89-99 - Jakých bylo deset let v počítačích?

Diskuze čtenářů k článku

Pavel Janík ml.  |  20. 04. 2001 18:52

Mohl bych se prosím autora zeptat, čím si Linux vysloužil poctu být zařazen až v roce 1993?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít Stehlik  |  20. 04. 2001 18:52

Mě by zase zajímalo čím si IE 5.0 zasloužil být zařazen už v roce 1998 (místo březen 1999).
Zdá se, že pan Holčík má nějak krátkou paměť nebo smazaný archiv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Král  |  20. 04. 2001 18:52

Zajímavější než suchý přehled by bylo udělat anketu - ať se veřejnost u každé položky vyjádří, co považuje za důležité mezníky a co ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Kaderavek  |  20. 04. 2001 18:52

Vazeni, udelat kolem
vcelku zajimaveho prehledu takovy povyk, to je fakt neco. Divme se pak politikum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Krajnik  |  20. 04. 2001 18:52

Kde jsou takove mezniky kvalitniho ceskeho internetoveho zpravodajstvi, jako Neviditelny pes, Svet namodro, Mobil server? Vznik Zive je bezvyznamny, nebylo prvni, neni nejlepsi, snad jen, ze je nejbulvarnejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milo Nacher  |  20. 04. 2001 18:52

A mimo jiné má taky nejrejpavější čtenáře...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Krajnik  |  20. 04. 2001 18:52

Dik za kompliment
Jen mi dlouhodobe vadi "bohorovnost" lidi z Computer Pressu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dobromil Podpěra  |  20. 04. 2001 18:52

Jenom jedna poznámka: je dobře, že jsou prezentovány v článku tak veledůležité činy pro počítačový svět jako vznik Computer Pressu či oddělení Žive od CPRESSu (nebo naopak?) a zanedbány tak nevýznamné věci, jako je vznik a vývoj Javy, rozvoj Intenretu (zvláště jako obchodního média) či vznik, vývoj a rozšíření počítačů do dlaně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Snajdr  |  20. 04. 2001 18:52

Chapu p. Matouska. Jednou se neco naucil a ted se ucit neco jineho. Tak proti tomu bude bojovat . Mimochodem ten Linux je narozdil od zminovanych Java office, Merlina apod. o jednak necem jinem a navic treba o Merlinovi napr. Compaq nebo jina podobna firma netvrdi, ze se instaluje na polovinu serveru, ktere proda....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:52

Pane Šnajdře, mně nevadí ani Java, ani Linux, mně vadí humbuk. O každém z mnou zmiňovaných produktů v příslušné době spousty lidí a časopisů cosi tvrdilo, co pak upadlo v zapomnění. Pokud to nebude osud Linuxu, tím lépe. MS potřebuje konkurenci jako sůl. Jenže zatím všude vidím jen spoustu nadšení, slyším spoustu rámusu a zcela mi chybí právě ta konkurenceschopnost. A taky si myslím, že ten halas může Linuxu, který přece jen potřebuje ještě dozrát, spíše uškodit.

Fascinuje mne ovšem také Vaše perfektní znalost mých duševních pochodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Snajdr  |  20. 04. 2001 18:52

1) Uskodit to Linuxu muze a obcas (s trochou humoru) premyslim zdali RedHat
neni nekym placen, aby zlikvidoval Linux. Nicmene popularita neni vzdy tak znicujici. Microsoft zatim neznicila stejne jako radu jinych velice znamych firem o jejich produktech se nekdy trochu vice mluvi nez by melo. V celku vzato je to normalni. Pokud pouzivate treba Windows NT a ze podle vseho (konference, ostatni vase reakce) se zda, ze pouzvate, musite prece videt ten
humbuk i kolem jinych OS.


2)Pokud jde o konkurenceschopnost pak zrejme neni definovana jen Vasimi pozadavky. Jake jsou nevim,ale je zrejme, ze jsou rozdilne.



3) Netrofam si tvrdit, ze vidim do vasich dusevnich pochodu. Obcas si jen vsimnu, ze pisete do konference o Windows NT, pokud je nekde u nejakeho clanku o Linuxu Vase zminka pak je veskrze charakteru nepratelskeho. Ovsem
zatim jsem nevidel zadnou Vasi aktivitu
kolem Linuxu coz samozrejme vubec neznamena, ze neni (ne kazdy musi psat
do konference o Linux nebo jdou najit jeho copyrighty na nejakem SW pro Linux a pritom mu muze docela dobre rozumet) a
tak si nejsem jist, ze krome osobnich averzi mate s Linuxem jeste neco spolecneho. Napriklad ho dlouhodobe uzivate apod. Mohu se plest - samozrejme, koneckoncu je to jen muj nazor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Matoušek  |  20. 04. 2001 18:52

Možná by stálo také za to, připomenout každoroční nadšení nad tím, že máme něco nového a super, co zlikviduje PC a/nebo nadvládu Microsoftu. Namátkou PowerPC (pamatujete zvláštní pavilón na CeBITu?), tenké Java klienty a Javovský Office od Corelu, OS/2 Warp (o Merlinovi se už téměř neví) a tak dále. Teď se zase pořád dokolečka mluví o Linuxu, to už je k uzoufání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Vlcinsky  |  20. 04. 2001 18:52

Nezoufejte, pockejte par let,...
Myslim, ze rada vyse uvedenych produktu prisla trochu brzy.
Dostupnost Internetu on-line zmeni podminky souteze velmi vyrazne. Nemejme vsak za zle Microsoftu, ze se bude snazit i zde uspet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david forman  |  20. 04. 2001 18:52

Jenze Linux uz je hluboce zakorenen a neni zavisly na marketingu a cenove politice a uz vubec ne na propirani v kuloarech.Prece uz sam Bill argumentuje u soudu Linuxem jako konkurenci,coz uz samo o sobe je potvrzeni faktu,ze Linux neni jen nejakou prechodnou modou a bude tady pekne dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor