Amazon.com: nový plán na dobytí světa pomocí e-commerce

Amazon si vymyslel plán, jak těžit i z úspěchů svých konkurentů.
Několikrát jsem uváděl, že náskok firmy Amazon.com nespočívá v tom, že má momentálně ve vlastnictví to největší a nejznámnější knihkupectví na světě, ale především v ideách, anticipaci trhu a drajvu, který si firma její šéf Jeff Bezos stále – na rozdíl od konkurence – udržuje.

Amazon totiž před pár měsíci pohltil malou firmičku s názvem Junglee a stejnojmenným webem, která vyrábí technologii na elektronické porovnávání výhodnosti nákupů. Jinými slovy: pomocí Junglee zadáte, co chcete koupit, a ona vám řekne, kde je to z různých hledisek nejvýhodnější. Spoustu služeb si můžete vyzkoušet již nyní, takže není zapotřebí dále rozvádět; Amazon se tak hodlá stát vstupní branou každého nakupujícího na Internetu, který si v Junglee zvolí nejvýhodnějšího dodavatele a pak k němu po Internetu „přijde“ a nakoupí.

Živě komentuje: proč Amazon.com vymýšlí službu, která vlastně vede přímo k jeho konkurentům? Důvody jsou jednoduché a jsou hlavně tři: a) kdyby to neudělal Amazon, udělal by to někdo jiný (a vlastně již dělá, viz např. Compare.net), b) Amazon.com samozřejmě veškerá vyhledávání zaznamenává a vyhodnocuje a získává tak zadarmo skvělý marketingový nástroj, skvělé poznání trhu, c) Amazon.com má z každé provedené a přesměrované transakce svá běžná procentíčka z prodeje, takže vlastně na svých konkurentech vydělává.

Srovnávací agenty nemají elektronické obchody rády a usilují o jejich blokaci – před rokem se zdálo, že právě díky širokému odporu se stanou nepoužitelnými, nyní ale platí opak. Kdo blokuje agenta, nedostane se do srovnávacích tabulek na Junglee, Compare.netu a desítkách dalších, hodně navštěvovaných webech – takže, jako by neexistoval. Elektronické obchody tedy nyní agenty „vpouštějí“ a doufají, že získají zákazníky dalšími výhodami nebo už jen ověřeným jménem či kvalitně provedeným obchodem.

Váš názor Další článek: Bleskem: USA zahájily druhou válku v Iráku

Témata článku: Dobytí, Bezos, Nový plán, Idea, Plán, Marketingový název, Nový, AMA, Ideo, Svět

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost