Už několikrát jsme vás informovali o tom, že Amazon se chystá zaútočit proti nadvládě Netflixu a nabídne novou streamovací videoplatformu, kde nabídne jak filmy, tak i seriály vlastní produkce.
Amazon chce konkurovat Apple TV, přidá televizní kanály
Nyní Amazon finálně spouští Amazon Video o dolar levněji než Netflix – 8,99 dolarů měsíčně a lze předpokládat, že podobnou cenovou válku Amazon zkusí proti Netflixu i Evropě.
Netflix se pyšní především kvalitním originálním obsahem, což si pochopitelně musí v třímiliardovými investicemi zajistit i Amazon. Jedním ze seriálů, kterým chce Amazon Video zaujmout, je nová show složená z bývalého Top Gearu, která bude zaměřená na automobilové fanoušky.
Uživatelé mají stále na výběr si připlatit i plnohodnotný Amazon Prime za 99 dolarů. Mezi další konkurenty čistě v oblasti streamování videa je Apple TV, Hulu nebo třeba Roku či Google Chromecast.
Jak už jsme probírali v podrobném článku, hlavní problém z pohledu konkurence mají hlavně klasické kabelovky, které musí soupeřit s velkou nabídkou těchto platforem s celosvětovým dosahem za relativně nízkou cenu. I když se zatím jedná hlavně o obsah v angličtině, lze časem očekávat více českého obsahu, titulků nebo třeba dabingu.
Všechny platformy jsou navíc dostupné skoro na všech zařízeních – chytré televize skrze různé krabičky, ale i v rámci mobilních zařízení, mezi které patří tablety i smartphony. Hlavní přidanou hodnotou tak bude obsah a jeho exkluzivita. I když budou chtít tvůrci obsahu nabízet tvorbu na co největším počtu platforem, určitě lze očekávat řadu exkluzivních smluv a titulů, které budou jednotlivé platformy odlišovat.
YouTube Red je placené YouTube bez reklam za 240 Kč měsíčně
Výjimečnou pozici má v tomto případě Youtube, které je momentálně zásobárnou obsahu běžných a poloprofesionálních uživatelů, ale už i tam se nachází spoustu profesionálních a pravidelných pořadů, které jsou podpořené reklamou. Youtube nedávno představil i placený přístup bez reklam – Youtube Red.