Avidemux umí i posouvat zvuk Když chcete předělat nahraný film z tv dá se posun -.8 sec aby seděl zvuk
To budete recyklovat tak dlouho, až něco z toho zruší, a vy si toho ani nevšimnete. A přitom by stačilo si po každé recyklaci přečíst komentáře a doplnit, a hned by to mělo trochu hodnotu.
Který videoeditor umí pracovat s HDR+ videem?
Avidemix neumí jen "vystřihnout" část videa, umí je i spojovat, což je dost podstatné, když ma člověk vice samostatných sekvencí a potřebuje je spojit kromě ořezu i spojit. Take umí použít pár videofiltru.
Nikdy v zivote jsem video nestrihal. Nedavno jsem potreboval sestrihat osmihodinovy 2k@50 zaznam ze 4 kamer. Tzn. srovnat je (time code jsem nemel), nejak pomichat zvuk a nastrihat obraz. Vyzkousel jsem asi 10 programu. Nektere byly free, nektere demo, zkousel jsem win, linux i Mac. Adobe odmitam uz z principu. Jsou to odjakziva neferovi nenazranci. Cokoliv jineho jsem byl ochotny si klidne koupit, ale preferoval jsem free. Pozadavek byl, aby to bylo jednoduche na ovladani, rychle, fungovalo to a nepadalo to. Softy jsem hledal stylem free video editors, Adobe Premiere alternatives a pod. Vsechny ty programy staly za starou backoru, padaly, nesmyslne doouho nacitaly, neumely strihat vice zdroju, syncit atp. Az na jediny. Davinci Resolve. Kdyz jsem to stahnul a spustil, tak jsem jen cumel a mi padla brada. Naprosto jednoduche a intuitivni ovladani i pro totalniho zacatecnika (ok, neco malo jsem musel pohledat v helpu a navodech na netu, ale vsechno easy), fungovalo to nesmyslne rychle i s temi ctyrmi zaznamy a externim (rychlym nvme thunderbolt) diskem, nesmyslna sada funkci, proste parada. Vubec nerozumim tomu, proc bych si mel cokoliv kupovat nebo platit hloupe subskribce, kdyz je k dispozici takovyhle klenot. Uz jen proto, ze to je, jake to je jsem ochoten jim priste, az zase budu potrebovat neco nastrihat, zaplatit profi verzi (i kdyz jeji funkce nikdy nevyuziju) a to jen proto, abych vyvojare podporil. Kez by takhle fungoval veskery software.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 12. 2022 01:06
Jestli jsou z Adobe nenažranci, taky ti jsi jen obyčejný kretén.
Od burana me nic takoveho nemuze urazit. Vono se rika, ze vrana k vrane seda, ze? Protoze jedine buzerant a zmrd muze s kazdou novou verzi softwaru upravit format souboru tak, aby byli vsichni donuceni si ji koupit a nemohli otevirat ve starsich verzich content z noveho software. Potud stare Adobe Vzhledem k tomu, ze jsem vyjmecny uzivatel nastroju podobnych Illustratoru, Photoshopu, Premiery a podobne (vetsinou to potrebuji na jeden den az tyden jednou za pul roku), radeji, nez se zabyvat nejakym prihlouplym subscribtionem za nesmyslne penize (kdyz potrebuju jednorazove photoshop, tak je mi uplne ukradeny, ze je dostupny kompletni balik Adobe) pouziju jakykoli jiny nastroj, se kterym se mozna nekdy vyvztekam, ale cile dosahnu. Obecne, kdo dneska prodava pouze mesicni/rocni predplatne a jeste k tomu na pronajem produktu / sluzeb, ktere nepotrebuji, je srac. I tu hloupu dalnicni znamku si muzu koupit na 10 dnu.Pro ty, kdo to pouzivaji profesionalne a zaplati se jim to, cajk, s tim problem nemam, at si to klidne pouzivaji. Ale abych platil za pronajem nastroje na upravu par fotek vic, nez kdyz si je necham “vyvolat” na fotopapir, tak to fakt nejsem blazen.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 12. 2022 19:07
Shotcut je absolutní katastrofa. Totálně zabugovany program.
Shotcut používám již skoro 3 roky a můžu s klidným srdcem prohlásit ... že máte naprostou pravdu. Je to s*ačka, která svými neustálými haváriemi a absencí zcela základních funkcí leze akorát tak na nervy. Už mám staženého davinčiho, tak jsem na něj zvědav.
OpenShot – intuitivní ovládání, mi přijde jako výsměch, když jsem chtěl udělat jednoduchý střih videa, nepovedlo se mi to ani za 30 minut, navíc okna mi přijdou nepřehledná.V aplikaci na mobilu za několiik minut vše hotové, takže Openshot, nedporučuji.
Používám spokojeně videoeditor v Blenderu, především pro vysekávání reklam z nahrávek z televize Nicméně nevíte někdo o nějakém free editoru na upravu TS souborů bez konverze? Nejlepe funkční na Linuxu, ale spokojil bych se i s Windows
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 18:24
na vše bez konverze používám LosslessCuthttps://mifi.no/losslesscut/https://en.wikipedia.org/wiki/Losslesscut
Shotcut používám docela dost na youtubová videa a musím říct, že mi pěkně leze na nervy - často to padá a neumí některé zcela základní funkce, které by vás ani nenapadlo, že by v něm chyběly. Např. si musíte předem velmi dobře rozmyslet, jak budete mixovat jednotlivé video-stopy mezi sebou, protože měnit to až následně je složité nebo dokonce nemožné. Nebo třeba přidat rozmazání části obrazu je až překvapivě složité, musí se to dělat přes nastavování různých masek a kdovíco ještě.Používám to jen z toho důvodu, že jsem líný jak vepř a ještě se nedokopal zkusit toho Itala.
"Nebo třeba přidat rozmazání části obrazu"Ano, obecně aplikovat filtry a efekty jen na nějakou vymezenou oblast v obraze je tady i u dalších takových (Kdenlive) poměrně problém. Přesně tyhle drobnosti oddělují ty "dospělé" střižny od těch ostatních, jednoduchých.
Přitom nerozumím tomu, proč to musí být takhle složité. Proč prostě neoznačím v obraze obdélníček, který chci mít rozmazaný, a program by si už potřebné masky nastavil sám.
Pokud se nepletu, tak KDEnLive by to měl umět.
Poslední dva roky používám pro střih videa našeho cvičebního youtube kanálu https://www.youtube.com/LucieDubnova Adobe, resp. kombinaci Premiere Pro, sem tam After Effects a Photoshop. Kdo si nemůže dovolit platit tuhle kombinaci, pak je pro něj sice ideální DaVinci Resolve, který umí to samé. Ale podstatnou nevýhodou pro střih náročnější ho videa, tedy třeba 4K je nutnost HW akcelerace přes grafickou kartu. Na pomalejších počítačích s integrovanou grafikou si na DaVinci nepustíte ani náhled jinak než s cukání a to se pak nedá nic ustříhat. Adobe jede velice použitelně i na slabších noteboocích s integrovanou grafikou, jen pak ten export videa holt chvilku trvá. Ale zase to jde přes MediaEncoder na pozadí nebo přes noc. Pro amatéry je od Adobe výborný Premiere Rush, který ušetří nutnost učit se jak se dělají do detailu video přechody apod. Na sestříháni videa z dovolené, je výborné použít na mobilu Quik, který sám vybere vhodné kousky videa a klidně udělá rychlý sestřih a komplet zajímavě vypadající video za cca 5 minut času. Je to SW původně určený por GoPro, ale dají se s tím dělat dobře vypadající videa i z uložených videí na mobilu a je zdarma.Pro střih videa je taky důležité vědět jak pracuje editor se zvukem, jestli umí synchronizovat více kamer (třeba když natáčí víc lidí z mobilu to samé), jestli umí synchronizovat dle zvuku apod. Což už je sice pokročilejší věc, ale ne o tolik. A to umí velmi dobře právě ty SW od Adobe nebo DaVinci. Jak to umí ostatní editory netuším.Velké plus je taky dostupnost nějaký free šablon pro intro, outro nebo zajímavé přechody a titulky, které jsou ke stažení zdarma, nebo některé i pár dolarů právě pro zmíněné dva SW. Samozřejmě pokud máte Apple, tak to asi moc neřešíte a nejspíš stříháte v iMovie, nebo používáte Filmoru.
O čem je tu řeč? DV Resolve umí používat dedikovanou GPU, takže jakýkoliv notes střední třídy nebo běžné herní PC bude v DV Resolve používat HW akceleraci přes GPU
Jestli se nepletu, tak HW akceleraci přes GPU má až v té placené verzi, lze to trochu obejít když si člověk vyrenderuje zdrojová videa jako lowres, která pak edituje. Alespoň tak jsem to asi rok zpátky dělal u 1080p, bez toho to moc použitelné nebylo. A to nemám úplně špatný noťas.
A jo, teď se dívám a máte pravdu. Já používám placenou verzi. Hm, to je docela výrazné omezení...
Od verze 17.4 je hardwarová akcelerace do codecu h.265 i součástí free verze.
Pokud má někdo problém s rychlostí v Davinci Resolve, pak to řeší proxy soubory. Nejnovější verze 18 na jejich generování má dokonce externí utilitu, ve verzi 17 stačilo v Media view kliknout pravým na soubor a dát Generate proxy. Samozřejmě je vhodné nejprve si nastavit formát proxy podle toho, co váš počítač utáhne.S proxy se to potom dá, občas jsem takto stříhal i na 10 let starém počítači. Nicméně letos jsem upgradoval...Co se týká Apple (právě na to jsem upgradoval), tak pokud někomu nestačí iMovie, pak je právě Davinci Resolve asi tou nejlepší volbou, rychlost dvojnásobná oproti Final Cut Pro. Na nových Macích s M procesory je to fičák, i ten nejobyčejnější M1 zvládá renderovat i přes 80 snímků za vteřinu v rozlišení 4K.
Myslím, že Da Vinci Resolve je zcela neuvěřitelná věc, protože základní verze je ZCELA zdarma, navždy, chybí v ní několik velice profesionálních nástrojů, které ale běžný smrtelník v životě nepoužije, ale jinak žádné reklamy, vodoznaky, nic. Pro licence je navíc doživotní a na všechny nadcházející verze, což je v dnešní době zázrak. Člověk by si skoro myslel, že je to nějaký podvod, ale stříhalo se s tím i dost filmů.Viz https://en.m.wikipedia.org/wiki/DaVinci_ResolveZa mě nejlepší program na střih videa (zkoušel jsem ještě Sony Vegas, Premiere + After Effects a pár věcí zdarma) a super je, že je tam i editor zvuku a fusion, což je něco jako After Effects.
Ad: Premiere + After Effects (případně bych doplnil i Photoshop, neb ten s tím taky krásně spolupracuje)To nejhorší co člověk může udělat je, vyzkoušet si u těchto SW trial verzi. Ten přechod na něco jiného, když trial skončí, je pak hrozné peklo 😀 Takže moje rada zní: "Kdo nemá peníze na to aby si to pak začal platit, tak ať to radši ani nezkouší" 😀
Jediná drobná nevýhoda DaVinci proti Adobe je nutnost HW akcelerace, ideálně dedikované grafické karty. Adobe si i na slabším HW umí poradit lépe. Viz. můj delší komentář níže. Nicméně každému kdo chce stříhat na Windows a nechce platit Adobe doporučuju právě DaVinci.
Tak dedikovaná gr. karta je snad naprostá samořejmost, pokud chci pracovat s videem od 720p nebo FullHD nahoru.
To právě být nemusí, používal jsem DELL 5285, což je obdoba Microsoft Surface, pro editaci fotek v PS naprosto dokonalá záležitost třeba na retuše. A to se s dedikovanou grafikou nedělá. Na Adobe mi i střih 4k videa šel udělat aniž by se to cukalo, šlo srovnávat videa ručně podle audio stopy. Ano render finálního videa nějakou dobu trval. Nicméně na free verzi Resolve nešly ty videa bez cukání prakticky ani pustit, aniž bych na nich ještě cokoliv udělal. A to ten počítač měl i7 a dnešní modely s integrovanou grafikou mají už docela obstojnou akceleraci. Neříkám na denní práci, ale rozumně se s tím už něco dělat dá, a článek byl i o sestříhání videa z dovolené. Kvůli tomu si asi nebudete kupovat HW na střih videa. Ostatně levné herní notebooky na střih videa taky nejsou žádný zázrak. Pointa je, že bez GPU akcelerace je Resolve spíš nepoužitelný a Adobe použít jde.
"Pointa je, že bez GPU akcelerace je Resolve spíš nepoužitelný a Adobe použít jde"To sice ano, ale pořád je to jako vykopat si na zahradě studnu lžičkou. Prostě "right tool for the job" platilo a platí ve všech oborech lidské činnosti a HW vhodný na úpravu fotek ještě nemusí být vhodný na střih videa."článek byl i o sestříhání videa z dovolené. Kvůli tomu si asi nebudete kupovat HW na střih videa"To určitě ne, ale to zase nebudete stříhat v profesionálním střihovém SW ale použijete něco co máte v telefonu nebo ve WIndows.
Kdenlive má i verzi pro mac os, a i když údajně není moc dobrá, tak existuje.
Jinak za mě chybí docela dobrý a plynulý flowblade a hitfilm express, které jsou oba mnohem lepší, než nějaký olive.
Určitě chybí Blender - málo se to ví 😃 ale ač je to primárně SW na 3D modelování, obsahuje jednoznačně nejlepší opensource video editor, který si s (téměř 😃) ničím nezadá s profesionálními nástroji jako jsou výše jmenovaný DV Resolve, Adobe Premiere Pro, Lightworks nebo Final Cut Pro X.
Názor byl 6× upraven, naposled 11. 8. 2022 08:40
No nevím. Mám v Blenderu sestříhaný videoklip, loni jsem v tom VSE střihal krátkou animaci a jako jde to, ale dře to. Hodlám si nastudovat Resolve (DaVinci). To že v tom Blenderisti střihají má svůj důvod.Nicméně VSE v Blenderu prochází proměnou, takže se můžeme těšit na lepší zítřky (doufám).
"To že v tom Blenderisti střihají má svůj důvod."Tak jasně, provázanost se zbytkem je parádní. Ale i jako samostatný editor, IMHO, patří v open source kategorii ke špičce. DV Resolve a další zmíněné jsou profesionální komerční SW (který s nějakým omezením můžete používat i zadarmo pro svou potřebu - u DV Resolve je ořezaná funkcionalita, u Lightworks exportní formáty atd), ale Blender jim, dle mého skromného názoru, poměrně zdatně funí na záda. Ale souhlasím, že "learning curve" je u Blenderu daleko delší a pozvolnější než u zmíněných jednodušších Kdenlive nebo Shotcutu kde se i BFU zorientuje poměrně rychle.
Názor byl 3× upraven, naposled 11. 8. 2022 15:16
Když někdo napíše o Avidemux, že je to jednoduchý program, tak v něm v životě nic nenastavoval a video neupravoval. Editace videa je v tomto programu od jednoduché úpravy až po skoro profesionální úpravy. A nezmínit Format Factory který velice dobrý a komplexnější, a umí toho mnohem víc, než jen editaci videa, a je o 100% lepší než Microsoft Fotografie, to je na ťafku. Hlavně, že sem dá Olive Video Editor, v něm něco udělat, to je porod.
> Editace videa je v tomto programu od jednoduché úpravy až po skoro profesionální úpravy.Takže v něm sestříhám třeba video z představení z několika kamer? No, _teoreticky_ by to šlo, ale dělat bych to fakt nechtěl.Avidemux je hlavně o tom vzít jeden soubor, vystřihnout z něj část, přidat případně nějaký ten filtr a překódovat.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 07:36
Jenže on Avidemux přesně to je - jednak je to lineární střižna (což v podstatě vylučuje střih jako takový jak si jej představujeme a slouží vlastně jen pro jednoduchou úpravu --- filtry, ořezání --- videa ) a jednak je opravdu velmi jednoduchý. Stejně tak Format Factory. Opravdu doporučuji stáhnout např. ten DV Resolve a podívat se, jaký je mezi nimi rozdíl v možnostech.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 08:08
Nez jsem presel na Premiere Pro, pouzival jsem DaVinchi Resolve. Chvilku trva nez se v nem trochu nauci, ale jinak super. Ted je na zakladni striznu uplne super pouzitelny Clipchamp (uz je pod Microsoftem), ktery ma uz export v 1080p ( drive max 720p). U Clipchampu je super nahravani rovnou z cloudu, vcetne Google Photos. Po vyletu s rodinou, se mi doma synchronizuji videa a pak je mam rovnou k dispozici. Na rodinna videa, kde kvalita nehraje az takovou roli je tedy Clipchamp nejefektivnejsi a nejrychlejsi. Subjektivne receno.
Souběžně používám Premiere i DaVinchi Resolve. Premiere mne sice nebaví (a trochu i štve, jako obecně vše od Adobe), ale ať mne napadne cokoliv, vždy to tam udělám tak nějak rychleji a intuitivněji, než v Resolve. Nemluvě o tom, že používám ostatní Adobe aplikace, se kterými si prostě rozumí.
Zkoušel jsem v DaVinci sestříhat video z několika kamer pomocí multicam, ale po několika hodinách marných pokusů jsem to vzdal...
Já to měl za pár minut. Nahraju videa do projektu, označím najednou, dám Create Multicam, synchronizace pomocí zvukové stopy a je to. Mám nový multicam clip, u kterého si mohu přepínat zdroje.Jinak hezký tutoriál na právě toto téma zde: https://youtu.be/AEEGsTSNuFs
Googlit umím taky.Jenže já potřeboval nejdřív ty zdrojové stopy kamer sestavit z několika souborů (občas s dírami, když byla nějaká kamera chvíli vypnutá), udělat na nich korekce barev, jasu a kontrastu, aby vypadaly zhruba stejně a teprve z takto vytvořených stop udělat multicam edit. A na to jsem žádný tutoriál nenašel. Zkoušel jsem udělat timeline pro každou kameru s těmi korekcemi a následně z nich multicam, ale prostě to nešlo, neustále se mi to nějak divně zběsile přepínalo.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 8. 2022 09:19
Sestavit multicam z několika souborů s dírami Resolve umí, je na to volba "Detect clips from same camera." Potřebuje to teda metadata, konkrétně položku CameraID u každého klipu, nicméně pokud tu vaše kamery ke klipům nevyplňují, můžete si ji do klipů v Resolve doplnit ručně.Jinak ten nativní postup v Resolve je opačný, nejprve udělám multicam a až potom barvím, ale samozřejmě šlo by to i tak, jak jste chtěl: každý clip si nejprve obarvím, pak z každého obarveného clipu udělám compound clip no a pak z nich udělám multicam.
Stejně jako Honza Skýpala úplně nerozumím v čem je problém. Když už nic, prostě si tam v nejhorším natahám třeba těch 10 obrazových stop (a upravím si je jak požadujete), vykašlu se na celé multicam a a ručně (klidně si tam předtím nasázím časové značky abych věděl kdy to chci "střihnout") to pak pěkně po jednotlivých blocích z těch stop nasázím jak potřebuju. Je to sice o fous pracnější, ale bude to fungovat vždy a nemůže nastat problém. Multicam je samozžejmě mnohem výhodnější (v tomto případě), ale když to nejde jinak .. rozhodně bych to neviděl "na pár hodin"
Problém byl v tom, že se DaVinci v tomhle případě choval jinak než v tutoriálech - ukazoval jiné volby, celé to bylo hrozně zmatené (je to už půl roku, detaily si nepamatuju).Jinak to byl záznam představení co mělo skoro tři hodiny. Už vidím, jak to máte střižené za hodinku a ještě tak, aby se na to dalo koukat. Ono v diskusi na internetu je každý superman, ale jak dojde na lámání chleba... 😀
Ja strihal 4 kamery, 8.5 hodiny, rozsekany na milion klipu uz z kamer. Diry jsem resil manualne, proste jsem to natahal, kam jsem potreboval a pak udelal sync podle zvukovych stop. Tohle mi zabralo asi 6 hodin cistyho casu. Strihal jsem to potom asi dva nebo tri dny.
Já zase ve snaze snížit náklady přešel z Premiere Pro na DaVinci. Trochu to skřípe, ale líbí se mi, že mám pod jednou střechou funkce z Premiere Pro i z After Effects. Určitě jsem schopný s DaVinci vydržet dlouhodobě. (Což se bohužel moc nedá říct o lowcost alternativě ke zbytku Adobe balíku, o Affinity.)
Zkoušel jsem s časem některé ze zmíněných programů a nejvíc mi sedl Kdenlive a zůstal jsem u něj. Skvělý program pro "amatérský" střih videa
Škoda, že neumí hw akceleraci přehrávání videa při práci v editoru, hw akcelerace je podporována pouze pro export pokud vím, používám Kdenlive dlouhá léta na linuxu.
Me to padalo, bylo to pomaly, na dlouhy videa a multicam nepouzitelny.
Nejlepší a nejpoužívanější a navíc zdarma je iMovie.
Já koukám že stojí 59.99 doláčů. Hmm, pro tebe to asi je zdarma, pro někoho to je dost peněz.
Kde jsi prisel na to, ze stoji $60?
Tak to koukáš blbě. Ten sw je pro jablíčkáře ZDARMA.
Představ si, že na světě existují i lidi, co nejsou v té jablečné sektě!
Ale ten program od Microsoftu je také brán jako zadarmo, protože je součástí "operačního systému", který na rozdíl od iOs placený. Takže asi tak, ty sekto : )
iOS je zdarma? A kde si ho mohu tedy zadarmo stáhnout (jen oficiální odkaz, prosím)?
Ano macOS a iOS jsou zdarma - za stazeni z appstore nic neplatite ani za nove verze nebo stare verze. Co ale potrebujete je kompatibilni HW...
Názor byl 1× upraven, naposled 12. 8. 2022 16:47
Jak na co. Me to nestacilo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.