výborný článok
Koukám, že v Česku je Hulán větší dogma než Google Jinak děkuji za článek, jsem zvědav jak to bude fungovat v praxi.
Autor je R.H ? vidim dobre? .... ako tymto padom u mna zive absolutne kleslo co nemam zaujem citat bulvar .... mazes si ho z bookmark bar ... co som bol dlhe roky kazdodenny navstevnik (ja viem ze argument kasleme na jedneho fanusika je v poriadku) ale ked uz R.H bude pisat na zive tak uz tu moze pisat ja pan premier FICO ci pan Slota dostali ste ma aspon ze itnews konecne redizajnovali web ... proste kapem co je moc to je moc
Zmiz a zůstaň zmizelej, zrůdo.
To mi jako pojede flash i na mém Sony ericsonu?
Je sice hezké, že Flash poběží na všem, když stále chybí 64bitová implementace pro Windows (pro Linux existuje!) a náprava v nedohlednu. Je dosti frustrující muset jen kvůli tomu používat 32bitové prohlížeče...
Můžete prosím uvést o jaké bonusy přicházím, když používám 32bitový prohlížeč?
B-]B-]B-]B-]B-]B-]nebude to tim ze windows (a app kolem nej) v podpore 64bit totalne zaostavaji ??? (i kdyz se to s prichodem widli 7 lehce zlepsilo)na windows hold kazdej plka na 64bit, protoze lidi co pouzivaji 64bit widle je mozna i min nez 64bit linuxovych uzivatelu (nemam to podlozene,prehanim)navic u windows se 32 bit bere jako standart a 64bit jako neotestovany exoticky bonus napr at koupite jakykoliv ntb s 64bit CPU + OEM widle, v 99% pripadu tam budou prave 32bit widle ,byl bych rad kdyby M$ na 32bit hodilo bobek, bouzel ne a jsou zase brzdy
Trošku mě Radek rozesmál, u většiny příspěvků má XP, MF a píše bez diaktriky
To je úplně OT, ale za ikonu operačního systému a prohlížeče se zavírá?
K téhle off-topic diskusi se (bohužel) musím připojit - pokud někdo ve své hlásné troubě zvrací do světa cosi nelichotivého o lidech, kteří používají Firefox a nepíší s diakritikou, pak ano. Nebo si aspoň takový člověk zaslouží silný výsměch.
Vůbec jste mě nepochopili, copak nevíte, že je Radek velký příznivec Vist/7 + IE + diaktrika? Já jsem nenapsal ani slovo o tom, že je to špatné (i když přiznám že s Radkem ve volbě souhlasím, také mám radši Win7 a diaktriku :))
Přístup Radka k Vistám/7, IE a diakritice: nevím.Netvrdím, že jste napsal slovo o tom, že je to špatně.Mám rád svou manželku, své děti, výdobytky jako Windows 7 a diakritiku rád používám jako nástroje, nemám k nim žádný emocionální vztah.
Psáno z press-roomu v LA z virtuálního PC, kde byla jen US klávesnice, MF a Windows XP :) A toto je můj PC ;)
Jo, někdo si dal tu práci a Internet Explorer z těch XPček prostě "vypáral" že? Zrovna na akci Adobe. A teď tu o Sněhurce.
A ještě jedna věc, pokud někdo psal bez háčků a čárek a ospravedlnil to právě tím, že na podnikové image, není CZ klávesnice (kupříkladu i jako u nás ve firmě), tak jsi ho setřel, že na takové nereaguješ. Což je také velmi zajímavé...
Myslel jsem si že to bude nějak tak :)
Jenom mírně poupravím, nemělo by u Palmu být spíše WebOS než PalmOS? Jinak celkem pěkné, nikdo jiný o tom myslimže nepsal, ale přiznám že jsem trochu přeskakoval, možná je zde až moc detailů :)
No hurá... Takže mi už konečne pôjdu na mojom mobile porno stránky?
Ne, i tak se pornhubu v iphone nedočkáš
pornhub.com ide v iPhone no neviem kolko a rok tomu bude mozno aj viac neviem kde mas problem
Chci se, prosim, zeptat zda budu moci flash aktualizovat v soucasne verzi Symbian S60 5 vydani. Docela bych toto uvital, protoze soucasna verze meho telefonu flash zvlada tak napul. Nebo je to zalezitost firmware a novy flash se bude objevovat v aktualizaci FW.Diky za odpoved
Tak musím autora pochválit za to, že jako jeden z mála vysvětluje to, že Flash na iPhone ve skutečnosti není. Už mě ty titulky "Flash na iPhone" začínaly pořádně štvát. Evidentně to píšou lidi co o tm neví nic a navíc si neumí ani přečíst Developer FAQ na Adobe Labs, nebo mu ani nerozumí.Jediné s čím přišlo Adobe pro iPhone je vývojové prostředí, které poběží jak na MAC, tak na Windows a bude v něm možné pomocí ActionScriptu 3.0 vyvíjet aplikace pro iPhone. Ovšem tím to končí. Důvod, proč na iPhone poběží je ten, že se překompilují do Objective-C. Žádný Flash Player pro iPhone.
Ano, to se dalo čekat, ostatně stejným způsobem se na iPhone dostane i .NET/Mono (projekt MonoTouch).
U MonoTouch je ovšem problém, že stejně musíte mít MAC, jen to můžete psát v .NET. Adobe ovšem slibude, že to poběží i pod Windows, takže budou nejspíše první (sám jsem zvědav, jak to chcou pod Windows kompilovat).
Apps for iPhone se kompilují do nativního image, ne do Obj-C. V článku je patrně chyba, nikde jsem zmínku o Obj-C neviděl ani neslyšel.
Jasne, ve finale to jsou samozrejme vzdy ARM instrukce, do kterych se prelozi Flex kod, pricemz se napojuje na iPhone API, zdokumentovane pro pouziti s Objective-C. Diky za doplneni.
Sohlasím. Jen si nejsem jistý tím Flex kódem. Flex je jen Framework. Spíše se přeloží ActionScript. Navíc, nikde jsem neviděl (nebyl jsem na Adobe Max, takže mi možná něco uniklo), že by se pro iPhone dalo vyvíjet i přes Flex. Flash a Flex nejsou totéž i když mají stejný výstup (otázkou je zda jej budou mít i pro iPhone). Adobe totiž uvádí, že aplikace pro iPhone půjde vyvíjet ve Flashi.
On je v tech jmenech zmatek, meni se :) ActionScript 3.0 je jazyk, ktery pouziva Flex, Flexova aplikace je pak Flash SWF + nejake to HTML, runtime se jmenuje Flash Player (v browseru), na desktopu ale Air, IDE se jmenovalo do verze 3 Flex Builder, od verze 4 zase Flash Builder, a samotny ActionScript 3.0 kod lze editovat ve Flash Professional CS4/5, Flex Builderu (3) i Flash Builderu (4). Samotna kompilace iPhone aplikace se bude muset provadet zatim ve Flash CS5 Professional, ale ten ActionScript clovek muze ladit ve Flex/Flash Builderu.Asi je dobre, ze to Adobe vse prejmenovava na Flash (a Flex zustane jen SDK).A pak je tu jeste Flash Catalyst, ktery umi i MXML, a s nimz bude spolupracovat i Flash CS5 Pro.
Zmatok v tom mas len ty. Funguje to tak, ze finalny SWF kod sa prostrednictvom Low Level Virtual Machine kompilatora prevedie priamo do ARM assembleru. Nic sa nekompiluje do Object-C ako mylne uvadzas v pamfletclanku. LLVM je schopny urobit AOT (Ahead of Time) kompilaciu, ktora je rovnako rychla ako tradicna JIT (Just in Time) pouzivana pri klasickej kompilacii Actionscriptu z Adobe Flash alebo Adobe AIR. Finalna binarka pre iPhone neobsahuje ziadny interpretovany kod ani ziadny runtime.
"Finalna binarka pre iPhone neobsahuje ... ziadny runtime."Omyl, obsahuje. Nejmenší "Flash" aplikace na iPhone má velikost cca 4.7MB, a to jednoduchá typu "Hello World". To je informace přímo od Adobe vývojářů. Proč? Aplikace -vždy- obsahuje binární verzi Flash "runtime" (a ať už to nazýváme jakkoliv), v praxi to prostě supluje funce Flash Playeru pro danou aplikaci (znovu a znovu). Interně se tedy vytváří nadstavba nad iPhone API a až toto API je aplikačně voláno. V podstatě to tedy -je- runtime. To, že je vlastní binárka je ve strojovém kódu ARM procesoru je jasné, nic jiného na ARM nejde spustit, nicméně tento "runtime" se musí napojit na API, které je dokumentované pro ono Objective-C.A v tomto smyslu je to také jednoznačně "hack".Ale beru, že toto není jednoznačné - "z SWF do nativního Objective-C pro iPhone API" .. tím je zkráceně myšleno " z SWF do nativního strojového kódu volajícího funkce dokumentované pro použití s Objective-C pro iPhone API". Kdo chce pochopí, kdo nechce, přečte si komentář a pochopí.Poslal jsem redakci opravu té formulace.
Po první fázi kompilace je Flex aplikace taky jen kupa ActionScriptu, nehledě na to, že kompilace pro iPhone vychází až z finálního SWF souboru, ne z AS3. Problém Flex aplikací je jejich velká náročnost na zdroje, takže ač na iPhonu teoreticky poběží, nebude to prakticky moc použitelné. Proto jsem zmiňoval mobilní verzi Flex frameworku, která časem tento scénář umožní (zatím je ale projekt prakticky na začátku).
Slider: http://labs.adobe.com/technologies/flex/mobile/... Ma byt rychlejsi a nekompatibilni s plnym frameworkem... (ale zase zpetne pouzitelna i na desktopu)
Tak ještě jedna věc - společnost Open-Plug.com představila ELIPS 3.0 kompilátor pro Flex Builder (Flash Builder) do nativního formátu pro iPhone, Windows Mobile, Android i Symbianu. Je to vlastně podobné řešení jako má Adobe pro Flash CS5, ale funkční pro Flex/Flash Builder a více platforem.http://www.open-plug.com/... Docela bomba :)
Jinak vyhoda pro spoustu vyvojaru bude v tom, ze mohou vyvijet snadno i na Windows, nepotrebuji Mac a OS X, jen Flash CS5 Professional. Coz se Apple asi moc libit nebude :)
Souhlasím, v tomhe je velký přínos Flashe. Ještě lepší bude, až půjde vyvíjet z Flash Builderu a pomocí mobilní verze Flexu (je v plánu).
To, zda se to bude Applu líbit je myslím, že otázka pohledu. Sice příjdou o pár "nucených" uživatelů MACu, ale na druhou stranu se objeví obrovské množství nových vývojářů a tím pádem i aplikací, z niž má provizi, takže myslím, že by mohl být rád
Nic seriozne v tom nepojde vyvinut. Cakat na Adobe, kym zareaguje na nove funkcie v iPhone OS, ktore Apple prinesie?Co podpora akcelerometra, GPS, bezdrotovych sieti?A co fakt, ze taketo „aplikacie“ vobec, ale VOBEC nebudu moct pouzivat UIKit pre nativne prvky rozhrania? Taka aplikacia bude s prepacenim na h o v n o. Skor je to na hry, ale kto by mal o flashove zmatky zaujem, ked spickovych hier na iPhone su tisice?
He he, já jsem za 30 let poznal špičkových her max. několik desítek, a to na všechny známé platformy. Vidím, že iPhone je skutečně vyjímečný ve všem...
lenze to je vec subjektivna a ak niekomu nejaky typ hier nevyhovuje, tak je jasne, ze ich bude hodnotit ako podradne.Myslel som predovsetkym „spickovych“ v porovnani s Flash hrami. Samozrejme, najde sa aj dost odpadu
mě z článku zaujalo akorát to jméno autora, on už Hu(h)lán píše i na živě.cz? .. vlastní blog ho přestal bavit? B- ..
S Radkem Hulánem jsme se domluvili na článku z Adobe Max, protože je přímo v místě dění, nám se to letos bohužel nepodařilo. I přes svoji kontroverzní osobnost je to člověk z oboru, který ví, o čem píše. Proto jsem přistoupil k této alternativě. Upřímně - článek o technologiích Microsoftu bych mu asi nesvěřil, přestože by to mohl být dobrý článek, ale vzhledem k autorově pověsti by pravděpodobně nesklidil dobré přijetí. V tomto případě však autor Microsoft dokonce kritizuje...
Cituji: "Zde se programuje v prastarém ActionScriptu 2, což je trošku upravený Javascript (seriózně se v tom tedy nedá skoro nic vyvinout)."Cože?!? Bože, než napíšete nějakou takovouhle zhovadilost, prosím, nastudujte si o tom něco...
No ono jak se to vezme. Jediné v čem nemá pravdu, je že se v tom nedá nic seriózně vyvinout. Jinak má pravdu, protože obojí je stavěno na ECMAScript-u. Ovšem to ActionScript 3.0 taky.Navíc AS2 má k JavaScriptu dost daleko už jen díky OOP, které v AS2 jde. O tomhle se dá dost polemizovat a tu větu si mohl ušetřit, ale známe Radka, že :o)
Jo, on to psal Hulán... Tak to pak joo.To pak celý článek ztrácí úroveň a považuji ho za plk 13 letého školáka.
Silverlight se pise s malym 'L', opravte to tam nekdo :-O
RH uz bezi pred vsim, vcetne exekutora
taky jsem dospel do faze, prvni tretiny, kdy jsem se musel pri cteni clanku podivat, kdo ho vubec psal. a on to byl RH. netreba ho brat vazne.
Tento clanok je uplna bezkoncepcna zlatanina. U niektorych pasazi som si nebol isty co chcel vlastne autor povedat. Chcelo by to menej vlastnych nazorov a viac neutralnych faktov. Cudujem sa, ze tento needitovatelny paskvil Zive vobec pustilo. Muselo? Desiatky faktickych chyb davaju tusit, ze autor nema celkom jasno o tom, co pise.
2 vsetci nadomnou:Clanok som precital bez toho, aby som si pozrel meno autora (to robim len zriedka) a nenarazil som na nic zavadne. V com je problem?
Já mám spíš pocit, že paskvil je tento váš příspěvek. Živě.cz článek z Adobe Max chtělo a autorovi za něj zaplatíme, jako každému jinému. O pověsti Radka Hulána samozřejmě vím, proto jsem mu nesvěřil článek o technologiích Microsoftu, ale v tomto případě dokonce technologii Microsoftu kritizuje... Nicméně i přes své názory je to člověk z oboru, který ví, co píše. Ty "desítky faktických chyb" mi můžete poslat mailem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.