Airbus A350 je potřeba každých 149 hodin vypnout a zapnout. To i Windows mají delší uptime

Že je nutné občas restartovat Windows nebo počítač či mobil s jiným operačním systémem, na to si už člověk tak nějak zvykl. Ale že totéž vyžadují systémy Airbusu A350-941, a k tomu už po 149 hodinách provozu, to je u letounu za několik miliard korun trochu znepokojující.

Není to k tomu žádná novinka, Evropská agentura pro bezpečnost letectví vydala první verzi tohoto předpisu už v roce 2017. Letos v červenci ale pokyn aktualizovala, což znamená, že výrobce problém ani po letech neopravil . Nevyskytuje se pouze u nově vyrobených letounů. Můžeme tedy i dnes číst:

Ukázalo se, že po 149 hodinách nepřetržitého provozu letadla může dojít ke ztrátě komunikace mezi některými avionickými systémy. Pozorovatelé hlásili výpadky některých funkcí. Tento stav by mohl vést k částečné nebo úplné ztrátě funkčnosti některých avionických systémů.

Piloti proto musí nejméně každých šest dnů Airbus A350 „vypnout a zapnout“, tedy vykonat „ground power cycle“ a resetovat vnitřní hodiny letounu.

Podobný problém měl dřív i Boeing 787 Dreamliner, u kterého se po 248 dnech nepřetržitého provozu zaplnila paměť a začal vypínat generátory elektrického proudu. 

Až tedy budete zase muset restartovat počítač, vzpomeňte si, že v tom nejste sami.

Airbus A350

Airbus A350 XWB je dvoumotorový proudový širokotrupý dopravní letoun určený pro lety na dlouhé vzdálenosti. Je to první Airbus s trupem i křídly vyrobenými především z uhlíkových kompozitů. A350 může převážet podle varianty 270 až 350 cestujících ve třech sedadlových třídách, počet cestujících může stoupnout v případě zhuštění sedadel u varianty A350-1000 až na 550. Letoun je přímým konkurentem letounů Boeing 787 a Boeing 777X.

Zdroj: Wikipedie, heslo Airbus A350, CC BY-SA 3.0

Diskuze (55) Další článek: Přečtěte si tři velké testy v novém Computeru: notebooky, externí SSD a držáky do auta

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,