Velká událost tohoto týdne, spolupráce Microsoftu a Yahoo na vyhledávači a s ním související reklamě, se samozřejmě neobešla bez reakce investorů. Snad všichni očekávali, že se tato událost pozitivně promítne do cen akcií, ale to se však nestalo. „Nikdo to nechápe,“ řekl k tomu šéf Microsoftu Steve Ballmer.
Cena akcií Yahoo prakticky skokově klesla o 16 procent. Jak uvádí The Financial Times, stojí za tím obava investorů o finanční a strategické důsledky výše uvedené dohody pro Yahoo. Microsoftu se přitom dohoda s Yahoo negativně nedotkla, cena akcií společnosti mírně stoupla.
Průběh ceny akcií Yahoo za poslední týden – bod E značí oznámení dohody s Microsoftem (zdroj: Google Finance)
Steve Ballmer byl velmi překvapen reakcí trhu. „Prodává snad Yahoo svůj byznys vázaný na vyhledávač? Ne. Dostanou 88 procent z příjmů,“ řekl pro Financial Times. Přestože většina příjmů z reklamy skutečně půjde ve prospěch Yahoo, finanční analytici to evidentně nevidí jako hlavní výhru. Sice se těžko hádá pozadí a důvody jejich rozhodnutí, ale dávají nám tím odpověď na otázku, pro kterou z firem bylo uzavření dohody výhodnější.
Průběh ceny akcií Microsoftu za poslední týden – bod E značí oznámení dohody s Microsoftem (zdroj: Google Finance)