AMD 780G podrobně a test Gigabyte GA-M78GM-S2H

Diskuze čtenářů k článku

Lada  |  25. 04. 2008 01:07

Můžete mi prosím poradit s tímto problémem: Po zprovoznění počítače s touto deskou mi nefungují sluchátka a mikrofon, které jsou vyvedeny v přední části počítače. Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 06. 2008 20:26

To musis vypnout detekci pripojenych zarizeni na predni panel-bohuzel pisu to dost nepresne,ale naposled jsem to resil asi pred 2 mesicema...je to v tom SW a driveru ke zvukovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stone  |  24. 04. 2008 08:41

Nemá někdo možnost vyzkoušet přehrávání HD filmů přes PowerDVD8 na této integrované grafice HD3200? Na externí HD2400 totiž při vyšším rozlišení monitoru než je 1440x900 HW akcelerace nejde, podle Cyberlinku bude prý možná opraveno v další verzi PowerDVD. Přehrávání blu-ray disků na FullHD monitoru je pak možné jen se silným CPU... Chová se to pravděpodobně stejně i se starší verzí PowerDVD7 Ultra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2008 17:33

Taky by me zajimalo prehravani FullHD videa. Zkousel jste to nekdo? Jde hlavne o soubory MKV s FullHD video streamem - zpravidla maji neco kolem 8GB velikost. S timhle ma i relativne silny pocitac (Core 2 Duo 2.13MHz) a silna graficka karta (HD3750) problemy. Nekde jsem cetl ze je to zpusobeno pomalym dekodovanim (problem se nevyskytuje u toho sameho jen enkodovane v WMV), nekde zase ze nedostatecnym vykonem, ale nevim ceho procesoru/grafiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  02. 04. 2008 18:13

je nejaka moznost, ze ten hybrid bude fungovat i na win xp?nebo je to absolutne nemozny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxx  |  12. 04. 2008 18:33

Absolutně nemožný je,že budeš fungovat ty s tvojí dutou hlavou plnou bukovejch špalíků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jakub  |  12. 04. 2008 18:43

oh,pan je znalec:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
athalwolf  |  15. 03. 2008 10:40

Díky za test i diskuzi,obojí bylo podnětné a přesvědčilo mne o koupi této desky ke stavbě levného HTPC,nejraději ihned.Nemá někdo přehled o tom,kde ji mají skladem a ne jen na objednávku,nebo za dva týdny atd.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
technek  |  11. 03. 2008 12:09

Dívám se dobře, to už nové grafiky nemívají S-Video výstup?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trokar  |  09. 03. 2008 07:14

Stálo by za to napsat jaké kombinace monitorů/TV lze na desku připojit. Já mám 690G a překvapilo mě, že i když přikoupim TV bracket, tak nelze najednou připojit TV a monitor přes VGA (jde prostě jen jeden analog a jeden digitál). Je to celkem logické, ale prostě mě to nenapadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 03. 2008 19:31

Jojo je to stejně http://images.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/amd_780g___dvi_or_hdmi.png

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PCX  |  06. 03. 2008 16:34

a aky je idealny zdroj do takychto PC s nizkou spotrebou, 400 W je asi zbytocny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 03. 2008 02:47

nejenze zbytecny, ale nekdy take mene efektivni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2008 07:34

Není zbytečný, a často je i více efektivní – výkonnější zdroj je stavěný na vyšší výkon a vyšší odpadní teplo, a když jede na čtvrt plynu a má-li inteligentní termoregulaci a slušný ventilátor, nevyžaduje tak intenzivní chlazení a je krásně tichý. Ale u téhle desky by snad šílenci pro HTPC mohli zkusit i nějaký ten pasivně chlazený zdroj - rozumnější bude ale pasiv na CPU a chlazení větrákem ze zdroje (ev. v zadní stěně skříně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mato74  |  07. 03. 2008 20:28

Dá se vyčíslit jaká je spotřeba desky bez procesoru? Chtěl bych ji osadit do jenoho z minicase, ve ktrých nejsou moc dimenzované zdroje, takže musím trochu počítat příkony komponent aby na to vůbec stačily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
čtenář  |  06. 03. 2008 16:29

musím Vás pochválit, mě se to líbilo, hlavně laické vysvětlení. Jinak bych se zeptal, jaký procesor(nejlépe dvoujadrový) do toho dát, aby to mělo co nejmenší spotřebu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m55  |  06. 03. 2008 21:11

4850e 2.5GHz a 45w http://www.zive.cz/default.aspx?server=1&article=140624 novinka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2008 00:56

No a nebude potom ten procesor "slabý"?

Viz "Pro dosažení maximální kvality post-processingu, který je jedním z pěti základních akceleračních bloků UVD , AMD doporučuje používat procesory pro socket AM2+ s podporou HyperTransportu na frekvenci 1,8 GHz, tedy Phenomy a novější"

Ovšem Phenomy jsou spotřebou někde úplně jinde...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2008 03:03

Ne, HD video to přehraje v pohodě. Jen ne s nejvyšší kvalitou post-processingu. Ví bůh, jaký je vlastně rozdíl mezi nejvyšší kvalitou post processingu a o něco nižší kvalitou post processingu na 780G a jestli je to vůbec při přehrávání videa okem poznat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 03. 2008 11:36

jojo, uvidíme případně testy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarin  |  06. 03. 2008 11:32

Má oproti 690G, 3D shader?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halalik  |  06. 03. 2008 06:01

No ten grafický výkon proti GF7050 je bída. Čekal jsem, že se 780G podstatně víc urve...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spyx  |  06. 03. 2008 07:31

Treba si pozrieť test, kde pretaktovali GK o 90%

http://www.tomshardware.com/2008/03/04/amd_780g_chipset/

Taktiež pochybujem, že ju testovali na Catalystoch 8.3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mensa guru  |  06. 03. 2008 08:12

deska je super, ale úspornější pro hráče bude pořídit fošnu 790X + grafu z řady ATi HD 4000 kde bude spotřeba v idle - 10 W

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2008 09:02

Až uvidím na vlastní oči, že sestavy osazené HD 4000 žerou o v idle o nějakých 15 W míň, než žerou s HD 3850 či 3870, budu tomu věřit. Do té doby bych se vyvaroval papouškování údajů z bůhvíjak vzniklé tabulky o neuvedených kartách pod každým článkem, kde je zmínka o spotřebě grafik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
old_tux  |  06. 03. 2008 08:04

Ježíš chlape co to meleš nikdo v článku nepíše že ta grafika na desce je pro hry. Tato deska je dělaná pro uplně jiné účely, pro kvalitní a usporný htpc a taky do levných kancelařských pc, což se myslím podařilo, no uvidíme v praxi. Taky ti nikdo nebrání do toho strčit hyper super grafiku pro crysis :) nebo jinou pikačovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2008 08:57

>No ten grafický výkon proti GF7050 je bída. Čekal jsem, že se 780G podstatně víc urve..

ups.. ne, ty hodnoty, kde to vychází nastejno - comanche 4, specviewperf, half-life, doom 3 jsou měřené na stejné grafice GF 6600 GT pro srovnání výkonu čipsetů, přidal jsem to pro jistotu do příslušných popisků

Jestli vás zajímá herní výkon, doporučuju proběhnout i další recenze, kde je těch her měřených víc. Ale obávám se, že většinou narazíte na srovnání s Intelem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eser  |  06. 03. 2008 13:26

njn, to je opravdu supr cpát tady výsledky té 6600, celkem matoucí test

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 03. 2008 15:29

Není na tom nic divného, je to prostě srovnání herního výkonu dvou čipsetů v případě osazení výkonnější grafiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eser  |  06. 03. 2008 17:53

Včera jsem na to koukal v časopisu Computer. Aby se v tom čuně vyznalo. V tabulce naměřili jsme, tam porovnáváte mezi sebou obě desky s GK 6600 o tom, že měření je s GK 6600 se musím dočíst v článku, nebo v tabulce grafický výkon), u 3DMark05, jen integrované GPU. Pokud chci jen rychlé info, vo co vlastně go, tak nemám tušení, zda jste zrovna měřili hrušky, nebo jabka. U HL2 vám v časopise vychází , že integrované GPU od AMD je cca o polovinu horší než GF7050V, v 3DMark05 je podle vašich zveřejněných údajů AMD cca 3x horší. Tak kde je vlastně pravda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 03. 2008 07:31

Grafy z Computeru vám bude muset vysvětlit někdo, kdo je vymýšlí. Sám jsem se v tom musel chvíli hrabat.

Zrovna u testu těch integrovaných grafik je sloupeček 780G oříznutý a šipkou je označeno, že pokračuje, protože by tam nebylo poznat nic jiného, než jedna dlouhá nudle 780G ze 3D Marku. V časopisu bohužel není na sloupečky a popisky u grafu tolik místa. U každého sloupečku jsou ale uvedené i hodnoty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eser  |  07. 03. 2008 08:12

no nic, tak si ty popisky pořádně přečtěte a zjistíte, že jsou špatně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  06. 03. 2008 11:53

Co to meles? 800 vs 2500 se ti zda malo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor