Amazon | Umělá inteligence | E-shopy

Amazon udělal aplikaci na rozpoznávání oblečení. Když pozná vyfocený kus, můžete si ho hned objednat

Amazon udělal aplikaci na rozpoznávání oblečení. Když pozná vyfocený kus, můžete si ho hned objednat

Amazon představil během konference re: Mars svou novou službu StyleSnap, která má zákazníkům poskytnout možnost objednat si zboží přesně podle jejich představ. Zahraniční média přirovnávají princip jejího fungování k nástroji Shazam, který na základě nahrávky úryvku písničky pozná interpreta i název skladby.

StyleSnap funguje podobným způsobem – zákazník či zákaznice odešle snímek oblečení a algoritmus na bázi počítačového vidění a umělé inteligence vyhledá v katalogu odpovídající zboží. Pokud nenajde přesně stejný model, doporučí alespoň co nejvíce podobné položky.

Umělá inteligence v praxi

Aplikace pro rozpoznávání oblečení je praktickou ukázkou toho, jak lze využít schopnosti umělé inteligence, aniž by uživatel musel mít, byť jen základní znalosti o principech jejího fungování. Služba je schopna analyzovat nejen fotky, pořízené fotoaparátem telefonu, ale také snímky obrazovky.

Zákazníci Amazonu mají ke službě přístup v mobilní aplikaci, která je k dispozici pro operační systémy iOS i Android. Stačí v pravém horním rohu klepnout na tlačítko s obrázkem fotoaparátu, vybrat možnost „StyleSnap“ a poskytnout obrázek s vytouženým oblečením.

Klepněte pro větší obrázek 
Vyfotit a objednat: nová služba Amazon StyleSnap najde oblečení podle snímku

Služba následně vyhledává v katalogu Amazonu, přičemž při výběru produktů bere v úvahu hned několik faktorů – mimo jiné například cenové rozpětí, značku a zákaznická hodnocení. Různá nastavení ani pozice osoby na obrázku údajně nebudou mít vliv na schopnost nástroje najít podobné oblečení.

Zaměřeno na ženy

Amazon se netají tím, že novou službou míří primárně na ženy, neboť právě ty na jeho platformě nakupují zhruba 80 % prodaného oblečení. Vychází z předpokladu, že zákaznice vybírají zboží primárně podle vizuální stránky a zejména mladší ženy jsou často ovlivňovány sociálními médii.

Ředitel zákaznických služeb Jeff Wilke při prezentaci zdůraznil, jak je pro firmu důležité poskytnout zákazníkům jednoduché řešení, ačkoli na pozadí běží složité technologie. „Jsme velmi inovativní a posedlí zákazníkem a budeme i nadále vytvářet nové zkušenosti pro zákazníky, abychom jim pomohli objevit produkty, které chtějí a milují.“ dodal Wilke v tiskovém prohlášení.

Diskuze (3) Další článek: Samsung poprvé zabudoval do monitoru G-Sync. Herní novinka zvládne až 240 Hz

Témata článku: Amazon, Android, Umělá inteligence, Mobilní aplikace, Mars, E-shopy, Obrázek, Nová služba, Oblečení, Rozpoznávání, Aplikace, Zákazníci, Horní roh, Inteligence


Určitě si přečtěte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

10 mýtů a polopravd o bateriích, kterým možná ještě věříte

** Kolem baterií a akumulátorů koluje řada mýtů, nepravd a polopravd ** Dnes vám devět z nich zkusíme vyvrátit na základě faktů ** Většina z nich totiž neplatí pro moderní lithiové baterie

Karel Kilián, David Polesný | 102

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

Vyzkoušeli jsme TP-Link Deco P9: zajistí doma Wi-Fi díky drátům ve zdi

** Nová generace Mesh Wi-Fi s propojením přes elektrické rozvody ** Lepší parametry a nižší cena než u předchůdce ** Aplikace zatím podporuje jen základní nastavení bez rozšířených funkcí

Tomáš Holčík | 25

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

37 nejstrašnějších počítačů, které jste kdy viděli

** Přehled nejhorších počítačů na světě ** Šílené konstrukce a materiály ** Jak to dopadne, když se o počítač nestaráte

Karel Javůrek | 22



Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 12 bezdrátových sluchátek

Vyplatí se Apple z bazaru?

Test batohů pro notebooky

Vybíráme nejlepší sportovní hodinky