3dfx zveřejňuje kód Glide pro Open Source

3dfx zveřejnila kód grafického rozhraní Glide a hardwarové specifikace karet pro Open Source komunitu a směřuje tak k lepší podpoře karet 3dfx na Linuxu.
3dfx zveřejnila kód grafického rozhraní Glide a hardwarové specifikace karet pro Open Source komunitu a směřuje tak k lepší podpoře karet 3dfx na Linuxu. K podobnému kroku se před nedávnem odhodlala i firma ATI, které bylo ignorování Linuxu po dlouhou dobu vytýkáno. Pro 3dfx se ale nejedná jen o zveřejnění informací pro tvorbu ovladačů, ale nabídnutí kompletního rozhraní Glide s kompresí textur FXT1 pro volné použití. Vývojářům na Linuxu se tak dostává do ruk jedno z nejlepších rozhraní pro 3D hry a aplikace, a když si uvědomíme, že Microsoft své Direct3D asi stěží hned tak uvolní do Open Source, je to na dlouhou dobu jediné opravdu použitelné řešení pro hry.

Pro 3dfx je to opravdu významný krok. Zveřejnění Glide se netýká jen Linuxu, v podstatě libovolný operační systém může využít Glide rozhraní a 3dfx bude získávat cenné pozice na těchto zatím alternativních trzích. Hry na Linuxu nejsou zatím moc rozšířené, jen pár titulů a žádné aktuální pecky. Uvolněním rozhraní Glide by se mohly objevovat nové zajímavé tituly a aplikace. Tato událost je jistě spjata úzce s příchodem nového muže do vedení 3dfx, který se rozhodl, že firmu řádně provětrá. Útok na linuxovou komunitu je jistě krokem k tomu, aby se s 3dfx počítalo při případných herních zařízeních vystavěných okolo Linuxu. Glide si bude na Linuxu užívat doby hájení, protože na Windows 95 jej velmi agresivně vytlačuje DirectX a i ostatní výrobci grafických karet, zejména nVidia, řádně 3dfx zakuřují. Ostatně i podle svého vlastního prohlášení se 3dfx bude snažit vyvíjet nejlepší hardware pro Direct3D a OpenGL. O Glide se již nemluví.

Diskuze (1) Další článek: Dell rozšiřuje spolupráci s Red Hat

Témata článku: , , , , , , , , , , ,