Alza se pochlubila finančními výsledky za uplynulý rok. A bylo čím se chlubit. Největší český e-shop dosáhl na obrat 29,3 miliard korun (bez DPH), což představuje meziroční nárůst o 17,2 %. Na druhou stranu je už ale znát, že růst pozvolna zpomaluje. Před dvěma lety dosahoval 20,7 % a loni 19,3 %.
Nejsilněji Alza roste v Maďarsku, kde zaznamenala meziroční navýšení obratu o 69 %, v Česku je to 15,5 %. Firma má již 2 100 zaměstnanců a v obchodě je 272 tisíc položek.
Nejprodávanějším zbožím byl v minulém roce poukaz na nákup v Alze v hodnotě 500 Kč. Z pohledu hmotných věcí prvenství získal fitness náramek Xiaomi Mi Band 4 a na třetím místě skončilo roční předplatné Office 365 pro jednotlivce.
Nejvíce lidí Alza přilákala na „Black Friday“, ovšem ten opravdový. V den Černého pátku web Alzy zaznamenal během dne 1,55 milionu návštěv. Asi právě to je odpovědí na otázku, proč Alza akci „Black Friday" vyhlašuje nesmyslně několikrát do roka, i když zrovna žádný Černý pátek není. Z hlediska obratu byl však silnější jiný den - 16. prosinec. Před Vánoci lidé nejdou jen zvědavě pokukovat po slevách, ale opravdu nakupují.
Pozoruhodná je stálá obliba Čechů nákupů na dobírku nebo s vyzvednutím na pobočce. Kartou přímo na webu platí zatím jen 28 % zákazníků, ale i to je ale na české poměry dost. Alza se nicméně angažuje i v oblasti doručování a rozšiřuje síť svých AlzaBoxů i dovážkové služby AlzaExpres, což by platby kartami (ať už online nebo při vyzvednutí) mělo dále zpopularizovat.
Chvályhodné jsou počiny Alzy z hlediska inovací a charitativních akcí. Snaží se být první při zavádění nových způsobů dopravy či plateb a z hlediska charitativní podpory firma pomohla za minulý rok 80 neziskovým organizacím (přehled zde).