Zdá se, že se vývoj nových akcelerátoru začíná konečně ubírat tím
správným směrem - nikoliv k stále vyšším rozlišením, ale také především
ke stále vyšší kvalitě zobrazení. Z pohledu uživatele není totiž nutné
provozovat hru v extrémně vysokém rozlišení (ruku na srdce kolik "gamesníků"
má k dispozici dobrý 17" či 19" monitor...). Mnohem přijatelnějším
modelem je provozování hry v nižším rozlišení při co nejvyšší,
pokud možno "fotografické" kvalitě...
Zdá se, že se vývoj nových akcelerátoru začíná konečně ubírat tím
správným směrem - nikoliv k stále vyšším rozlišením, ale také především
ke stále vyšší kvalitě zobrazení.
Z pohledu uživatele není totiž nutné provozovat hru v extrémně vysokém
rozlišení (ruku na srdce kolik "gamesníků" má k dispozici dobrý
17" či 19" monitor...). Mnohem přijatelnějším modelem je
provozování hry v nižším rozlišení při co nejvyšší, pokud možno
"fotografické" kvalitě. Příkladem tohoto přístupu jsou i
moderní herní konzoly. I když provozují hry ve velmi nízkém, TV (NTSC/PAL)
rozlišení, celkový dojem je právě na TV velmi dobrý.
Nízké rozlišení má však na platformě PC své velké nevýhody. Obraz
je prostě "příliš přesný". Projevují se zde jevy jako pixelizace
("mozaikování") obrazových ploch a zubaté okraje 3D
objektů - "jagged edges". Dojem z takového obrazu je pak velmi
syntetický - 3D postavy vypadají jako postavené z "kartónových
krabic", stromy vypadají jako vystřižené z lepenky. Tyto vady obrazu
jsou způsobené příliš digitálním pojetím 3D modelů. Náš svět je však
více "plynulý a rozmazaný" - charakterem je více "analogový".

Existuje však cesta, která je schopna tyto problémy vyřešit jako mávnutím
kouzelného proutku. Tím je matematické "vyhlazení" a
"zhuštění" obrazu. Tomuto procesu říkáme u 3D akcelerátorů Full
Scene Anti-aliasing - FSAA.

Podívejte se blíže na výsledný efekt...