Acronis Disk Director Suite: pevný disk jako ze škatulky

Diskuze čtenářů k článku

fan  |  02. 11. 2005 06:26

vazne dobrej SW, ale neumi si poradit se sata disky na nForce 3 chipsetu - proste je nenajde. Tech chipsetu a problem se sata mozna bude vic, ale o tomhle vim 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kvaky  |  17. 06. 2005 08:02

Jako další nejlepší program po PartitionMagic 8 se mě jeví Hard Disk Manager Professional, viz http://www.paragon.ag/, s Acronis Disk Director Suite mám zatím nejhorší zkušenosti, na převod FAT32 - NTFS a obráceně je to naprostý propadák, po převodu je disk občas mrtvý a data v p....., s PartitionMagic 8 se mě toto nikdy nestalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hwm  |  18. 06. 2005 00:59

Ze Ti nezhavaroval PM muzes byt jenom rad. Pri intenzivnim pouzivani mam nejen ja, ale i kolegove z Windows konference bohuzel velmi spatne zkusenosti. Dnes bych bez kompletni predchozi zalohy nepouzil PM ani za nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
janaker  |  31. 08. 2006 11:33

Tak já jsem dopadl lépe nebo húře. To záleží na úhlu pohledu. Z dlouholeté praxe nedůvěřuju, a tak jsem data zálohoval, ale nebylo to potřeba. Neumožnil převod FAT32 - NTFS ani obráceně. Dokonce ani u prázdného HD. Jedině přeformátovat, nebo zrušit, a znovu založit oddíl. Od dalšího testování jsem upustil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Intel 486  |  16. 06. 2005 15:43

A jak byste frajeri menili velikost parition bez ztraty dat ?.....? Hmmm  ? A jak byste asi rozdelili uplne nacpany disk bez ztraty dat ?....? Hmm  ? ja Ddirectora mam, pac jsem byl lenivy vypalovat spustu veci a potreboval jsem nutne prerozdelit disk. a je to vychytany. A tech 14 stovek, tak na to jeste mam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie, Ritchie  |  16. 06. 2005 16:15

Jak měnit velikost partition bez ztráty dat, je popsáno výše. Pokud je disk skutečně úplně nacpaný, tak bych buď smazal nepotřebná data nebo bych si koupil disk nový, protože bych ho na nová data stejně potřeboval. Zvláště když nový disk stojí jen dvounásobek ceny toho programu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda  |  16. 06. 2005 17:29

Skus Bootit NG.Ale neni pre začiatočnikov !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beno  |  16. 06. 2005 21:10

Trochu mimo misu, ale len na dokreslenie situacie ...

Uz minimalne pred 10 rokmi uplne v pohode dovoloval zmensit filesystem DG-UX (pre pamatnikov - Data General Unix). Stacilo si povedat o kolko blokov to chcem zmensit a kolko percent ma byt "zelezna rezerva" a dalo sa to robit za behu systemu (samozrejme - docasny umount). Dokonca som mohol zmensit aj root filesystem, ale to som musel byt nabootovany z pasky. Ak som mal velke oci a chcel som zmensit filesystem viac ako bolo mozne bez poskodenia dat, tak ma po prepocitani system vratil naspat bez zasahu do velkosti. Takze so standardnymi nastrojmi v unixovom svete to moze byt bez vacsich problemov realizovatelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pexxi  |  16. 06. 2005 13:09

Acronis? O tom uz ani nechcem pocut. Pouzival som ich True Image Server. Idem si tak vytvorit image a "operation pending..." 10min, 15min, 20min a Acronis NIC. Toto sa mi stavalo z NTFS partition (vraj to dokaze za behu systemu zalohovat systemovu partition, to by som bol zvedavy, ako sa to vysporiada s castymi zmenami dat na filesysteme), takisto mi to neslo ani z EXT2 partition. Tak som to nakoniec vymazal... Acronis=Pekne GUI a ziadna funkcionalita. O "Disk Director Suite" ani nehovorim. Acronis pouziva uzasne nazvy svojich produktov, avsak funkcnost tohto je XOSL+PMagic/fdisk+nejaky diskedit, ktorych je na nete milion...

P.S.: Verim, ze sa Zive musi nejak zivit, ale preco to neuvedu do rubriky INZERCIA. Ved to tu skrytou reklamou smrdi ako tyzdnove ponozky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  16. 06. 2005 15:27

Existuje nějaký důvod, proč na zálohu celých partišen používat něco jiného než dd, tar -p nebo cp -a (u ntfs jenom to dd)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pexxi  |  16. 06. 2005 15:34

Existuje. DD, rovnako ako TAR nepouziva kompresiu. Dobre, povies si, tak pouzijem GZIP. Ale co ak ma moja partition 10GB, ale data zaberaju len 2GB, vyriesi mi tento problem TAR, DD, CP? Nie!!! Naco kopirovat 10GB, ked mozem tie 2GB skomprimovat a mozno ich este vopchat aj na CD... Urobi ti DD overovanie, ci je dany FS v poriadku? Dokaze DD dane data obnovit na mensiu/vecsiu partiton ako tu, z ktorej si robil zalohu? Nie!!! Dalsim problemom je, ze nie kazdy ma Unix/Linux alebo Cygwin a nie kazdy je ochotny/schopny pouzivat command-line utility.

Ako spravny unixak by si mal vediet, ze CP ani TAR neobnovia data na povodne miesto, co moze byt pri Linuxovom kerneli obcas problem, ak nechces znova spustat Lilo, ci iny "neinteligentny" boot-loader. (GRUB rulezz).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  16. 06. 2005 17:03

Ad komprese - to po nich ani nikdo nechce - od toho máme gzip a bzip2 - dám tar -cpzf zaloha.tgz /co/zalohuji a je to. Zůstává to s tím bootloaderem. Buď je tam GRUB a pak je to jedno nebo je tam xfs a LiLo a to stejně radši použiju xfsdump a xfsrestore.

Sice každý nemá linux, ale LiveCD a znalost těchto nástrojů se občas hodí i u počítačů které do nějaké havárie (třeba poklesu napětí při zápisu na disk) poznaly jenom Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  28. 04. 2007 11:38

Když to neumíš a nečteš jeto těžky Chyba mezi klávesnicí a židlí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  16. 06. 2005 13:00

nakonec mi stejně vždycky největší službu udělal stařičký a geniální xosl. Umí třeba takovou věc, že přehodí čísla disků po bootu. Jedině tak je asi možné provozovat na jednom kompu buď dvoje xpsa nebo kombinaci xp a win2000.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mady  |  16. 06. 2005 10:55

Když se Vám tenhle program nelíbí, tak který používáte?
Partition Magic 8 není zadarmo, ani není bez chyb a jeho vývoj se asi zastavil...
Existuje nějaký freeware? Znám jen Ranish PM, ale ten je taky už tři roky starý a přece jen nové filesystémy pořád vznikají a velikost disků narůstá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan N  |  16. 06. 2005 11:26

Pokud jde o Partition Magic, tak PowerQuest byl koupen Symantecem a PQMagic je snad nadále prodáván. Horší je to s jeho několikanásobně dražsí serverovou verzí (pojmenovanou Volume Manager), která se zřejmě opravdu nevyvíjí, protože již nepodporuje Win2003 server. Tady bych viděl prostor pro Disk director, o čemž v tomto rozvláčném článku skoro nic nepadlo  Je jen otázkou, kdy Acronis napadne tuto výhodu uživatelům zpoplatnit tak, jako to udělali svého času u Powerquestu (starší verze PQM dříve také nerozlišovaly mezi přítomností desktopových a serverových verzí windows)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie, Ritchie  |  16. 06. 2005 13:00

fdisk, dd, mkfs.xxx a utility pro dané filesystemy, víc skutečně není potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mady  |  16. 06. 2005 14:56

vy umíte fdiskem zvětšit/zmenšit/přesunout partition bez ztráty dat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  16. 06. 2005 15:19

Na to je parted(8) a jeho grafické nadstavby GParted a QtParted. A jestli myslíš na NTFS, tak na to je program s nečekaným jménem ntfsresize. Všechno to najdeš třeba v Knoppixu ( http://www.knoppix.org ), kterej nabootuje i když si widle totálně rozes*eš.

Ještě něco ti chybí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  05. 02. 2006 23:16


Jak "vzpamatovat" omylem odebranou jednotku s potřebnými daty (winXP)? Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie, Ritchie  |  16. 06. 2005 16:00

Zvětšit partition jde fdiskem naprosto bez problémů. Zvětšení filesystému na partition je záležitost právě onoho filesystémů, ale např. s xfs by neměl být problém (dokonce by to mělo fungovat on-the-fly). Zmenšení partition opět nečiní problémy, ale horší je to se zmenšením filesystému, které tomu musí předcházet, protože většina filesystémů není na zmenšování stavěna.

Posunutí partition i s filesystemem se vlastně rovná zvětšení partition pomocí fdisku, posunutí dat příkazem dd a zmenšení partition opět fdiskem. Jen to chce dobře počítat, aby seděly sektory a nepřepsala se ještě neposunutá data. Osobně bych si na to netroufl, ale neznamená to, že by to nešlo.

Problém manipulací s partition včetně filesystemu se netýká fdisku, ale možností nástrojů, které tvůrce daného filesystému poskytne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chm...  |  16. 06. 2005 15:17

parted

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z  |  16. 06. 2005 15:23

cfdisk(8), dd(1), nadstavby parted(8) - GParted a QtParted. Každý se hodí/je určen na něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BROX  |  16. 06. 2005 10:43

Mám špatnou zkušenost s Acronis OS Selectorem 8 (ten byl ještě samostatně). Na mém disku viděl jen WinXP (přestože tam byl i MandrakeLinux) po instalaci odmítal bootovat a odstranit ho byla docela fuška. Možná to v další verzi vylepšili, ale rozhodně bych si dal pozor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenál  |  16. 06. 2005 09:31

To je jako reklama a nebo je to placená recenze nebo tak něco?
Na stránkách té firmy je odkaz na tento článek. Zajímalo by mě jak taková recenze vznikne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MarBen  |  16. 06. 2005 10:18

Když se podíváte, kdo má na ZIVE.cz již delší dobu textovou inzerci, tak si to dáte určitě dohromady. Něčím však server živ být musí a recenze "na objednávku" je celkem běžná věc. Otázkou zůstává, jak takovou recenzi označovat - typická reklama to není, o nezaujatosti se však hovořit také nedá ...zapeklitá to věc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  16. 06. 2005 10:26

S oznacenim je to jednoduche, jde o skrytou reklamu. V posdlednich par tydnech jiz 3 clanek o produktech Acronis, to je mi nahodicka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Mareček  |  17. 06. 2005 16:24

Naprogramujte vlastní software, pošlete nám odkaz a když bude pro ostatní přínosem, i vy zde můžete mít svoji recenzi. Jak jednoduché!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie, Ritchie  |  16. 06. 2005 01:23

Nikdy se mi nedařilo psát tak dlouze a rozvláčně o ničem, jako to zvládl autor tohoto článku. "Balík obsahuje boot loader a nástroj na vytváření partition, který toho neumí víc než fdisk, zato je však v grafice." Kolik se toho dá napsat v jedné větě, což?

Partition může být označena, že nese jeden z 256 souborových systémů, resp. 254 (0 je vyhrazena pro prázdnou partition a 5 pro označení extended partition). Celý proces označení partition spočívá v zapsání jednoho bytu, takže údiv nad více než stovkou souborových systémů nechápu.

Uložit disk pod heslo, aby "se prudce zvýšila úroveň zabezpečení"?! Mankote, jak na to autor přišel. Nechce úvést alespoň jeden konkrétní příklad, kdy se takto prudce zvýší úroveň zabezpečení? Znám jen jeden způsob, jak prudce zvýšit úroveň zabezpečení -- používat šifrovaný fs.

Boot virus jsem neviděl ani nepamatuji. Před mnoha a mnoha lety snad One Half. Jak boot loader zabrání tomu, aby byl přesunut na jiný sektor a posléze spuštěn boot virem?

Cena programu tvoří polovinu ceny nového disku. Nevím, komu by se do něj chtělo investovat, když to samé udělám s nástroji, které jsou volně k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heavy  |  16. 06. 2005 05:20

Velmi výstižné, hlavně co se týká programu neboť tento je opravdu v poměru cena/výkon naprosto nedostačující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  16. 06. 2005 08:51

Navíc titulek je takový zvláštní. Vždyť přece ten soft s diskem nic nedělá. Pouze s daty na něm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  16. 06. 2005 10:15

Souhlas, zdá se mi, že za ty prachy je to vhodné pro něšťastníky....
Je to jakoby obšlehlý PartitionMagic 8, pro někoho výhoda, že je česky, jenže u toho, kdo dělí disky a pod., je stéjně předpoklad znalosti alespoň základu počítačové angličtiny....mám vykoušeno, že když uživatel pracuje v anglické verzi a má o věc zájem, časem se naučí sám slovíčka (donutí ho to samo) a později se mu to náramně hodí v jiných programech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SiNuHeT  |  16. 06. 2005 13:25

Hlavně, že jsme si rýpli, že? Až budeš psát "o ničem" ty, jsem zvědavý, jakou tomu dáš formu, a co ti řeknou v diskusi pod článkem. To, že jsi chytrý jako rádio ty, ještě neznamená, že jsou podobně geniální i ostatní; tohle totiž není server o pevných discích, to je IT žurnál pro začátečníky, to bys už chlape měl konečně pochopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor