3DMark - historie a současnost testování grafických karet

Diskuze čtenářů k článku

Zek  |  03. 08. 2005 13:08

Zkousel jsem si tento test pustit na dvou pocitacich. Athlon 64 2800+ s ATI 9200SE a Duron 1,2GHz s Geforce 5200 (vsude 512MB RAM, 1024*768*32). Na tom duronu jsem dosahl o neco vyssi vysledek. Zalezi vic na graficke karte nebo na procesoru? Pouzil jsem 3DMark 2001SE kvuli nepodpore dx9 na ATI. Ten vysledek me ponekud prekvapil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  03. 08. 2005 15:46

U 3DM2001SE zalezi predevsim na VYVAZENOSTI sestavy. V pripade A64 ti to hrozne brzdi shitova karta, v pripade Duronu jsi vycucnul z dane kombinace maximum (ktere holt je vice, nez na sestave č. 1, ktera ani omylem nedosahla na strop svych moznosti. Dej k te A64 GF6600GT a lepsi a budes si piskat.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zek  |  03. 08. 2005 20:34

No... Asi v tom testu bude vic zalezet na grafice nez na procesu.. Ja mam vysledek asi 4300 a ted mi kamos poslal vysledek od nej. Ma Athlona 1800 (grafiku presne nevim, nejakou GF Ti 2??) a vysledek 6600, cimz me docela dostal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boogie  |  02. 08. 2005 09:36

A predtim to bylo Second Reality a Future Crew ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
resty  |  02. 08. 2005 09:59

To este nebol benchmark ale demo http://en.wikipedia.org/wiki/Future_Crew

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benicio  |  02. 08. 2005 11:07

second reality bylo moje nejoblibenejsi demo, nekdy v 94tym sem ho ukazoval kazdymu jako ukazku co umi tehdejsi pc 386 :>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benicio  |  02. 08. 2005 11:08

second reality bylo moje nejoblibenejsi demo, nekdy v 94tym sem ho ukazoval kazdymu jako ukazku co umi tehdejsi pc 386 :>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benicio  |  02. 08. 2005 11:08

second reality bylo moje nejoblibenejsi demo, nekdy v 94tym sem ho ukazoval kazdymu jako ukazku co umi tehdejsi pc 386

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benicio  |  02. 08. 2005 11:08

second reality bylo moje nejoblibenejsi demo, nekdy v 94tym sem ho ukazoval kazdymu jako ukazku co umi tehdejsi pc 386

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M4ViC  |  02. 08. 2005 11:41

Nestačilo by to příště jednou? Tapetáři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  02. 08. 2005 13:34

To neni jejich chyba, to jen dnes Zive exceluje:

"Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  02. 08. 2005 14:09

A že toho teda moc neumělo když to člověk srovnal s demama na jiné platformy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snehulak  |  02. 08. 2005 17:00

tehda asi jo to uz byla davno na trhu amiga 1200 nebo atari st . pamatuju si jak jsem si to poustel na DA prevodniku udelany z odporu :) jenze ted uz je to davno jinak amiga i atari jsou mrtve a PC celkem zije. snad me nebude zaden obzivly amigista kamenovat ale je to tak :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snehulak  |  02. 08. 2005 17:00

tehda asi jo to uz byla davno na trhu amiga 1200 nebo atari st . pamatuju si jak jsem si to poustel na DA prevodniku udelany z odporu :) jenze ted uz je to davno jinak amiga i atari jsou mrtve a PC celkem zije. snad me nebude zaden obzivly amigista kamenovat ale je to tak :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
airwolf, airwolf  |  03. 08. 2005 13:14

na 386 to slapalo,ale vyhradne ak si mal 386DLC40 myslim od AMD kedze second reality vyzadovalo uz 486. DLC bol zrejme daky hybrid medzi 386 a 486.
Na obycajnych 396kach toto neslapalo.
Ale zas na druhu stranu to nemalo take naroky ako napriklad Meciarnator II - den zuctovani.
Tam boli HW naroky priam brutalne na konkretnu konfiguraciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jurgen, jurgen  |  02. 08. 2005 13:19

a predtym cronologia od cascady....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ff  |  02. 08. 2005 13:30

a uuplne predtym bol eniac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Resty  |  02. 08. 2005 09:03

Vsetko to zacalo testom Final Reality ked sa este volali Future Mark. (Potom sa premenovali na MadOnion teraz to zase zmenili)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Heyhall  |  02. 08. 2005 09:12

Presne tak - no na Zive zase trosku ulitli ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zvedavec1, Zvedavec1  |  16. 09. 2005 14:09

souhlas, taky jsem se divil proc ho nezminili ... Final Reality byl naprosto bomba na svoji dobu. Dostal jsem ho na CD tusim k akceleratoru Voodoo 1.

BTW nevim proc zive.cz pise ze uz se neda stahnout kdyz je to normalne na www.futuremark.com v sekci download.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kitcz  |  02. 08. 2005 08:31

ke stažení 3dmark99
http://www.futuremark.com/download/?3dmark99max.shtml

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
therion  |  02. 08. 2005 06:06

T&L na DirectX 6?????  pokud vim tak implementace do karet byla az v DX7 ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vikomt  |  02. 08. 2005 07:53

Taky si myslím,počkáme na vyjádření autora,třeba je to nějak jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomik  |  02. 08. 2005 10:20

Hardwarova implementace ano, tohle bylo tusim softwarove...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DavesMan  |  04. 08. 2005 16:12

Softwarové TnL? No, transformace a osvětlení se musí počítat vždy, jakýkoliv engine, API musí provádět T&L (třeba i DirectX 3). Ale DirectX 6 rozhodně podporu pro HW TnL (tehdy první GeForce 256) nemělo, proto jaksi zmínka o něm je zcestná (pojem T&L "zviditelnila" až NVIDIA právě proto, že to její chip uměl hardwarově, ale ve 3D hrách se počítalo vždy a všude od samotného začátku - no dobře, to nasvěcování ne, ale transformace určitě i ve Wolfovi).

HW TnL lze využít až od DirectX 7 a 3D Marku 2000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 08. 2005 00:23

IMHO se jedná o test celé sestavy. Pokud dojde ke změně jiné komponenty (např. procesoru), výsledky se vždy změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  02. 08. 2005 10:33

U 3DM2003 a 2005 má naprosto zásadní vliv grafárna. Kdyz jsem u 3DM201SE vymenil 128MB za rychlejsi 256MB a poté za 512MB, tak se to na výsledku skutecne projevilo. Kdyz jsem u 3DM 2003+2005 presel z 512MB na 1GB, nezmenilo se nic. Trochu se projevilo pretaktovani procaku, ale mnohem vetsi vliv melo pretaktovani grafarny. Takze souhlasim z autorem, ze v poslednich 2 verzich je 3DMark primarne nastroj na testovani vykonu grafarny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 08. 2005 11:27

Kdyz jsem u 3DM201SE vymenil 128MB za rychlejsi 256MB a poté za 512MBCo to má společného s grafickou kartou???

Já to myslel tak, že pokud se vymění procesor, změní se výsledek testu. Vždycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  02. 08. 2005 11:28

Kdyz jsem u 3DM201SE vymenil 128MB za rychlejsi 256MB a poté za 512MBCo to má společného s grafickou kartou???

Já to myslel tak, že pokud se vymění procesor, změní se výsledek testu. Vždycky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  02. 08. 2005 13:31

??? Nějak nechápu tvé myšlenkové pochody. Viz tvůj první příspěvek:
"IMHO se jedná o test celé sestavy. Pokud dojde ke změně jiné komponenty (např. procesoru), výsledky se vždy změní." Z toho logicky vyplývá, že si myslíš, že 3DM slouží k testování celé sestavy, nikoli grafárny. No a já ti právě vysvětluju, že to platilo do verze 3DM 2001, ale pozdější verze už slouží v podstatě jen k otestování výkonu grafárny, protože výměna procesoru má jen marginální vliv. Například u mě je rozdíl v 3DM2003 či 2005 při použití Athlonu XP 2000 a 2800 MINIMÁLNÍ (grafárna GF6600GT@515/1140). Tím minimálním rozdílem myslím třeba 30 bodů v 3DM2005, což je převedeno na procenta cca 1%. Podle 3DM je tedy jedno, jaký z těchto procesorů ve hrách použiju. To je ovšem v praxi blbost, rozdíl ve hrách je při použití rychlejšího CPU vidět docela výrazně (NIKOLI však v 3DM 2003+2005). už tomu rozumíš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
capo  |  03. 08. 2005 09:10

tak to si na omyle, v 3dmarku 2003 aj 2005 staci ze zmenim taktovanie pamate v kompe a vysledky niektorych testov kolisu aj o 10%, a ked namiesto 1GB si das do kompu 128ram tak si pis ze sa vysledok zmeni a dost rapidne ;), rovnako cpu ked som dvihol fsb o dakych 20% tak to bolo hoooodne citit, pokial mas grafiku ktoru 'brzdi' cpu a ine komponenty tak sa to prejavi, ale ak mas daky srot prastary tak je jedno ci mas 1ghz cpu abo 10, proste z nej viac nevytrieskas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny71, arny71  |  03. 08. 2005 11:47

Co to je hoooodne citit? Ty tvoje testy bych chtel videt. Zrejme jsi nejlepsi taktic na svete, kdyz pouhou zmenou taktovani pameti dokazes v 3DM2005 zvednout vysledek o 10%. O nikom takovem jsem dosud necetl Mimochodem, co to placas o 1 GB a 128 MB? Ja jasne pisu, ze jsem zvedl pamet z 512MB na 1 GB, cili na dvojnasobek. To by se teoreticky melo vyrazne projevit, ale ve skutecnosti ani ve hrach, ani v 3DM to moc nepoznas. (Na druhou stranu jsem to ocenil pro editaci videa). A BTW, srot nemam... XP2800, 1 GB RAM 400 MHz, GF6600GT, 160 GB HDD ATA133 - to stale povazuji za solidni sestavu, i kdyz to neni high-end. Prostě, 3DM je dobry test, ale v posledni době je dobry hlavne k otestovani grafarny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  02. 08. 2005 11:13

Je to test grafické karty, právě to je v článku zmíněno jen okrajově - "aféra" kolem 3DM 2003, který se prezentoval jako test který změří vhodnost počítače (tj. celé sestavy) pro moderní hry, ale zatím testoval jen grafickou kartu.
Někdo dokonce udělal test ve kterém počítač s Pentiem II a lepší grafickou kartou porazil v 3DM03 (tehdy) nadupané Pentium 4 s horší grafickou kartou. Dokonce i na CPU score měla výrazný vliv grafická karta. Výsledek 3DM je pochopitelně ovlivněný celým systémem (už proto že systém tu grafárnu zásobuje daty), ale vliv ostatních komponent na celkový výsledek je daleko menší než v reálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  02. 08. 2005 11:15

A jéje, třikrát za sebou... omlouvám se, ale je to chyba ŽIVĚ

"Microsoft VBScript runtime error '800a0007'

Out of memory: 'Cache.Items'

/_includes/Cache_INC.asp, line 294"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  02. 08. 2005 11:14

Je to test grafické karty, právě to je v článku zmíněno jen okrajově - "aféra" kolem 3DM 2003, který se prezentoval jako test který změří vhodnost počítače (tj. celé sestavy) pro moderní hry, ale zatím testoval jen grafickou kartu.
Někdo dokonce udělal test ve kterém počítač s Pentiem II a lepší grafickou kartou porazil v 3DM03 (tehdy) nadupané Pentium 4 s horší grafickou kartou. Dokonce i na CPU score měla výrazný vliv grafická karta. Výsledek 3DM je pochopitelně ovlivněný celým systémem (už proto že systém tu grafárnu zásobuje daty), ale vliv ostatních komponent na celkový výsledek je daleko menší než v reálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  02. 08. 2005 11:14

Je to test grafické karty, právě to je v článku zmíněno jen okrajově - "aféra" kolem 3DM 2003, který se prezentoval jako test který změří vhodnost počítače (tj. celé sestavy) pro moderní hry, ale zatím testoval jen grafickou kartu.
Někdo dokonce udělal test ve kterém počítač s Pentiem II a lepší grafickou kartou porazil v 3DM03 (tehdy) nadupané Pentium 4 s horší grafickou kartou. Dokonce i na CPU score měla výrazný vliv grafická karta. Výsledek 3DM je pochopitelně ovlivněný celým systémem (už proto že systém tu grafárnu zásobuje daty), ale vliv ostatních komponent na celkový výsledek je daleko menší než v reálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  04. 08. 2005 01:54

U 3DMARKU 2003 a hlavně 2005 je vliv CPU minimální. Podívejte se na výsledky testů na PCTUNINGU/fórum/. AthlonXP 2500+ a GeForce 6600GT má stejné body jako můj Athlon64 3000+ a GeForce 6600GT. Rozdíl mezi těmito CPU v Super PI je ovšem velký.3DMARKY 03 a 05 jsou hlavně o síle grafiky...ne CPU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor