 8B podelit na instrukcie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  17. 10. 2001 17:57

Ja povazujem to, ze instrukcie maju roznu dlzku za vyhodu.

Aha, a 20-stage pipeline v P4 je podle tebe taky bezva vec? To mi pripomina vietnamce co prodavaji adidasky: cim vic pruhu, tim lepsi adidas! :)

Kdysi byly 8-bitove instrukce vyhodne, protoze davaji kompaktnejsi kod a pamet byla draha. Prekladace ted ale stejne zarovnavaji dulezita mista kodu na nasobky 8 nebo 16 kvuli rychlosti (a doplnuji "nop" instrukce) takze se to trochu srovnalo. Nevyhodou je naopak udesne slozite dekodovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  18. 10. 2001 08:46

Nemyslim, ze by sa zmenou dlzky instrukcii zjednodusovalo/zozlozitovalo dekodovanie. Narocnost dekodovania je urcena v prvom rade poctom druhov instrukcii (takych 90% dolezitosti). Potom optimalizacia kodovania instrukcii (co sa uz dnes neda zmenit). Ak su instrukcie nacitavane vopred, tak roznobajtovost nema vplyv na rychlost! Ale bude mat vplyv na celkovu velkost kodu! (Vykricniky su tam na zdoraznenie!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  17. 10. 2001 18:59

Hovori ti nieco pojem chraneny mod procesora x86? Asi nie, ked tu trepes blbosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dudek Kokot  |  17. 10. 2001 09:19

Použité technologie i architektura jsou revoluční. Těžko říct jestli bude procesor stejnou "bombou" jako ve své době Athlon s jádrem K7. Je však jasné, že AMD bude bojovat do posledního dechu.

Jste placeni Intelem nebo co? AMD kupuje malo reklamy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pegas  |  17. 10. 2001 10:02

Preco tento prispevok nie je vymazany??? To si tu kazdy moze nadavat kolko chce, kurva, alebo co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  17. 10. 2001 16:51


co je to za hovadinu ??

naopak meli po pravde napsat ze Hammer je jenom prodluzovani x86 agonie ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  17. 10. 2001 16:58

Ja by som sa nad hw nevzrusoval. Dobry sw to dokaze o dost vylepsit. Lenze zatial dobry sw neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  17. 10. 2001 22:10

Coze? Revolucni? x86 bylo revolucni v dobe kdy Karel Gott zpival "kaaavu si osladim...."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  17. 10. 2001 08:54

Ach jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  17. 10. 2001 09:03

Dorfe co se ti na tom nelibi??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  17. 10. 2001 09:16

Autor vi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  17. 10. 2001 09:16

Autor vi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pop  |  17. 10. 2001 10:06

Chytremu napovez, hloupeho kopni: pocitam, ze v nasich krajich by se snad sluselo napsat, ze se informace dostalY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rejnok  |  17. 10. 2001 12:44

Autor dnes zaperlil i v článku o Invexu: "integrovaný síťoví řadič"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Redsun  |  17. 10. 2001 14:31

Autor má nevídaný talent na pravopis!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladino  |  17. 10. 2001 07:22

Určite som zaujatý, AMD mám proste rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor