Acrylic: jaký je grafický program od Microsoftu?

Diskuze čtenářů k článku

X-22  |  24. 06. 2005 10:36

Nejsem žádný profesionální grafik, ale občas něco tvořím. Adobe Illustrator (případně Photoshop) jsou nástroje sui generis, prostě svoje vlastní třída, dělá na nich velmi dobře kolegyně. Pár známých DTPáků zase nedá dopustit na CorelDRAW. No a já nedám dopustit na Xara X  Je to úžasně rychlé a pro určité účely naprosto postačující. Zatím se v praxi nestalo, že bych v Xaře nezvládl něco, co kolegyně v Illustratoru (ne že bych si to neuměl teoreticky představit). Ovládání je naprosto intuitivní a umí to překvapující věci. Na disku to zabere - bez nápověd, šablon apod. doslova pár mega.
Takže když to shrnu - Adobe produkty mají úžasnou a věrnou uživatelskou základnu, stejně jako Corel. Je tu také Macromedia. Z jednodušších je tu ta Xara. Tak kam a proč se MS cpe? Nehledě na to, že spousta DTPáků dělá na Macích a něco od MS budou skalní Macisté nejspíš pojímat velmi štítivě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  25. 06. 2005 01:15

Souhlas, XaraX(1) je díky své intuitivnosti při kombinaci vektorů a bitmap opravdu solidní kousek s výborným poměrem cena výkon. Kdo nevěří, ať si stáhne z Xara.com nějaká tutorial videa, pak trial verzi a těžko se mu bude vracet mastodontnímu k Corelu
PS: Z nafoukaných ovocnářů kteří neumějí otevřít ani ZIP si už utahovat nemusíme: Už teď mají všichni depku ze zjištění že další generace jejich strojů budou jenom sprosté pecky, na kterých si dnes testeři Apple z legrace (a úspěšně - viz cdr.cz) instalují WindowsXP...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  23. 06. 2005 20:50

Je sice pekne ze nam pan Brichta predvedl kopreniny do kolecka, ale hlavni sila Acrylicu je v tom ze je postaven na zakladech drivejsiho Expression, prvniho (a snad i jedineho) softwaru, ktery kreslit vektory stopou jakou nepoznete od bitmapovych editoru. Kdyby si Pan Brichta otevrel nektere z ukazkovych souboru co jsou s Acrylicem dodane (v jeho adresari) a pohral si s nimi, mohl by nam ukazat mnohem lepe co Acrylic umi.
Pro ty co to nevideli - jsou to obrazky co vypadaji jak nakreslene pastelem, stinovane, s texturou pasteloveho stetce, a pritom zustavaji vektorove, tj. kazdy tah se da dodatecne upravit, zmenit, vymazat. A na tohle je Acrylic uzasny.
Bohuzel z nej media ci microsoft udelali 'nastupce photoshopu', coz v zadnem pripade neni a nebude. Ale napriklad na rychle skecovani s tabletem kdy muzete narozdil od PS nepovedene tahy stetce zmenit a upravit dlouho pote co jste je nakreslili je to idealni nastroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek., Radek.  |  25. 06. 2005 01:21

Přesně totéž co Acrylic/Expression/Painter s tabletem dovede i stará dobrá XaraX.
A spoustu dalších věcí ... a mnohem efektivněji, přehledněji a rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lachtan  |  22. 06. 2005 22:00

Je to uz par let co predvedli jakysi graficky program pod nazvem "Picture It" a tohle vypada dost podobne. Zda se ze prohrabli supliky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sewfdsf  |  23. 06. 2005 15:41

a nebo to bude tim, ze se v oblasti GUI zase tak mnoho vynalezt neda?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mx  |  22. 06. 2005 14:57

Neviem ako vy, ale mam skusenosti s Adobe (Photoshop+Illustrator) a aj s Corel DRAW!, ale najlepsia kombinacia je Macromedia Fireworks+Freehand.. Len sa bojim, co spravi Adobe po kupe Macromedie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riso  |  22. 06. 2005 16:22

časom ukončí vývoj..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brano  |  22. 06. 2005 16:30

fireworks su velmi vhodne na web-design, to co vsak ziskavaju moznostou lahkej vektorovej editacie stracaju na editacii bitmapovej, kde im fakt dost funkcii oproti adobe photoshopu chyba. preto tvrdim fireworks + photoshop + illustrator

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedRicK, RedRicK  |  22. 06. 2005 11:06

Jediny dovod, preco sa niekam pripaja, je aby si overil Certificate Revocation List pre nejake instalacne makra podpisane Microsoftimi certifikatmi.

RRK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ge0rge.., Ge0rge..  |  22. 06. 2005 13:42

V top pripade by mel o teto skutecnosti uzivatele informovat imho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sewfdsf  |  22. 06. 2005 16:33

a uzivatel nevi stejne jako ty co je to CRL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matulo, matulo  |  23. 06. 2005 19:03

Nemal, predstav si ze bude informovat pouzivatela o kazdej kontrole CRL (t.j. pri takmer kazdom overeni pravosti certifikatu).
 
Kazdopadne byt autorom, urcite by som tu cast s tym pripajanim co naskor stiahol. Je totiz tak trochu hanba, ked clovek, ktory pise "odborne" clanky nevie, co je to CRL... ;)
 
S pozdravom
matul0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Naivka  |  22. 06. 2005 09:57

Kedysi som bol na prezentacii vtedy noveho MS Office 2003 a nauceny boss tam za pouzitia najnovsej prezentacnej techniky ohuroval o. i. aj grafickymi moznostami spominaneho programu, pricom mi utkvela jedna veta: "Teraz uz nebudete potrebovat napriklad CorelDRAW!". Vtedy som sa dobre pobavil, rovnako ako dnes, ked citam, ze zrazu maju potrebu priviest na svet nejaky vektorovy Acrilic - najnovsi Office je teda horsi na grafiku ako Office 2003? Asi tomu nerozumiem, ci co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rafter  |  22. 06. 2005 08:02

Nemeli by se srat do vseho, ale jednu vec dodelat poradne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Vesely  |  22. 06. 2005 08:13

Ty rozhazene okenka nechapu, doufam, ze alespon pujdou ukotvit, v creature 3.3(predchudce tohoto softu) byly okna vlevo a bylo to fajn.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shteffi, shteffi  |  22. 06. 2005 07:11

Já nevim co pořád všichni maj na tom Adobe-Gimpoidnim GUI ty rozházený okna z menu toolbarem atd.. vždyť to je nepoužitelný.. když dělam s grafikou, tak se nechci staral o to kde se mi kde jaký okýnko schovalo, protože se mi tam nevešlo..
Už slyšim jak někdo hned řiká že mu to tak vyhovuje.. ale jakej problém je udělat kompromis a umožnit ukotvení do základního okna.
kdo chce může to mít rozházený, kdo ne může to mít ukotvený..
A krom toho srašně to zabírá prostor.. každý okýnko má horní lištu jako standardní okno windows.
to jenom tak všeobecně.. vůbec se nezmiňuju o tomhle Microsoftim udělátku, který bude nejspíš každýmu k smíchu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  22. 06. 2005 07:17

vies ja som zacinal na Corel Draw ... mne sa to pacilo az na tu ich stabilitu ... potom som presiel na Photoshop, ale pravdu povedat dlho som si zvykal na to ich rozlozenie a skratky. A tie windows tiez nechapem. vela krat prekazaju, a cim novsia verzia tym vetsie HW naroky. k comu to ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  22. 06. 2005 08:16

Zacinal jsem na Corel Photopaintu 3.0. Okamzite jsem presel na Photoshop 2.5. Ne proto, ze by mi na Corelu vadilo ovladani, ale neumel exportovat GIF89a s korektne nastavenou transparentni vrstvou. Prechod na Photoshop byl trochu bolestivy nicmene zvykl jsem si. Ted jej bohuzel v praci nemam, tak si musim vypomoct kdecim, ale na Photoshop se opravdu dobre vzpomina. Jak se dostane jeho ovladani do krve, je to super nastroj.
Vloni jsem zkusil GIMP. Je dobry, ale opravdu hodne malickosti mu chybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vd  |  22. 06. 2005 08:52

ne vsichni delaji na jednom monitoru. Takhle si vsechny paletky a vsechno mozne nahazou na druhy monas a na hlavnim maji pouze grafiku. Ve Photoshopu jsou pak nejdulezitejsi funkce vybraneho nastroje dostupne v hlavnim toolbaru okna. A me to treba naprosto vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_px_, _px_  |  22. 06. 2005 10:05

Presne, zobral si mi to z klavesnice.

A ked aj nahodou robia na jednom monitore, poznaju klavesove skratky ako 'Tab' a 'F'.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mX  |  22. 06. 2005 11:22

suhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
v4nn4  |  23. 06. 2005 13:47

nejde o spatny layout a ovladani - to jsou jen uzivatele lini precist si manual kdyz nevi jak snadno a elegantne se s okny v PS pracuje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor