Maverick radši není v tabulce LMFAO. Navíc je potřeba aspoň 1M, lépe 10M kontext.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 5. 2025 23:41
ChatGPT je ve vyšších modelech spíše o vyhledávání informací a generování textu. Programování a generování konfiguračních souborů (Apache, Cisco routery...) hravě zvládá i GPT-4o bez přihlášení.
Včera při sledování hokeje mě zaujala otázka "Který tým nikdy nechyběl v play-off mistrovství světa - Česko nebo Švédsko". Tak jsem si říkal, že schválně zkusím zadat AI. Čekal bych, že to je jasně daná věc, kterou mi musí hned říct. Ale první pokus s ChatGPT - ČR v roce 2007. Po ověření na Wikipedii, že jsme se do ČF dostali jsem to do chatu napsal a druhý pokus byl ČR v roce 2010, kdy jsme ale vyhráli. Zkoušel jsem pak i Claude, který mlžil a sepisoval nesmysly o tom, že někdy jsme se tam dostali o fous. Přitom Švédsko se nedostalo do ČF v roce 2021, tak bych čekal, že tuhle informaci mi dá AI okamžitě a pak teda možná bude mlžit, že ve starších letech to není jasné apod.
Ptát se llm na fakta je marné, je marné, je marné.S "deep" research už to trochu smysl dává, ale čistý stochastický papoušek ne-e.
No jo, ale mám dojem, že hodně lidí se bude ptát právě na takové otázky, protože bude čekat, že člověk všechna fakta neví, ale AI ano.
Pak mají lidé nerealistická očekávání. Je to jako čekat od auta že bude létat. A je to vina těch aut nebo jejich konstruktérů? Neřekl bych. Je to vina těch, kteří si nenastudovali, jak a k čemu se auto, respektive LLM, používá. Přitom to LLM jim to klidně samo řekne, stačí se přece zeptat…
Nutno říct, že komunikace tvůrců "AI" vůči laické veřejnosti tomu pochopení příliš nepomáhá.
A to je překvapující? Mně to přijde jako komunikace jakékoli jiné komerční firmy. To jsou samé superlativy a mlčení o nevýhodách produktu. To dělají i jiné techno firmy nebo třeba i firmy, které vyrábějí potraviny. Motivace tvůrců produktu není nastolit pochopení, ale prodat. Je zodpovědnost zákazníka nastudovat si produkt, protože jenom on je zodpovědný za to, komu dá svoje peníze/pozornost/data.
Není to překvapující, jen je prostě potřeba počítat, že to je jeden z důvodů, proč pochopení (ne)funkčnosti generativní "AI" není a asi nějaký čas nebude úplně rozšířené.
Já tomu rozumím, ale na takovouhle otázku, na kterou stačí relativně jednoduchý vzorek dat, který je veřejně běžně dostupný, bych řekl, že by AI odpovědět měla.
Pak tomu nerozumíte. LLM hledá vzorce v datech a generuje pravděpodobné slovo. Ptát se na datum nebo kolikrát něco ergo nedává smysl.
Presne tak, a to je to hlavni o co tu jde, ta AI nevi vubec nic pise to nesmysly,neni na to spoleh v nicem, sebevedomi ma a dokaze pekne psat ale co z toho je to spis na skodu, ja bych si teda konfigurak generovat nenechal jak tu pisou jini,verim jen sam sobe. To muze byt ten duvod ze nas to znici kdyz lide zacnou verit tomu co to pise a prestanou sami uvazovat, nedoporucuju to ted vubec pouzivat
Ze zvědavosti, jsem tu otázku položil Gemini a ChatGPT. Gemini mi odpovědělo, že Česko a ChatGPT, že Švédsko, když jsem každému z nich dal odpověď toho druhého a ať na to reagují a argumentují, tak oba uznávali pouze svojí pravdu. Každopádně Gemini mě poslední dobou fakt překvapuje, jak jde kvalitou odpovědí nahoru, každopádně ChatGPT je násobně lepší programátor. :)
Perplexity: (vcetne odkazu na zdroje)Tým, který nikdy nechyběl v play-off (čtvrtfinále) mistrovství světa v ledním hokeji od zavedení tohoto formátu v roce 1993, je Česko. Český národní tým od rozdělení Československa v roce 1993 pokaždé postoupil ze základní skupiny mezi osm nejlepších, tedy do čtvrtfinále play-off. Stejnou bilancí se mohou pochlubit už jen Kanada a Finsko. Švédsko tuto sérii nemá – například na mistrovství světa v roce 2021 Švédové do čtvrtfinále nepostoupiliShrnutí: Česko: nikdy nechybělo v play-off (čtvrtfinále) MS od roku 1993 Švédsko: v roce 2021 do čtvrtfinále nepostoupiloSprávná odpověď tedy je: Česko.
"Který tým nikdy nechyběl v play-off mistrovství světa v hokeji - Česko nebo Švédsko"---------------------------------Claude Opus 4 Think:Podle výsledků vyhledávání je to Česko.Konkrétně v jednom z výsledků 5 je uvedeno: "Finsko, Kanada, Švédsko a Česko jsou mužstva, která od zavedení systému play off na mistrovství světa v hokeji nikdy nechyběla ve čtvrtfinále."Takže oba týmy - jak Česko, tak Švédsko - nikdy nechyběly v play-off od zavedení tohoto formátu na MS v hokeji v roce 1992. Další zdroj 8 to potvrzuje: "Od té doby v elitní osmičce Švédsko nikdy nechybělo. Stejně jako Česko."Otázka z kvízu ČT sport 1 tedy nemá jednoznačnou odpověď, protože oba týmy mají stejnou bilanci - nikdy nechyběly ve čtvrtfinále MS od zavedení systému play-off.https://sider.ai/share/3a071989...16ecf68491---------------------------------Je to správně? Osobně ani netuším co je to ČF. :)
ČF je čtvrtfinále tedy playoff. Co jsem našel, tak právě Švédsko do playoff nepostoupilo v roce 2021, takže správná odpověď je Česko, což se jako správná odpověď objevilo i na webu ČT. Ale jak jsem psal, tak chatgpt si vymýšlel, že jsme se tam nedostali v roce 2007, kdy jsme tam byli, pak vymyslel rok 2010, kdy jsme vyhráli, takže jsme tam samozřejmě byli, asi kdybych mu napsal, že jsme tam v roce 2010 byli, tak by si vymyslel zase jiný rok. A každopádně by pořád tvrdil, že tam nikdy nechybělo Švédsko.
Zas si někdo plete znalostní databázi a LLM (stochastické papoušky)...
Grok:Česká hokejová reprezentace nikdy nechyběla v play-off mistrovství světa od svého vzniku v roce 1993, což znamená, že postoupila do čtvrtfinále na všech 32 šampionátech (1993–2024). Stejnou bilanci mají pouze Kanada a Finsko. Švédsko se sice pravidelně umisťuje mezi nejlepšími týmy a patří k hokejovým velmocem, ale není uvedeno, že by mělo stejnou stoprocentní bilanci jako Česko, Kanada a FinskoGrok DeepSearch - Klíčové body:Zdá se pravděpodobné, že Česko nikdy nechybělo v play-off mistrovství světa v ledním hokeji od roku 1993, zatímco Švédsko pravděpodobně ano, například v roce 2021, kdy skončilo na 9. místě v neobvyklém formátu s 10 týmy. Výzkum naznačuje, že Česko má konzistentnější záznam v postupu do vyřazovací fáze.Kompletní analýza DeepSearch: https://grok.com/share/bGVnYWN5...27e58ad117
Názor byl 2× upraven, naposled 23. 5. 2025 23:21
90% lidí používá LLM špatně. Včetně vás.
Můžete to rozvést?
Už to napsal leming:"Zas si někdo plete znalostní databázi a LLM (stochastické papoušky)..."a Ondrej Nekola:"Ptát se llm na fakta je marné, je marné, je marné.S "deep" research už to trochu smysl dává, ale čistý stochastický papoušek ne-e."NESPRÁVNÉ, ale mnohem lepší použití LLMPokud jsou požadovány faktické informace tak použít deep research nebo více promptů.Např.: Role: Jsi faktický výzkumník. Odpovědi budou podložené bez domýšlení a předstírání znalostí. 1. Vyhledej informace o ms světa v lednín hokeji a státech, které se ho zúčastnily z více zdrojů. Preferuj oficiální zdroje.2. Vyhledej které státy se zúčastnily play-off v jednotlivých ročnících z více zdrojů. Preferuj oficiální zdroje.3. Který tým nikdy nechyběl v play-off mistrovství světa? (Záměrně není uvedeno Česko-Švédsko)Ale ani tak se já nedozvím odpověď. O ms v hokeji vím úplný prdlajs a nevím na co se ptát. Sice by postupně šli (možná) všechny informace dohledat, ale není to otázka jednoho promptu do LLM. Jak dlouho se hraje ms? Kdy byl zaveden systém play-off.... Vyhledat účastníky ms po jednotlivých ročnících ve kterých se již hrálo play-off. Následně vyhledat státy, které se zúčastnily play-off.* A nyní položit kýženou otázku.* To asi bude problém protože IIHF nepublikuje veřejně kompletní historické playoff statistikyJak SPRÁVNĚ použít LLM:Získat přístup a stáhnout "IIHF Guide & Record Book" ten dát k dispozici LLM a položit otázku.Mimochodem podle mého hledání takový tým není:Švédsko: 82 účastí z 87 možných turnajůKanada: 77 účastíUSA: 75 účastíFinsko: 70 účastíZatím(?) použití LLM pro tento styl pokládání otázek nejsou vhodné. Ještě jednou: LLM NENÍ ZNALOSTNÍ DATABÁZE. Je potřeba, aby zadavatel otázek o dané problematice něco(hodně) věděl a postupně doplňoval obraz.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 5. 2025 18:21
Tieto články sa ani neoplatí písať. Každý deň zmena.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.