300GB na cédéčku už příští rok

Diskuze čtenářů k článku

eXistenz  |  03. 05. 2004 14:35

Podle Johnna Carmacka za deset let bude mit hadr 30TB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max Power  |  29. 04. 2004 23:30

Tomu teda neuverim dokud to neuvidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
y  |  29. 04. 2004 22:54

No jestli to přijde na trh v roce 2006, tak to se budou běžně prodávat 400-500 GB pevné disky.
Když vylezlo na svět cédéčko, tak se svou datovou kapacitou 650 MB bylo cca 20x větší než tehdejší disky (co si vzpomínám, tak např. kolem roku 1987 se dávaly do písíček disky 10-30 MB). Disky pořád plynule zvyšují kapacitu a cédéčka i dévédéčka absolutně nestíhají - dnes v době 200 GB disků se začíná vypalovat na DVD oboustranně - tedy cca 9 GB. Čili aby nastal pokrok jako v době nástupu cédéček, muselo by to revoluční medium mít kapacitu tak 4 TB (4000 GB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIMO  |  13. 05. 2004 15:40

Přesněji řečeno 4096MB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juuu  |  29. 04. 2004 18:26

Magor na www.citrusak.borec.cz  propaguje fernet stock na pozadi a hned v ucodu tez ma napsano smrt chlastu magor je ten co nechlasta a estektomu vam nabizi hnusne rozliseni pri vstupu!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
juuu  |  29. 04. 2004 18:26

Magor na www.citrusak.borec.cz  propaguje fernet stock na pozadi a hned v ucodu tez ma napsano smrt chlastu magor je ten co nechlasta a estektomu vam nabizi hnusne rozliseni pri vstupu!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM  |  29. 04. 2004 16:33

Konecne budeme moct blondinkam ulozit internet na CD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  29. 04. 2004 14:15

no použijeme t+2, takže něco takového bude na maloobchodním trhu za 4 roky, na akceptovatelnou klesne cena za 6 let a to už určitě budeme vědět co s tím. Nemyslím, že by nějak rostlo rozlišení filmů atd., DVD kvalita (což je myslím 11 Mb/s tok) je dostatečná i na metrových obrazovkách, ovšem v té době bude už možná nějaká virtuální realita, takže tam to bude pravděpodně dnešní tok na druhou minus komprese mínus zvuk, takže řekněme 100 Mb/s. Takže 200 minutovej 3D film bude na 150 GB, plus nějaký ten value-pack, pár 3d rozhovorů s herci, záběry z natáčení a budeme rádi, že film nebude potřebovat taková média dvě a výrobci opět pro ušetření místa nebudou přibalovat jiné jazykové verze (stejně se všude v té době bude mluvit čínsky).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noone  |  29. 04. 2004 20:29

Asi tě zklamu, 3D obraz zabírá pouze dvojnásobek 2D. A těch 11Mb/s stačí i na HDTV, takže max. 25Mb/s. Takže 200 minut s rezervou 40GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Garfield  |  29. 04. 2004 13:35

Já furt nechápu ty borce s 90 GB DivXů a podobnejch kravin. To ještě nikoho nenapadlo, že je to v podstatě jediná věc, na kterou lze ZÁLOHOVAT dnešní disky? Na co chceš jinak dát data z 250 GB disku? Leda tak na jinej 250 GB disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  29. 04. 2004 14:25

Otázka je, co maj na tom 250GB disku

pak také v době, kdy to bude na trhu, budou běžné vyšší kapacity, než nějakých usmolených 250 GB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
velky parchant  |  29. 04. 2004 15:14

zkus si strihat video v nekomprimovane podobe (na efektovani a kompozici se komprimace nehodi pac se pak komprimacni bordel v obraze kumuluje) a bude ti 250GB malo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bacil  |  29. 04. 2004 17:52

skus vektorizovat letecke fotografie(ktore ti dodaju na 50 CD)
skus spracovavat informacie z technologickeho systemu, kde ti 430 cidiel odcitava kazdu minutu data( zatial je toho za 2 roky 114 CD)

a uvidis ze priestoru je malo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mp  |  29. 04. 2004 12:26

d:\archiv.meho.zivota.rar nelze nacist

A)bort  R)etry  F)ail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  29. 04. 2004 13:03

 čas pro d:\zaloha.archivu.meho.zivota.rar. Budeme slýchat "někam jsem založil zálohu svého života a nemůžu ji najít!"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  29. 04. 2004 14:39

Přesně tak.
Teďka to je
mcopy soubor a: ; mcopy soubor a:soubor.bak
výměna diskety
mcopy soubor a: ; mcopy soubor a:soubor.bak
Co se týče CD, tak už jsem si taky zvyknul, že na ně prostě NEMŮŽU dát JEDINOU zálohu důležitých dat.
Takže je pěkné, že tam budu mít 300GB, ale zas to budu muset pálit na 2 holoCD, či jak se to bude jmenovat.
Nevíte, jestli výrobci přemýšlí taky nad tím, jak zajistit to, aby data na tom CD vydržela i když ho nebudu mít trvale uložené doma na jednom místě (tj.bez možnosti poškrábání)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
best  |  29. 04. 2004 09:34

možná si někdo z vás vzpomene na technoligii FMD disků (fluorescent multilayer disk), kterou vyvinula společnost Constellation 3D (nebo tak nějak), s možnostmi na tu dobu (3, 4 roky zpátky) neuvěřitelnými (totálně by přeběhli modrolaserové disky - několikanásobně), vstoupili na burzu, začali jednat z výrobci CD/DVD mechanik a pak zmizeli - beze stop (já jsem žádné nenašel).
FMD technologie je pro mne rozhodně zajímavější než nějaké příšerně složité hologramy.

Zde je to celkem názorně popsáno:
"FMD 3-dimension disc"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nasranec  |  29. 04. 2004 09:45

Takovych veci, co se ztratilo v zapomeni a byly naprosto pokrokove + pro uzivatele vyborne je opravdu hodne.

Ve svete jde prece JEN o penize, bohuzel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cz  |  29. 04. 2004 10:19

Tak tak, například revoluční úsporné motory atd... Někdo ten pokrok musí přece jenom brzdit, ne? Revoluční technologie, která by měla za následek 50% nezaměstnanost za to prostě nestojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  29. 04. 2004 13:15

Pozor! Konspirace!

Náhodou nám nechceš vysvětlit, proč by měly úsporné motory přinést 50% nezaměstnanost, že ne? Radši nekoukej tolik na televizi, kdyžtak jen Teletubbies...

Obávám se, že brzdou technickou pokroku jsou především ňoumové jako ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cz  |  29. 04. 2004 15:05

Víš co ty gumo, přečti si co sem napsal a nebuď chytrej. Já tam nepíšu, že úsporný motory způsobí tu 50%nezaměstnanost.Já píšu, že některá revoluční technologie by to mohla způsobit a proto je lepší jí neaplikovat. Viz. Teleportace.

Jinak se třeba poser, Davide.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  29. 04. 2004 15:47

Tak Ňouma nám napíše příspěvek o celosvětové konspiraci a ještě se diví, že to nemá hlavu patu. Obávám se, že ta teleportace není z té tvojí první ňoumácké reakce tak úplně patrná. Předpokládám, že tebe se ten problém 50% nezaměstnanosti rozhodně týkat nebude, protože lidi, co kydají hnůj widlema, se bez těch revolučních technologií obejdou.

To sis teďka oddechl, že jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cz  |  29. 04. 2004 16:12

Fakt nemam slov, seš jasnej týpek, bavit se s takovým borcem nemam potřebu. Sbohem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  29. 04. 2004 16:14

No to jsem si všiml už na záčátku, že nemáš slov. To ses tady nemusel rozepisovat, když ti to nejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sww  |  29. 04. 2004 09:28

Kapacity se zvětšují, kompresní algoritmy zmenšují a zdokonalují.

Co zbývá? Žít nějákých 200 let než vyčučím sbírku holografických cdček.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
renik  |  29. 04. 2004 08:39

konecne budem moct v nerovi odfajknut " shut down when complete". kym sa zbernicou prezenie 300G( asi z scsi raidu)clovek sa aspon vyspi. uz sa tesim na vymeny filmotek "kus za kus".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 04. 2004 08:23

Je to uz nekolik let, co psal Chip o SD diskach, kapacita tam byla tusim  130 GB. Nevite o nich nahodou neco ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
velky parchant  |  29. 04. 2004 06:48

mechanika bude ta sama co se pouziva dneska akorat se zmeni cteci/zapisovaci support z typu A na typ B a prvnich pet let ( to bude stat majlant, po peti letech uz budou bezne HDD v jednotkach nebo spis desitkach terabyte takze zas nic....

ps: nebojte se ze se kapacita nevyuzije, staci zvetsit rozliseni videa (projector like) na 1024 ci vic a pouzit mene devastujici kompresi (zadnou) na zvuk (24b 96kHz 8ch) a video (HDTV) a pohodlne zaplacate i 300GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  29. 04. 2004 17:55

no jestli neco takoveho bude tak uz se tomu urcite nebude rikat HDD. ty HDD jak je zname dnes se blizi k technologickemu maximu kolik mb jde nahustit na plotnu stavajicim zpusobem.

chcelo by to neco rychleho skladneho ale hlavne ne tociciho ,huciciho , hrejiciho a poskrabatelneho . dyt jsme v 3 tisicileti ne ? za chvilku budou potreba k provozu PC kapesni jaderne elektrarny a kazdy panelak bude mit na strese chladici vez jako jsou v temelinu bo dukovanech a kazdy si bude muset pc zapojit na chladici okruh jako na spolecnou antenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
velky parchant  |  29. 04. 2004 23:37

hdd uz se blizi ke svemu technologickemu maximu asi dvacet let a pokazde se objevila nova technologie ktera hdd znacne nafoukla a maximum addalila, pohrichu nic lepsiho beztak neni, kodovani do DNA jaksi zapadlo (asi shnily vzorky) hologramy asi taky nakonec neholografuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
poky  |  29. 04. 2004 06:34

no to je sqelý ....se vejde všechen startrek na jedno médium a nic se musí hledat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  29. 04. 2004 04:34

Hele jako 200-300Gb teda klobouk dolu .. a kdyby to umelo i zapis, jakoze neco zapis musi umet pac jinak by nebylo co cist, tak teda klobouk dolu 2x. Star Trek se hol blizi :) Dobre :) Jen tak dale, Budu rad kdyz nebudu muset svuj archiv muziky vypalovat na 20 DVD ale na jeden tento disk. :) A ještě na něho něco později dopálit. :) Tyyo.. sekec mazec.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kkk  |  29. 04. 2004 04:36

Star Trek se hol blizi = Star Trek se hold blizi.

D mi uniklo:( schovalo se za roh a nenasel jsem ho :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lll▓lll  |  29. 04. 2004 08:49

Smůla, že "t" Ti stále uniká

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubas  |  29. 04. 2004 08:52

Tak a ted se zkus opravit jeste jednou... :o)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frtacker  |  29. 04. 2004 09:32

To chceš tvrdti že máš +- 90GB legálni hudby ještě řekni že ve formátu mp3. Nechce se mi verit ze by jsi mel tolk GB hudby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
best  |  29. 04. 2004 09:38

není problém mít takové množství muziky pohromadě v MP3, protříděné, neduplicitní v inteligentní kvalitě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MG  |  29. 04. 2004 09:49

LEGALNE VLASTNENE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  29. 04. 2004 10:06

A myslíš, že si z toho v životě poslechneš alespoň zlomek ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  29. 04. 2004 10:09

Bez problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gorgussien  |  29. 04. 2004 13:16

Si kur ze to ma legelne. Vse co se tyka filmu a hudby a mas to pro svou osobni potrebu ve formatu kterej neni licencovanej mas LEGALNE. Howg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem  |  29. 04. 2004 16:42

Ty tomu asi opravdu veris, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MORGAN  |  29. 04. 2004 22:07

vazne vsechno, co mas pro vlastni potrebu a dal nesiris je legalni (i nelegalne ziskane)... Pokud teda nejsi pravnicka osoba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dukon  |  29. 04. 2004 10:46

ja mam 203GB nelegalni mp3 ve 192 - 320 kbps a poslouchat to stiham

*d

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RIAA  |  29. 04. 2004 13:09

We know.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haha  |  29. 04. 2004 20:46

lol demence z riaa to by to musel sharovat abyste ho mohli otravovat hlawy skopove

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hodza  |  29. 04. 2004 02:29

lidstvo bude brzy naprosto prehlceno daty a informacemi. jajboha se z toho este pomineme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  29. 04. 2004 09:23

Lidstvo nikdy informacemi přehlceno nebude. Skutečných informací je totiž velmi málo. Lidstvo bude přehlceno informačním smetím, za které vděčíme především klávesové zkratce CTRL+C, CTRL+V. Další průlom v nárůstu informačního smetí nastane zprovozněním automatických překladačů. Máme se na co těšit!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  29. 04. 2004 00:34

Pokud to bude pouze na cteni, tak si nedovedu predstavit, co by na tom melo byt (i kdyz pri predstave programovani nekterych spolecnosti me neco napada - a zaroven desi). I filmy i ve vysoke kvalite to nevyuziji ani nahodou, takove mnozstvi dat asi take ne... Ale az a pokud budou takove vypalovacky, to by bylo super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  29. 04. 2004 10:02

Slibujou nejdříve zapisovačky/čtečky, jen čtečky budou později.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Myšel  |  29. 04. 2004 10:08

Celej Dallas na jednom plechu - zvrácená představa! :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos  |  29. 04. 2004 10:14

A co treba ... "Tak plyne cas" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dV.H.  |  02. 05. 2004 19:39

Myslis Tak jde cas??? Supeeeeeeeeeeeeeeer, muzu zahodit VHSky s kompletnim Tak jde caaaaaaaaaaaaas!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor