3D: FSAA = nová kvalita. To musíte vidět!

Zdá se, že se vývoj nových akcelerátoru začíná konečně ubírat tím správným směrem - nikoliv k stále vyšším rozlišením, ale také především ke stále vyšší kvalitě zobrazení. Z pohledu uživatele není totiž nutné provozovat hru v extrémně vysokém rozlišení (ruku na srdce kolik "gamesníků" má k dispozici dobrý 17" či 19" monitor...). Mnohem přijatelnějším modelem je provozování hry v nižším rozlišení při co nejvyšší, pokud možno "fotografické" kvalitě... 
Kapitoly článku

Zdá se, že se vývoj nových akcelerátoru začíná konečně ubírat tím správným směrem - nikoliv k stále vyšším rozlišením, ale také především ke stále vyšší kvalitě zobrazení.

Z pohledu uživatele není totiž nutné provozovat hru v extrémně vysokém rozlišení (ruku na srdce kolik "gamesníků" má k dispozici dobrý 17" či 19" monitor...). Mnohem přijatelnějším modelem je provozování hry v nižším rozlišení při co nejvyšší, pokud možno "fotografické" kvalitě. Příkladem tohoto přístupu jsou i moderní herní konzoly. I když provozují hry ve velmi nízkém, TV (NTSC/PAL) rozlišení, celkový dojem je právě na TV velmi dobrý.

Nízké rozlišení má však na platformě PC své velké nevýhody. Obraz je prostě "příliš přesný". Projevují se zde jevy jako pixelizace ("mozaikování") obrazových ploch a zubaté okraje 3D objektů - "jagged edges". Dojem z takového obrazu je pak velmi syntetický - 3D postavy vypadají jako postavené z "kartónových krabic", stromy vypadají jako vystřižené z lepenky. Tyto vady obrazu jsou způsobené příliš digitálním pojetím 3D modelů. Náš svět je však více "plynulý a rozmazaný" - charakterem je více "analogový".

Existuje však cesta, která je schopna tyto problémy vyřešit jako mávnutím kouzelného proutku. Tím je matematické "vyhlazení" a "zhuštění" obrazu. Tomuto procesu říkáme u 3D akcelerátorů Full Scene Anti-aliasing - FSAA.

Podívejte se blíže na výsledný efekt...

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,