"Jedná se o největší dopravní letadlo na světě."Ne, to se skutecne nejedna. Je to nejvetsi letadlo na dopravu pasazeru, ale nejvetsi dopravni letadlo je uz pres 30 let Antonov An-225 Mriya.
Já do těchto okřídlených nesmyslů nesednu. Všude po světě se dá dostat lodí a vlakem … 😁
Dá, ale jak dlouho to trvá. Na to je lidský život příliš krátký 😝
Dá. A jsou dokonce místa, kam to ani jinak, než lodí, nejde. Jenže letadlem je to často levnější a rychlejší.Chápu, že třeba takový norský/německý důchodce si může dovolit ten luxus nepočítat peníze a čas, ale pracující člověk s 4/5 týdny dovolené to obvykle považuje za poměrně důležitý rozhodovací faktor. Tedy pokud cesta není zároveň cílem.
dobře že ten předotovaný hnus pro kozomrdy skončilukončení výroby jen dokazuje nesmyslnost výroby takové obludy
Tak A380 bylo hlavne politicke, nez ekonomicke rozhodnuti.
To byl hlavně Concorde.
Tak Concorde urcite, ale da se rici jak A380 tak si myslim, ze taky. Airbus diky vyvoji A380 malem zkrachoval. Byla to sazka bud a nebo. A mam pocit, ze se vyvoj jeste ani nezaplatil.
Prostě příliš drahý provoz v porovnání s ostatními. Můžeme být zatím rádi, že neexistuje spotřební daň na kerosin. Přitom spotřeba je obrovská. Autobusy spotřební daň platí.
Myslím že palivo je na mezinárodních letištích úplně bez daně a cel. Obrovská spotřeba, to je relativní, myslím, že to bude tak do 3 litrů na osobu na 100km, tak to je lepší jak jet sám autem, ale když dáš 4 lidi do auta, tak je lepší auto.
Kdesi jsem to hledal, je to asi dvanáct tun na hodinu. Jenže to přepraví asi 500 lidí na 900km. Pak to vychází 2,6kg/os/100km a vzhledem k hustotě jsou to zhruba ty tři litry. Někde byla tabulka a z hlediska hospodárnosti na tom není A380 nejlíp, jak bych vzhledem k přepravní kapacitě čekal, ale určitě tam jde nacpat víc sedadel.Ale hrozná je představa, že na desetihodinový let to sežere dvě velké železniční cisterny petroleje.
Ten článek mi nepřipadá kvalitní. Jo, popisuje tam správně, že přeprava dílů je složitá a nelogicky vede po komunikacích, než po moři (teda část cesty, protože prva to jde po moři, pak po řece a až posledních několik desítek kilometrů je po silnici).B747 je bráno, jako velice úspěšné letadlo. A380 je ještě lepší. Problém ale je doba, kdy to letadlo přišlo do provozu. Boeing se snažil konkurovat Concorde a vynaložil hromadu peněz do výzkumu a nakonec z toho bylo prd. Pak přišel někdo, že chce velký letadlo a tak udělali nouzově B747 (podobně bombardér B52 byla nouzovka a pořád se používá a ještě pár let bude). B747 není úspornější, je v něm míň místa a tak dál, ale zažil období, kdy se lítalo na "pár" hlavních letišť a bylo potřeba přepravovat větší množství lidí. Taky dřív se netlačilo na cenu tak extrémně jako dnes.Dneska je lepší mít menší letadla a lítat do každé díry. Taky je úspornější živit dva výkoný motory, než 4 (už jen servis dvou dalších motoru atd jsou velký poplatky).A380 není propadák technologicky. Je to úžasný letadlo, ale přišlo pozdě, ve špatnou dobu.Jinak v článku je fajn, jak popisují porodní bolesti letadla, ale to měly určitě i konkurenční Boeingy a další letadla taky. No a nejvíc mě dostalo, že si autor myslí, že na Airbusu je vlastně všechno špatně, ale dobrovolně šel dělat typovku právě na Airbus a ne Boeing.
Tohle bylo pod topic s odkazem na clanek pilota o A380, ale nejak mi to hodilo sem a tam mi to nechce povolit pridat.
Krátké počtení o tomto ,,nepovedeném,, letadle:http://neviditelnypes.lidovky.cz/cechoviny-airbus-a-380-0l... ...
Zaujimavy clanok,dik.Len by som nesuhlasil s poslednou vetou ze to je skarede lioetadlo.
to já s tím souhlasím, podle mě je to hnusný přerostlý autobus
proč by si typovku neudělal, když mu to dává větší pracovní uplatnění, to máš jako když linuxák adminuje win sítě
Z clanku to neni patrne, ale predpokladam, ze ma typovku jen na Airbus. Je opravdu takova prevaha Airbusu oproti Boeingu, ze by mel lepsi uplatneni na trhu?
Nevím z čeho autor v článku vychází a odkud bere informace, ale mám pocit že si toho dost přibarvil aby byl článek zajímavější a bombastičtější. Možná si chtěl jen zanadávat protože prostě A380 nemá rád. Každopádně, některé věci mi přišly vyloženě přitáhlé za vlasy, a tak jsem se chopil googlu a pár "faktů" si ověřil.Tak předně, to že se Němci přetahovali s Francouzema o konečnou montáž dílů Airbasu a nakonec Francouzská ješitnost zvítězila, je pravda jen z části. Realita je taková, že podílet se na projektu měla zájem spousta zemí protože jde o miliardové investice a nepřetahovalo se jen o konečnou montáž dílů, ale o výrobu snad všeho. A co se týče konečné montáže, montuje se jak v Toulouse, tak i v Hamburgu a bořit mosty a upravovat rozsáhlé plochy se musely na obou místech.Dále, autor popisuje jakési spiknutí bratří Attaliů, kde jeden byl hlavou Air France a druhý Airbusu. Ve skutečnosti Bernard Attali byl šéfem Air France, ale jen do roku 88 a Jacques Attali neměl s Airbusem nic společného.Další fakta jsem už nekontroloval, ale spousta dalších věcí mi tam neseděla. Například ony šokující nedbalosti z výroby letadla jsou v podstatě běžnými porodními bolestmi každého, takto rozsáhlého, projektu... ale to už vem čert.Zkrátka typické "fake news" z dnešní doby.
Skoda. Je to super stroj.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.