Alza spouští hromadné nakupování. Když jí najdete zákazníky, ušetříte | Zdroj: Alza

Zdroj: Alza

Alza spouští hromadné nakupování. Když jí najdete zákazníky, ušetříte

Největší český e-shop testuje, jestli jsou Češi a Slováci připraveni na tzv. social shopping. Alza totiž v pilotním provozu spustila novou službu Sdílej a ušetři, díky níž mohou zákazníci ušetřit, pokud seženou další lidi, kteří si produkt koupí společně s nimi.

Produkty zahrnuté do skupinových nákupů jsou na webu jasně označeny piktogramem Sdílej a ušetři a zájemce se do nich může zapojit pomocí speciálního tlačítka přímo v detailu produktu. Poté si stačí vybrat velikost skupiny, výši slevy a své členství ve skupině potvrdit online platbou za produkt (kartou). Tím se zboží pro zákazníka automaticky rezervuje a zároveň se vygeneruje unikátní webová adresa, kterou pak může jako zakladatel skupiny sdílet ve své sociální síti (např. pomocí e-mailu, Facebooku, SMS apod.),“ uvádí Alza.

Ostatní pak musí skrz tuto adresu zaplatit do určitého časového limitu také. Pokud se potřebný počet členů nenaplní, Alza buď vrátí peníze, nebo si budou moci zákazníci zboží koupit bez slevy (tj. budou muset doplatit rozdíl cen). Každý může daný produkt koupit ve více (až třech), ale i tak bude započítán jako jediný člen.

alza-sdilej-usetri.png
Jak se dá v praxi ušetřit

V akci jen malá část katalogu

Do programu Sdílej a ušetři chce Alza zahrnout tisíce produktů, rozhodně ale nepůjde o všechny položky e-shopu. Chytrý mobil takto koupíte pouze jediný, a to lowendový telefon od LG. Televizor je také pouze jeden. V akci jsou ale například hodinky Apple Watch Series 5 (44mm), které standardně stojí 12 490 Kč. Pokud seženete pěti lidí, každý dostane slevu 500 Kč.

Někdy jsou slevy víc než jen symbolické. Elektrický kartáček Oral-B Genius 8000 je za 3999 Kč pro jednoho, ale v pěti bude pro každého sleva 500 Kč a v deseti pak 1000 Kč. Největších slevy se nejspíš dočkáme u digitálních produktů. Kupříkladu předplatné Xbox Game Pass Ultimate za 999 Kč může stát jen 499 Kč, pokud bude nakupujících 15. Výše slev se zkrátka různí, skupiny mohou mít od 3 až do 20 členů.

Social shopping je populární hlavně v Číně, ze známějších e-shopů jej nabízí třeba Banggood. Na západě se chytilo především anonymní skupinové nakupování na „slevomatech“, které při spuštění podmiňovaly levné zájezdy a hrnce tím, že se našla stovka či tisícovka lidí, kteří si zboží také koupili.

Určitě si přečtěte

Články odjinud