Acer Chromebook 13: Když Windows není potřeba [test]

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 78

Názory k článku

15. 02. 2015 16:48

Je zajímavé tady číst názory lidí kteří mají tu potřebu na každém webu kde se ukáže chromebook rozpoutat flame :)
Já osobně používám několik zařízení, windows, android, chrome os, linux. Opravdu mě zajímá co k tomuto ty uživatele nutí :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 01. 2015 14:22

Netuším, pro koho může být vhodné zařízení, které není ani výkonné, ani kompatibilní, navíc supluje svou funkcí Android. Není to ani pro nenáročné BFU (těžko jim vysvětlit, proč tam nejde nainstalovat jejich oblíbený program), ani pro technické fandy (kromě pokušení vyzkoušet si něco nového nenabízí žádnou přidanou hodnotu) a pro pokročilé uživatele (programátory), kteří potřebují využívat standardní nástroje (verzování, editory apod) to není už vůbec.
Tedy z mého pohledu je to spíše pro lidi, kteří potřebují jen přečíst email, zavolat si (pokud na tom vůbec jde nějak zprovoznit Skype?)... ale od toho je tady už Android.
Podle mě je to horší varianta netbooku, které alespoň šly využít jako dobře přenosné zařízení na programování či internet, ale jejich dny už jsou spočteny, protože již jejich místo nahradily levné klasické malé notebooky - a ty jsou podle mě mnohem výhodnější koupí i ve srovnání s Chromebookem.
Pokud se Chromebook opravdu prodává a prodeje porostou, je to podle mě jen díky dobrému marketingu Google (což může stačit - viz předražený Apple).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 01. 2015 13:42

Vždy , když se objeví někde nějaká recenze Chrome OS, tak se v diskuzi ptám, ať mi někdo polopaticky, jednoduše vysvětlí rozdíl mezi Androidem a Chrome OS, protože mi přijde absolutně zbytečné pořizovat a zvykat si na nový systém Chrome OS, když Android probůh umí ( resp. neumí ve srovnání s Win ) to samé a obsahuje také naprostou většinu aplikací od Googla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 19:04

Ako je to s veľkosťou písma?Na Windowse si ho vždy zväčším. Na 13" monitore s full HD budú písmena asi moc malé.
Ide aspoň zväčšiť obraz cez Lupu v prehliadači Chrome?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 16:21

TN panelu nepomoze ani full HD :) Inak toto tu povazujem za celkom drahy pisaci stroj, naozaj nerozumiem, kto je cielova skupina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2015 10:28

hlavni vyhody vidim tyto: zalohovani a bezpecnost dat, bezpecnost a spolehlivost OS obecne (netreba resit antivirus, updaty, nove drivery a pod), jednoduchost ovladani, rychlost OS (zapnuti vypnuti spousteni browseru a pod), dobra vydrz na baterii, nizka cena. Cilova skupina je uzivatel ktery pouziva zejmena webovy browser, coz je cca 80%-90% mladych a starych lidi s tim, ze misto office zacnou pouzivat office na webu, je jich uz cela sbirka: MS, Apple, Google. fotky se take uz dost casto resi na webu, takze jedine co zamrzi jsou nejake specialni aplikace, ktere ale uz dneska moc lidi nepouziva, protoze se vsechno postupne stehuje na web vcetne firemnich veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 10:19

Lidstvo hloupne!Používat tahovou hovadinu jako je chromebook. a mít data někde v NSA. Nadlabat!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2015 09:27

Pod pojmem "levný internetový terminál" si představuji něco jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 01. 2015 08:48

Povedal som si že rozčulovať sa budem iba za peniaze a tak Windows mám v práci . Chromebook používam za pár dní rok a ako jediný počítač v domácnosti osem mesiacov .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 08:24

Je jasné, že v zařízeních s jednoduchým os firmware je budoucnost.Ale nevidim jí v ChromeOS kde je problém i připojit tiskárnu. Ne že by to nešlo, ale google nutí lidi využívat CloudPrint který má spoustu nevýhod a osobně nevěřím že nějaká firma to používá. To samé další příslušenství které je bez naděje na připojení.Pak tu jsou aplikace z androidu. No pro redaktory zive to vydá na několik článků, ale pravda bude, že aplikace v play obchodě jsou dělané na telefon a max tablet. Na větší ploše notebooku budou vypadat divně. A co si budem povdat, co je na windows zdarma to má v ppay spoustu otravných reklam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 07:19

Chromebook mi príde ako vykastrovaný windows a stále nevidno výhody. Android má lepšie využitie na notebookoch ako chrome os. Chce sa týmto google zapáčiť Jakubovi Č.?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 05:31

Nevim, ale neprijde vam pomalu 10 tisic za takovou vec moc? I 6000 se mi zda moc, kdyz je to vlastne pouze terminal. Ja teda nevim, ale pro nenarocneho uzivatele bych zvolil radeji nejakej dobrej tablet s Androidem a k tomu dokoupil takove to pouzdro na tablety s klavesnici a touchpadem. To same si koupil stryc, pouzdro mel uz s cinskym tabletem v setu a diky tomu pouzdru s klavesnici a touchpadem tomu rika notas. Ehm, nemel bych se tomu smat, on je prece vzdycky ten nejchytrejsi, vsemu rozumi, jenom ja jsem ten blbej ajtak a nerozumim nicemu. Ma to na filmy a internet a je s tim spokojenej, ja bych se z toho treba zcvoknul, ale jemu to staci a to je hlavni ne? A kdyz na tom bude chtit nahodou delat neco narocnejsiho? Dneska je v Google Play tuna aplikaci a i ten hloupej Android toho uz zvladne hodne, ja ho treba pouzival na kontrolu serveru, takze jsem se z nej pripojoval pres SSH na server a v pripade nutnosti jsem server treba jen aktualizoval. Tim padem i strycovi muzu rict, bez na Google Play, stahni si tuhle appku... A nemusim tim padem resit nejaky blbosti, ktery bych resil s Chromebookem, jako proc mi na tom nejdou spustit .exe soubory? Ja si chci nainstalovat Skype. Jo, vim, ze uz existuje nejaka webova verze, ale zas bych musel resit, jak to funguje a vsechno mu vysvetlovat, protoze jsem se o to nikdy nezajimal, vzdycky jsem si stahnul klienta. Nehlede na to, ze kdyz mu reknu, ze muze na Skype jedine pres web, tak mi rekne, ze to je blby a pujde to vratit. Kdyby to melo aspon BIOS, aby se na to misto ChromeOS bez slozityho hackovani mohl dat aspon plnohodnotnej linux, ale takhle... Za sebe rikam, nevim, k cemu to je dobry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 03:13

Když přišel iPad (a tablety obecně) spousta lidí říkala, že nechápou, k čemu to má být dobré. Dokonce většina redaktorů zde. Byl jsem jejich zastánce a smysl jsem viděl celkem jasně.
Ale v Chromebooku ho ne a ne najít a na čísla z Ameriky o prodejním hitu jen nevěřícně kroutím hlavou, jak zajíc na mrkev v zimě. Dokonce už se tomu diví i některá americká média, když konstatují, že Chromebooky se prodávají, jako housky na krámě, ale nikde není vidět, že by je někdo používal. http://www.forbes.com/sites/ewanspence/2013/12/... ...
Opravdu je ten HW o tolik lepší oproti klasickému (novému) NTB? Opravdu je výdrž na baterie tak dechberoucí?Opravdu u NTB s Windows po čase nastává takové zpomalení, že by byl Chrome OS jasná volba? Opravdu jsou Windows pro běžného uživatele tak složitý systém na ovládání a nastavování a opravdu Chrome OS má tak velkou výhodu v jednoduchosti? Není zase naopak na překážku nové prostředí a nutnost naučit se to dělat jinak?.Jestli to má tedy být zařízení pro lamy, nemůžeme se ale zároveň tvářit, že tito lidé znají Google Disc, Google Docs, nebo Google+, natož aby je uměli používat. Už jen založení Google účtu (a pamatování si jeho hesla) pro ně bude obrovský problém.
Pokud ve všech těchto případech nemá Chromebook jasně navrch, opravdu v něm nevidím smysl.
Protože jedině tak by to mohlo vyvážit ten obrovský nepoměř v množství aplikací. A počítač, jak víme, dělají především aplikace. Bez nich je to jen prázdná slupka, cihla, těžítko...
I klasický NTB za 10 tisíc můžu používat jen pro surfování po webu a to ve velmi slušné rychlosti bez znatelného škubání. Můžu také ukládat data jen do cloudu. Můžu používat jen nenáročné webové aplikace... Ale na rozdíl od Chromebooku nebudu denně řešit spoustu problémů, jak něco nejde. Pro Chrome OS je naprosté minimum aplikací a práce s ním mi často připomíná drbání levou rukou za pravým uchem, nežli nějakou sofistikovanou činnost.
Je to podle mě stejně slepá větev, jako netbooky. Taky se jich prodalo obrovské množství ale... Prostě to bylo nové nadějné a hlavně levné, ale celkově to nějak nefungovalo, že jo?
Pokud chce někdo jen koukat na web, ve všech směrech bude lepší volbou tablet, kde je spousta kvalitních aplikací, výrazně nižší cena, skvělá výdrž, stejný výkon... Pokud pracovat, bude denně narážet na různá omezení. Chrombook se mi jeví jako vhodný jen pro ty, kteří chtějí nenáročné použití, ale z nějakého důvodu musejí mít za každou cenu klávesnici. Ale pro ty není potřeba (uměle) vymýšlet novou platformu a klasický NTB jim poslouží stejně dobře, bez nutnosti učit se všechno jinak.
Chrombooky jsou prý úspěšné hlavně v korporátní sféře. Co ale na nich dělají opravdu netuším. Na školení v Google jsem dostal pro práci v Google mapách jeden kousek od Samsungu. Že by byl nějak svižný to tedy ani omylem. Naopak to byl pěkný louda. Wifi byla přetížená a práce s online dokumenty neefektivní. Stojím si za svým, že s klasickým NTB za 10 tisíc, bych odvedl lepší práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 01. 2015 00:56

Jestli je na Chromebook milión aplikací a her, jako na Windows, tak ho beru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2015 00:45

čeče, jako dobré promo, nechceš dělat pro Google nebo v nějaké reklamní agentuře?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 01. 2015 00:08

To je video z Vegas? Zombie uz se vyspala ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor