Zatím dojezd není moc velký, ale vše jde dopředu. Zatím nikdo moc nemluví o životnosti baterií a případná jejich cena při výměně. U notebooků životnost baterie po 1 roce rapidně klesá.
Tady je aktuální tabulka stavu akumulátorů u vozů Tesla:http://www.daglievemensen.nl/tesla/maxrange.htm...
Dotaz – zdroj této tabulky?Stáří dat v tabulce?V pravém dolním rohu je přepínač 60 kWh / 85 kWhNemělo by tam ještě být 100 kWh? Z absence této volby plyne můj dotaz na stáří tabulky.a neodkazujte mne na https://www.tableau.com/EDITnašel jsem údaje z 1.11.2016 (relativně čerstvé)https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-...
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 8. 2017 04:31
"Kromě použitelného dojezdu a nejmodernějšího designu mají řadu předností.."Který elektromobil má použitelný dojezd, pane Javůrku?
Treba ten ze pro doplneni "paliva" osobniho automobilu si muzete nechat dopravit a jerabem umistit temer 500 kg tezke aku...
Elektromobily sice mají levnější provoz, ale když se zkombinují s lithiovými akumulátory, cena se proti srovnatelnému autu se spalovacím motorem dostane tak vysoko, že se z rozdílu dá u auta se spalovacím motorem zaplatit nájezd tak půl milionu kilometrů. Takže celkové náklady na auto za celou dobu jeho životnosti budou u spalovacího stejně nižší.Aktuálně nejživotaschopnější mi připadají hybridy, jaké dělá třeba Toyota - kombinací elektromotoru a spalovacího motoru dokáží dosáhnout efektivnějšího provozu, např. rekuperovat energii z brzdění a spalovací motor provozovat v optimálních otáčkách.
ano, teď jsou auta se spalovacími motory levnější. Ale zde je o to, že ve chvíli, kdy se elektromobily začnou vyrábět masově (což se zatím neděje), tak cena půjde hodně dolů a bude již konkurenční.
Tak znova pro méně chápavé, klasicke auta mají výrazně vyšší vstupy (formy, vývoj, atd) a nízké vstupy materiálové, elektro mají velmi nízké vstupy co se týká vývoje a naopak extrémní vstupy u současných aku (a ty půjdopu nahoru se stoupající poptávkou). Pokud bude vynalezen jiný materiálově odlišný aku může být situace jiná...
Ze vseho mne nejvic bavi predstava az budou nase deti číst tyhle zaručené predpovedi.
Myslím, že cena lithia rostoucí v posledních letech o nějakých 20% ročně nedává moc prostoru na jinou předpověď. Spíš dojde k ještě výraznějšímu růstu ceny, když by mělo dojít k zmnohonásobení poptávky v krátké době.
A na to jsi přišel jak? Víš, že lithia je v baterii zhruba tak 2%?
A na to jste prisel prosim pekne jak? Jednak zalezi na konkretni konstrukci a usporadani, jednak na typu LiON nebo LiFe. Mnozstvi lithia je udavano od 80 g az 240 g/kWh. Za druhe lithium je pomerne narocne na zpracovani apropos videl jste nekdy alespon jak narocne je zpracovani napr boru? A to nemluve v pro aku pozadovane chemicke cistote.
Tak cekat od retardovaneho Tesla faggotfanboy-e, ze umi matematiku ZS fakt necekame.Nejsi ty BlBelkuv bracha? To, ze je neceho malo neznamena, ze to nema dopad na cenu. K tomu staci mala nasobilka.A to co dostaneme po tezbe a zpracovani neni Li ale treba Li2CO3, coz je stabilni sloucenina vhodna na dalsi zpracovani.Ale tak od retardka co neumi matematiku ZS se neda ocekavat, ze ovlada zaklady chemie, treba takove alkalicke kovy.Cena komodity na trhu neznamena, ze se zdarma teleportuje z Australie a pak sama zpracuje bez dalsich nakladu.A dopyt po litiu roste, EV, mobilni telefony, solarni clanky, taky i cena.A to, ze je neceho jenom 2% neznamena, ze 98% je vzduch nebo kameni.Pokad se neco vic podela v Kongu, tak poleti cena kobaltu na 5tinasobek.A tak dale, a tak dale.
Jen zajimave pocty: Aktualne je hlaseno k provozu 1,51 milionu os. vozidel, z toho 10% 151 000, tj pri optimalnim nabijeni prikon 67,950 GW, vezmeme tedy velmi optimistickych 10% nabijenzch najednou. No a výkon JE Temelín 2,11 MW a ted mudruj filozofe...a to nemluvě o dratech a ztratach...
Pro minusare ze zvlastni skoly, matematika a fyzika nebude vase hobby...
Ono to jaksi není jen o aritmetice... Pendolino má stálý příkon 4 MW. To je dvakrát víc než výkon Temelína! A co? Přebytek výkonu českých elektráren je přes 15 TWh ročně. Jen pro zajímavost, kolem 25 TWh se ročně vyveze (do Německa) a 10 TWh doveze (z Polska). 15 TWh Vám nabije těch Vašich 10 % s prstem v nose. Mimochodem, ten vývoz nebude potřeba zastavit, pokud bude většina uživatelů nabíjet v noci, za to bude ČEZ jen rád, protože to stabilizuje rozvodnou síť. A czhledem k tomu, kam se ubírá klima a účinnost solárních panelů, určité procento uživatelů se nakrmí z vlastní střechy.
Až na to, že výkon JTE je 2110MW. Stačí se trochu zamyslet, jak by jeden vlak mohl spotřebovávat víc než vyrobí jaderná elektrárna 🙂 Ale chápu, že to spletl už diskutují MrMysak nad Vámi, mělo to být 2,11GW
Máte samozřejmě pravdu! Mantisu jsem si pamatoval, jen ten exponent 😀
jo jsou to giga omlouvam se za preklep, pokud se zde nekdo trochu zamysli tak proste soucasne silove rozvody na to nejsou stavene...
Tak jak vidim matematika nebyt tvuj kamarad jednotky dle SI kilo, 10na3 , MEGA 10 na 6 , a TERRA 10 na 9 a Temelin osle ma hadej kolik...
Nejsem si jist, na koho reagujete, ale násobky jsou kilo, mega, giga, tera přesně v tomto pořadí 🙂 Giga Vám tam chybí.
Ja podobne propocty cetl pred 10 lety k teme mobilnych telefonu. Tam bylo vysvetleno proc nemuze fungovat chytry telefon. Protoze baterky...
Takže jenom Weltmeister slibující dost nereálných více než milion vozů ročně, zbylých 8 nedá s předpokládanou (=vymyšlenou) roční produkcí ani v součtu dohromady roční produkci Tesly za letošní rok.
Hmm, takže typický článek o "výtrusu".Koncepty, které se asi nikdy neuskuteční.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.