Přiznávám se, že jsem neviděl žádný moderní benchmark. Jo, testovalo se všelicos, dokonce i 2D se testovalo. Ale nepřijde mi, že by hry obecně dosahovaly větší věrnosti.
Když bych to měl zhodnotit, tak hratelnost a herní mechaniky jsme měli na začátku století docela zvládnuté, ale grafika byla pořád mizerná. To se zlepšilo v dalších deseti letech a do toho se přidávaly otevřené světy a lepší multiplayer. Dneska mám multík na dvě kliknutí v telefonu, je to rychlé a zabaví. To je svým způsobem top toho, co jsme mohli chtít. Jiný top, i když spíš začátek, je VR.
Ale co se týká grafiky, hodně moc přidalo 4k a lepší textury, ale efekty mi přijdou notně přehnané. Jsem zvědavý, až si pustím tenhle benchmark na Youtube a odmyslím si kompresi, jak mě to zaujme.
A já mám asi 10 let starou grafiku a pořád si na fullHD zahraju všechno, co se mi na Steamu líbí. Což je mimochodem taky skvělé.
Prostě z hlediska fyziky, věrnosti a grafiky se v mých žánrech nezměnilo nic tak moc, že by mě to nutilo do nového hardware. Třeba Stanleys Parable jsem hrál na 4k televizi s grafikou v mobilnm Ryzenu 5 a šlo to jako na drátkách. To je pecka.