7 možných konců, které jednou postihnou každý startup

Každý den se narodí tisíce dětí a zahyne nějaký ten internetový startup. Žijeme v době, kdy vznikají jako na běžícím pásu, většina ale skončí v zapomnění. Naštěstí existují i výjimky.

6. Ti, kteří to pochopili (GoodData a další)

Můžete mít v hlavě sebeoriginálnější nápad na startup, ale nejprve se dobře rozhlédněte okolo sebe. Kolik sebeoriginálnějších úspěšných startupů znáte? Vracím se tedy opět obloukem na začátek. Chtějí lidé a firmy divoké experimenty, nebo něco, co jim opravdu usnadní práci a život? Něco opravdu praktického? Uveďme si příklady s českými kořeny – úspěšné firmy jako třeba GoodData, Socialbakers, Shipito (a hromada dalších) jednoduše nabízejí to, co je na trhu žádané, a proto jsou úspěšné.

GoodData.png
Úspěšný B2B podnik aneb byznys sobě

A pak je tu ještě jedno pravidlo. Startupy orientované na B2B klientelu možná nejsou tak sexy na sociálních sítích, mají ale jasný obchodní model a podnikatelská klientela na rozdíl od individuálního surfaře zpravidla platí.

Dobrý nápad s jasným byznysplánem se pozvolna rozjede a ukáže, že si na sebe umí vydělat. Tím zaujme další investory a  následuje rychlá expanze. Vše jde ještě rychleji v segmentu B2B, kde se točí větší peníze.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,