Alpha: geneticky naprogramovaná umělá inteligence poráží i nejlepší piloty stíhaček

Názory k článku

Hawkey1234  |  02. 07. 2016 18:33  |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.103

Slušný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2016 19:15 | Microsoft Windows 7 Chrome 39.0.2146.0

Bylo by fajn kdyby v budoucnu už ve válkách bojovaly jen stroje a nemuseli kvůli tomu umírat nevinní lidé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (128)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nemo7  |  02. 07. 2016 20:15  |  Unknown Mozilla 47.0

On ještě existuje nějaký letecký souboj? Myslel jsem, že dnes vyhraje ten,co má lepší rakety vzduch-vzduch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
folger  |  02. 07. 2016 20:55  |  Microsoft Windows 10 Chrome 51.0.2704.103

K dokonalosti chybí to hlavní letoun který se při řízení touto inteligencí nerozsype, je hezké když inteligence vydrží víc nežli pilot ale ještě to musí vydržet letadlo !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2016 21:08 | Microsoft Windows 10 Chrome 51.0.2704.103

Vzpomínám si, jak na otázku, proč na UK hranice s Ruskem nepošlou drony aby měli permanentní monitoring překračování hranic, Merkelová odpověděla, že to nejde, protože jim tam ruší GPS.
Dokud se nebudou umět roboti sami sestavovat a vyvíjet i po hardwarové části, tak vždy bude existovat nějaký způsob, jak jim zničit či zarušit nějaké klíčové senzory.
Nicméně jednu věc bych rád poznamenal - ten simulátor je boží - shut up and take my money (ale nepochybně tolik nemám)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
AirForce1  |  03. 07. 2016 05:11  |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.84

V umělé inteligenci se vždycky najde nějaká chyba a proto taky ještě nemáme bezpilotní zařízení všeho druhu. Stačí se kouknout např na počítačové hry (berte to jen jako ilustraci) kde občas vídáte NPC bourat do zdi a dělat naprosto nesmyslné věci. Problém UI je ten, že i přesto, že je mnohonásobně výkonnější neumí moc dobře improvizovat a i přesto, že nestandartní situace můžou být vzácné tak se stávají a ty UI moc dobře řešit neumí viz např. právě PC hry - bourání do zdí, nesmyslné chování, divné sebevraždy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ředitel ČTÚ  |  03. 07. 2016 09:26  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Tak doufám, že až USA napadne bezdůvodně Rusko, aby se zmocnili jejich země a nerostného bohatství, tak že rusové budou mít tu umělou inteligenci lepší ( například díky Grigoriji Perelmanovi ) a porazí je. Já totiž zlodějům a vrahům nefandím ani v životě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vransen  |  03. 07. 2016 11:34  |  Microsoft Windows 7 Firefox 47.0

Určitě zajímavá zpráva. Nicméně pokud je to tak nenáročné na výkon, tak bych očekával vymakané protivníky v počítačových hrách, což se zatím moc neděje. Přijde mi, že ve hrách se ta umělá inteligence za posledních deset leti nikam nepohnula.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
pcmaker  |  03. 07. 2016 13:41  |  Microsoft Windows 7 Chrome 51.0.2704.103

"Počítač je jen rychlý blbec na sčítání jedniček a nul." V tom je jeho síla a slabota. Dokáže pracovat jen s tím, co do něj naprogramuji. Improvizace mu moc nejde. Je jedno jestli je to ZX Spectrum, nebo RPI. Když budu chtít, naprogramuji program, který porazí hráče vždy. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blokovacREKLAM  |  03. 07. 2016 13:55  |  Microsoft Windows 7 Firefox 47.0

To je divné!! Jak to že z toho křesla nevypadl? Mají asi neviditelné pásy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zkill  |  03. 07. 2016 15:06  |  Microsoft Windows 10 Firefox 47.0

Je vidět že spojení dobré metody (genetické algoritmy) s nesmyslnou metodou (fuzzy logika) podává zajímavé výsledky. Genetické algoritmy jsou opravdu velice zajímavé a škole mě bavilo s nimi pracovat (je to už přes 10 let). Třeba pro takové optimální nastavení regulátorů jsou jako stvořené. Jedinou nevýhodou je, že musí existovat hodnotící (fitness) funkce, které musí dle nějakých kritérii říct, která generace je lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DDRatm  |  04. 07. 2016 00:25  |  Linux Chrome 51.0.2704.81

Je jasné že když má moderní stíhací letoun maximální konstrukční limit třeba 15G a bude ho řídit počítač, tak vždy porazí lidského protivníka, který odpadne při deseti géčkách. Tohle není nic nového a není k tomu potřeba ani žádný zázračný sw a hw, protože pravidla leteckého boje jsou poměrně jednoduchá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kuk  |  04. 07. 2016 00:52  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Klasický souboj stíhačů je hlavně mediálně vděčná věc. Dneska se nejvíc cení propjenost všech zbraňových systémů a jednotek do logistického celku a take propojenost s vedením no a samozřejmě okamžité zoétné vazby s vyhodnocování. V tom se amíci nejvíc cejtěj a Rusáci prej dost pokulhávaj. Ovšem jakmile celý komunikační a podpůrný systém selže tak už je to jen a jen na pilotech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 07. 2016 16:01 | Linux Chrome 51.0.2704.81

Ježiši když to je SkyNet in real life

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2016 12:56 | Microsoft Windows 7 Chrome 52.0.2743.60

O 50 rokov už možno nebudú bojovať ani fyzické stroje. Len 2 "veľmoci" urobia virtuálny súboj na počítačoch a bude po vojne...
A možno sa to bude robiť dokonca pravidelne na "majstrovskej" úrovni - podobne ako sa zo stredovekých bitiek vyvinuli moderné športy, tak sa aj z moderných vojen možno stanú pravidelné simulátorové hry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch