Air Bank nakonec nebude následovat Hello bank a Unicredit Bank, které se rozhodly ukončit potvrzovací SMS a při platbách kartou na internetu (přes 3D Secure) vyžadují mobilní aplikaci. Banka sice tento způsob nadále doporučuje, ale klientům nabídne alternativu.
Platební brána klienty přesměruje na obrazovku, kde budou muset zadat kód z SMS a zároveň heslo do internetového bankovnictví. Podle Air Bank toto řešení dostatečně vyhovuje eurounijní směrnice PSD2, která pro platby kartou na internetu vyžaduje vícefaktorové ověření.
Jiné banky místo aplikace chtějí platby ověřovat pomocí behaviorální detekce podezřelého chování, to nabídne Česká spořitelna a chystají to také mBank a ČSOB. Většina bank se ale spolehne na potvrzení tzv. ePIN, zvláštním číselným kódem odlišným od PINu nutného na fyzických terminálech.
Air Bank bude nově při platbách kartou přes internet požadovat kód z SMS a heslo do IB
„Chceme klientům nabízet řešení, která jsou jednoduchá na obsluhu, a zároveň v nich vidíme budoucnost. To ePIN úplně nesplňuje. Nabídnout teď řešení, které od klienta vyžaduje zapamatovat si další číselný kód, vnímáme jako krok zpátky. Zkušenosti ze zahraničí, kde ePIN už zavedli, navíc ukazují, že s ním klienti mají často potíže a velkou část plateb nedokončí,“ uvádí Air Bank.
Tradiční potvrzovací SMS (bez nutnosti hesla k IB) banka ukončí tento měsíc. Od 1. 4. už bude vyžadovat jen schvalování v mobilní aplikaci, byť v podmínkách připouští, že někdy může poslat i SMS. Nové podmínky platné od 6. 5. už ale explicitně uvádějí SMS a heslo do IB jako plnohodnotnou alternativu k mobilní aplikaci.
Moneta ukazuje, jak platit s ePINem: