Podle zdrojů magazínu VideoCardz se AMD chystá uvést novou technologii Radeon Super Resolution (RSR) postavenou na první verzi FidelityFX Super Resolution (FSR). Rozdíl mezi nimi bude takový, že zatímco FSR je třeba implementovat na straně hry (aktuálně ji je okolo 50), RSR bude volitelnou položkou v grafických ovladačích a zapnout ji půjde v téměř všech hrách bez zásahu vývojářů.
RSR se tedy stará o chytrý upsampling obrazu z nižšího rozlišení do vyššího při zachování ostrých hran objektů. Výsledný efekt ale nemusí být tak kvalitní jako u FSR, který mohou ovlivnit vývojáři hry. Ti typicky nastaví, aby se z nižšího rozlišení překresloval obraz hry, ale HUD (uživatelské rozhraní a titulky) by zůstaly v nativním. Právě u zvětšování textů a jednoduché grafiky totiž upscalovací algoritmy obvykle pohoří a jsou na nich nejvíce vidět artefakty.
Bližší informace bychom se o RSR měli dozvědět již příští týden na CESu. VideoCardz zatím uvádí jen to, že technologie by měla fungovat jen na kartách architektury RDNA (RX5xxx) a novějších a jen v případě, že hry poběží v exkluzivním celoobrazovém režimu.
AMD už mimochodem podobnou dvojici technologií má, nazývá je FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening (CAS) a Radeon Image Sharpening (RIS). Obě se starají o doostřování her vykreslovaných v nižším než nativním rozlišení monitoru, avšak už bez onoho upscalingu jako u FSR a RSR. CAS vyžaduje implementaci ze strany hry, RIS je možné zapnout ve všech hrách využívající rozhraní DirectX 9, 11, 12 a Vulkan.
Nvidia už obdobnou technologii fungující nezávisle na hře má dva roky. Její Image Scaling se letos na podzim dočkal výrazné aktualizace, která má zlepšit kvalitu škálování i doostřování hran.