Tyhle umělé inteligence jsou dobré na nějaké plytké okecávání. Pokud má student udělat nějakou diplomku, se skutečnými tvrdými daty a ověřenými údaji, nebo dokonce s nějakým vlastním výzkumem a jeho následnou analýzou, nijak mu to nepomůže. Je tady na škole, aby po studentech požadovala vlastní tvůrčí práci, vlastní výzkum a podobně, pak je mu nějaká AI k ničemu - a pokud jí nějak použije, třeba k vytvoření nějakého detailu, je to jeho boj. Ale těžiště jeho práce musí být v něčem jiném.
Univerzity pořád bojují s wikipedií, takže jejich vztah k chatGPT mě nepřekvapuje.
V seznamu nemáte Ostraskou (OU), která používání chatGPT víceméně podporuje. 😝
Koho zajima skola nekde v Polsku?
😀
Budíček, umělá inteligence je budoucnost, tak jako dnes nedá programátor ani ránu bez vyhledávače a internetu. Zakazovat AI zejména když máte diplomku, kde se programuje, je totální hloupost. Když hledáte na Google, najde vám to spousty odkazů, které musíte pročítat a zjišťovat relevantnost, trvá to dlouho, AI vrací jeden výsledek. AI není všelék, občas si vymýšlí, ale usnadní nesmírně práci při hledání různých příkazů v programování a jejich použití. Strach mám jen z toho, že díky AI (Chat GPT) lidé přestanou dávat typy na programování na web a budou se spoléhat jen na AI. Tím klesne informační databáze na internetu a i pro AI, která z toho čerpá, bude vědět méně.
No já nevím, ale na většinu projektu/ukolu nepotrebuji ani hrabnout do vyhledávače a vsadim se, ze vetsina vyvojaru to ma podobne.
Ta představa, že se student univerzity snad bude ptát, zda smí použít GPT, je vážně vtipná.😀
Studentum jde spis o to, ze jejich prace tvori z velke casti plky. Většina technickych praci by sla sesmolit do tabulek, grafu, zaveru a zdroju. Takova ta omáčka okolo co kazdy ví, ale natahne se tim dilo, tak tu bych nechal vyrobit chytrý chat. I s tím, ze to po nem projedu a upravím mi to prijde jako jednodušší.
Problém je v tom, že jste úplně nepochopil, co je smyslem těchto prací (jejich textové části). Primárně jde o to, aby student předvedl, že:1) je schopen napsat smysluplnou větu. Asi byste se moc divil, kdybyste viděl, co jsou naši studenti schopni vyplodit. To, co píšou nedává často smysl ani po češtinářské stránce, natož po té technické.2) předvedl, že se seznámil například s danou technologií a že o ní něco ví (opět byste se asi divil jaké nesmysly jsou studenti schopni psát i o tak základní a jednoduché věci jako je třeba HTML).3) vyzkoušel si psaní odborného textu.V okamžiku, kdy to za něj udělá AI, nepředvede student vůbec nic.Lidi tady píšou, že AI je budoucnost a že by si to měly vysoké školy přiznat. Ale v tom okamžiku se ptám v čem, že má být rozdíl mezi člověkem co má 5 tříd obecné školy a tím co má VŠ?
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 5. 2023 09:56
V tom co odvedl. To, že dokázal vytvořit něco, co funguje. Tím dokázal, že danému rozumí a umí ho použít. Pokud navíc dokáže napsat abstract, závěr atp, aby z toho člověk vše pochopil, tak opravdu je zbytek jen omáčka...
Popravdě ani nevíte, jak se mýlíte. Tím, že dokázal vytvořit něco co funguje dokázal pouze to, že umí používat Google, ChatGPT, atd. (a ano je tu stále možnost, že i něco skutečně umí).Zrovna dneska mi studenti odevzdávali projekty. Stačí jediná otázka na nějaký kus kódu a cca 70% případů nastane hromové ticho. Co ten řádek dělá? Proč ho tam máte? Reakce studenta nulová. V „lepším“ případě řekne, že to někde viděl. Když se ho tedy zeptám jak může dát do kódu něco co někde viděl bez toho aby věděl co to dělá, tak nastane opět hromové ticho.Nebo jiný příklad. Student, který měl bakalářku na téma webová API. Při zkoušení jsme chtěli být hodní a tak jsme mu řekli: „Co nám řeknete o HTTP komunikaci?“. A to jsme neměli dělat 🙁Takže kdy mi tady někdo napíše, že tím, že student odevzdal nějakou aplikaci/kód a tím prokázal, že mu rozumí, nebo že rozumí dané problematice jako celku, tak se prostě musím smát.
Názor byl 2× upraven, naposled 2. 5. 2023 12:31
hlavne by se meli zamyslet vedouci škol jako jste vy proč z nich odchazi takovi co jsou použitelní v reálné práci až nejdřív za 2 roky , sám jsem několik takových zaškoloval a nespočet viděl, proč to tak je ?? ta bakalarka nicemu nepomuze, proc jim davate delat webove api kdyz nerozumi html - to je vaše chyba, proč po nich chcete programové kody když nerozumí ani základům, k čemu ty ysoké školy jsou
Nejdříve bych se zeptal. Neumí HTML, nebo jsme je neučili HTML? Neumí programovat, nebo jsme je neučili programovat? Věřte tomu, nebo ne ale z tupce škola génia neudělá. A to žádná. Navíc pokud jste někdy na VŠ chodil tak víte (měl by jste vědět), že je to primárně na studentovi. On musí mít zájem a on se musí učit. Není to ZŠ, kde se každá věc opakuje 10x aby to pochopil i ten nejhloupější z celé třídy, protože absolvování ZŠ je povinné.Takže proč jim to dáváme? Protože to umět mají. Já jsem nikde neuvedl, že to tito studenti dodělali.Pokud jde o to proč jsou použitelní až za 2 roky, tak jste si opravdu jistý, že právě k vám jdou ti dobří studenti? Já bych většinu našich studentů skutečně nezaměstnal. Ale v žádném případě není důvodem to, že by bych měl pocit, že je nejsme schopni nic naučit. Protože pak je tu ještě ta malá část studentů, kteří jsou fakt dobří. A těch je bohužel málo. Čímž se vracíme zpátky na začátek: "z tupce škola génia neudělá".Ale abychom se vrátili k tématu. Opravdu máte pocit, že to AI vyřeší? Že když budeme vychovávat tupé ovce, které umí napsat dotaz do Chat GPT, že se situace zlepší. Asi ne 😃A poslední věc. Cílem VŠ není "vygenerovat" vám zaměstnanci na jednu vaši konkrétní pozici s konkrétním zaměřením, které zrovna vaše konkrétní firma potřebujete. To si skutečně máte udělat sami. To se od VŠ neočekává a nikdy neočekávalo.PS: s těmi 2 lety jste mi docela nahrál na smeč. Uvědomte si, že když jdou ti studenti na VŠ, tak polovina z nich neví, co je to proměnná. Následně projdou poměrně velkým množstvím různorodých předmětů (programování, databáze, grafika, operační systémy, analýza dat, teoretická informatika atd.) tak aby si udělali nějaký obecný základ a byli potenciálně použitelní i jinde než v té vaší konkrétní firmě. A na to všechno mají 5 let (pokud se bavíme o inženýrech). Každý rok mají minimálně 3 měsíce prázdnin. Takže se vlastně bavíme o 4 letech (4 * 3 = 12měsíců). A vy mi napíšete že vám trvá 2 roky, než z nich uděláte použitelné programátory? Není to nějak dlouho? Vzhledem k tomu, že po nich chcete ve výsledku jednu jedinou konkrétní věc, které se budou ve vaší firmě věnovat? To nejste moc schopný školitel.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 5. 2023 14:52
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.