ADSL: Jak, u koho a za kolik

Diskuze čtenářů k článku

Michal Marx  |  20. 04. 2003 22:09

Nevite nekdo kde se nechaji sehnam podrobnejsi informace o modemech co zapůjcuje Tele2? Nevim ktery si vybrat. Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  21. 03. 2003 18:08

no tak nevidim duvod proč si to nevzít od telecomu  ten jako první bude něco dělat. a bude vyučtovaní na jednom papíře. myslim si že je lepší si to vzít u zdroje . kabely jsou stejně jeho tak co .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 03. 2003 14:33

No když nevidíš důvod, proč si to nevzít od Telecomu, tak je to hodně smutný....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  20. 03. 2003 22:23

skynet už neeee!  obědnal jsem si to u nich a nejprve ověřovaly jestly to jde zřídít druhy den my přišel email že mam štěstí že to jde zřídit na mojí tel. stanici.tak mi poslaly smlouvu s podmínkamy na 6 měsícu, vyplnil jsem a odfaxoval.a poslal poštou, po 14 dnech si tam volam jak to vypadá a operatorka se divila že čekam na techniky na zřízení. pry to není možne mame starou ustřednu .  maj si to nejprve pořadne ověřit a ne blbnout lidi a slibovat že jim zřídí adsl do 21 dnu. at dou do prdele. zase budu žhavit modem jako kreten.. čau

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 03. 2003 00:37

hm. to mám nejradši. Nadávat a nevědět na co. SkyNet a ostatní provozovatelé mohou pouze zjistit, zda-li je linka v dosahu služby, to jim umožňuje český telecom. Pak už je však míč zcela na straně Českého telecomu, jeho technici musí prověřit konkrétní linku a dát avízo alternativnímu provozovateli. Telecom však nestíhá a všechno se kvůli tomu se.....

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyril  |  23. 03. 2003 09:18

Myslím, že si stěžuje na naprosto konkrétní věc: sdělili mu nepravdivou informaci, dle které se v dobré víře domníval, že ADSL zřídí.

Za druhé, kardinální chybou AO je že slibují, co zařídit z principu nemohou.  Pokud  Telecom slibuje 21 dní do zřízení, tak i pokud by to dodržel, nemohou AO slibovat koncovým zákazníkům totéž, když jim jen administrativní zpracování objednávky trvá týden...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  24. 03. 2003 00:30

... s těmi 21 dny nejlze než souhlasit, to máte pravdu, ale stížnost byla hlavně na to prověřování. Je potřeba si uvědomit, že pro AO jsou podmínky od Telecomu naprosto šílené - stejně jim jde většinou o to v této fázi vybojovat co největší počet zákazníků a doufat, že se stávající podmínky změní - což bych si také přál, protože kdyby to stálo polovic, byl bych minimálně o polovic spokojenější  .. délka zřízování a technikcé prověřování jsou prostě úplně celé na Telecomu...

Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oops  |  24. 03. 2003 06:23

Vis, kulisku, on to skynet stejne jaklo vsichni ostatni zjistuje via SPT. A ten skutecne postupne vraci ruzne udaje pro stejna cisla. Na to, ze je adsl v ostrem provozu, je po technicke strance na strane Telecomu "much" jak maku.

Nejvetsi komix je, kdyz zamitnou objednavku kvuli tomu, ze zakaznik neplati faktury za stavajici sluzby, a pak zjistite, ze je ve skutecnosti den po splatnosti a to jeste proto, ze telecom nestiha zadavat uhrady

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  14. 03. 2003 23:03

skynet zlevnil zřizovací poplatek nebo je tady chyba? 1900kč   a na jejich strankách 1600 bez DPH .  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 03. 2003 18:35

Skynet skutečně zlevnil zřizovací poplatek, a cenu některých doplňkových služeb, pak má ještě nějaké promo Akce. Admin by to měl v uvedeném ceníku změnit, je to zavádějící.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  20. 03. 2003 10:08

Ta sleva zřizovacího poplatku je do dnes, tedy do 20., takže to zas tak smysl teď měnit nemá. už to ani nemaj v seznamu promo akcí,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  20. 03. 2003 19:19

To není pravda. Promo byla sleva 900 kč na zřízení. 1600 je stálá a konečná cena zřízení ADSL u SkyNet.

HOnza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  14. 03. 2003 00:29

Svinský Telecom dělá stále obstrukce! Nechal jsem si změnit tarif HOME INTERNET (399 Kč) na běžný tarif za 299 Kč. Před chvílí jsem dostal od NEXTRY e-mail, že mi zkurvený Telecom blokuje linku kvůli změně cenového tarifu!!! Ráno properu generálního ředitele (nebo kam se dovolám na co nejvyšší post) Telecomu!!! Je vidět, že Telecom nepřestane pro zavádění ADSL od jiných operátorů než od sebe stále dělat obstrukce! Žádám redakci Živě, aby se zajímala o tento nový aspekt v rámci zavádění ADSL a zjistila nějaké informace!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Croog  |  15. 03. 2003 17:29

Tohle me zajima. Protoze sem tohle tusil, tak sem se jeste do zmeny tarifu neodvazil. Jak si dopad? Uz si nekam volal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  17. 03. 2003 00:31

Zjistil jsem (v pátek), že NEXTRA dostala jen info, že má linka je blokovaná + že si měním cenový tarif. Nakonec vyplynulo, že důvod je v tarifikačních pulzech 16 KhZ. Já jsem ale v pondělí podepisoval na místním obchodním oddělení, že je chci zrušit, jakmile to bude nutné kvůli ADSL: hned v případě nutnosti (například pro testy), nebo v tom lepším případě až před zapojením ADSL modemu. Tato žádost se posílala do centrály ČT v Ostravě faxem + poštou. Hned v pátek jak jsem udělal na ČT na více místech velký rámus (že čekám na ADSL už 2 roky a nebudu už čekat ani jeden den), se zjistilo, že ta žádost leží kdesi zahrabaná v Ostravě. Tam jsem tedy také telefonoval a v pátek před 15 hodinou mi ty tarifikační pulzy ihned vypnuli (prý to bylo nutné ihned). Škoda že na ČT nebyli schopni myslet (při tom ročním testování ADSL) na tyto případavné služby, aby fungovali spolu s ADSL na analogovém (ne ISDN) telefonu, je to docela fajn, vidět zrovna protelefonovavánou částku + souhrn za měsíc. Nyní se testuje služba, aby bylo možno vidět na analogovém telefonu (nebo na PC pomocí modemu) číslo volajícího - před zvednutím telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Croog  |  17. 03. 2003 21:35

Takze teda myslis, ze kdyz si necham zmenit tarif (ted v zavadejici dobe), tak hned nezacnou rvat, ze je tu problem a zacnou to silene zrdzovat? Hmm, asi si zavolam do nextry. Jinak cim si zjistoval tu protelefonovanou sumu apod? Prez modem na PC nebo dodatecnym kusem hw?? Jojo, ta sluzba identifikace volajiciho prez modem by byla pekna, i kdyz nevim na co, hlas po ty lince putuje tak dvakrat za mesic.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  17. 03. 2003 22:46

Nemělo by to vadit, změna cenového tarifu stejně proběhne za 10 dní + od dalšího cenového období. Tarifikátor je samostatné zařízení ke kterému nemusíš mít ani PC. Já mám značku Dolphin s podporou tarifikačních pulzů 16 KhZ - před 4 roky stál 3500 Kč (bez podpory tar. pulzů (pseudotarifikace) = 2500 Kč). ČT sice neuznával reklamace doložené tarifikátorem, ale stejně to bylo velmi šikovné - nyní takové služby musí lidi nechat vypnout, aby ADSL chodilo korektně - takže mi to bude fungovat pseudo - odhadem. Navíc umožňuje další služby, které lidi bez tarifikátoru museli platit navíc - blokace mezistátních nebo i meziměstských nebo zvolených čísel nebo dokonce všech (muselo se na tel. přístroji vytukať nejdříve heslo, potom zavěsit a hned zvednout sluchátko a teprve potom volat (pokud byl kód správný) na sos čísla šlo volat vždy). Programovat a přenášet data lze po speciálním sériovém kabelu pomocí PC, kdo nemá, může si nechat naprogramovat v obchodě, většinou prodejci PC, možná ho prodává i ČT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  12. 03. 2003 21:00

Musim si taky trosku prisadit.

Bohuzel mam z toho vseho tady pocit, ze diky nasemu dokonalemu SPT Telecomu jsme s Internetem nejak zamrzli na stavu, ktery tu byl asi tak pred 8 lety. Tenkrat (a v podstate dodnes) byl Internet dobry v podstate jen k e-mailovani, obcas si zasurfovat a ti nejodvaznejsi z nas zacinali s chatem. Ono nase dial-up pripojeni 28,8 kbps nic vic ani neumoznovalo. A v okamziku, kdy se clovek dostal na pevnou linku, nastalo rodeo - rychle si neco natahat, nez o tu vzacnou moznost zase prijdu. Internet byl - diky mizerny konektivite, opravdu jen k surfovani a sosani.

Jenze ona se nam Sit za ty roky trosicku zmenila. Uz to neni jen Web a Warez, ale diky tlustym a spolehlivym a hlavne pevnym pripojenim uz neni nic zvlastniho poslouchat Webovy radia, koukat na televizi, povidat si s kamosem a pritom ho videt.... Tedy, neni to nic zvlastniho vsude, jen u nas jaksi jo. U nas jsme furt v oblasti informatiky prvobytne pospolna spolecnost... Diky nasemu Telecomu. Protoze, kdopak z vas si umi predstavit, ze by po (predrazeny) lince 192/64 koukal na televizi? V Nemecku s 768/256 (tusim) je to jiny kafe...

Kam tim mirim? Totiz, ze je fajn, ze (mala cast naseho naroda) bude mit pristup k pevny, "relativne rychly" lince. Jenze, ta linka z nas zase udela sosatory. Protoze co s tim jinyho? Na tyhle lince si tak akorat mozna pustite radio. Pokud zrovna nebude ucpanej overbooking. A to jeste diky absenci Bistreamovych sluzeb to radio bude koktat (zrejme). Chci se podivat na film? Skvely, pustim download, on se mi tak ze den stahne, ja ne nej kouknu... a pak mi ho bude lito vymazat z disku, kdyz to dalo tolik prace ho pritahnout. V Americe rozbihaji virtualni videopujcovny - zaplatim dolar a oni mi po netu pusti film, kterej chci videt. Uprimne, kolik znate filmu, ktery byste chteli videt znovu? Deset? K cemu to tedy schovavat na disku? Jenze s touhle konektivitou jinou moznost mit nebudem... A ostani, vsude normalni sluzby?  Darmo mluvit...

Jsme sto let za opicema a budem na tom porad hur , pokud se nepodari ten hnusnej komunistickej moloch Telecom nejak rozbit.

A jeste poznamka k "pocitanymu" internetu - vzhledem k vyse uvedenemu je to absolutni blbost a dneska uz naprosty prezitek. Navic nevim, kde k tomu ti operatori vubec berou tu drzost - vzdyt jejich naklady s prenesenym objemem dat vubec nesouvisi... Jsem fakt zvedavej, kdy jim to dojde.

Omlouvam, ze pisu bez nabodenicek, bohuzel vsak moje francouzsky wokna cestinu na Webu vzdycky totalne zmrvi.

Tom

P.S. Pro rejpaly. Ja samozrejme vim, ze pres 1Mbps linku se na poradny video taky moc nepodivam, ale jak myslite, ze je daleko konektivita 10Mbps? Jen co armada pusti nektery dalsi "odpad" ze sveho vyzkumu. A kdypak to pak asi zavede nas monopolni operator? Az se rozhodne, ze se mu uz zaplatilo ISDN a ADSL? A v jaky podobe a cene?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  20. 03. 2003 19:25

Ten 1Mb/s stačí na velmi dobrou kvalitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freekey  |  11. 03. 2003 21:55

Neví někdo co se skrývá pod názvy nových cenových nástaveb i-student a i-vikend? Mají být zavedeny od 1.4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  10. 03. 2003 00:09

Zkus si zavolat na to číslo, je to zdarma a jsou tam 24 hodin každý den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Skalicky  |  11. 03. 2003 19:27

Jako lol

Autor: blajza  No ping je kolem <100ms  takze na hrani --q3 hodne spatne

Autor: kyril Tak nevím, ale u  ISDN jsem měl 35 ms a u bezdrátu 10ms.... tady muzu jenom souhlasit je to podobne isdn sem mel 2 roky

tedka bezdrat ping do 50 kdyz to nelaguje

Sme hraci fakt zvedavi na adsl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blajza  |  09. 03. 2003 14:11

Ono je taky problem zrizeni toho ADSL, nejakou chvilku to trva a kdyz to clovek chce jako ja hned

Ale kamos mi poradil, pry at tam zavolam do Telecomu nejakym lidem, ze to tam primo typuji, a ze to zridi rychleji, pry maj nejakou vyssi prioritu nez oddeleni prihlasek.

Tak jsem tam brnknul a ADSL jsem mel snad ani ne za tyden doma. Fakt o dost lepsi nez to podavat jako normalni zadost ci to dat obchodnikovi.

Pokud bude nekoho zajimat tel. ci jmeno nekoho kdo to tipuje, tak vam to poslu, BTW nejdriv to musim vyhrabat, jinak bych to napsal uz ted

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  09. 03. 2003 15:48

Dobře ale spíš se nám pochlubte jak a jak dobře to funguje, jak je to rychlé, jaký je ping a...prostě zkušenosti a zážitky s ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blajza  |  09. 03. 2003 17:10

No ping je kolem <100ms  Funkce, zatim to neni moc vytizene, ale pak nevim.... BTW oproti modemu je to super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  09. 03. 2003 21:21

Blajza: A to i když objednávám ADSL od Czech on Line, tak to bude rychlejc? Nebo jen pokud od IOL?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Publič  |  11. 03. 2003 00:20

nevim jak se resi smlouva u colu, ale ja jsem mel objednanou linku pres ipex behem 10-ti minut  Objednani vcetne smlouvy je online a po prevedeni zrizovaku pres Ebanku byla linka objednana u Telecomu. Mam po zprovozneni mesic zdarma, jen doufam, ze telecom nenajde nejaky problem v pripojeni ;-( V nejake konferenci jsem cetl, ze objednani u nextry a skynetu vypada tak, ze si to objednam, oni mi poslou smouvu, tu vyplnim, podepisu a odeslu zpet. Ale ja za a) nechci cekat, b) nechci nis podepisovat, c) nechci se nikomu upisovat na nejakou dobu a s nejakou vypovedni lhutou, d) nechci nejake vyhody jako casopis, radsi nizsi cenu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  09. 03. 2003 21:28

Tak nevím, ale u  ISDN jsem měl 35 ms a u bezdrátu 10ms....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.x  |  10. 03. 2003 22:38

Tak uz jsem mu napsal. Dal mi to cislo, a bylo to kupodivu na ty lidi co to typujou, alespon, ze to nebyl vtip.

Kdyby to nekoho zajimalo, i kdyz me blajza asi killne, tak jsem volal na 271466426.

Uvidime, za jak dlouho to bude zrizeny, ale pry tady jsou lidi z nejakou prednosti, a vzhledem k tomu, ze o to ADSL je pry zajem, tak nechci cekat, az se na moji zadost dostane pozde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 03. 2003 22:35

Ahoj, <br>

Jen to pro jistotu, kdyz si domanasadim ADSL modem na moji klasickou telefoni analogovou linku, muzou pak ostatni clenove domacnosti telefonovat? Ja jsem si tedy temer jisty ze ano,ale prece jen cervik pochybnosti tu je:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novak  |  08. 03. 2003 09:23

Jo, bud si jistej. nekde jsem o tom cetl, tusim na strankach telecomu. Psali tam, ze pasmo 10-30 khz je pro voice, zbytek pro data a ze to jde provozovat dohromady. ( Nejsem si jistej, jestli to byly kHz, nebo mHz nebo snad GHz, ale to je jedno. proste to jde )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  08. 03. 2003 18:59

K tomu slouží splitter (je v dodávce zdarma, respektive k ADSL modemu). U tebe doma se ADSL modem napojí na splitter a stejně tak telefon. K ústředně jde vše po jednom kabelu společně a na ústředně se to zase rozdělí.

Pro kterého operátora jste se rozhodli, Vy co jste ochotni obětovat nemalé častky za ADSL? Sám jsem dal přednost společnosti NEXTRA = bez instalačního poplatku (do 1.6.2003), který je u jiných od 1680 do 1995, je měsíčně zhruba dražší o 100 Kč (192/64) než zatím nejlevnější Czech On Line, ale obsahuje v ceně: 10 MB e-mail schránku s neomezeným počtem aliasů, 50 MB pro Vaše WWW stránky, pevnou IP adresu (jinde stojí kolem 199 Kč), ... - pokud nebudu spokojený, do 3 týdnů můžu skončit (a nepřijdu o instalační poplatek!). 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Publič  |  09. 03. 2003 00:16

no, ja mam objednanu 320/128 u IPEXu, sice jsem zaplatil zrizovak, ale davaji mesic zdarma, takze usetrim 2441 Kc za prvni mesic. A nemaji smlouvu vazanou na pevnou dobu a smlouva je bez vypovedni lhuty. U nextry to nevim, nikde jsem nenasel smlouvu ani vseob. podminky. Zakladni varianta stoji u ipexu 1498 Kc, ale ja to chci mit rychle, ted ty penize platim za ubohou ISDN linku, takze si to konecne uziju . A co se tyka toho balastu k tomu, absolutne mne to nezajima, je toho vsude dost zadara, je to IMHO nesmysl se podle prostoru nebo mailboxu rozhodovat. BTW jsem od znamenho co ma nextru dozvedel, ze to s jejich podporou jde hodne z kopce a stale jim pada pripojeni. A to plati skoro 15 tis. mesicne za garantovane sluzby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  09. 03. 2003 16:05

kde deklaruje Nextra, že lze do 3 týdnů skončit?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
O L I N  |  09. 03. 2003 21:01

Ve smlouvě, případně na čísle 800 138417 (bezplatná linka nepřetržité technické podpory NEXTRA) zodpoví další dotazy. Pokud mi budou poskytovat špatné služby (poruchy a podobně), tak jim nahlásím výpověd, a do 3 týdnů s nimi skončím, jinde bych přišel o ten zaváděcí poplatek. Statická IP adresa se všude jinde platí (snad až na Czech On Line) a 50 MB pro WWW stránky se hodí, protože tam můžu mít základní   S T Á L O U   adresu a WWW stránky, a od tuď se případně můžu odkazovat na další svoje místa pro WWW stránky, například WWW zdarma. Když mě ty WWW stránky zdarma zruší (protože jsou bez garance, nebo se jim nebudou z jakéhokoliv důvodu líbit - obchody, propagace), tak si ze svých stálých WWW stránek prostě odkážu jinam. Nenastane tedy: tyto stránky byli přemístěny, nyní budete přesměrováni .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kyril  |  09. 03. 2003 22:33

právě že já tu smlouvu mám před sebou (je to ta, která se objeví na odkaz "Zobrazit smluvu" po objednání).   tam je ovšem výpovědní lhůta nikoliv 3 týdny, ale 3 měsíce!?!

Což mě poněkud "nadchlo", protože před tím se při objednávání  musí odsouhlasit obchodní podmínky, kde ale figuruje 1 měsíc výpovědní lhůta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  14. 03. 2003 18:15

Mel jsem testovaci ADSL a servisaci rikali, ze pred spliterem nesmi bejt zadna odbocka pro jinej telefon, leda az za nim. Jinak tech 1024 "skoro" zadara me fakt bavilo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  07. 03. 2003 18:45

čau obědnal jsem si u Sky netu adsl home budu platit zřízení 1995kč s dph,paušal s modemem 1547 s dph .ktomu jsem dostal 1000kč bonus formou předplatnyho časopisu.a zřízení prej maj do 21 dnu. zda se mi to dobry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Blaha  |  07. 03. 2003 19:43

Jo ale vypoved 6 mesicu.  Fuj.  do toho nejdu.  Skynet je stejne divnej.  Neprijde Vam trochu jako v kreci

Pujdu tam kde po mne nic chtit nebudou. Myslim vypovedni lhuta. KB.vK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novak  |  08. 03. 2003 09:21

Jojo, taky jsem si k nim napsal Email, aby me dali vedet... No, tou dobou byli snad prvni v republice, kteri to nabizeli. Ted mi od nich chodi tak 3-4x tydne jejich nabidka spolu se smlouvou a s dodatkem, ze dostanu casopis Computer na 1 rok zdarma ( nebo nejakej jinej, me to je celkem jedno). Mam takovy pocit, ze to je firmicka, ktera si mysli, ze na tech 150 korunach mesicne, co z toho ADSL maximalne vytriska zbohatne. Ovsem bavil jsem se s par nejmenovanyma lidma s Casablancy a ti mi rikali, ze vetsina provideru z tehle formy ADSL ma spis srach a bere to jako pritez nez co jineho. Ostatne, neni se jim ani proc divit, ze jo. Ta jednani s Telecomem mela pokracovat. Nevim, kdo to prvni podepsal, ale ten kdo to byl to pekne pohnojil a jine vychodisko pro ostatni provider,nez podepsat uz nebylo. Co se da delat, budme radi aspon za tohle, nez za modem. Ne vsude je kabel a ja osobne jsem rad, ze to ADSL bude. Takhle davam za modem 3500 mesicne, ted to klesne aspon na polovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ  |  08. 03. 2003 17:48

No označit SkyNet jako firmičku bych si asi nedovolil :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  10. 03. 2003 18:27

Ja rozhodne ano, ale muzete je zkusit srovnat s Nextrou, Tiscali, rusky hovoricim GTS, zadluzenym Aliatelem i  Contactelem, ktery nikdo nechce koupit atd. .. Co je potom podle Vas nejaka Casablanca, SkyNet, Cesky Bezdrat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel P.  |  11. 03. 2003 00:30

nextra je dneska opravdu terno, znamej ma od nich garantovany bezdrat a pada jim to pry od ledna stale a nikdo s tim nic nedela. Hotline nedostupna a sluzby mizerne. Jestli to nebude tim, ze to pry ten vlastnik bali ve vychodni Evrope a snazi se to prodat. Kdo by to ale chtel, to netusim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Publič  |  08. 03. 2003 16:02

Zrizovak je o 300 Kc vyssi nez u vsech ostatnich a VOL s IPEXem jsou mesicne levnejsi, nevidim moc duvodu proc si to vzit od Skynetu. Navic stoji IP 200 Kc mesicne

Zajimavou nabidku ma nextra s tim zrizovakem zdarma, ale ja jsem si to objednal u IPEXu, ktery dava mesic zdarma a protoze jsem chtel linku 320/128, je ta sleva skoro o tisicovku vyssi nez u nextry )
BTW nemuzu si pomoct, ale nextra nema nikde k nahlednuti smlouvu a nebudu si zavazne objednavat smlouvu bez predchozijo prostudovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Novak  |  07. 03. 2003 18:43

Zdravim. Mel bych takovy maly dotaz- mozna mi neco uniklo, ale za zeptani clovek nic neda, ze jo. Jsem u nas, v Liberci mezi temi nekolika tisici stastnymi, kteri maji tu moznost si ADSL objednat. Nu coz, rekl jsem si a take objedna u "velke zlute"  tuhle vymozenost. A to hned 3.3. V Telepointu ani nevedeli, ze neco takoveho existuje a ze vubec neco takoveho maji zavadet. No, po par telefonech s mym znamym, ktery je sel servat primo na reditelstvi jsem se dozvedel, ze to mam zkusit zitra. No, tak jsem to zkusil. A co jsem nevidel! Formulare tam byly, vyplnil jsem, svuj home internet nebo jak se ten fujtajbl jmenuje jsem zmenil na home mini a se slovy one pani " My o tom fakt nic nevime, ale do mesice se vam urcite ozveme" me zacala jimat hruza z toho,ze za mesic budu za internet na modemu platit o 30% vice nez ted. Proto se ptam: Ma z vas uz nekdo ADSL doma, od jake spolecnosti a vase zkusenosti s timhle tim zazrakem, co se uz rok pouziva v Uzbekistanu a konecne dorazil k nam?  Co udelat pro to, abych se toho dockal co nejdriv a nemusel cekat, az si nejaka kancelarska krysa vzpomene a posle technika z jeho poledni pauzy ke me domu? Napiste, prosim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F. L. Bejk  |  07. 03. 2003 15:05

Tady kde sloužím (školství) je v současné době metalický datový okruh od ČTc a konektivita 64kbps s limitem 2GB/měsíc na cca 70 počítačů za cenu o nějaký tisíc vyšší než ADSL 512/128. Já to považuju za zoufalství, linka je permanentně přetížená a můžete pozorovat efekty jako rychlost 2B/s a podobne...

Navrhoval jsem přechod na ADSL 512/128 ale panuje šílená obava z toho, že rychlost není nijak garantována.

Rád bych slyšel od znalců: myslíte že je lepší sušit přetíženou pomalinkou ale luxusně garantovanou (ale taky drahou) pevnou nebo přejít na o chlup levnější a ideálně 8x rychlejší ADSL s tím, že rychlost bude kolísat v závislosti na aktivitě "kolegů na drátě"?

Díky za názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 15:21

V tomto případě doporučuji počkat, jaké budou ohlasy z první vlny uživatelů. ADSL 512/128 má ale agregaci jen 1:20, takže má i za největší krize 25 kbit/s. Navíc drtivá většina půjde do nejlevnější varianty, takže ta prestižní business nebude tak obsazována. lepší argumenty ale dostanete, až to měsíc dva pojede a lidi na to budou nadávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F. L. Bejk  |  07. 03. 2003 16:38

To je rozumné, díky. Problém je ovšem trochu v tom, že tady (jako i jinde na podobných institucích) to funguje na principu papíru - tzn. že když nebude ve smlouvě napsáno "zaručujeme vám 128kbps", tak může kdokoliv povídat, že to sice zaručené není, ale že to i klidne jde rychleji než je ve smlouvě (přeháním) a není to nic platné. A to jsem ješte zapoměl dodat, že je tu k dispozici i UPC, to ale bylo odsouzeno pro jeho údajnou příslovečnou nespolehlivost (samozřejmě nesmysl)... No nic, postěžovat jsem si musel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  10. 03. 2003 13:27

A nemate tam nekde pobliz - v dosahu treba mikrovlny CESNET ? Jako skolu Vas urcite pripoji a za radove 10k Kc/mesic mate rychlost v radech Mb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F. L. Bejk  |  11. 03. 2003 07:10

Mikrovlna je okolo pomalu na kazde strese. Vzhledem k tomu, ze to je v centru, mam vazne obavy o spolehlivost mikrovlneho spoje - je tam strasna dzungle, vsichni se navzajem rusi... Navic mam osobni zkusenosti s mikrovlnou a ty nejsou moc dobre (na druhou stranu - diky za ni!), takze se mi tohle moc nechce prosazovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  07. 03. 2003 13:08

Tok bude rovněž omezen, minulý týden jsem hovořil s kolegou, který bude dohlížet na to, aby se síť nepřehltila. Z toho plyne, že omezení nutně přijde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing. Petr Benýšek  |  07. 03. 2003 13:03

Vážení čtenáři,

s velkým zájmem sleduji diskusi na téma našich cen ADSL. Chci Vás všechny ubezpečit, že náš návrh cen vychází ze současných technických možností technologie ADSL a rovněž ze zkušeností s provozováním bezdrátové sítě. Našim hlavním zájmem je zabezpečit našim zákazníkům co nejkvalitnější služby přístupu k Internetu touto technologií. Proto naše cenová politika zvýhodňuje ty klienty, kteří této služby budou využívat pro své účely a znevýhodňuje ty , kteří budou chtít dostat s Internetu co nejvíce dat a to na úkor omezení jiných uživatelů ( agregace ).  Náš ceník je pro tyto klienty pak nejvýhodnější na trhu. Ze zkušeností dobře víme, že naše navržené limity dat jsou naprosto dostačující a naopak při stažení menšího množství dat se zákazník dostane na cenu podstatně nejnižší na trhu.

Jsme přesvědčeni, že tento ceník umožňuje využití technilogie ADSL co největšímu spektru klientů a to při zachování odpovídající kvality poskytovaných služeb.

Rád odpovím na jakékoliv dotazy Vás čtenářů, zaslané na můj e-mail.

S pozdravem

Ing. Petr Benýšek, jednatel společnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 13:14

Základní konflikt vidím v tom, že ADSL je obecně spíše pro ty, co mají za internet účet vyšší než 1500 Kč. Není tedy určen pro občasné průměrné surfaře, kteří mají menší datové objemy.

ADSL bude v první vlně skutečně více pro extrémisty, kteří budou chtít naplno vytěžit nově nabitou přenosovu kapacitu, počítaných internetových přípojek tu je spousta.

Počítaná data proto dle mého názoru neosloví tu počáteční vlnu, lačnou po rychlém nelimitovaném připojení. V čase jistě nastane doba pro lepší diferenciaci nabídek a ve chvíli, kdy se ukáže, že tu nějaká poptávka po limitovaném připojení je, určitě ji nabídnou všichni podstatní hráči. Je dobře, že je tu možnost volby a počítaná data si může člověk pořídit již nyní, v té první vlně nadšenců, kteří se právě od limitovaného připojení chtějí oprostit, však sklidí logicky kritiku.

jinak ale hodně zdaru

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vita  |  07. 03. 2003 15:09

Tak vím naprosto přesně ,že když nepočítám Vaše zaměstnance tak budete mít 0 zákazníků.

NULA!!!NULA*NULA bude zase NULA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vratislav Zapletal  |  07. 03. 2003 16:43

Pane Benýšku,

celkem mě Váš příspěvek potěšíl, protože svědčí o tom, že nějaký náznak konkurence existuje. Je to rozhodně lepší než splývající šeď ostatních nabídek. Jen pár poznámek Moje praktická zkušenost je, že pokud si stáhnu poštu, prohlédnu pár stránek tak jsem na součtu přijatý a odeslaných bajtů za den cca 5 MB při zhruba dvouhodinovém utrpení na NETu. Takže v případě předplatného na půlroku mi těch 750 MB připadá jako docela reálné číslo s dostatečnou rezervou. Nejsem zrovna potřebný nějakého stahování MP3 atd. Jako solidní mi připadá i postupný nárůst ceny. Věřím, že časem půjdete cca o dvě až tři stovky dolů v každé z kategorií. ( platí pro agregaci 1:50 ). Myslím, že v tom případě by se u Vás dveře netrhly a na to pravděpodobně ještě nejste zařízeni a vůbec to nemyslím nějak hanlivě. Je mi jasné, že vycházíte z nabídky telekomu a nejde vařit z vody. Je potřeba taky plánovat.

Takže zajímavý začátek. Těším se na pokračování.

Předpokládám, že skončíte se zřizovacím poplatkem někde k 30.6.2003 a k 30.9. 2003 již nebude ani pronájem modemu. Takže k vánocům bude nabídka pro člověka, který chce bez nějakých zásadních cenových a objemových omezení na NET docela dobře přijatelná.

Je to zajímavý začátek, uvidíme dál.

Zapletal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Wagner  |  08. 03. 2003 21:05

Naučte se nejprve pravopis, než budete příště veřejně publikovat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  09. 03. 2003 21:18

"Proto naše cenová politika zvýhodňuje ty klienty, kteří této služby budou využívat pro své účely a znevýhodňuje ty , kteří budou chtít dostat s Internetu co nejvíce dat a to na úkor omezení jiných uživatelů ( agregace ). " ... no to uz je vazne vrchol. Platit 1239+150,- Kc mesicne za 192kbs(jeste 1:50) a jenom 250MB !!! To je teda opravdu vyhodne! Proc by nekdo, vyuzivajici internet jen "pro sve ucely" (to je ale blbost) nedal prednost dial-upu? Vyslo by ho to 10x levneji pri pravdepodobne mnohem vyssi rychlosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing. Petr Benýšek  |  09. 03. 2003 23:44

A jste si jist,  nebo kdo Vám bude garantovat, že u jiných ISP za výhodnějších neomezených podmínek třeba 1500,-Kč stáhnete opravdu těch 250 MB dat. Vrátí Vám oni nějaké peníze?? Možná ale budete mít lepší pocit. No co dodat. Snad jen tolik, že je opravdu mnoho lidí, kteří chtějí ADSL připojení, ale jejich potřeby se vejdou do oněch 250 MB nebo 750 MB stažených dat. Je zapotřebí rozlišovat rychlost přístupu a množství stažených dat. 

Můžete si koupit ropovod, ale když v něm nic neteče, je jedno, jakou měl propustnost. Prostě zaplatíte pro Vás zajisté výhodnou cenu za trubku, ale nic nedostanete. Věřím že máte dobrý pocit, já však ne. Tak co, kupujete obsah a nebo kapacitu? Doma taky platíte za odebranou vodu a ne za to, že k Vám vede trubka ve zdi.

Omlouvám se, je to pouze můj názor a Vy máte právo s ním nesouhlasit. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Muller  |  10. 03. 2003 09:51

Az na to, ze neni problemem poskytovatele kolik stahne uzivatel dat 192k/50 je to zakladni omezeni, ale u CT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  10. 03. 2003 13:24

Presne,

Nemuzou prece garantovat vubec nic jineho, nez ostatni => jejich garance, ze se prenese tech 250MB je uplne stejna, jako garance ostatnich, ze se prenese maximum dane rychlosti linky. Takze nabidka uplne o nicem.

Za jejich cenu 1439 Kč za 192/64 omezenou na 750MB maji ostatni totez neomezene se stejnymi(tedy zadnymi) garancemi. Takze nevim co tu kdo resi s vyhodnosti jejich nabidky. Vetsina prvnich uzivatelu DSL budou prave ti sosaci, kteri samozrejme chteji neomezny prenos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Klimovic  |  10. 03. 2003 12:24

A vy ve smlouve neco takoveho garantujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 03. 2003 21:46

Vazeny pane Benysek,

chcete sice znevyhodnovat klienty kteri by zpusobovali vysokou agregaci, ale vubec si asi neuvedomujete, ze overbooking 1:50/20 je na urovni ATM mezi DSLAMem a ATM prepinaci a v danem kanale jsou naagregovani vsichni klienti uzivajici danou sluzbu a danou agregaci. Vsichni klienti na danem DSLAMu, i jinych ISP!!! Proto je Vase opatreni na snizeni vlivu agregace naprosto nesmyslne!!!! Nikdo rozume uvazujici si to od Vas nemuze koupit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ing. Petr Benýšek  |  12. 03. 2003 09:16

Agregace datového toku v rámci služby ADSL - všeobecně

Agregace datového toku
V rámci realizace služby je prováděna agregace datového provozu v souladu s definicí jednotlivých služeb ADSL 1:50 nebo 1:20. Definovaná agregace je primárně realizována v rámci agregačního bodu sítě IP. V rámci zařízení přístupové a přenosové technologie (DSLAM) jsou uplatněna pravidla kapacitního plánování tak, aby u těchto technologií primárně nedocházelo k agregaci datového toku.

V bodu sítě IP je agregace realizována omezením datového toku v souladu s definovaným agregačním poměrem dané služby u každého ISP jednotlivě. Pro realizaci omezení je využita technologie CAR (Comitted Access Rate) ve vstupním i výstupním směru.

Pro výpočet parametrů agregace je použita celková přístupová kapacita konfigurovaných účastníků na daném agregačního bodu sítě IP. Odvození omezované rychlosti rozhranní konkrétní služby je tak provedeno bez ohledu na aktuální stav koncových účastníků služby (připojen či nepřipojen).


  • Možnosti měření agregačního mechanismu
    Vzhledem k tomu, že je agregace uplatňována na rozhranní MPLS transportní sítě a agregačního zařízení je možné parametry agregace kontrolovat porovnáním měření linky a záznamů RADIUS Accounting. Každá z těchto měřících metod je realizována na různě straně agregačního mechanismu.
  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Michal  |  23. 04. 2003 15:41

    Vy jste docela hustej demagog. Z principu nemohou pocitat agregaci pro kazdeho poskytovatele zvlast na jednom "dratu". Proste tam neproleze vic nez 2Mb/s !!! A to co pisete vy by znamenalo zvyhodnovani vas oproti ostatnim ISP...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 11:38

    Otázka viz titulek a co to umí???

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 12:16

    Nevíte? Tak nemachrujte.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    PaJaSoft  |  07. 03. 2003 13:03

    Vim, nemachruju, co ma bejt?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 13:10

    Rád bych se to dozvěděl. Tk k tomu něco napiš. Díky

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Radek Jahoda  |  11. 03. 2003 12:39

    Zdar skřete (skutre -->sku***nej trpaslíku), my víme, nemachrujeme. Ty machruješ a víš ho*no. ADSL neni dálnopis.

    Jesti chceš na toto téma podiskutovat, zavolej: 608421729    

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    DAFER  |  07. 03. 2003 11:22

    Ja to moc nechápu může mi to někdo vysvětlit?

    Zřídím si ADSL, budu měsíčně platit cca 1500 a to je vše? Už můžu vesele bez omezení času a dat stahovat a stahovat??? Nebo se platí ještě něco???

    Může mi to někdo osvětlit do tohodle moc nevidím....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 11:28

    Provoz ADSL se skládá z:

  • poplatku za pronájem telefonní linky - to je váš normální telefon, bez něj to nejde

  • poplatku za ADSL spojení dle vybraného tarifu - to si vyberete poskytovatele z výše uvedených

  • poplatku za pronájem modemu - obvykle těch 150, tedy 183 s DPH

  • Neplatíte za čas ani za přenesená data, můžete kopírovat třeba nonstop po celý měsíc. na platbách se to nepromítne (jedinou výjimkou je Český bezdrát, kde platíte za data).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Eso  |  07. 03. 2003 11:29

    Platis 1500,- za ADSL a pak jeste pausal za linku.

    Muzes vesele stahovat bez omezeni casu - jak rychle, to se uvidi.

    Pokud tedy na tvoji ustredne maji nainstalovane DSLAMy.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    DAFER  |  07. 03. 2003 12:04

    no to je az na tu cenu a dostupnost :( celkem pekne..... a rozdil mezi Business a Home je jen v rychlosti? a jen ze by nam do firmy stacila  verze home rpotoze to vychazi levneji nez isdn :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 12:57

    není jen rozdíl v rychlosti, liší se v agregaci, home 1:50, a business 1:20. tedy business má větší šanci na vyšší průměrnou rychlost.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 11:32

    No tak pokud vím tak prozatím jen velká města, v podstatě jde o to , že ti na telefonní lince stávající pošlou v pásmu kmitočtů 30kHz až 1,1MHz, tedy nad hovorem data, podůe dohodnuté rychlosti. Blíže viz:

    http://telefon.unas.cz/xdsl/xdsl.htm

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Wolf  |  07. 03. 2003 11:08

    No asi tahle... kdo má možnost UPC Mistrálu, těžko ho nějaký ASDL v současných cenách osloví. (a je to jedno, jestli bydlím na sídlišti, nebo v dvojdomku.Důležitá je trasa optiky) Pro ty ostatní je to ale pomalu jediná možnost rychlejších Inetu, než přes dialUp. ¨

    (ta druhá možnost je mikrovlnka - např: www.netroute.cz)

    Zas ale je vidět, že u nás se MUSÍ za každou cenu oškubat zájemce (není-li pořádná konkurence - a to v ASDL u nás tedy není). Chce rychý Inetrenet? Nemá Mistrála - tak ti nic nezbyde než PORADNE si připlatit!!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Nick  |  10. 03. 2003 10:19

    Myslim ze cos napsal je uple KAZDYMU jasny. Zkus nas informovat o necem novym.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Stepan  |  07. 03. 2003 10:39

    1. Ipex nabizi cenu uz od 1498 Kc (vc DPH a modemu)... staci platit mesicne predem.

    2. Pokud si objednate do (tusim) 14. brezna ... mate 1 mesic zdarma.

    Tak potom nevim jak dlouho se ta Nextra vyplati (viz tabulka 5 roků, 10 měsíců ... to asi NE). Ledaze byste potrebovali pevnou IP priplatite si u Ipexu 100 Kc... Nextra ma pevnou IP v cene (myslim).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    CoTeK  |  07. 03. 2003 13:05

    Detail, který mi došel později, platí se instalace 1600,- takže to vyjde na stejno, měsíc zdarma či instalace zdarma.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomas  |  07. 03. 2003 19:45

    Ale nemaji zadnou vypovedni lhutu! Alespon tak mi to rekl pan z Ipexu na telefonu. Potrapil jsem ho, ale vydrzel.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Starosta  |  08. 03. 2003 16:16

    Ano, taky me tim dostali. Proste prestanete platit a smlouva konci, zadne vypovidani smlouvy nebo tak neco.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jan Pavlík  |  07. 03. 2003 09:21

    Nevim, ale rozhodne bych ji zaradil.

    Viz. cenik http://www.casablanca.cz/adsl_cenik.html

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 09:59

    Už je zařazená (článek se refrešne později, chvíli to trvá).

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 08:44

    Na těchto stránkách najdete také něco o xDSL

    http://telefon.unas.cz/xdsl/xdsl.htm

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    pavel  |  07. 03. 2003 08:43

    Na těchto stránkách najdete také něco o xDSL

    http://telefon.unas.cz/xdsl/xdsl.htm

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    quasar  |  07. 03. 2003 08:33

    Tomu nerozumim, jak to, ze je Home Zero za 279,- levnejsi, nez Home Mini za 199,-? Nebo k Home Mini nelze poskytnout aDSL? Je nejake omezeni na tarif?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    free_man  |  07. 03. 2003 08:26

    Objednal sem si ADSL u nextry přes jejich webpvé stránky. Zřídili mi údajně email (na webmail.nextra.cz). Na zřízený email se nemůžu přihlásit, do mého emailu mi nic nepřišlo. Má ještě někdo podobný zkušenosti? Nebo sem tam tu registraci po...? Dík

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Honza  |  07. 03. 2003 11:03

    Jooo jsem na tom stejne, ale moc me to netrapi. Myslim ze ty mejly budou teprve zrizovat az to bude jisty ze to pojede a az se zaplati. Jen doufam ze budou opravdu informovat i na ten kontaktni mail, co jsem tam vyplnil a ne jen na tan adsl majl :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    venca konopnik  |  07. 03. 2003 18:37

     Jsem v uplne stejne situaci ;)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jik  |  07. 03. 2003 08:21

    Ten Český bezdrát je pořádný exces a jejich webová prezentace je také vrchol ubohosti. Nevíte někdo, jací dobráci se za touto nabídkou skrývají? Zdá se, že jejich ceník je skrytým přáním některých poskytovatelů předražených bezdrátů, jak by mělo vypadat ADSL, aby jim nekonkurovalo. Mám pocit, že v téhle části trhu (bezdráty) by měly nyní začít padat ceny, ale spíše se mi zatím zdá, že někteří poskytovatelé bezdrátů spíš ve fórech straší vysokými overbookingy, naty a podobně, aby zákazníkům vysvětlili, že můžou být vlastně rádi, že je mají a že jim služby ještě nezdraží Ten problém se samozřejmě netýká všech, v téhle oblasti jsou velké rozdíly a zdaleka ne všichni mají ceny přemrštěné.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Karel Touš  |  07. 03. 2003 09:52

    Český Bezdrát = Eridan = zadlužená bezdrátová síť a původní společnosti kolem, kam až oko dohlédne

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    thomas  |  10. 03. 2003 00:12

    Musím Vás opravit TRONO GROUP s.r.o.= TRONO a.s. = ŠPOK = Eridan = bezdrátová síť. A pokud je mi známo, je mnoho jiných firem, kteří dluží této síti peníze což se možná rovná i Vaší společnosti.

    PS: Házením takovéto špíny nic nevyřešíte. 

    thomas

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    jik  |  07. 03. 2003 09:54

    Ještě dodatek k Českému bezdrátu: Jestli tu jejich "poměrně složitou strukturu cen" správně pochopil, například při přenesení více než 3GB dat se platí 2459 Kč v případě nejnižžší rychlosti Eri-ADSL50 192/64 Kbit. V článku se ale dále píše: "Ačkoli je struktura cen poměrně složitá vůči ostatním poskytovatelům, lze použít pravidlo, že při přenosech nad 250 MB měsíčně (Eri-ADSL50)...je tato nabídka již zcela na úrovni jiných poskytovatelů nabízejících nepočítané přenosy."
    To se mi zdá trochu matoucí, nebylo by lépe uvést, že je cena při větších přenosech dat o dost vyšší než u všech ostatních poskytovatelů, ty slevy ze spodní tabulky se přece odečítají od nejvyšších cen z tabulky horní?

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  07. 03. 2003 10:12

    ano tak jsem to myslel, jako že to není výhodné od přenosů nad 250 resp. 750 MB, že jinde je to srovnatelné či lepší.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    nikdon  |  07. 03. 2003 14:19

    nevsiml jsem si, ze by nekdo podekoval za pekny prehled, takze tak cinim. diky

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ACMik  |  07. 03. 2003 18:59

    Kdyz budete POTREBOVAT garantovanou linku (jako treba pro firmu co ma 20 zamestnancu kteri inet potrebuji k praci), tak si rozhodne ADSL neporidite

    Uz se vazne tesim jakym zpusobem budou operatori resit telefonaty reklamujici "rychlost" ADSL pripojeni

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kyril  |  08. 03. 2003 18:05

    Nebuďte tak přísný, tady firmy ještě platí ca 7Kkč měsíčně za 64k pevné linky. S ADSL pořídíte levněji linku 1Mb/s, byť bez garance rychlosti, což je ale mnohem lepší!

    A ještě jedna věc: možná jsem příliš optimista, ale domnívám se, že operátor prostě bude muset +- dodržet stanovenou rychlost s tím, že nějaké to občasné snížení ca 20% se dá tolerovat.  Nabízet X kb/s a poskytovat v průměru např. X/2  by byl podfuk a námět pro zásah příslušných státních orgánů...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ACMik  |  08. 03. 2003 18:26

    to asi nebudou, protoze:
    1) sluzba je jasne definovana s overbookingem 1:50 / 1:20, to je samotna podstata ADSL a ve smlouve NIKDO mit garance nebude... vetsina lidi porad jeste nepochopila ze je to lowend sluzba a ne neco uzasneho nad cim je mozne jasat

    2) jak by z tech par korun co jim zbydou asi tak platili treba jen samotnou konektivitu? Treba kdyby nejaky "sosac" mel 1Mbit jen pro sebe a jel ho ciste do transitu (coz je docela realny pripad), tak jsou vydaje operatora znacne vyssi nez prijmy ktere z toho bude mit.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    kyril  |  08. 03. 2003 21:24

    nevim na co reaguje 1 a 2, ale tvrdim, ze

    - 1Mb/s je negarantovaný je mnohem lepší než 64kb/s garantovaných za podobnou cenu

    - tvrdím, že uvádět (např.) 192 kb/s (byť s přívlastkem maximální) a fakticky u této služby uvedenou rychlost ani přibližně nedosahovat je klamání spotřebitele. Overbooking je parametr velkoobchodní nabídky, ten mě jako spotřebitele nazajímá, nerozumím mu, a ubezpečuji vás, že ve smluvních dokumentech o něm nemám ani zmínku.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jezevec  |  10. 03. 2003 12:53

    Netvrdil bych, ze je lepsi delit se s 50 o 1Mb/s nez mit sam pro sebe 64kb/s. Ostatne, co je lepsi se dovime uz zanedlouho. Jen predpoklada, ze prvnim uzivatelum to samozrejme pojede rychle, protoze jich bude malo, a taky by nebyl dobry reklamni tah, kdyby to hned tem prvnim jelo pomalu. Takze mozna za rok se uvidi.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    noone  |  20. 03. 2003 18:55

    Těch 50 lidi se samozřejmě nedělí o 1Mb/s, ale o nějakou vyšší hodnotu(třeba 10Mb/s)!

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    noName  |  07. 03. 2003 08:19

    tak jsem si to procital a nejlepsi je asi Volny.cz .... staticka IP,..... email,.... www,.... 1299,- za mesic s DPH ... super :)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ZEr  |  07. 03. 2003 11:12

    kdyz spocitam naklady na zrizeni, pronajem nejakeho jejich shitzarizeni tak mne vyjde levnejsi se rpipojit pres bezdrat (u nas by tohle nebyl problem, a to bydlim v 4000 zapadakove na vychodni morave,)

    telecom sux

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomas  |  07. 03. 2003 15:12

    jeste bych upresnil. Volny Vam nabizi k ADSL sluzby s pridanou hodnotou.

    to je :

  • E-mailová schránka VOLNÝ o kapacitě 50MB
  • Antivirová ochrana
  • Filtr proti nevyžádaným reklamním emailům
  • Přístup pomocí protokolu POP3 nebo WWW rozhraním nebo pomocí aplikace WAP z mobilního telefonu

  • VOLNY web 20 MB

  • VOLNY Album 20 MB
  • Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr Publič  |  09. 03. 2003 21:03

    vetsina tech veci je dneska vsude kolem zdarma, pripada mi nesmyslne si podle tohoto vybirat. BTW nekde jsem cetl, ze ta antivirova kontrola s tim antispamem se plati. Tak nevim...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomas  |  10. 03. 2003 10:15

    S tim bych nesouhlasil,nemyslim si ze ostatni ISP nabizeji podobne sluzby k ADSL. Pokud si objednate VOLNY ADSL, dostanete tyto sluzby zdarma. Samozrejme, pokud si je objednate zvlast, budete za ne platit mesicni poplatek.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jezevec  |  10. 03. 2003 12:47

    Hmm, dobra reklama. Vse co tu pisete, se da jinde sehnat zadarmo.

    50MB mail - naco, mail vetsi nez 2MB stejne nikdo neposila a na vetsi veci je FTP.

    20MB WWW smesna velikost, existuje spousta freewebu, kde je podstatne vic.

    Navic oboji - mail i www si muze kazdy pustit doma, kdyz uz bude mit to DSL ze.

    Antivir + spam filtr - takze budete mazat moje maily, pokud usoudite, ze je to vir nebo spam ? a nechcete to nechat radsi na adresatovi ? Lepsi by bylo spise banovat nektere IP, ze kterych spam prichazi, ofsem na pozadavek daneho uzivatele.

    Proste jako pridana sluzba to ma nulovou hodnotu.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    tomas  |  10. 03. 2003 16:29

    Sehnat mozna ano, ale nikdy to nebude komplexni reseni jako tato sluzba. Ostatne rozhodnuti je opet na samotnem zakaznikovi.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    xxteens  |  07. 03. 2003 07:48

    Nejlevnější program Home Zero stojí 279 Kč včetně DPH

     

    Co, cože, to bude asi omyl, ne??

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jezevec  |  07. 03. 2003 07:22

    How.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Satyricon  |  07. 03. 2003 07:19

    V Praze prej ADSL zakazali !!!  

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek  |  07. 03. 2003 09:03

    Takmer cela Praha je pokryta kabelovkou od UPC a za konecnu cenu 1.480 aj s DPH mas linku 320/96, takze tam by s ADSL moc neuspeli. Podla mna sa bude Telecom skor orientovat na mesta, kde je huste osidlenie, ale kde nie je (zatial) konkurencia pre ADSL.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    M@T  |  07. 03. 2003 09:54

    "Takmer cela Praha je pokryta kabelovkou od UPC..."

    Ty asi bydlis na sidlisti,vid? IMHO je UPC nedostupne na vetsine uzemi Prahy.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek  |  07. 03. 2003 10:02

    Nebyvam na sidlisku, ale v Holesoviciach, v starom tehlovom baraku. A ked som prednedavnom zistoval dostupnost kabelu (lebo podla toho som si vyberal byvanie), takmer vsade, kde sa mi ponukal prenajom, bola moznost zaviest kablovku + internet po kabelu. IMHO je UPC dostupne pre vetsinu obyvatelov.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Luky  |  07. 03. 2003 12:45

    Nejdrive si to zjisti a pak neco pis. Kabelovka s internetem od UPC na vetsine uzemi Prahy neni dostupna.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Marek  |  07. 03. 2003 13:55

    Hm... tak som mal zrejme stastie, ze takmer vzdy, ked som nasiel vhodny byt na prenajom, bola tam moznost internetu po kabelu od UPC...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    M  |  23. 03. 2003 19:34

    Ano, trefil jsi to přesně. Máš štěstí.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Michal  |  07. 03. 2003 09:55

    Skoro cela Praha je sice pokryta signalem nejake kabelove televize, ale ne vsude je natazena optika, takze treba skoro cele severni mesto ma smulu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Standa  |  07. 03. 2003 10:04

    To chci videt tu Prahu "CELOU" pokrytou kabelovkou. Pokud Praha ma milion obyvatel a celkovy pocet pripojek kabelovky v cele CR je neco kolem 300 tis. a z toho moznost internetu ma tak maximalne tretina => 100 tis.

     tak i kdyby to bylo v Praze vsechno - a neni, tak to znamena naopak pokryti par ctvrti (jizni, jihozap, severni mesto, Vinohrady) - a slus!!!

    Tak mi nese* - tohle sou blby kecy co nemaj cenu a ja ze za*ranyho Smichova mam proste smlouvu.

    to sem se ale rozcilil - sorry za ta sprosta slova

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    bolek  |  07. 03. 2003 11:29

    Cau blbe,

    to ze tady nadavas me donutilo ti rikat blbe, vis kdyz zauvazujes tak praha ma cca 1 mil. obyvatel ale kdybys nebyl tupec tak v prumeru v jedne domacnosti ziji 4 lidi, nejak si zapomel ze asi nebudou zrizovat pripojku na kazdeho cloveka... a z toho si netroufam rici kolik lidi stoji o pripojeni  vysokorychlostniho internetu. Kdyz odskrtnu duchodce a lidi kterym proste staci modem / vydelis to poctem domacnosti tak ma praha velice slusne pokryti UPCeckem.

    Ja sem cekal nato nez nam pripoji UPC net asi 3 roky ale dockal sem se a ty nesmyslny cila to tu placas je jen tvuj narek ze mezi tema co nejsou na UPC nejses zrovna ty.no tak ja si du surfovat na 320/96 metrovy vlne, mej se modemaku

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    George  |  07. 03. 2003 13:11

    At ma Standa jakejkoliv nazor, tak tvuj prispevek je uplne zbytecny. Nejdriv ho slovne napadnes a pak se zacnes vychloubat, ze mas 320/96 a on ne. Takovyhle prispevky akorat zabiraj misto na serveru a otravujou lidi, ktery chteji cist prispevky, ktere jsou svou podstatou k veci.

    Takze, az vyplodis neco smysluplneho, co bude mit nejakou informacni hodnotu pro ostatni, tak to sem klidne napis. Do te doby si podobne zbytecne prisvevky odpust.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin  |  16. 04. 2003 18:11

    Tak hele kamo a to plati i pro kolegu ad d nahore.

    UPC nema tak velke pokruti v Praze, to je fakt. UPC neni magor, aby pokryvalo lokality, ktere jsou spatne dostupne z hlediska instalace kabelu. Radove domky apod. Takze se jim samozrejme rentuji velke zastavby apod. Takze se hodte do klidu a jdete si zabehat ven, at se zklidnite.

    UPC proste NENI vsude a to je FAKT. ADSL je alternativa pro pevny pripojeni, paklize nechcete platit tisice za FUCKING modem.

    Zijte blaze a hlavne nechte zit ty, kdo maji odlisny nazor nez vy.

    Pekny den vsem ostatnim

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  15. 03. 2003 14:07

    No já mám s pokrytím UPC jiné zkušensti. Jsem z Vršovic a už několikátý rok se ptám u UPC, jestli tam budou zavádět kabel - odpověď je vždy v tom smyslu sledujte naše www stránky. Tak je sleduju a sleduju a kde nic tu nic, připojení se prostě nedočkám. Přitom o pár bloků dál UPC kabely má. Takže jsem do UPC zavolal a bylo mi řečeno, že kabely se již nenatahují, že si mám pořídit satelit. Když jsem odpověděl, že satelit nechci, že chci internet, bylo mi jako obvykle sděleno, sledujte naše www stránky....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  07. 03. 2003 03:55

    Take jste si vsimli toho, ze ADSL je udajne "zatim nedostupne" spise v centru. To je ale nahoda, ze ?  Cimpak to asi bude. Ze by timhle ?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    CoTeK  |  07. 03. 2003 00:57

    třetí!? nechápu

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor