Umělá inteligence | Amazon | E-shopy

Amazon udělal aplikaci na rozpoznávání oblečení. Když pozná vyfocený kus, můžete si ho hned objednat

Amazon udělal aplikaci na rozpoznávání oblečení. Když pozná vyfocený kus, můžete si ho hned objednat

Amazon představil během konference re: Mars svou novou službu StyleSnap, která má zákazníkům poskytnout možnost objednat si zboží přesně podle jejich představ. Zahraniční média přirovnávají princip jejího fungování k nástroji Shazam, který na základě nahrávky úryvku písničky pozná interpreta i název skladby.

StyleSnap funguje podobným způsobem – zákazník či zákaznice odešle snímek oblečení a algoritmus na bázi počítačového vidění a umělé inteligence vyhledá v katalogu odpovídající zboží. Pokud nenajde přesně stejný model, doporučí alespoň co nejvíce podobné položky.

Umělá inteligence v praxi

Aplikace pro rozpoznávání oblečení je praktickou ukázkou toho, jak lze využít schopnosti umělé inteligence, aniž by uživatel musel mít, byť jen základní znalosti o principech jejího fungování. Služba je schopna analyzovat nejen fotky, pořízené fotoaparátem telefonu, ale také snímky obrazovky.

Zákazníci Amazonu mají ke službě přístup v mobilní aplikaci, která je k dispozici pro operační systémy iOS i Android. Stačí v pravém horním rohu klepnout na tlačítko s obrázkem fotoaparátu, vybrat možnost „StyleSnap“ a poskytnout obrázek s vytouženým oblečením.

Klepněte pro větší obrázek 
Vyfotit a objednat: nová služba Amazon StyleSnap najde oblečení podle snímku

Služba následně vyhledává v katalogu Amazonu, přičemž při výběru produktů bere v úvahu hned několik faktorů – mimo jiné například cenové rozpětí, značku a zákaznická hodnocení. Různá nastavení ani pozice osoby na obrázku údajně nebudou mít vliv na schopnost nástroje najít podobné oblečení.

Zaměřeno na ženy

Amazon se netají tím, že novou službou míří primárně na ženy, neboť právě ty na jeho platformě nakupují zhruba 80 % prodaného oblečení. Vychází z předpokladu, že zákaznice vybírají zboží primárně podle vizuální stránky a zejména mladší ženy jsou často ovlivňovány sociálními médii.

Ředitel zákaznických služeb Jeff Wilke při prezentaci zdůraznil, jak je pro firmu důležité poskytnout zákazníkům jednoduché řešení, ačkoli na pozadí běží složité technologie. „Jsme velmi inovativní a posedlí zákazníkem a budeme i nadále vytvářet nové zkušenosti pro zákazníky, abychom jim pomohli objevit produkty, které chtějí a milují.“ dodal Wilke v tiskovém prohlášení.

Diskuze (3) Další článek: Samsung poprvé zabudoval do monitoru G-Sync. Herní novinka zvládne až 240 Hz

Témata článku: Android, Umělá inteligence, Mobilní aplikace, Amazon, E-shopy, Mars, Zákazníci, Oblečení, Inteligence, Nová služba, Aplikace, Obrázek, Rozpoznávání


Určitě si přečtěte

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?

Jakub Čížek | 150

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

Týden Živě: Zapomeňte na širokoúhlý televizor. Budoucnost patří vertikálním

** Vertikální televizory do každé rodiny ** Desítky budou mít problém s počítači s malými disky ** Facebook se chlubil novinkami na F8

David Polesný, Jakub Čížek | 24



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test fotolabů

Oklamali jsme rozpoznání obličeje

13 tipů pro rychlejší Wi-Fi

Test NVMe SSD 500 GB