Amazon se snaží být inovativní firmou, která rozšiřuje záběr, zvažuje například dopravu balíčků drony

Amazon se snaží být inovativní firmou, která rozšiřuje záběr, zvažuje například dopravu balíčků drony

Amazon už své drony v některých lokacích testuje v praxi. A takto nakonec vypadají. Kluzák je rychlejší a méně energeticky náročný

Amazon už své drony v některých lokacích testuje v praxi. A takto nakonec vypadají. Kluzák je rychlejší a méně energeticky náročný

Sklad Amazonu Foto:  Maryland GovPics ,  CC BY 2.0

Sklad Amazonu | Foto: Maryland GovPics, CC BY 2.0

Velký sklad v Dobrovízi je určen pro zásilky do okolních zemí

Velký sklad v Dobrovízi je určen pro zásilky do okolních zemí

Sklad Amazonu Foto:  Álvaro Ibáñez from Madrid, Spain ,  CC BY 2.0

Sklad Amazonu | Foto: Álvaro Ibáñez from Madrid, Spain, CC BY 2.0

Sklad Amazonu

Sklad Amazonu

Amazon už své drony v některých lokacích testuje v praxi. A takto nakonec vypadají. Kluzák je rychlejší a méně energeticky náročný
Sklad Amazonu Foto:  Maryland GovPics ,  CC BY 2.0
Velký sklad v Dobrovízi je určen pro zásilky do okolních zemí
Sklad Amazonu Foto:  Álvaro Ibáñez from Madrid, Spain ,  CC BY 2.0
7
Fotogalerie

Amazon pokračuje v „ovládnutí“ segmentů, v USA bude asi levným mobilním operátorem

Amazon se v USA pustí do dalšího významného segmentu, který mu může získat další konkurenční výhodu. Chystá se totiž být virtuálním mobilním operátorem.

Z důvodu spojení amerických operátorů Sprint a T-Mobile se dle amerického úřadu FCC musí  zbavit menšího levného operátora Boost Mobile, který je postavený hlavně kolem předplacenek. A podle informací Reuters už se Amazon rozhoduje, zda Boost Mobile koupí za nabízenou cenu kolem 3 miliard dolarů. Díky tomu by získal funkční systém virtuálního mobilního operátora, který spadá pod síť Sprintu, respektive i T-Mobile, protože obě společnosti se sloučí.

Amazon by měl tak od začátku k dispozici asi 7,8 milionu uživatelů a vzhledem k tomu, že je zaměřen právě na co nejnižší ceny a zároveň má i předplatné Prime, mohl by z toho velmi snadno těžit a získat velmi rychle klidně i několikanásobný počet zákazníků.

Amazon by se samozřejmě nemusel omezovat jen na předplacené karty, ale mohl by nabídnout i výhodný paušál. Ten by byl samozřejmě omezen cenami, na kterých se dohodne s T-Mobilem, jenže při své vyjednávací síle by Amazon mohl dosáhnout na výrazné snížení cen. 

Zajistit svým zákazníkům nejen služby, ale i mobilní datové připojení, to by pro Amazon znamenalo pokrýt další prvek dodavatelského řetězce. Díky tomu pak může nabídnout celkově výhodnější ceny. Stejné strategie využívá i ve svém hlavním byznyse, což je internetový obchod. Nyní si například staví vlastní letiště, aby mohl zajistit efektivnější distribuci pro leteckou přepravu. Vlastní letadla už firma má. 

Ale připomeňme také, že do mobilní branže už se Amazon jednou snažil nakročit, a to s vlastními telefony. Jeho Fire phone byl ale propadák a vývoj vlastních mobilů byl následně zrušen. Nedá se tedy přesně odhadovat, zda sázka na již rozjetý byznys virtuálního operátora nakonec vyjde. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud