Amazon.com je výtah ke slávě pro muzikanty

Známí umělci vydávají svá alba nejdříve na Internetu
Nejedná se o žádné neznámé kapely a interprety: skupiny jako Cheap Trick, Public Enemy či stoupající kanadská hvězdička Sarah McLachlan vydali v poslední době svá alba poprvé na Amazon.com, i když pak následovalo vydání u standardního vydavatele a přes kamenné obchody. Umělci samozřejmě dvali nejdříve k dispozici nové skladby k dispozici v digitálním formátu – Public Enemy na MP3, McLachlanová v Liquid Audiu a ukazuje se, že se to vyplatilo všem – pokud se podíváme na žebříčky na Amazonu, tito umělci obsadili na pár dnů v hitparádách Amazonu přední místa, i když se celosvětově o bestsellery nejedná.

Živě komentuje: na rozdíl od naší otevřené MP3 sekce na Vltavě se na Amazonu takto vydávají celosvětově známé kapely, kterým to ovšem smlouva s jejich mateřskou vydavatelskou společností umožňuje (což je ovšem spíše výjimečné, zejména velká pětka si nad umělci drží silnou kontrolu). Důvod – opět na rozdíl od Vltavy – je v marketingovém „výtahu ke slávě“: vždyť Amazon.com má osm miliónů registrovaných návštěvníků a je jedním z nejfrekventovanějších míst na celosvětovém webu. Vydání jedné či dvou písniček v digitálním formátu (zdarma) umělce nijak nepoškodí, Amazonu i jemu pomůže k pozornosti médií, a následnému zvýšenému prodeji přes web i v kamenných obchodech. Internet už má v Americe velkou sílu, že může sám umělce učinit slavným; u nás teprve začínáme.

Váš názor Další článek: Internetový provider tu není jen od připojování

Témata článku: , , , , , , , , , ,