Nejprve bych se Vám chtěl pane Šveci omluvit, že jsem Vám opravdu hned neodpověděl na Váš mail s 3.10, ale přiznám se, že mě k tomuto vedly 2 důvody. Za prvé jsem tyto dny vedl spousty jednání a tudíž jsem se k mailům prakticky nedostal. A za druhé nevím co odpovědět na mail začínající touto větou - "Vážený(í),mohli byste si laskavě strčit do prdele zvukový doprovod reklamních kampaní.". To naprosto pomíjím fakt, že jste se sice podepsal jako Tomáš Švec, ale z mailem svec@cpress.cz. Toto proč jsem Vám neodpověděl hned. Vím, že to je trochu má chyba, internet je dynamické médium a manažer internetové reklamní sítě by měl být dostupný prakticky pořád, ale opravdu jsem pouze a jenom člověk.
Tak a teď k Flash bannerům a zvukům v reklamě vůbec. Jak pan Nováček píše, tak opravdu Mr.Lin(x) do začátku tohoto týdne Flash technologii nepodporoval a tudíž nemohlo jít o zvuky jdoucí z banneru firmy Nextra, nemluvě o tom, že sám mám reproduktory na stole a bannery Nextry jsem shlédnul x-krát. Ale možná, že se mýlím a chyba je na mé straně ve zvukové kartě a jejím nastavení, ale nejsem o tomto faktu přesvědčen. Další věc která mluví proti této situaci, že každý Flash banner je vkládán do systému coby SuperBanner a tak musí projít rukama našeho administrátora a ten takový banner nikde nevkládal !!!
Co se týká zvukového doprovodu a mého názoru na něj, tak já osobně velkým příznivcem nejsem. Samozřejmě zvuk je dalším rozměrem reklamy a zcela jistě velmi působivým a účinným, ale trochu proti němu hovoří několik faktů (nicméně nejedná se o to, že by jste stahovat nějaká kila navíc. V reklamním systému Mr.Lin(x) je naprosto striktně dáno omezení velikosti banneru a to prostě klient nebo člen nemůže překročit, protože to je systémové opatření). Jak již píšu výše, tak já zvuk v bannerech prozatím příliš neuvítávám, protože stejně jako spousta dalších lidí poslouchám hudbu (někdy i vcelku nahlas a ve chvíli kdy to této hudby přijde nějaký rušivý element, tak opravdu radostí neskáču. Podle mě pokud nebude reklama jako by striktně oddělena tak by zvuk v ní asi neměl být. Asi by nikdo s lidí nebyl nadšen kdyby do dojemné milostné scény v televizi bez ničeho vstupila rocková hudba a medovým hlasem by vám ženský hlas řekl, že můžete využít atraktivní slevy v nějakém hypermarketu. Takto se chová vlastně zvuk v bannerech.
Tudíž na závěr. Jsem velmi rád, že se začíná kolem této věci diskutovat a vlastně velmi děkuji Partikovi Veselíkovi za tento článek, i když jsem vůbec netušil, že něco v tomto duchu píše. Ale na to má svaté novinářské právo a budu jenom velmi rád, pokud se kolem toho rozvine třeba i bouřlivá diskuse, protože NIKDO z nás, kteří se internetovou reklamou zabýváme v tom vlastně nemáme jasno asi nikdo.