Adobe Photoshop pro začátečníky - úvod

Diskuze čtenářů k článku

CRaky  |  01. 07. 2006 10:42

je to dobrý ale potřebuju zjistit jak můžu nastavit šířku elipsy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CRaky  |  01. 07. 2006 10:40




Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vilda  |  26. 12. 2002 18:50

Netrpělivě čekám na pokračování. Potřebuji umět orámovat fotografii. Nevím jak na to.Díky V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sepl Pub  |  30. 12. 2002 11:22

Pro začátek zkus "Rámeček kolem fotografie" podle časopisu Computer č.22/2002. V tomto časáku vychází seriál FOTOŠKOLA s různými fintami ve Photoshopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyrdo  |  18. 12. 2002 18:58

Ak sa nemýlim, tak každá solídnejšia tlačiareň, alebo dokonca aj scanner má ako bonus pribalený Photoshop x.0 L(limitovanú)E(edíciu) ja osobne som tak prišiel ku vezii 4 a 5.

A už sme doma... Koľko userov ani nemá šajnu čo to doma vlastne majú a už ich vidím ako sa snažia pochopiť....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G!mp  |  11. 12. 2002 16:58

Dost dobry pro zacatecniky. Jestli se to nekomu nelibi, tak at to necte! Rozhodne lepsi nez nejaky posRany skoleni za X tisic. Jen tak dal, good job.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V. Schlapák  |  11. 12. 2002 09:54

No super !!! Konečně něco polopatického pro začínající uživatele digiťáků a photoshopů. Děkuji jen tak dál. Schlapák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek O.  |  04. 01. 2003 21:23

Souhlasím s tebou, pro mě to jako  úvod  stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sepl Pub  |  10. 12. 2002 14:43

I když je zde snaha o manuál k "nedostupnému" editoru, může být pro mnoho čtenářů užitečná.

Je zde ovšem jiný problém. Od jisté doby není možné z Živě ukládat stránky na HD (používám IE 6 CZ) a dále, tento konkrétní článek není zdrojově nastránkován. Když si ho budete chtít vytisknout, zcela jistě se vám obrázky, které jsou na konci tiskové stránky, nevytisknou celé. Co na to správci serveru a autor článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
coxx  |  10. 12. 2002 21:13

No já nevím ale mě to uložit šlo a taky používám IE6 CZ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
laco  |  10. 12. 2002 22:41

Vcelku vitam tento serial a doufam, ze nebude jen suse popisovat jednotlive ikonky, ale pujde trochu do hloubky a vysvetli napr. i pouzivane terminy, pripadne nastini nejake zajimave postupy. Nedavno jsem k teto problematice zakoupil  za cca 400.- knihu doufaje, ze zde najdu vyse uvedene a ono nic. Bylo mi dost hloupe v krame knihu hodinu studovat, a az doma jsem zjistil, ze jde jen o zvasty.

Trochu hloupe je, ze tiskove prewiev ma v tagu TITLE jen ZIVE a ne nadpis clanku, pripadne cislo dilu. Informace se takto spatne stohuji (tridi, ukladaji).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
José  |  14. 12. 2002 16:59

Zkuste na liste zvolit textovou verzi ZIVE, vse je pak OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  10. 12. 2002 14:42

na intervalu jsem to už viděl dřív

naučte se občas vytvořit vlastní dílo, šmejdi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radka Trtdikova  |  10. 12. 2002 12:11

Jsem ráda, že se někdo je ochotný popsat Photoshop 7.0. Znám hodně pokročilých uživatelů různých programů, a když se ptám na konkrétní rady, tak si někteří odborníci nevědí rady. Je výhodné občas si oživit i základní znalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nemám  |  10. 12. 2002 12:20

souhlasím... je mi 18 ve photoshopu (legání - dostal jsem ho v balíku k dig. foťáku) dělám 2 roky, 1 rok pro jednu firmu navrhuji grafiku, která mi kupuje nové verze atd... a když jsem potřeboval s něčím poradit musel jsem to nakonec nějak obejít nebo to vykoumat. Nikdo mi nebyl totiž schopen říct jak to mám udělat .

A těm licencím asi tak 50% lidí v ČR má stejně nelegální kopii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Dean  |  11. 12. 2002 08:15

99% ma nelegalni kopii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pobaveny  |  17. 12. 2002 07:47

99,9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 12. 2002 21:55

ad.nelegální kopie: proč by běžní domácí uživatelé neměli nelegální kopie-cena je přece stanovena pro profesionální používání a nepružná soustava molochů typu výrobce-dovozce snad ani u podobných programů domácí využití nepředpokládá, což je možná škoda, protože při rozumné ceně produktu pro domácí použití ( nebo "rozumných"funkcích v LE verzi) a patřičné podpoře uživatele by určitě poměr legálních/nelegálních kopií nebyl tak hrozivý!

Ale to je problém nejenom Photoshopu a firmy Adobe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neu  |  10. 12. 2002 08:47

Pluginy nebrat, delat vsechno sam je mnohem lepsi...............i kdyz bez takoveho mask pro bych asi zesilel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  10. 12. 2002 08:25

No ja jsem dostal photoshop pribaleny k digitaku, takze o cene se nebudu bavit ( a taky se pribaluje k nekterym scannerum). Ale pravda je ze uvod klidne muze byt obecny, protoze ho ma kazdej editor stejny. Navic vetsina lidi co cte zive urcite s nejakym uz delala. Tak proc proboha takovy strachy s popisem menu? Na druhou stranu bych privital, kdyby napriklad autor uvedl nejake konkretni veci (hlavne co se tyce upravy fotek at z digitalu nebo nascanovane)), ktere nejsou vseobecne notoricky zname. Gimp je dost dobrej ale na upravu fotek je photoshop rozhodne lepsi, protoze ma vic dobrejch pluginu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  10. 12. 2002 08:41

Hmm, pokud nemas skener ci digitak za moooc penez, ale klasickou spotrebku, tak tam mas jen orezanou verzi LE a nebo tak neco, ktera je cirou nahodou orezana o vsechny pokrocilejsi funkce a neumi skoro nic. Napriklad vrstvy. A editor ktery neumi ani vrstvy, je na grafickou tvorbu k nicemu. Ted si nejsem jist, jestli umi pracovat s krivkami a urovnemi. Jestli ni to ne, pak se nehodi ani na kvelitni upravu fotografii, protoze funkce jas a kontrast jsou jen pro deti. To by ale mel tento serial vysvetlit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Mach  |  10. 12. 2002 01:40

Tenhle clanek me jde silne proti srsti. Adobe photoshop je program za cca 30 kKc, to si nebude zadny zacatecnik kupovat. A kdo uz do nej investuje, tak nebude zacatecnik a kdyz, tak se ho nebude ucit ovladat podle clanku na zive. Takze to na me pusobi tak, ze pocitate s tim, ze si ho kazdy ukradne a podporujete tak piratstvi. Pritom je tu spousta jinych kvalitnich editoru, levnejsich, nebo dokonce free, na kterych se da vysvetlit, jak na pokrocilou grafiku (i ten zminovany a pohaneny Gimp). O to tu preci jde, ne? Vysvetlit ze je neco jako vrstvy, alpha kanal a dalsi serepeticky a jak se to pouziva a k cemu to je dobry. A na kokretnim programu nezalezi, tohle jsou obcne znalosti aplikovatelne v mnoha grafickych editorech. Proc to tedy vysvetlovat na nejdrazsim grafickem editoru na svete? Takhle si to nebude moci legalne vyzkouset skoro nikdo.



A kdyz uz jste si tedy rypli do Gimpu a vychvalili moznosti a komfort fotoshopu. Kdepak mate napriklad v prvni skupine nastroj pro vyber pomoci bezierovych krivek? Nic proti photoshopu, je to skvely nastroj, ale kazdy pokrocilejsi editor ma moznosti, ktere nema zadny jiny editor. A Gimp jich ma vuci photoshopu docela dost a to za nulovou cenu. Imho je vhodnejsi zacatecniky ucit na nastroji, ktery je nic nestoji. Teprve kdyz zjisti, ze jim tento v necem nedostacuje, mohou se poohlednout po nejake komercni alternative, ne nutne te nejdrazsi. Chtelo by to vzit trochy rozumu do hrsti, panove. V autoskole prvni jizdy take nebudete delat na Ferrari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  10. 12. 2002 08:11

Kazdopadne souhlas. Zaklady by sly vysvetlit i na Paintshop Pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tečka  |  10. 12. 2002 08:18

Plne souhlasim s touto reakci na clanek. Stejne myslenky mne napadaly, kdyz jsem zjistil, ze cpress podobne "navody pro zacatecniky" publikuje ve svem casopise Computer. Uz jsem chtel napsat neco do redakce, at se zamysli nad tim, k jakym programum maji legalni pristup zacatecnici a zda-li zrovna Adobe Photoshop je nejvhodnejsi produkt, ale vidim ze mne nekdo predbehl. :)

Ale abych jenom nekritizoval, chtel bych upozornit zacatecniky, kteri nechteji investovat drahy peniz za plnou verzi PhotoShopu a take nechteji krast, ze existuje "tryout" verze 7. verze, ktera je plne funkcni po dobu 30 dnu. Ale musite popohnat zive, aby stihlo svuj serial v ramci tech 30 dnu vydat. :)

Porad mam ale pocit, ze se tady chodi "s kanonem na vrabce" a gimp pro vyuku zakladnich principu plne postacuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonín Fabičovič  |  10. 12. 2002 19:06

S Vaším názorem ohledně Photoshopu coby "školního skicáře" naprosto souhlasím.

Ale béziéry jako výběr můžete provést pomocí cest převedených do výběru, v tom bych až takový problém neviděl, dokonce si myslím, že právě integrace cest a výběrů v součinnosti s Illustratorem je naprosot geniální myšlenka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jio  |  11. 12. 2002 08:55

Docela se těším, až napíšete obdobný seriál pro freewarový GIMP. Coby začátečník jsem se s ním snažil naučit alespoň základy, ale pro velmi nepřehledné ovládání jsem ho za chvíli odložil a to co potřebuji dělám i nadále v MsPaint, ACDSee a Irfan. Každý z nich umí něco, co potřebuji a co je jinak součástí každého vyspělého graf. editoru.

Jak je zřejmé nejsem profesionální grafik, ale jen občas něco pro práci s grafikou potřebuji. Photoshop je drahý kanón na vrabce a o GIMP se nedá zrovna tvrdit, že by byl user friendly.

Takže se těším na Váš seriál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a  |  12. 12. 2002 01:50

Kupte si knizku od Steinera o Gimpu. Myslim ze to vdal Neokortex. Lacine a kvalitni. Dozvite se tam vic nez jen o gimpu, dozvite se tam uzitecne veci o grafice samotne. Me Gimp prijde pratelsky, narozdil od photoshopu, je to jen vec zvyku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor