7 možných konců, které jednou postihnou každý startup

Každý den se narodí tisíce dětí a zahyne nějaký ten internetový startup. Žijeme v době, kdy vznikají jako na běžícím pásu, většina ale skončí v zapomnění. Naštěstí existují i výjimky.

1. Populární a přesto chudý (Foursquare)

Foursquare je úspěšnou webovou službou, která se po letech existence přilákala na 33 milionů uživatelů, kteří píšou krátké recenze, plní databázi fotografiemi a tvoří obrovskou mapu všemožných zajímavých míst. Dalo by se říci, že to je opravdu úspěšný příběh, nicméně provoz hromady náročných serverů a lidského kapitálu není zadarmo. Příjmy Foursquaru by mohly letos dosáhnout na 15 až 20 milionů dolarů, což je oproti roku 2012 s pouhými 2 miliony výborné skóre.

Foursquare.png
Každý zná globální Foursquare, ale zlatý důl to přesto není

TechChrunch se ale na začátku srpna pokusil hrubě spočítat pouhé náklady na provoz 160 zaměstnanců. Pokud se pohybovaly někde v rozmezí 100 až 160 tisíci za rok 2013 a osobu, dělalo by to až 24 milionů dolarů. Foursquare se tedy přes svou popularitu a úspěch v geekosféře bez investorů dodnes neobejde a na stole je dle mnohých pozorovatelů stále možnost prodeje.

Služba se sice stane populární a množství uživatelů přiláká investory. Ale i přes svou popularitu se sama sotva uživí a největší hodnotu má uživatelská základna. Co se dá o takového startupu čekat? Hledání nových cest k výdělku a čekání na větší rybu, která by jej chtěla koupit a propojit se svými službami. Čekání to ale může být dlouhé a marné.

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,