Vladimír Bureš
Vladimír Bureš
29. 4. 2025 • 11:37

Podobne jsem dopad s Microsoft Copilotem, kdyz jsem po nem chtel aby mi napsal v JS hru HAD bez jedineho meho zasahu do kodu (ani jsem jej necet)... Pozadavky jsem mu psal postupne s popisem jak se ma chovat a prosel jsem od kosticek az po nacitani grafiky (grafiku jsem stahl z internetu) Vzdy jesem chtel kompletni kod programu (postupne vzniko cca 25 fukncnich a 60 nefunkcnich verzi). Kod ma neco kolem 300 radku a poslednich 50 bylo peklo, vetsinou jsem ke konci musel opakovat stejny prompt priblizne 10-15x aby vratil nerozbity vysledek, ale nakonec se povledlo. Cele to hadani s Copilotem zabralo v souctu cca 8 hodin, ale venoval jsem se tomu jen par desitek minut denne. Jeste je tam par bugu, (ale to uz by dalo pravdepodobne mene prace a casu cele pochopit a opravit nez vysvetit AIcku)... https://hnn.cz/had/

George2005
26. 4. 2025 • 0:41

To muselo dát práce a přitom taková blbost 😉

Senex  (Jumupow)
25. 4. 2025 • 17:12

upřimě další zbytečnost a ztráta času, zaměřit se na blueprint to bude budoucnost!

intelHD
intelHD
25. 4. 2025 • 16:28

Super, tak to se nemusím učit „teorii jazyků a automatů“, když to AI tak zvládá za člověka. :)

steinbauer
steinbauer
25. 4. 2025 • 14:13

Koukám že tak jako webaři píšou každý své cms, tak programátoři píšou každý svůj kompilátor.A kdo říká že ne, dělá to dodnes 😁🤌

Jirka Kwolek
25. 4. 2025 • 11:20

Zmatek v dlouhém kódu, ve kterém má umělá inteligence provádět úpravy, je dobře známý problém. V běžné situaci se dělají změny tak, aby AI upravovala pouze určitou část kódu. Tento přístup se nazývá "diff přístup" a většina moderních programovacích systémů (pro Vibe Coding) ho využívá. Znamená to, že umělá inteligence změní a vypíše pouze ty části kódu, které se mají změnit, případně doplnit, a ostatních částí kódu se vůbec netýká.To je jedna věc. Druhá důležitá věc je, že většina moderních programovacích systémů, které jako "engine" používají umělou inteligenci, si vytváří celou škálu pomocných dokumentů. V těchto dokumentech jsou popsány specifikace projektu – určují, které části kódu nebo projektu plní jakou funkci. Při úpravách a změnách se pak aktualizují nejen samotné části kódu, ale také odpovídající části této vývojové dokumentace.Pouze v takto organizovaném prostředí je možné vytvořit kvalitní a dobře fungující projekt. Přístup „všechno máme v jednom nebo ve dvou souborech“ a práce s AI nad celým rozsahem kódu najednou je cestou do horoucího pekla.

peter.mlich
peter.mlich
25. 4. 2025 • 10:55

Tezko komentovat, kdyz tam neni nejaka vetsi ukazka, v clanku.
Zatim mi to pripada jako smesice C + pascal a semtam PY. Pro procesory mozna fajn, ale pro beznou praci dost nepouzitelne, kdyz tam musis psat typy promennych a nedokaze si je dopsat sam pri spusteni kodu. Zlaty JS :) Ale, ten zas umoznuje klidne pretypovani. Na druhou stranu, je to spatne vytvorit promenou stejneho nazvu s jinym typem, pokud s ni dal programator pracuje spravne? Nevim, mi tyhle zastarale jazyky prisly vzdy desne krkolomne. I JS ma jeste sve mouchy, treba, kdyz musite pouzit var a definovat promenne. proc se automaticky nepriradi k dane urovni pri prvnim pouziti, soucasti global nebo soucasti funkce? Pokud neni global, tak ji do global netlac, kdyz ji muzes mit ve funkci. Pokud to chce mit uzivatel jinak, napsal by si tam global, jako v PHP, treba.
Mne by spis zaujal jazyk, ktery je univerzalni pro vetsinu procesoru bez tech serepeticek jako typy promennych i za ceny ztrat vykonu. Jasne, ze jsou prekladace z C do vetsiny procesoru. Ale, prosne neco univerzalniho, kde se nevyskytuji instrukce, ktere ten procesor nezvladne nebo ma na to ten jazyk knihovnu s nahradnim kodem.
Jakoze, vetsinou chcete udelat nejakou miniaplikaci, par tlacitek, ma to neco zobrazit, vypocitat nebo prehrat, interakce s uzivatelem, neco jako kresleni. Vubec k tomu nepotrebuji vylepseni vykonu, ktery dnes procesory nabizeji prevazne pro praci s grafikou. jenze, to se ve vetsine jazycich pise pokazde jinak a strasne slozite

Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2025 11:01

Anton Nevesely (balki01)
Anton Nevesely (balki01)
25. 4. 2025 • 10:52

V škole sme kompilátor vlastného jazyka mali ako cvičenie. Nie je to nič svetoborné. Malý jazyk nie je problém napísať na kolene. Horšie je, keď sa ten jazyk začne rozrastať, to jednému môže hlava vybuchnúť (aj viacerým).

Mi.Chal
25. 4. 2025 • 10:07

Vyrobit vlastní jazyk není tak složité, dneska stačí v základu nadefinovat gramatiku a vygenerovat parser. Víc práce je možná nakonec dodat ty knihovny okolo, aby se v tom dalo něco reálně napsat. Pokud člověk nechce řešit každou blbost znovu (třeba čtení/zápis do konzole nebo grafické UI).Třeba assembler je v podstatě taky jednoduchý, je to jenom "pár" instrukcí a z nich se poskládá všechno. Akorát člověk musí vědět, co má plnit za parametry a část toho je delegace někam jinam (třeba volání funkcí OS), to je pak na tom to pracnější na naučení.

Milan Bartak
Milan Bartak
25. 4. 2025 • 8:21

A kdyz bych chtel, aby to bylo spustitelne bez systemu - (asi jako kdyz si na arduinu naprogramuju internetove radio) - to by se to muselo jeste zkompilovat do nejakyho bootloaderu, ze ano?

Bobanowicz
25. 4. 2025 • 8:14

Bobík? Hehe, to byla jedna z přezdívek, které jsem měl ve školce. 😃
Náhoda? 😃
Jinak je to velmi zajímavé a je na první pohled vidět, že AI se inspirovala jazykem C.

Názor byl 1× upraven, naposled 25. 4. 2025 08:17

Určitě si přečtěte

Články odjinud