Žasnu kolik podobných příspěvků tady je ve stylu: "Jo to TGV touhle rychlostí dokázalo jet už před XY lety bla bla bla, kecám z hladu". Copak jste všichni na hlavu??? Já se jen blbě ptám, přitom odpověď vím - JASNĚ ŽE JSTE 😀
Jsem zvědavý jak se vypořádají se setrvačností, na to musí být dlouhá dráha na rozjezd, protože tohle vysoké zrychlení a brzdění je na člověka trochu moc. Hned vysvětlím každý objekt má setrvačnost, Newtonův zákon setrvačnosti zní takto: Těleso setrvává v klidu nebo pohybu rovnoměrném přímočarém jestliže na ně nepůsobí jiná tělesa nebo síly působící na těleso jsou v rovnováze. Co o jde? jde o to že pokuď člověk bude vystaven vysokému zrychlení může mu to ublížit, viz tento článek:https://www.novinky.cz/koktejl/382601-muz-nekoli... ... Pokuď chtějí Hyperloop s vysokou rychlostí musí udělat větší dráhu na rozjezd, jak jste viděli ve videu, ten Hyperloop odstartoval a zabrzdil poměrně rychle a mohlo by dojít k vysokému přetížení, pro člověka bez zátěžových testů na přetížení je hotový nesmysl, musejí ale počítat s tím že ten Hyperloop může být zatížený osobami na max a před odjezdem musí spočítat brzdnou dráhu aby zastavil ve stanici přesně. To je vše co jsem chtěl dodat.
Nikde se nepíše jak v soutěži dopadly ČD s Pendolinem 160 km/h
Pendolino ma konstrukcni rychlost 230 km/h. Naximalni dosazena na okruhu 237 km/h.
Twl, mám v kapse telefon s výkonem co měli ještě nedávno superpočítače a nepotřebuju k tomu vlastní elektrárnu. Má takové rozlišení, že nevidím pixely. Mám s ním instantní přístup k informacím z celého světa včetně online video streamů, mohu si prohlížet satelitní snímky celé planety, ukazuje mi to moji polohu, naviguje mě to téměř kamkoliv a tady jsou přesto lidi co zcela vážně tvrdí, že nejsme schopni postavit dlouhou trubku a udržet v ní podtlak. Řekl bych, že si stále hodně lidí zaměňuje fráze"nejde to udělat" s "nevím jak to udělat".
Tvl si všiměte, že při překonávání vzdálenosti vás pořád převáží kolo, které se odvaluje po terénu, nebo v lepším případě po asfaltu. A že tady se tisíce let rozhodně nijak dramaticky nezmenšovalo. Jestli šlo něco nahoru, tak jedině potřeba enormního výkonu, takže k čemu dřív stačil kůň, jich dnes potřebujete sto...Až tohle zvládnete, tak jste postoupil do dalšího levelu.
Ano, ty jsi ukázkový příklad člověka, který si plete "nejde to udělat" s "nevím jak to udělat". Jenže tak to naštěstí nefunguje. To, že ty nevíš jak to udělat má pramálo společné s tím, jestli to ví třeba Musk jak to udělat. Svět je plný úžasných věcí, které neměly jít udělat.
Jenže ono není vůbec vyřešené jak chtějí řešit na 100km trubce těsnost (protože tam chtějí mít 100Pa tlak místo 100kPa) a zároveň tepelnou roztažnost materiálu (protože na 100km a pohybu teplot -20 ~ +35°C budou konce jezdit o 75 metrů když použijí uhlíkovou ocel). Dále není vyřešené jak chtějí dělat oblouky, protože pro netrénovaného člověka je přetížení +-0,2G na hranici jeho možností a pokud chtějí létat 1300km/h tak díky nerovnosti terénu (kopce, hory, jezera, města, vrstevnice) se z Hyperloop stane Vomitloop.Dále není vyřešená bezpečnost. Hypotetická situace - kabina uvízne uprostřed 100km dlouhé trubky z libovolného důvodu. Co teď? Jak ty lidi dostanete ven?Nebo naopak když dojde k netěsnosti, tak kabina "narazí" do 1000krát hustšího média. (100Pa vs 100kPa). Pro srovnání je to stejný rozdíl jako mezi vzduchem (1kg^m3) a vodou (1000kg^m3). Určitě si umíte představit co náraz ve 130km/h do vody udělá s posádkou vozidla. V Hyperloopu po takovém nárazu z těch lidí nezbudou ani zuby, protože se pohybujeme 10-krát rychleji.Všimněte si, že já netvrdím, že to nejde, jenom vypichuji problémy, kterým vývoj Hyperloopu bude dříve či později čelit a nikdo na ně nezná odpověď.
Na počátku automobilismu se vědci báli, že se lidé buďto udusí nebo se jim nenávratně poškodí mozek vlivem neustálého zrychlování. Před prvními letadly lidé poukazovali na to, že nic těžšího než vzduch nemůže létat. Za názor, že země není placatá a středem vesmíru se dokonce upalovalo. Tepelná roztažnost je řešitelná materiálově. I ostatní výtky jsou technikálie a Musk zkouší, jestli najde řešení jak to přenést z laboratoře do reálu. V ničem nejde proti fyzice. Pouze musí přijít s robustním řešením. Je mi mnohem sympatičtější jeho přístup, než bez pokusu tvrdit že to nejde.
Kdyby se dala tepelná roztažnost nějak ošulit řešit, nemyslíte si, že by to už bylo dávno nasazené? Je spousta věcí, kde se to hodí mnohem více a kde tepelná roztažnost způsobuje problémy a jsou to mnohem věci více kritické než Hyperloop - mosty, ropovody, plynovody, kolejnice, vysoké stavby, ... Třeba zrovna u těch kolejnic zatím nikdo nepřišel s lepším řešením než dilatační spáry.
Takových jako jste vy, tak ještě lezeme po stromech. Kdyby nikdo nic nezkusil vymyslet jenom proto, že se může vyskytnout problém. Pokud se tato technologie ukáže jeko neživotaschopná, tak se to prostě dál používat nebude, ale poznatky získáné z tohoto vývoje mohou pomoci jinde. Věřím, že inženýři pracující na technologii hyperloopu si jistě podobné otázky položili a odpovědi na ně hledají. Zde na chatu to jistě nerozsekneme.
Nejde o to to nezkusit, ale při vývoji je nutné nemít nasazené růžové brýle a na věci se dívat kriticky.
Ano, i hledači slepých uliček jsou potřeba... 😀
Po pravdě, jak můžeš ty vědět, kdo na co zná nebo nezná odpověď a kdo má nachystané jaké řešení? Jsi snad jeden z inženýrů SpaceX, Tesly, či jakékoliv firmy, kde se zabývají vývojem Hyperloopu?"Dále není vyřešené jak chtějí dělat oblouky, protože pro netrénovaného člověka je přetížení +-0,2G na hranici jeho možností ". Opravdu? A já myslel, že už jen díky zemské gravitaci jsme vystaveni přetížení 1 G. Přetížení 0,2 G je zhruba jako když dupneš na pedál u klasickýho auta, opravdu je to na hranici tvých možností?
Ani SpaceX, ani Tesla se nezbývá vývojem Hyperloopu, dokonce ani Musk.Přesněji změna G o +-0,2G donutí většinu lidí vyklopit co měli k obědu.
Myslel jsem tím, že se zabývají vývojem těch kapslí. Musk celý koncept Hyperloopu představil, pochybuju o tom, že by neměl nápady, jak nějaké "neřešitelné problémy" řešit. Dále jsou tu další dvě firmy, o kterých vím, které se tím zabývají (Hyperloop One, u druhé si nepamatuju jméno).Pokud změna G o +-0,2G donutí většinu lidí vyklopit, co měli k obědu, zrychlení např. takové Tesly by je zabilo, protože tam je G šestinásobné.
Čtěte tady:https://www.theverge.com/2013/8/16/4626506/speed-b... ... +-0,2G u většiny lidí způsobí zvracení+-0,5G si užijete na horské dráze.Hyperloop v některých částech by dle výpočtů měl dostat až 4,7G, to netrénovaného člověka pošle do bezvědomí.A tou Teslou se šestinásobným zrychlením myslíte tu co se dostala právě na 1,2G?http://www.teslarati.com/tesla-model-s-racing-g-fo... ...
Nejsem si jistý, jestli byste při přetížení pouhého 0,5G na horské dráze hlavou dolů nevypadl. 😉Na nejšílenějších horských dráhách se dosahuje běžně přetížení přes 4G.
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 9. 2017 16:17
Jenže to jsou věci přímo stavěné na co největší přetížení, třeba na 3,5G (Slingshot) a to už někteří lidé běžně omdlévajíhttp://www.dailymail.co.uk/travel/travel_news/articl... ...
Ať je to tak či onak, nikdo z nás, komentujících zde v diskuzích, nemáme šajnu o tom, co jaké firmy mají vyřešené, nemají apod. Řekl bych, že tyhle know-how firem jsou právě nejvíce střežené. :) Proto je celkem zbytečný řešit, proč by to podle někoho nešlo, buď to ta dotyčná firma nějak udělá, a bude to fungovat a nebo neudělá.Trochu mi to připomíná situaci, kdy lidé Muskovi říkali, proč nejde přístávat zpět s prvním stupněm a prakticky cokoliv, co kdo vymyslí, vždy se najdou "odborníci", co na základě něčeho tvrdí, že to prostě nejde udělat. Jak tady již někdo psal ty "neřešitelné problémy".
A aby jste měl představu co to je +-0,2G....Bugatti Veyron from 0 to 100 km/h in 2.4 s, has g force = 1.18 g....Fakt tohle zvládnete v normálním autě?
U klasickýho auta (zrychlení z 0-100) působí na člověka přetížení právě 0,2 G. Ty nejrychleji zrychlující se dostávají na hodnoty 1,2 G.
No ono je to právě za čas. U klasického auta se na 1,2G nedostanete ani náhodou. Nebo snad máte v garáži auto, co dá 0-100 za 2s?
Tady se kdekdo ofrňuje. Ale já chválím a říkám, Musku, tohle je správný směr, toho se drž. Na rozdíl od fantazírování o umělé inteligenci, kde jsi úplně mimo mísu.
355km/h to nám to teda zrak vytřeli...AGV 360km/hMAGLEV 603km/hProč jen 355km/h? Protože roura jen pár stovek metrů? Proč roura tak krátká? Protože kovová a protože teplotní dilatace je potvora. A protože vyřešit dilataci trubky ve které je tlak blízký vakuu není sranda. A pak taky není sranda sehnat kompresor co to odsaje dřív než o příštích vánocích.Teď si představme tubus dlouhý 100, 200, 500km.... a co se stane když kolem půjde Franta s AK47 a udělá paf paf paf.... videí o účinku náhlé explozivní dekomprese je plný youtube. A hlídat stovky nebo časem i tisíce km trubek před takovým útokem bude vyloženě sranda hlavně v USA kde má zbraň každý ňouma. A že to opancéřují? A kdo to zaplatí??A kde máme přechodové komory, protože bez nich cestující tak nějak nenastoupí a nevystoupí.... a co jejích spolehlivost? a co prvky oddělující nádraží od roury a jejich dlouhodobá spolehlivost, těsnost atd...je mnoho věcí, které nikdo neřeší a spíš se dělá že nejsou.... protože se ví že to bude prů....Takže za mě jen tahání peněz z investorů co si nedaj 2+2 dohromadyVzali MAGLEV ze 70tých let, strčili to do roury a dělají z toho zázrak moderní vědy a techniky, přitom nedokázali zatím vůbec ale vůbec nic.až to bude lítat 1200km/h na aspoň 50km dlouhé trati a bude vyřešeno nastupování atd, pak se můžeme bavit. Myslím, že to ale bude za poměrně dlouhou dobu
Panejo, je to experiment, první z řady... A vy tu vyvádíte, jak kdyby se jednalo o selhání v ostrém provozu.To už jste všichni vážně tak vypatlaní, nebo prostě jen Muskovi závidíte, že má spoustu výborných myšlenek?
Muskovi předřečník nezávidí, pouze upozorňuje na zjevné problémy, které mohou nastat, a které Muskovi nemusely být zřejmé, když ho tato myšlenka napadla.Nicméně dle mého názoru, je se stále větší rozpracovaností projektu, stále více zjevné, že pro dodržení určitých bezpečnostních standardů a vyřešení problémů, které předřečník zmínil Hyperloop nebude schopný konkurovat ani letecké ani vlakové nákladní dopravě a po odeznění "hype bubliny" upadne v zapomnění, jako třeba Maglev v Evropě.
Inak epileptici z toho videa budu mat naozaj radost! :)
Mne tieto muskoviny pripadajú ako nejaké slávnosti jehovistov! Samé AJeluja ! Pri tom do ukončenia vývoja chýbajú roky , ale oni by už chceli na budúci rok začať stavať trate. Potom keď postaví 10-15 km okruh dosiahne rýchlosť 1000km/h , odvezie 1000 cestujúcich a všetci budú spievať chvalospevy a budú sa chcieť znovu odviesť, tak uverím aj ja ! Ale pochybujem. Len málo ludí bude znášať preťaženie pri štarte a zastavení. Skôr si myslím , že ludia budú z toho čuda vystupovať ako z retiazkového kolotoču na púti! Každý druhý bude blejt!
"Len málo ludí bude znášať preťaženie pri štarte a zastavení."Letel jsi nekdy letadlem? Jel jsi nekdy autem? Pri komfortnim rozjizdeni v aute zrychlujes minimalne 2 m/s^2. A presto lidi jezdi auty. Pri stejnem zrychleni to na 1000 km/h bude trvat lehce pres dve minuty.
Rád by som vám veril, ale vaše výpočty a prirovnania sú trochu mylné!
No kdyz myslis.
https://www.forbes.com/sites/ethansiegel/2015/06... ...
Hezky clanek. A co ma byt? Ze musi byt draha co nejvic rovna je jasne. Ja ale reagoval na toto: "Len málo ludí bude znášať preťaženie pri štarte a zastavení."
Musk je žvanil a kecal. Dokud nedotáhne alespoň jeden projekt do konce který by vydělával tak tu akorát nabízí vize. O čem jenom já vím:Má zvýšit výrobu Tesel.Chce lítat do vesmíru a vracet funkční první stupeň. Chce vozit turisty do vesmíru.Plánuje kolonizaci Marsu.V Austrálii slíbil postavit baterii.V poušti má vyrábět baterie.Teď chce ještě "metro".Chce stavět nabíječky po celé zemi na Tesly.Už začal připravovat náklaďák na elektriku.A já nevím co ještě chce dokázat, zatím jen vím, že jde vždy s nataženou rukou za investory a chce pořád další prachy,Jenže oni ho klidně vyrazí ze stávající pozice. A klidně najmou deset dalších lidí, hlavně aby se to už dotáhlo do konce a začalo to všechno vydělávat.Podle mne je to letadlo, a ne elektrický, ale to co známe v Čechách.
"Chce lítat do vesmíru a vracet funkční první stupeň."Nezaspal jsi trochu? Do vesmiru lita a prvni stupen znovupouzil uz nekolikrat.
Fakt je to na te urovni abys do toho posadil lidi? Ostatne byt kosmanautem v americe je prestiznejsi nez byt kosmonatem v Rusku. Jen mi prijde, ze v Rusku je to bezpecnejsi 😉 A mimochodem co dokazal? Jen trosku rizeni, coz je otazka serv. Tim se nikdo nezabyval. Tehda na to nebyla vypocetni technika, ted to nikomu neprislo zajimave. Lety do vesmiru narazi na zakladni problem a to je pohon a to Musk neresi ani resit nemini. Ostatne on je skutecne jen ten zvanil, ktery o neco zvedne zajem (i takovi jsou potreba).
Hlavně celé zařízení je na úkor užitečné váhy kterou může vynést do vesmíru, je to cca. 30%, což je dost velký problém. Zatím to kompenzují nižší cenou za vynesení do vesmíru. Velké riziko chyby.Za druhé, dle mého závažnější, je že celé to zařízení se musí pracně vyčistit. Raketové palivo jsou "jedy" a chemikálie nejhoršího kalibru, dle mého je levnější to vyrobit.Za třetí, jakmile něco startuje do vesmíru, zvlášť raketa, která při startu má vysoké přetížení, protože tam nejsou lidé na rozdíl od raketoplánu, tak tam může docházet k mikroskopickým poškozením. Takže to celé musí nejen vyčistit ale hlavně zrentgenovat. Předpokládám, že stejně některé konstrukční prvky musí vyměnit.Až se stane průser a nebo celkové vyhodnocení efektivity, tak se vrátí ke klasické koncepci.
Zvýšení výroby Tesel - splněno a roste dále.Let do vesmíru - funguje a vrací se.V Austrálii už staví a baterie vyrábí.Nabíječky vznikají po celém světě.Náklaďák má hotový k představení.Takže v čem je kdo kecal, hlupáku?
Napr. Mars.....
Co je na projektu kolonizace Marsu špatně? Selhal snad v něčem? Pokud vím, tak vše běží... Dál, lháři?
No bezi... Tam nema co bezet. Je to cviceni na papire. Je to prilis daleko, nema na to zadne prostredky, s tim co ma, by nedal ani ten Mesic. Je to spis takove sneni.
Jak bych ti to jednoduše vysvětlil.Cesta na Mars je pouze jednostranná. Prostě letíš tam a už se nevrátíš.Na Marsu je velmi nepříjemné počasí, ani ne to že tam není vzduch, ale že je tam radiace z vesmíru a ze slunce = slabá magnetosféra. A dále spíš "politická". Tak teď si představ, že tam nějaký američan odletí a nevyléčitelně tam onemocní, co bude dělat Musk. On převezme odpovědnost za mrtvého? A co když ten projekt bude chybný a vymře tam celá kolonie, a další lod(ě) budou na cestě, jak je vrátíš zpět (to technicky nejde). Co bude dělat USA a NASA. A jaké budou mít občanství a budou moci volit jako US občan, když budou mimo území USA. A nebo bude Mars prohlášen za území USA, co tomu budou Rusové nebo Číňani říkat.Prostě je tam plno problémů bez kterých ho tam nikdo nepustí.
Nedaří se mu úplně vše. Jeho vůz už v důsledku sw chyby zabil majitele, když pominu, že některé shořely v důsledku zátěže baterií. Raketa Falcon 9 v září 2016 explodovala i se satelitem za miliony USD. Tahle už asi znovu použitelná nebude...
Teče vám do bot, Muskovi odpůrci, tak už lovíte v kdejakých vodách, jen abyste našli nějakou špínu? Inu, i tací jsou mezi námi...
Tak nehody se stavaji. Ta Tesla... Stale jeste plati, cim vic se jich vyrobi, tim vic prodelaj? Tesla je zrejme stavena na dotace. Bez nich zivotaschopna nebude. Vzhledem ke stale rostouci cene lithia, cena dolu nepujde. Muze je spasit jina technologie baterek, ale do toho Musk nedava ani dolar. Takze baterky v tesle jsou furt jen bedna monoclanku. Tesly, co maji vystavene v Alze jsou pekne, ne ze ne, ale mit 4M koupim neco jineho, asi nemeckeho 😉. A mimochodem spousty lidi stve hype kolem toho. Stale je nejprodavanejsi elektromobil vsech dob nissan leaf, ale o tom se moc nemluvi. To by ta tesla mela prekonat. Tech leafu je neco pres 100 000. Cili kapka v mori vsech aut. A muj odhad je ten, ze tesla bude exkluzivni zbozi, my prumerni budem jezdit v v nejakem tom elektrickem favoritu 😉 (i kdyz v Evrope je pravdepodobne, ze nebudem jezdit v nicem, spis budem hledat, kterym smerem je Mekka). Tesla 3 je hnus u ktereho mi napada jedine - holobyt (za 1M). (ale videl jsem jen fotky - design, ze i Cinani umi lepsi).Cesta na Mars: zajimalo by me jak dlouho by trvala priprava na navrat na Mesic? 5let? Ten Mars je jen takovy sen o nicem. Je to daleko, nejsou prostredky, to co momentalne Musk ma, by nedalo ani Mesic. Uvidem za 30 let. Treba nekdo neco vymysli. Hyperloop: od Flyeru k DC-3 to trvalo 32 let, k rozsireni proudovych motoru dalsich 20. Takze ted je to o nicem. Uvidime kam se hyperloop posune za 20 let. Hyperloop byla vec scifi, stejne jako samoriditelna auta, drony ... Abych byl uprimny me na Muskovi fascinuje jen jedna vec - a to je jeho schopnost sehnat prachy... Jinak takovychto (zapomenutych) vizionaru uz bylo... Proste v realu jsou videt jen 2 veci - tesla (jak uz tu nekdo psal - pripomina to letadlo) a asi i uspesny spaceX (teda pokud to nedotuji jako teslu). Dal je to v tuhle chvili o nicem (Mars i hyperloop).
Opravdu již vyrábí 20000 aut měsíčně? :)Do vesmíru chce vozit lidi !!! Řekl termín 2018. Skutečně si myslíš, že má připravený prostředek který je bezpečně dopraví na cestu kolem měsíce. To je skutečně cíl, doveze, a hlavně přiveze zpět. Bez testů!!!Celý ten elektrický humbuk je zatím založený na finančních podporách států. Nicméně elektrická energie je již dnes zařazena jako "palivo", tzn. může být na ni vyměřena spotřební daň. Obdoba nafta=topný olej. A obdoba LPG/CNG kdy se do roku 2020 bude spotřební daň pohybovat na cca. 50% oproti benzínu.
VŮBEC se za elektřinu neplatí spotřební daň, vůbec. :)
A ještě mi prozraď jedno - jak ho mohou vyrazit z něčeho, co sám vlastní?
To se ptáte, a přitom jste z ČR?
Ano, zcela seriózně se ptám a čekám odpověď. Jak mohou Muska vyrazit z jeho vlastní firmy?
třeba proto že není tak docela jeho... jelikož to nefinancoval on tak to má jistou Board of Directors (což jsou v podstatě zástupci investorů - u nás to známe jako představenstvo)http://ir.tesla.com/directors.cfm... a tito soudruzi když nebudou s Elonem jako Chairmanem spokojení tak se sejdou, sesadího, dají si tam koho chtějí a pápalála...tak třeba proto
a co se stalo stevu Jobsovy s apple
Hm, počkej, nech mě hádat? Jo, už vím, umřel... A pokud máš na mysli první odchod z Apple, tak nezapomínej na skutečnost, že Jobs nebyl jediným vlastníkem, na rozdíl od Muska. Poměry jsou trošku jinak v jeho prospěch.
Ani Musk není jediný vlastník. Dokonce není ani největší vlastník. Je spíš cvičená opička na PR. Takže až začne v této roli selhávat, nebo udělá nějakej fakt velkej průser, zbaví se ho velmi rychle a jednoduše.
A být vlastníkem prakticky nic nezaručuje, jak by občan ČR mohl vědět.
Ach jo. Nastudoval jste si to alespoň pro ČR, nebo jste se nenamáhal ani otevřít obchodní zákoník nebo historii Andreje Babiše?Já abych to nepsal zbytečně, protože kdo nechce, nepochopí nikdy. Jde o to, že tu s námi žije hromada bývalých 100% majitelů, kteří žijí po lesích v maringotkách. To, že se ptáte, jak je možné Muska vystříhat z jeho vlastních společností, ukazuje, že jste buď naprostý ignorant, nebo o tom nic vědět ani nechcete.Pokud máte zájem, tak vám to ve zkratce rozepíšu, ale nemyslím, že by to dávalo smysl. Připomíná mi to otázku, jestli je voda mokrá. Můžeme o tom dost dlouho diskutovat, ale ve finále stačí smočit do ní prsty. Už jste někdy podnikal?
Co on sám výhradně vlastní? Většinou jsou to akciovky, jinak by nemohl upisovat akcie=získávat investory. Akciovka má statutární a kontrolní orgány, které, zjednodušeně řečeno, volí akcionáři. Většina "jeho" podniků je silně zadlužená. Příklady:Akcionáři vyhodili spolumajitele UBER, nevyhovoval jim, myslím že je tam na něj i nějaká soudní stížnost.Apple se také dříve rozloučil s Jobsem, přestože to založil, tak se podíly rozředili tak že ho odvolali.
Všechny tyhle Muskovi výmysly jsou jenom past na peníze naivních hlupáků, co se vyžívají ve steam punku nebo startreku. Model třetinové velikosti dosáhl téměř třetiny plánované rychlosti na kousky testovací dráhy, ó jaký to úspěch. V tom tunelu mu sice stačí jen snížený tlak, ale chci vidět jak vakuově čerpá trubku dlouhou stovky kilometrů a udržuje tam těsnost.
Tak ted se zkus jeste zamyslet, proc bratri Wrightove rovnou nestaveli Boeing 747.
A jaký byl podtlak v těchto trubkách???Je taky možné, že v těch trubkách žádný podtlak nebyl, pak ale ty trubky nedávají smysl.
In order to support various types of propulsion systems, compressors (if applicable), and outer mold lines, the Pod team may select the tube’s operating pressure from the range given above (0.125–14.7 psi).https://cdn.atraining.ru/docs/TubeSpecs.pdf... Tzn. mene nez setina atmosferickeho tlaku. Podtlak tam samozrejme byt musi, jinak by jim ten spunt moc nejel.
Ja videl jen to nemecke vozitko a to se vyznacovalo tim, ze melo relativne maly prurez (cele to vazilo 80kg). Docela bych rekl ze zanedbatelny prurez proti prurezu trubky hyperloopu. Pro 300 km/h by ti v tomhle pripade stacil i normalni tlak.
TGV 574,8 km/h .Každého trkne, že je třeba překonat obyčejný vlak.
Pubertální minusáře, kteří netuší že existují i jiné vlaky než ty co jezdí u nás to nejspíše netrká 😀
Hmmm.... takže se dostali lehce nad CESTOVNÍ rychlost vlaků TGV 😉To (zatím) na nějaké "vytírání zraku není".Mimochodem, zmíněné TGV si to pelášilo už v roce 1990 rychlostí 515,3 Km/hod.ZDROJ: https://cs.wikipedia.org/wiki/TGV... Někde mám ještě fotky z jejich návštěvy v Brně (byla to vééélká vlaková událost).Takže stále má "zastaralý" kolejový systém značně "navrch".Takže... udělejte (sakryš) konečně POŘÁDNÉ železniční koridory!!!!
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 9. 2017 13:08
Prosím minusáře aby si ověřili FAKT, že po Evropě NORMÁLNĚ jezdí soupravy IC a TGV CESTOVNÍ rychlostí kolem 300Km/hod. Pravda, vyžadují svoje koridory, ale pořád je to levnější a efektivnější než toto.
Výborně, jen takový malý detail: vlaky už hezkých pár let po naší planetě jezdí, proto je logické, že jsou dnes na takové úrovni. :)Tohle je zatím spíš ve stádiu experimentování celého systému. To, že kapsle od inženýrů Tesly a SpaceX dosáhla 350 km/h a příští měsíc by mohla dosáhnout rychlosti 500 km/h, je hodně slušný výkon nato, že Elon Hyperloop představil, mám dojem, tři roky zpět. :)Jen by mě zajímalo, kdy se jim podaří prolomit hranici 800, či nejlépe 1000 km/h. Pokud by lidé touhle rychlostí mohli běžně cestovat v Hyperloopu, je to dost velký skok oproti vlakům (speciálně v ČR). :)
nieje to to iste. pretoze predtym museli tu technologiu a techniku vymysliet, dnes je to uz vymyslene a staci to predpokladam niekde kupit. jediny rozdiel je to vakuum, to so samotnou technikou nema nic spolocne. akurat to pri danom vykone vyrazne zvysuje max rychlost. proste zatial nic nepredviedli. ak im to bude jazdit 700km/h na 100km trate a bude to mat priestor aspon na par cestujucich, potom budeme moct hovorit o nejakom posune...
Myslím, že v tomhle oboru to tak snadné není. Když vznikla SpaceX, desítky let létaly rakety do kosmu, a taky to nestačilo všechno jen koupit, poskládat a vše fungovalo.
Jo jenze tam vymysleli z 99% vymyslene. Tam mozna slo o zapomenute knowhow. Ostatne jedine, co do toho fakt pridali je to rizeni pristani.
A psychologa pro klaustrofobiky už objednali??
A to jako proč? Je asi logický že když trpíš klastrofóbií že do toho nepolezeš, stejně jako ti co se bojí létat nelezou do letadel, ti co trpí mořskou nemocí nelezou na lodě atd...
Naozaj ? Bol ste niekdy v 10m3 nádrži ? Lebo tá kapsľa je v podstate to isté. Nie som klastrofobik, ale po 1/2 hodine som začal dostávať divné signály od môjho tela!
300km/h davali Japonci uz pres 45 lety( viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0inkansen... )Maji vse hotovo, vyzkousene, desitky let funkcni bez jedine nehody, tovarny co vlaky delaji .. vse jsem videl i zkousel na vlastni oci. Ale ne, porad nekdo musi vynalezat jiz vynalezene. Asi nikdo nema ani zaklady fyziky, aby si predstavil, co se ve vakuove trubce stane v pripade prolomeni.
A Francouzi o něco později 😀
Prijde mi, ze cela ta kapsle dost vibruje.. Kamera skace ze strany na stranu.. Ze by nerovnost vodici listy nebo jen nejaky opticky klam?
přesně tak, jsou tam docela vibrace, pokud tohle chtějí oslavovat jako úspěch tak nevím.. Touhle rychlostí navíc běžně jezdí vlaky s lidma.Jako úspěch bych bral překročení 500km/h, tak totiž podstatně přibývá problémů.
To je specialni ero-class za priplatek. 🙂
No jo je potreba udrzovat hype...JInak se nic prevratneho nebo noveho nedozvidame, protoze se prevratneho nic nestalo. Nejake zonglovani s rychlostmi o par kilometru vyssimi je neco tak duleziteho asi jako v dobach Blue Flame.S takovyma clankama si muzete vytrit... zrak...
Zatím to jsou jen jednoduché "laboratorní" experimenty. Ať zkusí na nějaké delší trati nějaký pravidelný dlouhodobý provoz, a pokud možno s nějakými zatáčkami a převýšením, na které bude působit počasí - zima, mráz, teplo, horko, voda... Třeba mezi dvěmi továrnami v rámci testování pravidelně převážet materiál, nebo tak něco. Pravidelný provoz v běžných podmínkách je něco zcela jiného než jednorázový experiment. Ale ten pokus se jim povedl na jedničku, to musím uznat.
nechapem co oslavuju, ked https://en.wikipedia.org/wiki/Shinkansen...
Veď práve to! Sú to iba laboratorne experimenty , dokonca ani neskušané , ale Musk už ide stavať trate , 200- 500kilometrové! Ten pán je maximálne nezodpovedný ! Dáva investorom falošné nádeje ! Toto nie je PayPal. Nabáchať program na papier.
Tak mu dej jeste takovych 20-50 let, treba se to nejak vyvine. 😉 Od Flyeru k DC-3 to taky trvalo 30 let... A Musk nic nestavi, nema na to penize. Jen neco vyhlasil, treba se nekdo chytne...
Jestli mi mělo tohle vytřít zrak, tak mi za chvilku vytře zrak i tramvaj.
ok.. takze dosiahli nieco co denne dosahuju desiatky/stovky vlakov plne ludi...
Minusáři zjevně netuší, že IC, TGV a jiné soupravy mají skutečně CESTOVNÍ rychlost kolem 300KM/hod 😀
Oprava... soupravy ICE pochopitelně.
Ano, ale musíte vzít v úvahu, že německá Hyperloop testovací dráha má vzdálenost 1,3 km. Třeba takový TGV při dosažení rekordu 515 km/h potřeboval traťových 67,5 km, aby se na tuto rychlost dostal. Typicky potřebuje 25 km na cestovní rychlost 300 km/h.
hej, lebo je 1000x tazsi ako tento modelik
I hotová kapsle hyperloopu má mít v reálném provozu váhu 2500 kg se vším všudy (sedadla, interiér...), což je nesrovnatelně méně než váha železničních vozů ("vagonů"), jež je obvykle více než desetinásobná. Váha testu byla zhruba poloviční, 1200 kg.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 9. 2017 00:27
Nevim jak si vysvětlit tvůj příspěvek, jestli je to neznalost, nebo záměrná demagogie. Můžeš to tvoje stovnání vysvětlit? Např. vlak sice dokáže jet takovou rychlostí, nicméně není moc předpoklad, že se rychlost bude o moc zvyšovat, naopak hyperloop, kterej to dokázal v podstatě na začátku vývoje, předpokládá rychlost 3x větší. O tom nic neřekneš? O zrychlení ani zpomalení, které je řádově někde jinde, neřekneš taky nic, proč? Další věc, která je sice v daleký budoucnosti, nicméně se dá taky hypoteticky porovnávat - to jsou nádraží u vlaků s pevně daným jízdním řadem v dané lokalitě, vs. stanice u hyperloop, které by mohly být rozesety daleko hustěji s jízdním řádem "on demand". Taky nic? Nez začneš pomlouvat, laskavě se zamysli,
Bude z toho zajímavá a rychlá potrubní pošta
Kolejový vlak (nikoliv však ČD) je při stejné rychlosti levnější 😉
Mně to teda zrak nevytřelo. Je to jenom hračka na dosažení maximální rychlosti v kilometrové trubce. Srovnatelných výsledků dosáhne i parní katapult na desetinové dráze - ovšem s nekolikatunovou zátěží.Zrychlení tělesa v trubici není rozhodně žádná nepřekonatelná technologická výzva. Otázka je, jak chtějí řešit ty nepřekonatelné problémy a že se k tomu ani nepřiblížili...
A ktere to jsou ty neprekonatelne problemy?
Jen namátkově:- tepelná roztažnost dráhy, tohle je problém v létě i u obyčejných kolejnic a rychlostech pod 100 km- chlazení kapsle, nikdo nebude cestovat při teplotách přes 40 stupňů- odtažení nepojizdne kapsle a vliv na provoz ostatních ve stejné trubici- vyprostění cestujících v případě defektu nebo havárie je nemožné a minimálně tohle tomu projektu zlomí vaz.
+ ještě jak v té trubce vytvořit a udržet vakuum. Už to je prakticky nerealizovatelné, stačí se podívat jak vypadá současné největší zařízení na tvorbu vakua od NASA a je to jasné i laikovi, že mít v té trubce vakuum je možné jen za cenu enormních nákladů....
Hrusky a jabka. Nevim o jakem zarizeni od NASA mluvis, ale to predpokladam vytvari extremni vakuum. V Hyperloopu ma byt porad 100 Pa, coz je dosazitelne celkem bez problemu.
A Ty ses inzenyr, ze o tom mluvis jako o peceni rohliku? Kurwa, kazdej se sere nekam kam nema.
Neco k veci bys nemel? Jo a jsem inzenyr.
Tak hlavně to pořád testují na krátké dráze, takže to není moc zajímavé. Hyperloop dvoutubová konstrukce má teoretickou maximální rychlost 4000 km/h, praktickou realizovatelnou 1200 km/h, a odhadovanou průměrnou efektivní téměř 1000 km/h (600 mph). Těchto rychlostí na 1,3 km dlouhé testovací dráze v Německu opravdu (nedestruktivně) nedosáhnou.
Tak zkus kouknout treba do uplne prvniho navrhu: https://www.tesla.com/sites/default/files/blog_... ... K roztaznosti drahy:"By building a system on pylons, where the tube is not rigidly fixed at any point, you can dramatically mitigate Earthquake risk and avoid the need for expansion joints. Tucked away inside each pylon, you could place two adjustable lateral (XY) dampers and one vertical (Z) damper."K chlazeni kapsle: "Up to 0.44 lb/s (0.2 kg/s) of air is cooled and compressed an additional 5.2:1 for the passenger version with additional cooling afterward.a.This air is stored in onboard composite overwrap pressure vessels.b.The stored air is eventually consumed by the air bearings to maintain distance between the capsule and tube walls.4.An onboard water tank is used for cooling of the air.a.Water is pumped at 0.30 lb/s (0.14 kg/s) through two intercoolers (639 lb or 290 kg total mass of coolant).b.The steam is stored onboard until reaching the station.c.Water and steam tanks are changed automatically at each stop"Odtazeni nepojizdne kapsle... "In the event of a power outage occurring after a capsule had been launched, all linear accelerators would be equipped with enough energy storage to bring all capsules currently in the Hyperloop tube safely to a stop at their destination""vyprostění cestujících v případě defektu nebo havárie je nemožné a minimálně tohle tomu projektu zlomí vaz."A jak je to treba u letadel?Sepsal jsi nejake problemy, ale proste tam nevidim zadny "neresitelny". Jo, je mozne ze vyreseni vsech problemu bude stat tolik penez, ze se to vubec nevyplati, nebo to bude trvat jeste mnoho let. Ale psat o neresitelnych problemech?
K té roztažnosti - na pylonech to může být max na poušti. V podmínkách ČR, což je v podstatě pahorkatina bude potřeba kvanta tunelů. A i ty pylony neřeší, že ta trať má stovky km, takže se bavíme o roztažnosti v řádu desítek metrů, která nejde řešit spárami jako jsou na kolejích, protože vakuum a nutná absolutní těsnost. A i ty spáry ve vedrech koleje nezachrání...Porovnání s letadly pokulhává v tom, že porucha těsnosti, či jakékoliv kapsle, vyřadí z činnosti komplet celou trať. Což není ani u vlaků které prostě využijí možnosti odklonění na druhou kolej atd...
Hledas problemy tam, kde nejsou. Nikdo nerika, ze se to bude dat pouzit vsude. Spary nebudou. Bude se to moct hybat na tech pylonech(kdyby sis precetl ten odkazovany navrh). "Porovnání s letadly pokulhává v tom, že porucha těsnosti, či jakékoliv kapsle, vyřadí z činnosti komplet celou trať."A porucha na letadle zase uzemni celou modelovou radu(viz nektere havarie v minulosti). "Což není ani u vlaků které prostě využijí možnosti odklonění na druhou kolej"😀 Jasne. Presne tak to funguje. Vlak preskoci na vedlejsi kolej a jede se dal. Tys asi nikdy netravil pet hodin ve vlaku, nez nekde zprujezdni trat, nebo odklidi sebevraha. Vlaky stoji nejcasteji kvuli tomu, ze na trakcni vedeni spadne vetev, nebo se nekde zvecni Bartosova. Tohle u hyperloopu moc nehrozi. Za par let to mozna bude jezdit, mozna nebude. Rozhodne tady ale nejsou zadne "neprekonatelne" problemy.
Přijde mi, že když ze sebe člověk chce dělat blbce, tak ho prostě bude dělat do omrzení. Takže jen k těm vlakům - napadlo vás, že pokud vlak nelze odklonit na druhou kolej, tak:1) Stojí ve stanici, dokud nedostane návěstidlo Volno2) Může dojet na nejbližší zastávku a tam cestující vyložit (a že těch zastávek je!)3) Může se do nejbližší stanice i vrátit4) Cestující mohou v nejhorším případě vystoupit i na trati, což se ale prakticky nestává, protože prakticky vždy funguje 1 - 3.A úloha pro vás, jakou máte analogii k 1 - 3 u Hyperloop?
To nema smysl. Musk je idiot, hyperloop je nesmysl a kdo si mysli neco jineho je blbec. Prokoukl jsem, diky!
Na něco reagoval předřečník, ty odpovědi kvůli reakcím rozdělím na samostatné příspěvkyChlazení kapsle je ve vašem dokumentu na straně 18 špatně spočteno. Upozorňuje se na to např. zde: http://ambivalentengineer.blogspot.de/2013/08/hyperloop-heat-ba... ... Dále se uvažuje, že vstupní teplota bude 19 °C, což je naprosto směšné. I kdyby v té trubce nic nejezdilo, tak ta teplota může v letních měsících hravě přesáhnot čtyřicítky.
Nevim jak ten odkaz(z roku 2013) dokazuje, ze je chlazeni spatne spocteno, kdyz v tom co jsem linkoval ja jsou uplne jina cisla.
Ohledně odtažení nepojízdné kapsle - vím, že vás by to asi sotva napadlo, ale ta kapsle se může mechanicky vzpříčit, převrátit na bok, připadně se deformovat v důsledku nárazu kapsle za ní. V ten moment neexistuje žádná možnost, jak z toho dostat lidi ven a že se to týká trati o délce stovek kilometrů...
Ja vim. A vlak vykolejit nemuze. Sypu si popel na hlavu.
Nevím, že vás to tak baví?Vlak vykolejit může a teď si předtavte - přeživší (obvykle většina cestujících) se z něj do minuty dostanou ven, nehledě na to, že bezpečnosti dalších vlaků na stejné trati se to prakticky netýká.Máte?
Jo, uz jsem psal vyse. Prozrel jsem. Hyperloop je nesmysl a Musk je idiot.
ne neprozřel jsi pouze ti došly argumenty😀😀😀 BTW na 600km se ta trat roztáhne o délku 3 fotbalových hřišt na každém konci při rozdílu teplot puhých 20 stupnu takže budeš muset mít posuvné stanice nebo tak něco
Je smiesne, ze tu niekto ide poucovat Muska.B-]
Každý má právo na názor a označit jej za směšný bez patřičných argumentů je projev hlupáka.
No hlavně ten problém s podtlakem vý tubě, takže ta kapsle bude muset v každý stanici vjet do něčeho jako je přechodová komora a celkově nevim jak chtěj docílit vakua nebo podtlaku u něčeho co má takovej objem jako kdoví kolika set kilometrová roura (až to uvedou do praxe), to neni žádná sranda to vymyslet a zprovoznit.
Zrýchlenie telesa v trubke nie je absolútne žiadny technologický problém. Ale zrýchlenie z 0 km na 1000 km za 20-30 sekúnd je pre pre necvičeného obyčajného cestujúceho obrovský problém a už vôbec si neviem predstaviť nejakého dôchodcu čo denne žeriem 30-40 tabletiek, na tlak, proti tlaku....! Ak nie , tak prečo sa na preťaženie cvičia astronauti , piloti stíhačiek a robí si ich prísny zdravotný výber ?
mal by si nejake tabletky zrat zacat. dopravne lietadla lietaju 800km/h a cestujuci krv nevracaju. proste sa bude zrychlovat tak aby to bolo este prijemne.
hm a jak rychle se podle tebe dostane takovy boeing 737 z 0 na 800? Tam neni co resit, ta vec je z principu pomala (relatvne). (ATR se m zdalo na to zrychleni lepsi).
Ty jsi nevychodil ani základní školu? rychlost v=a*t1000 km/h je 277 m/s, pokud bychom dopřáli cestujícím 1g (tedy a=9.81 m*s-2) jsme na čase 28 sekund. Ty budeš asi jediný, koho musí trénovat na zrychlení 1G a pro koho je to obrovský problém. Dříve tady diskuze byly plné zajímavých odborných názorů, ale tohle je fakt ubohost..
Minimalne ten nemecky pokus nic neresi. To zarizeni bylo mrnavy. Jeho prurez byl zanedbatelny proti prumeru roury toho hyperloopu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.