osobne mi na novych noteboocich vadi: lesky display, nemaji podsvicenou klavesnici, nemaji hw tlacika u touchpadu, maji numerickou klavecnici a kvuli ni maji touchpad vlevlo misto uprostred, nemaji e-sata port, maji pomale disky 5400 atd.
full-hd je podle mě na 15.6" zoufale málo.
Absolutní souhlas. Full hd maximálně na 13 palců. A i tam už je lépe více.
Naopak ani na 13" palců nepatří, protože je pak všechno malé a na scaling je to málo.Podle mě full-hd patří tak na kuchyňské televize a možná na větší mobily.
Tak víme jak je to s podporou vyššího rozlišení ve windows celkově. Šlo mi čistě jen o to, že na 13 palcích už tě ten rastr full hd netřískne do očí ze tří metrů. Samozřejmě, že zatím je ideální řešení retina na macbooku pro. Ale to se tady většiny lidí netýká.
ta vase retina... mam na 15,6" fullHD a rastr vidim tak z 10centimetru, a z tehle blizkosti na notas fakt koukat nepotrebujua ani apple nema tu svou retinu na macu air, ale ma tam uplny shit rozliseni, jen o trosku lepsi jak 1366x768 a to vam nevadi
proto jsme si nekoupili air, ale macbook pro 😀
Kde jste na tohle přišli? Mám tu 17" ve FullHD a když na ní nekoukám ze vzdálenosti touchpadu, tak z ní nejsem schopný normálně číst. Na 15" bych byl úplně v pytli. Takže nesouhlasím - FullHD až od 17" nahoru.S rastrem žádný problém nemám.
Super, jen bych pridal jednu dulezitou vlastnost - radic a vubec cela chipova sada se sbernicemi. Je moc hezke, ze mate pomerne kvalitni RAM, CPU a SSD, ale je vam to totalne k nicemu, kdyz propustnost sbernic je minimalni.
Nejsem nejaky velky notebookista, doma i v praci mam desktop, ale kdyz uz k nejakemu nb sednu tak je pro mne asi nejzasadnejsi vec jak ma vyvedene konektory. Pokud vzadu - jsem happy, pokud na bocich tak trpim jak zvire ponevadz mi ty snury zavazi a neustale o ne brnkam rukama, je to hrozna pruda.
Zářivé ledky už všude několik let řeším jednoduše, a to černým lihovým fixem - vypadá to rozhodně lépe, než přelepení samolepkou a navíc počtem namalovaných "vrstev" si i částečně můžu "regulovat" požadovaný jas 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 10. 2014 09:31
1336*766 na 15.6 problém? mám rok starý ntb s tímto rozlišením a nemám žádný problém. A že bych nějak moc viděl pixely? ne takže mě přijde že je to trochu za hranou říct že 1336*766 je perverzní.
Mně přijde teda na hraně u 15" notebooku full hd. To je pro mě takové minimum. S čimkoliv míň už je utrpení pracovat. Pokud někdo nepracoval s vyšším rozlišením a je zvyklý jen na 1336x766, tak je to ale jen dobře pro něj protože sehnat kvalitní notebook s vyšším rozlišením není pořád nic snadného.
je to problem. Ked som chcel kolegovy kalibrovat displej, ani sa tam nezmestilo okno softwaru na kalibraciu. Ani len na kancelarsku pracu to nie je, lebo horne menu, lista s nastrojmi zozerie velku cast vertikalneho priestoru a tudiz v vo Worde ci nebodaj Exceli je vidiet par riadkov.Vies, ono uz v roku 1995 bolo taketo rozlisenie bezne u 15" displejov. Pozeram, ze za 20 rokov sme sa moc neposunuli.
100% souhlas, ještě bych dodal:- Povrch náchylný k otiskům prstů.- Tlusté okraje kolem displeje.- Různá loga a nálepky.Zrovna si vybírám nový notebook a v podstatě mi nezbývá než čekat. Ultrabook s rozumnou klávesnicí a matným displejem jednoduše neexistuje (nechápu proč). Ideální by bylo něco jako Macbook Air, ale s matným IPS Full HD displejem, normální klávesnicí a plně kompatibilní s Linuxem.
k těm samolepkám... největší ekl jsou ty s logy Windows a Intel atd. vedle touchpadu a spousta lidí je tam v klidu nechává ...BRRR...
dlouho jsem hledal obdobný NB a nakonec objednal DELL Latitude E7440, sice nemá IPS FHD ale podle recenzi osazený TN je kvalitnější než leckerý IPS
Článek snad dobrý, ale přijde mi, že vybrat notebook, který by všechno splňoval je docela náročné - z nabízených desítek notebooků zbude pár kusů a cena bude vyšší, než kolik je většina lidí ochotná dat (tipuji minimálně 25 tisíc, spíš výš). Prakticky bude potřeba vždycky zvolit nějaký kompromis.
Pokial na to nemaju, nech to nekupuju. Absolutne nechapem ludi, co si kupia nepozuitelny lacny smejdovy notebook, aby ho mali 99 % casu na stole a namiesto toho si nekupia radsej vybavenejsi, ergonomickejsi stolny pocitac za rovnake prachy.Cena rozumne pouzitelneho noveho notebooku zacina od 700 - 800 eur, pod tuto hranicu su len same smejdy.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 10. 2014 07:09
Taky nechápu, proč všichni tak chtějí notebooky, když desktop vyjde na půlku. Ale je to pohodlnější, můžou si ho vzít večer do obýváku a něco tam dělat třeba u puštěné TV 🙂.
nieco robit na vertikalnom rozliseni 768px? To si snad robite srandu.
Tak záleží na tom, co člověk dělá. Pokud je na to zvyklý od začátku, tak mu to ani nepřijde.
Ještě bych připsal repráčky. Buď nevhodné umístění - třeba dolů, kdy to pak dobře hraje jen když to je na stole. A nebo vůbec špatné provedení, že to rezonuje.
Pokud se bavíme o ultraboocích, tak souhlas. Ale pokud se bavíme o starém poctivém notebooku, tak bych úplně nesouhlasil. Jestliže budu vybírat pořádný notebook, tak prvním kritériem bude existence dockiny. Tím vyfiltruju strašnou spoustu zařízení. Nemusí mě úplně trápit počet a rozmístění portů, protože podstatné příslušenství budu mít připojeno do dockiny. Nebude mě až tak trápit display, protože v práci mám dockinu na kterou jsou připojené slušné monitory a doma mám dockinu, na kterou je připojený sice jen jeden, ale pořád lepší monitor, než je běžné na většině notebooků. (To nevychvaluju svůj monitor, ale na velikosti prostě občas záleží) A podle toho, co vidím kolem sebe, bych řekl, že tímto způsobem funguje spousta lidí. Ty funkce notebooku jsou přizpůsobeny spíš tomu, aby se dal přenést mezi kanceláří, zasedačkou, domovem (kanceláří dodavatele nebo zákazníka) než aby byl používán všude možně, kde se naskytnu. Spousta funkcí, které kdysi plnil notebook, dneska plní mobilní telefon - email, kontakty, kalendář. Popravdě si nevzpomínám, kdy jsem něco dělal s notebookem na klíně.
Tak tyhle články jsou spíš pro domácí uživatele. Myslím, že port pro dockinu je spíš u firemních notebooků (což jsou dražší kousky) a dockina stojí minimálně další tisícovku, to normální uživatel nebude chtít dát. Ti často ani nepochopí, k čemu je dobrý třeba externí monitor nebo dělat na dvou.Do kanceláře by mi stačil klasický desktop. V případě notebooku to chce dockinu s připojenou klávesnicí, myší a pořádným monitorem, jinak se na tom dlouhodobě dělat nedá.
Ďakujem za výborný článok. K tomu podsvieteniu klávesnice - nevidím žiadne nevýhody, pokiaľ je klávesnica podsvietená červenou farbou. Červené spektrum je najpríjemnejšie pre ľudské oko. K časti o jasi displeja - jednak kto pri práci večer nepotrebuje verné farby (grafik a pod.) a nepoužíva f.lux, tak je blázon, že si takto ničí oči. A jednak aj obyčajný Intel HD Graphics ponúka dodatočné zníženie jasu, takže neplatí, že to notebooky nevedia ponúknuť 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2014 18:07
Článek je dobrý, ale to slovo prznit mi připadá příliš vulgární.Slovo "prznit" se často používá ve významu - sexuálně zneužívat - viz. spousta článků v médií s tímto slovem.Stejně tak na Polesného originální novotvar - "nositelnosti" mi příliš nepřirostl k srdci. Nositelnosti totiž vůbec nevypovídají o tom, že se jedná o elektronický chytrý doplněk. Nositelnosti můžou klidně být kšandy nebo starožitné kapesní hodinky na šatlénu (řetízek, přívěšek k nim) 😀
Zásadně mi tu chybí podsvícené (i kdyby fosforem!) znaky na klávesnici a nemožnost mít obraz naráz na třech monitorech.
Resp. zapojené naráz dva externí monitory, abych byl přesnější.
Proč ne? Jeden zapojíš přes USB
To není o konektorech, ale záměrnému omezení grafické karty.
u NB vzdy chci mit moznost docking station , pokud chybi konektor zespodu pro dock , notebook je druhorady . nejgenialnejsi design ma asi lenovo thinkpad rady X (a podobne) , konkretne mam x201 a lepsi book jsem jeste nedrzel v ruce . A to jak z konstrucniho hlediska ( pri beznem zachazeni je to nerozbitny book) , hmotnosti , vykonu , rozmeru
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2014 15:51
Haswelly řady U nemají zase o tolik nižší výkon. Sám mám i5 4210u a s výkonem jsem docela spokojen. V různých benchmarcích je jeho výkon jen o pár procent nižší než než u i5 4210m. Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že je-li pro vás prioritou výkon, volte běžné mobilní verze.
k touchpadům, mám roky Lenovo T60 má jen malou "destičku" která je pro mě velikostí naprosto vyhovující, gesta nemá a popravdě nechybí mi, nemá skrolovací proužek, od toho mám šipky a PageUp/Down. Co uživatel co jiná potřeba, osobně nerozumím trendu jejich velké plochy... když píšete na klávesnici neustále si dlaní klikáte o destičku (to je nepoužitelné). Tlačítka u nových modelů často zabírají jen v nějakém místě (proč? primární je spolehlivost). Jejich povrch bývá na pohled hezký, zato na pohyb prstu se chová jako struhadlo, nebo drhne.. po třech pohybech na takovém není zbytí než vytáhnout myš. Najít dnes kvalitní výrobek který bude stejně dobře sloužit s tím že váha, rozlišení, výkon, výdrž na baterii bude odpovídat dnešní době je nesnadné. Mám pocit že výrobci chrlí model za modelem, bez toho aby si vývojář sedl a zkusil ho používat. Tady klobouk dolů před apple, která má výrobky vypiplané k dokonalosti.
Rozumné touchpady už dávno mají proti nechtěným kliknutím při psaní ochranu.
právě na to článek upozornuje, na co si dát pozor. Není touchpad jako touchpad.
Vím, že to tam je. Reagoval jsem na tvoje: "Co uživatel co jiná potřeba, osobně nerozumím trendu jejich velké plochy... když píšete na klávesnici neustále si dlaní klikáte o destičku (to je nepoužitelné)." Tam píšeš, že jsou velké touchpady na nic, protože na nich omylem kliká při psaní. A já říkám, že to nemusí být pravda, čímž obhajuju velké touchpady. Notebook s malým touchpadem bych nedokázal nic jiného než hodit o zeď.
Menchnika určitě není zastaralá!!!! Bez ní si PC nedovedu představit.
Ale notak... Apple řekl, že mechanika je přežitek, tak to prostě tak bude. A kdyby ne, se zlou se potážeš!A co řekl Apple, to na Živě platí.
Uz nekolik let jsem nevidel nikoho to pouzivat.
Mechaniku jsem pouzil za posledni 2 roky jednou... a stacila mi ta externi.
Mechaniku v PC uz nemam asi 5-7 let. Netusim proč bych ji tam měl mít?
Mechanika se mi v PC rozbila asi před 6ti lety a zjistil jsem že vlastně není důvod jí znovu kupovat. Je to přežitek jako všechna optická média. Ještě se to nějakou dobu bude válet v obchodech jako disketové mechaniky a diskety a pak to zmizí úplně. V době flash disků, cloudu, internetu je práce s optickými médii opravdu nepohodlná. Ale abych jen nekritizoval. Na co vlastně tu mechaniku používáte? Já si zas neumím představit její využítí dnes tak třeba mi pomůžete :)
no nekdo ji trebas vyuziva k prehravani Bluray disku... anebo naopak vypalovani B-]
Vidíš... a já třeba přes mechaniku pouštím filmová DVD, těch mám kupu. Občas grabnu nějaké to hudební CD, které tu a tam koupím (všechna hudba fakt není na netu). Vypaluju CD s hudbou do auta (jo, mé rádio ještě nemá USB a BT připojení tam nechci). Je to možná trapné, ale vypaluju DVD se zálohami fotek (na cloud nepůjdou a jen na externí disk nespoléhám)... atd.No a na exterku na stole zkrátka nemám místo, při přenášení notebooku jinam je taky na obtíž. Nemoderní, ale praktické.
nektera autoradia maji AUX-in ktery to BT rozhrani nahradi (tedy bez moznosti ovladat mobilni pristroj pomoci rozhrani auta trebas na volantu). I kdyz by me zajimal duvod, proc tam BT nemit.
Zatím jsem nenašel dost kvalitní vestavěné BT autorádio, a to u žádné značky. Příjem ze sluchátka do ucha a i hovor do něj je oboustranně lepší. A navíc, když mi někdo volá, nepřijdu o přehrávání hudby, která může potišeji hrát na pozadí... Jo, rozmazlenost.Aux-in je k ničemu, žere to baterku mobilu, protože hrát musí mobil a ne rádio, které by si jen natáhlo data.
Mno napriklad mobily samsungu (galaxy) umi aux-out skrze USB kterym se zaroven i nabiji. Tolik papirova teorie, bohuzel jsem vyzkousel i realitu a narozdil od sluchatkoveho vystupu je tam velmi znatelny sum (znatelny pro usi netopyra jako jsem ja 😃 )Nektera radia maji i USB vstup, pres ten se ten telefon neda pripojit (a zaroven vyuzit jako nabijecku)? Zalezi jen na mobilu, jestli umi Mass Storage :) Handsfree jde uplne mimo, na handsfree vyuziju trebas to blbe BT sluchatko a radio hraje dal :)
Jo, však jsem psal, že mé ubohé rádio USB neumí, bohužel. Za USB chtěli docela vysoký příplatek a to já moc nepodporuju. Za poslední dva roky se situace o dost zlepšila a USB mají i základní rádia, jenže zároveň je kombinují s BT a to se chce pořád připojovat a párovat s mobilem, což mi vadí. A většinou to standardně nejde vypnout.
Měl jsem dříve také filmová DVD ale to už je také dávno a všechny jsem vyhodil včetně hudebních CD (a to mluvím i o originálech). Jsou s tím jen starosti kam to dát a jak v tom vyhledávat atd. Navíc ta kvalita taky není nic moc. Filmy mám tedy na HDD na svém domácím serveru kde mám ostatně všechna data automaticky zálohovaná. Takový můj domácí cloud :) V PC a ntb které používám vlastně nic důležitého nemám. Když potřebuju někomu něco poslat jednoduše mu dám odkaz k sobě a on si to stáhne.... nostič nepotřebuju a zvládne to každý :) Těším se na dobu kdy si budu moci jakýkoliv film za poplatek přehrát online. Blýská se už na lepší časy ale pořád to není ono (hlavně nabídkou)Chci jen říct že mě používání CD/DVD/BD moc praktické nepřipadá. Když jsem to používal na zálohy fotek tak jsem stejně o dost při havárii disku přišel protože se prostě každý týden nedonutím je vypálit (nebo zapomenu) Pokud nemám zálohu automatickou tak to pro mě znamená jakobych jí neměl vůbec.Ale v pohodě když ti to vyhovuje tak proč ne. Jen mi to prostě přijde v dnešní době zvláštní :)
Zalohovani cehokoli na DVD je jednoduse nesmysl.
Ja si treba bez mechaniky nedokazu taky predstavit svoje byti. Mam rad hudbu, ne vsechno mam na vinylech (nebo uz se to treba ani neda sehnat), takze si vypaluji CD. Priznam, ze ne vsechno legalne koupene, ale casto si kupuji hudbu v bezstratovych formatech. Vystup z jakekoliv masiny bez poradneho D/A prevodniku (ktery stoji dost velke prachy) je o nicem, takze nejjednodussi moznost jak dostat relativne kvalitni hudbu do zesilovace je porad CD. A je v tom taky trocha te "nostalgie" i kdyz ne az takove jako u vinylu :)
A to ta externi nezvladne?
jasne, ze zvladne, ale momentalne je moji externi vypalovackou pracovni notebook s mechanikou
kvalitni zesilovace mivaji vstup SPDIF, tudiz se o D/A prevod stara samotny zesilovac...
Tady ale mluvim o hi-fi ne o nejakem domacim kine, nebo podobnych hudebnich barbarstvich! Ja vim, ze se trochu vymlouvam na cenu D/A prevodniku, ale to by u me byl proste prvek navic, ktery tam vlastne ani nechci. Jasne, ze u TV mam i A/V receiver do ktereho si muzu pustit cokoliv z telefonu, pocitace, tabletu nebo cehokoliv jineho pres sit, ale to neni zadna kvalita.
Tak se podivame na hifi. dle webu whathifi.com top 5: Pathos Logos MK II - 2x SPDIF + 1x USB.Unison Research Triode 25 - 1x USBMonitor Audio Airstream A100 - 1x USB host + opticky SPDIFDevialet 110 - 1x USB + 3xSPDIF (1 opticky) + LAN + SDNaim Supernait 2 - narozdil od sveho predchudce DAC nemaTakze prosim neohanet se slovickem Hi-Fi a pritom si ani neprecist par radku textu. Znovu opakuji, kvalitni zesilovace maji kvalitni DAC vestaveny.
Myslíš disketovou? ;)
Dovolil bych si přidat něco, co u notebooků irituje mě: Nedá se koupit reprosoustava s rozměry vhodnými pro brašnu, a přitom s co nejlepší možnou reprodukci nízkých tónů. Rozhraní USB, aby bylo co nejméně kabelů a napáječů a aby to hrálo i na baterku. Problém dělá objem skříně, který bych řešil tak, že levý i pravý reproduktor by byly placaté, aby neodouvaly brašnu, a byly by v transportní poloze nasunuté na propojovacím tunelu. V provozní poloze by se "harmonika" roztáhla a objem ozvučnice by byl rázem 3-násobný. Kanály by přitom byly dostatečně daleko pro stereo efekt a byla by to jediná kompaktní krabice s jediným kabelem. Už 2 roky se chystám takhle předělat noname kostkové bedýnky se zajímavým, ale naprosto nepoužitelným designem. Pokud někdo o podobném výrobku víte, dejte vědět, pro takovou konstrukci by to totiž chtělo zvláštní měniče, nejen rozměrově, ale i akusticky vhodné.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2014 12:06
Viliame, takhle ale reproduktory nefunguji, ze by se "harmonikovite" roztahly. Nejdriv si poctete neco o akustice abyste vedel jak vubec takovy reproduktor a ozvucnice funguje. Tohle nikdo neprovada, protoze to neni realne.
"Harmonika" je v uvozovkách, nevěděl jsem, jak přesněji popsat, že levý a prvý díl se oddálí, ale mezi nimi zůstane uzavřený prostor. Fakt je, že to implikuje to skládání, kde by se tuhost blbě řešila. Slovo "tunel" použité pro ten střední díl výš bylo přesnější, a může mít i výztuhy a tlumení. Společný prostor pro oba kanály nevadí, protože na kmitočtech, kde se projeví, už mezi kanály není rozdíl.Jinak o reprobednách něco málo vím, hotové kupuji výjimečně, většinou si stavím vlastní, mám doma i vybavení na měření, už jsem postavil asi 10 souprav za posledních 40 let.
Názor byl 2× upraven, naposled 22. 10. 2014 14:41
Pokud máte tolik zkušeností, jste přesvědčený, že je to realizovatelné a máte promyšlený nápad, co vám brání v realizaci?
Mňa veľmi štve že sa veľmi málo používajú osobitné klávesy napr. na ovládanie zvuku. U starších notebookoch to bolo vidieť častejšie. Mám starší ASUS kde je kláves FN vľavo dole a klávesy na ovládanie zvuku vpravo hore - čiže ovládať to jednou rukou je nemožné :(
Já na starým notebooku mám ještě klasický potík, na ten nedám dopustit 😀
Dnes by už mala byť hádam aj povinnosť dávať do každého notebooku mSATA rozhranie s vloženým SSD s predinštalovaným OS. A bohate stačí 128 GB verzia.Pozíciu pre 2,5" HDD by si každý mohol osadiť dátovým diskom, akým by chcel.Aké jednoduché a efektívne!Čudujem sa, že to tak nerobia všetci. Resp. že to tak robí málokto.
Třeba proto, že to nikdo nezaplatí? 128 GB SSD je nějakých 1500 Kč. U základních strojů třeba pětina ceny, což je kupodivu pro běžné uživatele docela dost.
Tak ten, kto si kupuje "základné" notebooky za 300 EUR, tomu bohate postačí aj 64 GB SSD. A tam to bude 40 EUR, čo nikoho nezabije.Ja mám na MBA 128 GB, z toho polovica je pre OS X a polovica pre Windows. A to som power user. Napriek tomu, ak sa uskromním, stačí. Ak by som mal k dispozícii ďalší interný HDD, tak stačí bohate.A nakoniec, kúpiť notebook za 300 EUR môže naozaj len ten, čo má hllllboko do kapsy. Ak niekomu odporúčam rozumný notebook za normálne peniaze (s Core i procesorom), tak začínam na 500 EUR. A tam, či obsahuje 500 GB HDD za 45 EUR alebo 128 GB SSD za 70 EUR, už nehrá žiadnu úlohu. +/- 25 EUR 🙂
MB Air, jasně... Tak ty o realitě rodin víš hodně. Tebe zjevně prachy netrápí, zatímco pro mnoho rodin je i tisícovka rozdílu v ceně zásadní.Čím to, že jste tak mimo, zbohatlíci?
Tak sorry, socka! 😉Ja som si ten MBA kúpil ročný, z druhej ruky za 700 EUR. Práca s PC a technológiami ma živí, tak si predsa nebudem kupovať notebook za 300 EUR na prácu.Teraz zrovna do rodiny hľadám niečo do 300 EUR - nejaký tablet s Windows 8, no moja podmienka sú 4 GB RAM a na tie sa asi načakám. Momentálne máme skoro 10-ročný notebook, ktorý už dosluhuje. A keď sme pri tých zbohatlíkoch: koľko je tvoj čistý mesačný príjem? Môj je 600 EUR. Ako zbohatlík sa rozhodne necítim. Na ten Mac som si rok odkladal."Tebe zjevně prachy netrápí, zatímco pro mnoho rodin je i tisícovka rozdílu v ceně zásadní."Áno, poznám také rodiny, čo nedajú za notebook 50 EUR navyše. Ale hlava rodiny minie denne na pivo a borovičku 5 EUR a na cigarety podobne. A platia si káblovku 15 EUR mesačne, kým nám stačí DVB-T zadarmo.
Názor byl 2× upraven, naposled 22. 10. 2014 12:36
Hm, znám dost míst na našem území, kde je digitální příjem tak mizerný, že kabel či satelit je jediná možnost. A obojí se dost draze platí.V bývalém pracovním působišti jsem přesně tu situaci řešil, jak dostat co nejkvalitnější příjem zdarma. Strávili jsme nad tím tři dny práce v několika lidech a výsledek byl i tak tristní. Za cenu našeho času práce bychom měli kabelovku na tři roky zaplacenou, kdyby tam šla...Jsi zjevně dost mimo realitu, pracovníku s PC a technologiemi...
Ty jsi jediny dost mimo realitu jak tak koukam...
a) použi lepšiu anténub) pozeraj TV cez internetc) pozeraj TV cez satelitSatelit môžeš mať za 1,20 EUR mesačne."V bývalém pracovním působišti" - v pracovním působišti máš pracovať a nevymýšľať blbosti s televíziou. 🙂
A co když ta televize má být pro pracovní použití, to ti nedojde? Ne, nemá smysl to dál rozebírat, je vidět, že odtrh od reality je tady opravdu obrovský.
Máš pravdu. Nemá to zmysel. 😀
Spis ty by sis mel ujasnit o co ti jde.Bud rikas, ze rodiny nemaj prachy - z vlastni zkusenosti vim, ze spousta chudych utraci za kraviny jako je treba TV.A jako proti argument rikas, ze je to pro praci - tak si ujasni jestli jde o chudy rodiny nebo o firmu. A jestli firma potrebuje TV a zarizeni stoji nekolik clovekodni, tak by asi mela delat neco jinyho.
"Standardní plotnový disk už v dobrém notebooku nemá co dělat. Je to neuvěřitelná brzda. Raději oželte výkonnější procesor a zvolte SSD, když máte tu možnost."Píčovina na ntou... (pi^n)Dokud jsou i notebooky alespoň trochu modulární, tak části, které nemohu vyměnit volím tak, aby vydržely co nejdéle. Tzn. vezmu výkonný procesor, protože ten si nevyměním, RAM může být méně, většinou se i do NB dají dokoupit, případně vyměnit celý modul. A HDD se dá vyměnit snad vždy za SSD.Proto vezmu procesor, který i za půl roku bude pořád výkonnější, než ten, které mám v telefonu a SSD si případně dokoupím, když ho výrobce nenabízí.
Nepochopil si, že to nie je návod pre ľudí, ktorí hneď po kúpe notebooku vymontujú klasický HDD, nahradia ho SSD-čkom a pôvodný hodia do externého šuflíku.Je to návod pre ľudí, ktorí chcú kúpiť a používať.V počiatočnom stave je úplne jedno, či tam mám i3, i5 alebo i7, pokiaľ to brzdí pomalý HDD.Inak v dnešnej dobe nechápem, čo bráni výrobcom dodávať notebooky defaultne s mSATA diskami (s predinštalovaným OS) a voľnými pozíciami pre 2,5" disk, kde by si užívateľ vložil dátový disk, aký by chcel.
Ti, kdo chtějí koupit a používat buď mají prachy na Macka a nebo kupují noťasy za desítku a všechny tyhle body jsou jim zcela volné.
Podle čeho se rozhoduje, který článek bude celý na jedné stránce a kdy to bude trapně rozděleno na více kapitol? Včera o tom, co chceme v dalších Windows to bylo psáno prvním způsobem a dneska zase jinak. )redaktor pokaždé jiný, asi ten první je chytřejší 😃) :-/
Super článek, chtělo by se mi zvolat... no jo, ale pro koho? Místní komunita geeků tohle ví dávno. Polonadšenci taky. A ti ostatní na to nemají peníze nebo nehodlají za notebook vypláznout pětadvacet a více tisíc - ale těch je většina! Ono se to hezky maluje SSD, FullHD, GBLAN, IPS, ac a další hyperzkratky... a kdo to bude platiti? Nejlevnější takové kusy jsou kolem 22 tisíc a to je většinou dvojnásobek rodinného rozpočtu na notebook. Levný i drahý vydrží v běžné rodině kolem tři, čtyř let, pak se pořizuje nový... ještě stále je to super článek?
To je takový ten článek, kde sami sebe poplácáme po zádech, jak jsme si tu svou mašinu dobře vybrali.
mate pravdu, na zacatku melo byt velkym pismem "na fejsbuk tohle nebudete potrebovat"
Jako jo, mate pravdu, ale na druhou stranu na to docela sedi prislovi "Nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne veci"Proste nekdy se nevyplati setrit a v pripade, kdy ten notebook ma byt pracovnim nastrojem, tak se vyplati trochu zainvestovat jak do ergonomie, tak do prakticnosti a vykonu. Jasne, ze ntoebook jen tak na doma aby si clovek browsnul internet, nebo pustil avi film je draha masina zbytecna pokud na to nejsou penize.
Čímž ale jen potvrzujete můj příspěvek... Kdo tomu rozumí, dávno ví. Ostatním to k ničemu není.A co si budeme povídat, i pracovní notebooky kolikrát padnou za oběť firemním či státním rozpočtům (a ve státním zejména).
za tyhle penize co ted stoji booky, o financich nema smysl diskutovat ,nebo by jste se radeji vratil do doby , kdy zakladni book stal 50tis a lepsi 100tis ? Book za 10tis je sragora Tedka jsou uz za hubicku, i kdyz kvalita tomu taky odpovida. Pokud na to nekdo nema, at si to proste neporizuje .
Nikdy jsme nebyli bohatá rodina a přes to kolem roku 1999 koupila máma náš první domácí PC za 33tis. na kterém skrz výkon mohla jet většinou jen jedna aplikace a byl to domácí počítač především pro tehdy cca 15 letýho bráchu, který si na tom pro zábavu a ne pro zisk programoval a já tehdy cca 11 letý jsem na tom více méně jen hrál hry a občas jsme na tom v otřesné kvalitě nahráli nějaký ten film nebo seriál přes tv tuner. O pár let později nám máma koupila mobily Alcatel OT 302 a Nokii 3210 za celkem cca 10-12tis. Započítejte si do toho inflaci a dojdeme k závěru, že pokud rodina umí hospodařit, neměla by mít problém jednou za cca 8 let koupit počítač za nějakých 40tis. a telefony za 15tis. Je zajímavý, že u těch telefonů tu částku většinou překročí bez mrknutí oka, zatím co u počítačů se jim protáčí panenky u polovičních částek.
Super článek! Subjektivně TouchPad mě na NB štve asi nejvíc, pokud nemá vyhrazenou plochu pro "náhradu" scroll kolečka. Obecně jsem si na TouchPad nikdy nezvykl, ale to není problém toho TouchPadu :) Nevím, jak je to u Apple, ale v jednom showroomu jsem tam ten scroll taky neobjevil... tak teďka nevim...
Primo vyhrazene misto na scroll tam neni, proste dvouma prstama nahoru, dolu, do stran, proste jak je libo - stejne super vyreseno na Magic Mouse - tam teda jen jednim prstem po cele plose.
Tohle maji vsechny touchpady snad uz minimalne 5 let, jen k tomu musi byt ovladace. Spousta lidi si mysli, ze pri nainstalovani Woken jim to stahne ovladace uplne na vsechno, ale vetsinou to jsou ovladace jen na zakladni funkcnost (pravda, malo ktere zarizeni ma vice funkci). Dnes jiz je u touchpadu standartem, ze si muzes nastavit velikost scrollovaci zony, jak te v pravo tak i te spodni. Taky muzes nastavit spoustu ruznych gest. Jen je potreba orig ovladace od vyrobce :)
Díky!
Az na to, ze u naproste vetsiny notebooku, krom jabka, jsou ty touchpady uplne k nicemu.
Wow, celých 28 detailů! Nebylo by kratší napsat "Všechny notebooky, kromě některých MacBooků, jsou úplně příšerné"? S čímž souhlasím :)
Musím redakci pochválit, ten článek je opravdu dobrý. Pro laika, který vybírá nový notebook je to takový "ucelený seznam nešvarů", na které si dát pozor.
Jen pět kapitol pro 28 věcí? Jste nějak vyměkli, ně?
Polib nám všem prdeIe!
Mne nejvice vadi "levne" drahe notebooky. Chapu, ze ceny notebooku klesaji a to i v profi tridach, nicmene ten propad jejich kvality je takovy, ze bych snad radeji kdyby ceny zustaly na puvodni urovni. Kdyz porovnam treba Dellacke Latitude, ktere fasuji uz deset let, tak je to opravdu smutne. Dilenske zpracovani a diky tomu fyzicka vydrz starych Cckovych Latitude byla nahrazena postupne horsim a horsim zpracovanim, dnesni Exxxx rady uz jsou vyslovene forove srandicky kvalitou nerozeznatelne od socialni rady Inspiron. Obdobna situace je i u IBM (Lenovo), kde puvodni neznicitelne Xkove kousky X60 a podobne byly uplne nekde jinde kvalitou v porovnani s nasledniky X220 - X240. Clovek, ktery potrebuje notebook na kazdodenni tahani si dnes uz moc nema z ceho vybirat.
Souhlasím, utekli jsme od Lenova kvůli příšernému servisu k Dellu a zrovna mi tu na stole sedí E5530 a E5540. E5540 je menší, lehčí tenčí ale klávesnice je horší, prohýbá se. Procesor je 15W takže výdrž na baterii očekávám delší ale víko už není kovové ale plastové. LCD je naštěstí stejný což u Lenova bývalo generaci od generace horší a horší. Souhlasím s tím, že člověk nemůže čekat zázraky od notebooku s dokovací stanicí za 32 s DPH zázraky ale jde to kvalitou dolu, to je pravda. Trochu se děsím až dorazí E5550.
Je to tak... a ted je otazka, jakym smerem (znackou) se nyni vydat, kdyz nova Lenova i nove DELLy maji takoveto neduhy :(
jedine kvalitne notebooky bez kompromisov dnes robi Apple. Windows na tom idu tiez.Zmierte sa s faktom, ze vyrobcovia vo Windows svete vyrabaju vsetci to iste, s tym istym systemom a jedine, cim sa chcu odlisovat je znizovanie ceny - na ukor kvality. To je ale cesta do pekiel.Apple sa ma cim odlisit. OS X a premiova kvalita za cenu byt vyssiu, ale za to sa holt plati.Ano, faktom je, ze vo Win svete uz nic podobne legendarnym IBMackym Tckam nezozeniete. Vsetko je to bakelitovy kram, vo svete ultrabookov castokrat drahsie a horsie, nez MacBook Air, od ktoreho zacali vyrobcovia opisovat.
A který že z těch Apple nekompromisních notebooků umí jet zadockovaný v nativní stanici, v plné zátěži bez omezení výkonu po neomezenou dobu, aniž by zněl jako startující raketa?
A který z běžných non-Apple noteboků toto umí?
Nevím, všechny mají nějaké kompromisy. Jen Apple je prý nekompromisní, tak jsem byl zvědavý, hned bych si jeden koupil...
Apple nema dock, coz je sice u korporatnich masin klasickeho urceni trochu smula, ale dnes uz je zase trochu jina doba. Pichnes si to na sit a pripojis si monitor, to se da zvladnou i bez docku...kalvesnice a mys je bezdratovat, takze pohoda. Kdyz tedy pomines nutnost docku, tak je to opravdu nejlpsi masina. Dokonce je i pro Windows stabilnejsi nez kterykoliv jiny notebook ( http://www.cnet.com/uk/news/macbook-pro-decla... ... )No a jestli chces mit neustale jedouci masinu zadockovanou a v plnem zatizeni, tak asi nepotrebujes notebook. Jinak Macbook pro tohle zvladne jako jine vykonne notebooky. Momentalne pisu z Dell Precision, ktery stoji mnohem vic nez macbook pro a kdybych mohl, tak jde okamzite do popelnice a davam si na stul jabko. Je to velka tezka hucici masina, ktera na baterii vydrzi ztezi 3,5 hodiny. Ma mizerny display (i kdyz matny, ale leskly mi nevadi a FHD je malo), jeste mizernejsi touchpad, obrovskej tezkej zdroj a mizerny ovladace.
Jenže to už se i ten slavný Apple dostává ke kompromisům.Jiná doba není. Nativní dokování Macbookům prostě chybí. On je to jeden drát na napájení, jeden na monitor, jeden na redukci na gigabit ethernet, jeden na tohle, další na tamto... Nedejbože mít víc monitorů. Přijít a cvaknout je opravdu o něčem úplně jiném. Ještě takový onelink od lenova by se dal považovat za solidní levnější alternativu, i když ne tak pohodlnou.Já nechci neustále zadockovaný notebook běžící na plný výkon. Já chci na svém počítači připravit sazbu dokumentu a ten potom vyexportovat do PDF. Nebo připravit hromadnou konverzi fotek a tu spustit. Na to výkon notebooku stačí (pokud se uměle neomezí), ale prostě to z různých důvodů trvá i na sebelepším HW dlouho. A chci to dělat v pohodlí ergonomického pracoviště. Pak si ten notebook chci vycvaknout a sakumprásk všechno odnést domů / ke klientovi / na chatu...
Teoreticky by se to dalo resit pres thunderbolt, ktery dokaze obslouzit vsechno mozny (i vice monitoru) a pak uz jenom to napajeni. No ja myslim, ze na to co potrebujes je macbook dostatecne vykonny a neni pravda, ze by hucel jako raketa u startovani. Muj drahej dell precision huci mnohem vic, kdyz mu nalozim a castokrat i kdyz je docela v klidu, tak huci (treba i ted si foukne a pritom mi nebezi nic co by nezvladl treba tablet bez aktivniho chlazeni). Stejne bych ale tuhle praci resil iMacem, nebo Macem Pro a pak na tu praci, ktera nepotrebuje takovej vykon bych si vzal Macbook a diky synchronizaci bych to mel vsechno furt u sebe. Kdyz jsem delal praci ktera vyzadovala vykon, tak jsem proste pouzival Mac Pro s obrovskym vykonem, velkou ramkou a hromadou disku.
souhlas , chbybejici moznost docku dela i z nejvetsi book rakety jen druhoradou sragoru
Prodávají se docky do thunderboltu, které s vyjímkou napájení obstarají vše.
Videl si nekdy SKUTECNY dock? To neni zadna pixlicka, kterou pripojis kablikem do portu. To je podstavec, do nejz notebook zacvaknes a nabidne ti veskere konektory jimiz notebook disponuje a jeste neco navic vcetne nabijeni a to bez pripojovani jakehokoliv kabliku. Napriklad http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx... .
OMG ano představ si, že jsem viděl SKUTEČNÝ dock a ne, skutečně ho nemusíš popisovat, ale raději mi řekni, co mne, kromě toho napájení, přinese proti těmto http://www.macworld.com/article/2099483/thunderbo... ... . (doufám, že se odkaz nepomrvil). Mimochodem, najdou se i kousky s PCI Express, což funkcionalitu posouvá ještě mnohem dál.
a) napajeni (210W vs 70W zdroj znamena mnohem rychlejsi nabijeni i za provozu)b) preciznost a pevnost spojeni (nasadim do docku a dock se k notebooku primkne zamky, lepereceno notebook k dockuc) dock zaroven slouzi jako podstavec = lepsi chlazeni notebookud) mechanicke provedeni a poradek na stole - zadne dalsi dva kabliky k notebooku (TB + napajeni), vse je vyvedeno dozadu z docku vcetne audiae) mechanicky chraneny konektor docku na notebooku vs zcela nekryty TB. Dokud nebude opticka verze (coz jeste nejakou dobu potrva, prenest napajeni optickym kabelem jde zatim docela tezko), bude dany konektor mozne "odpalit" statickou elektrinou mnohem snadneji, nez u zakryteho dock portuf) pci-e je sice hezke, ale jsou oblasti ci profese, ktere vyzaduji skutecny (nikoliv emulovany pres USB) COM (komunikace s ruznymi zarizenimi) anebo LPT (programatory).Takhle bych mohl jeste chvili pokracovat... OMG ale ja vim, na mac nic takoveho neni, takze je to fuj, zbytecnost, nesmysl a janevim co jeste.
Bože, to jsou argumenty.a, Ano napájední to nemá, to jsem ostatně říkal.b. Preciznost spojení? Tobě se zcela běžně odbojukou kabely z portů?c. Vynikající, nikdy jsem neměl problém s chlazením u notebooku, kor ne na stole. Možný by to chtělo zauvažovat nad jiným notebookem.d. Pořádek na stole? Myslíš, mít na stole bazmek do kterýho strkám notebook? TB dock můžeš mít strčenej na stole za monitorem a na praovní plochul ti vede jen kablík.e. A taky se dá určitě snadněji rozbít hřebíkem. Nevymejšlej si blbosti.f. Kdo tady mluví o emulaci přes USB?Ano, klidně pokračuj, protože jsi zatím nic kloudnýho nenapsal. Ne ty jen nejsi ochoten připustit že rozdíl mezi klasickým dockem a TB dockem je, že ten druhej je připojenej na kabelu a nestrká se ten notebook do něj.
a) nemluvim pouze o existenci samotneho napajeni (coz je prave ta velka vyhoda, 8h prace ti macbook nevydrzi) ale taky o zvysenem vykonu zdrojeb) Ano, kabely se bezne mohou samovolne odpojit at jiz svou vahou, nebo nechtenym zavadenim o ne (rukou, hrnkem, cimkoliv)c) Ver mi, ze uz jsem videl na vlastni oci i upeceny macbook, ktery se neuchladil.d) na pracovni plochu musi vest minimalne dva - TB a zdroj, viz a)e) statickou elektrina neni pouze zapalovac na sporak. Naboj staticke elektriny muze na tele vyrust na hodnotu mnoho tisic voltu (mnohem vice nezli je v tech zapalovacich) a tento naboj pokud preskoci do spravneho mista spolehlive odpali nejen vestavenou ESD ochranu, ale i samotne obvody dale. To u mechanicky zakryteho konektoru nehrozi, anebo je velmi potlacenof) zeby ja? Thunderbolt neni nativni COM / LPT port, uz jde pres nejake rozhrani.Ja vim, zaslepenec realitu videt nechce a vzdy si hleda nejaky argument. Diskuze byla o docku jako takovem, nikoliv o TB nahrazce. Ale to by nebyl jablickar, kdyby se nam nesnazil vecpat svoji teologii. Stejna verbez jako Jehovisti jen s tim rozdilem, ze tem uz nastesti otravovani zakazali.
Ach ano, začneme s osobníma výpadama, protože došly argumenty. Sorry ale jak můžeš psát něco proti TB, když ani zcela evidentně nevíš, že TB je prostě kombinace display portu a PCI Express, tudíž je úplně šumák, jestli píchneš kartu s COM portama do slotu na desce a nebo do bedny na konci kabelu. Debata skončila, je to z mé strany házení hrachu na zeď.
no ano, hrasek si muzes hazet, ale to ze si (ne zcela uspesne) vyvratil jediny nejmene podstatny argument znamena, ze dosly argumenty tobe, nikoliv me.
Myslíš, že mám náladu něco vyvracet někomu, kdo uráží a zcela evidentně nemá ani potřebné znalosti? Já bych zas nebyl třeba dobrej účetní, není třeba si to brát tak zle.
Dle tveho vystupovani odhaduji tvuj vek na cca 20 let, coz by znamenalo, ze se vypocetni technikou zabyvam dele, nezli jsi ty na svete. Ale ano, klidne poucuj. Co jineho cekat od jablickare :)A mam-li byt naprosty pedant, s osobnim urazenim jsi zacal z nas dvou v teto diskuzi tyTomáš Urgošík (Vykook)23. 10. 2014 01:02 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0spíš bych na jeho příspěvěk aplikoval tento: s/.*/nebudu psat blbosti/g
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 10. 2014 17:38
Bylo to na tebe? ne nebylo. Napsal srozumitelnou větu? Ne nenapsal. Dvacet mi dávno není, navíc život mne naučil, že skutečný věk nehraje příliš mnoho. Urážíš totiž a škatulkuješ dle pitomé ikonky stejně jako puboš z devítky. P.S.: Moje babička pracuje s počítačema také skoro tak dlouho co jsem já na tomto světě...
Ano, videli sme skutocny Dock. Roky predtyM, ze to zacali pouzivat vyrobcovia PC (rovnako ako klavesnicu posunutu dozadu, ci touchpad).Volalo sa to Powerbook Duo a dock sa volal Dock station. Apple to mal uz zaciatkom 90tych rokov.Dnes to viaceri oslavuju ako spickovy vynalez, ktory Apple akoby nikdy nepoznal.
• nazev byl Dock Duo• dock pro tenhle notebook byla nutnost, ponevadz notebook samotny nemel prakticky zadne konektory (pouze interni serial pro tiskarnu / modem a volitelny slot pro faxmodem kartu), tudiz to neni volitelny doplnek jako nyni• tento dock byl k dispozici do cervence 95, jeho nastupce Dock Duo Plus byl urcen pro novejsi modely a skoncil v unoru 97. Pote jiz macintosh / apple zadny obdobny dock nevyvinul, ma k dispozici pouze obezlicky, kdy se motoricky nasunou z boku konektory do USB a spol a notebook v nem drzi silou vule (konektoru). Takze ne, v soucasnosti pro apple nic jako plnohodnotny dock neexistuje.• prvni touchpad pouzil apple az v modelu PowerBook Duo 500, ktery predstavil v kvetnu 1994, pritom touchpad byl vyvinut a pouzivan uz v roce 88Nez necim zacnu argumentovat, zjistim si nejdriv podrobnosti a pouzivam je spravne.
thunderboltu neni zadna dock station , thunderboltu je jen parodie
s/ t/do t/g
spíš bych na jeho příspěvěk aplikoval tento: s/.*/nebudu psat blbosti/g
Argument? Koukám se křížem krážem přes tvůj příspěvek a žádný nevidím!
http://en.wikipedia.org/wiki/Docking_station... 😉
Šikula, že umíš používat wiki, ale pořád nevidím ten argument.
😉
Tak třeba u nás by minimálně půlka firmy na MacBooku jet nemohla. I za předpokladu přeinstalování OS X Windowsama by skoro všichni z vývoje a servisu měli určitě problém na tom pořádně rozjet AutoCAD. Imho ta "grafika" v MacBooku nebude v CADu tak výkonná jako Quadro od nVidie. Btw nedovedu si představit práci na té integrované klávesnici ve Windows.
Nebo se prostě využije nativní verze AutoCAD či LT pro Mac 😀 Mimochodem, MacPro s profi grafikou od AMD s tím nemá problém. 15" MacBookPro s geforce taky ne (byť to asi není typické zaměření tohoto počítače).
No pokud by to bylo jako MS Office pro Mac tak by bylo lepsi na ten MacBook hodit Windows a Win verzi AutoCADu. 😀 A vzhledem k tomu ze i AVG pro Mac ma suma sumarum asi tri zatrzitka a dve tlacitka, tak hadam ze retardovany bude i AutoCAD. 😀
Mám dobré zkušenosti s řadami E6xxx a E7xxx, mechanicky mi přijdou super. V současnosti používám E7240 a jsem dost spokojen. Vadí mi jen horší display, neboť mám základní TN variantu (existuje i Full HD) a obtiskování klávesnice na obrazovku. Výdrž ujde, ale na AIR se samo nechytá...
Souhlasim se clankem, ale pokud si parametrizujete vyber jen rozliseni nad 1366x768, matny a s ssd diskem tak z 140ti typu splnuje pozadavky 10ks. Nejlevnejsi za 38kkc:) bohuzel dnes prodava megazvuk,ultra cam a ne potrebne parametry ... :(
SSD je jedno, naopak je fajn koupit něco s 500GB, to hodit ven a dát tam SSD, jaký chcete. Nejspíš to vyjde levněji a bude větší.Jiná věc je, že to nejde u všech notebooků, a že to chce trochu znalostí.P.S. Já takhle koupil Acer, matný 15" FullHD, 8GB RAM, i7 za 18000 Kč. Disk jsem vyměnil za SSD a mám raketu. Akorát tam je DVD mechanika, ale tu jsem chtěl - hodně specifický požadavek, ale prostě to občas potřebuju a externí se mně neosvědčila.V každém případě i po aplikaci vlastního SSD jsem o víc než 10 000 pod vámi uvedenou částkou.
Bohuzel je to tak, ja jen uvedl dva parametry a hned vyhovuje jen 10% notebooku. Kdybych pridal dalsi, dostanu se na par kousku. Pri tak obrovskem mnozstvi vyrobcu a modelu je to smutne.
"38kkc" "140ti"? Význam chápu, ale nejvíc se mi líbí to první, takovouhle prasárnu jsem ještě neviděl. Avšak děkuji, já tyhle projevy negramotných ignorantů totiž sbírám 😃
kkc se pouziva bezne spoustu let
kkč se celkem pouziva, i kdyz netvrdim ze spravne. 140ti je prasarna. Negramot je trochu silne slovo, pouze ignorant:) v technice je stejne cestina mrtvy jazyk:)
Můj Macbook Air je vítěz a jsem rád, že jste to takto objektivně zhodnotili.
Namátkově měkké víko, polovina USB na pravé straně, Gbit LAN přes redukci do Thunderboltu (na pravé straně), grafické výstupy přes redukce do Thunderboltu (na pravé straně), lesklý displej s rozlišením 1366x768.Článek je na současné poměry živě snad až překvapivě kritický k MacBookům.
U Airu se bavime ale o 11ti nebo 13ti palcovy verze a spada do kategorie ultrabook, takze tam se nekde musi udelat kompromis, jako absence urcitych konektrou etc.Skoda, ze se nepokracuje v klasickem Procku, ktere by updatem hardwaru, urcite splnovalo skoro vse, Retinove verze jdou vice smerem ultrabook, takze i tam zase mame urcite kompromisy.
Stejně jako se musí udělat nějaké kompromisy u zařízeni, které stoji osm tisíc s dani.Klasicky MacBook Pro je pozůstatek z doby trochu jiného Apple.
Mekke viko ma snad kazdy notebook (ktery neni extra vyztuzen a nevazi 5 kilo) a macbook neni zadnou vyjimkou.13" verze ma 1440x900 (coz ovsem neni zadna vyhra). USB ma na kazde strane 1, takze ano polovina. LAN se tam bohuzel nevejde, protoze je prilis notebook tenky. Jenomze je to ultrabook, takze se neda ocekavat, ze tam nebude armada konektoru. BTW zrovna u tohohle kousku je v podstate jedno kde ma konektory, protoze mys u nej fakt neni potreba.
Display u Air je podstatně pružnější než třeba u Pro včetně modelů s Retinou. Za stejná rozlišení sklízí výrobci PC oprávněnou kritiku (mimo entry-level zařízení za 300 dolarů. pochopitelně). V portfoliu Apple jsou pak Airy vedle ostatních zařízení s Retina display tak trochu zjevení - když mají i iPhone vyšší rozlišení než MacBook.Můžeme se bavit, proč není MagSafe 2 napravo, když v nových MacBoocích není optická mechanika a napájecí kabel by vzhledem ke svému tvaru překážel méně než většina USB a Thunderbolt kabelů/periferií.Apple má kvalitní trackpady, ale i tak část zákazníků preferuje třeba Magic Mouse. Někomu (mně) třeba vyhovuje blok s numerickými klávesami, který se vesměs dává také vpravo od zařízení.Je to o individuálních potřebách, ale když už se někdo odvolává na zjednodušené argumenty z článku, tak tam je Apple v mnoha ohledech srovnatelný s ostatními výrobci.
Jo, display u Airu je proste uz za zenitem a je to jedine co mi tak nejak schazi, ale nijak to neomezuej mou "praci" ne nem. Ten Magsafe 2 mi vadi spis tim, ze neni zalomenej, na ktery strane je mi vubec nijak nevadi, protoze mys ani numeriku nepouzivam. Ta numerika je rozhodne fajn, ale kdybych mel mit notebook na praci, coz nemam, tak vlastne nemam notebook ale Mac Pro, nebo iMac, takze bych stejne pouzival hlinikovou dratovou klavesnici s numerikou a magic mouse.Kazdopadne mas pravdu, mac ma taky svoje uzivatelske mouchy, ale spis bych rekl, ze kazdy je urceny na neco jineho. Air je macbook na doma a cestovani ale ne jako pracovni stanice. Macbook pro je uz o dost lepsi nastroj, ktery ale nema takove mobilni vyhody jako air...taky je o poznani drazsi, ale ma treba supr display, vic konektoru atd. No a jako profesionalni pracovni stanice, ke ktere je potreba pripojovat velkou klavesnici, mys, disky monitor a ja nevim co jeste, slouzi desktop. Jako prislusenstvi kvuli mobilite muze pak byt macbook air, nebo ipady. Tak to proste vnimam ja a mozna maji podobny nazor i v applu a podle toho vyrabi sve produkty.
kazdy ne, x201 se da otevrit na 180st , a i kdyz vezmete book za otevreny display (180st) temer se neprohne .book vazi 1.3kg , pri beznem zachazeni je temer neznicitelny
Jelikož většina uživatelů Macbooků vůbec nepoužívá myš, tak můžou být klidně všechny konektory na pravé straně. Tvůj příspěvek je tak úplně irelevantní 🙂Macbook má tak pohodlný touchpad, že myš už se nevyplatí používat.
Nejhorším problémem jsou lesklé displeje.Kamarád mně ukazoval minulý týden nový noťas a po 15 minutách mně začaly slzet oči a u mého matného displeje vydržím sedět celý den (HP EliteBook 17") bez únavy očí.Ale čtenářům Žive ty lesklé displeje vyhovují, takže čekám mínusy.Smůla jsou taky malé SDD. ChromeBook s 256 GB SSD ( výměna za 16 GB ) na dnešním Anandtechu.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2014 08:32
Zajímevé je, že jsem nikdy nenarazil na nikoho, kdo by si myslel, že lesklé lcd jsou lepší, včetně recenzentů a dokonce z rozhovorů na internetu lidí co je dělají a navrhují, ale dělají a prodávají se pořád.
Leskly LCD ma lepsi obraz. To je bez diskuse. Samozrejme to zalezi i na okolnich podminkach.
Taky je v nem lepe videt vsechno okolo 🙂
A to je co za nesmysl? Libivejsi =/= lepsi.
Já osobně bych lesklej z noťasu vyhodil a dal tam matnej... Bohužel s matným se v dané cenové relaci a s takovým železem nešlo setkat...
Když jsem kupoval laptop Lenovo, tak matné LCD při jinak stejném HW byli asi o 1300 Kč dražší. Zkrátka mám matný, stojí mi to za to.🙂 Kdo vytváří ten "velký" cenový rozdíl nevím? Třeba obchodníci, lidé chtějí matné, tak je mají, ale dražší.🙁
To snad ani ne, matné displeje obsahují nějakou vrstvu navíc, tak jsou dražší (otázka je, jestli to fakt stojí těch několik stovek až tisíc). No a lidi chtějí nižší cenu, tak si víc kupují lesklejší obrazovky, tím se prodá méně matných a to možná tu cenu taky zvedne (nevyrobí tolik kusů).
Taky můj základní požadavek na LAN a VGA dokáže vyeliminovat dost notebooku.. Zejména to VGA je dneska už trošku problém.. A pro mě je docela potřeba.. Docela často se potřebuju připojit k projektoru a VGA bývá docela často jediná možnost.. HDMI se na VGA zredukovat rozumně nedá, takže jediná náhrada je DP, ale ten taky není všude a hlavně se mi moc nechce vozit redukce, který si řikají tak akorát o to, aby to člověk někde ztratil..
Projektor bez HDMI musí být už docela historický kousek, HDMI je už u projektorů standardem už pěkných pár let...
On ten projektor třeba HDMI má, ale v dané místnosti mají od projektoru, který je na stropě, natažen jen VGA kabel. Tohle je naprosto běžné.
U nás ve škole je to stejné
Úplný súhlas s článkom :) to čo dokážu niektorý výrobcovia je naozaj doslova des.... prešlo mi rukami nespočetné množstvo notebookov, či už vlastných alebo tých čo som kupoval a pripravoval pre známych, bohužiaľ, výrobcovia v snahe znižovania ceny alebo odlíšenia sa od druhých robia psie kusy a potom sa to odráža na celkovej použiteľnosti notebooku... keď som naposledy menil book, rozmýšľal som do čoho ísť, ako vývojár vo Visual Studio som potreboval výkonnú Win mašinu. 3 mesiace som porovnával, zvažoval, rozhodoval, nakoniec zvíťazil MacBook Pro 15", ktorý bol len o 50€ drahší ako porovnateľne výkonný ThinkPad rady T. Teraz už len môžem skonštatovať, že to bolo moje najlepšie rozhodnutie pri výbere notebooku, aké som kedy spravil. 95% popisovaných blbiniek nemusím riešiť. Windows mám vo virtuálke, kde mám stabilitu a rýchlosť zrovnateľnú s fyzickým železom (keď si odmyslím hry, book mám na prácu). Neskutočná výdrž na batériu, chladenie je len o šumení zvuku a nie o kvílení vetrákov, neskutočný displej, trakpad, klávesnica atď. A tých 5% je skôr problém OS X, kde niekde ten systém trpí schizofréniou (ako keby sa niekto nevedel rozhodnúť ako to spraviť, tak z toho spravili kočkopsa) a divoké klávesové skratky. To čo mi chýba ku šťastiu, je už len rozumná podpora vysokého rozlíšenia vo Windows... ale to je už o inom :)
😐 "v snahe znižovania ceny alebo odlíšenia sa od druhých robia psie kusy" NOJO - jenže zákazník chce nízkou cenu. A co mají výrobci dělat, když jde u business a nezanedbatelnou část trhu? Složí compy z výběhu...😉
Moc pekny clanek. Je nekdy az neskutecne jak dokazi vyrobci jinak suprovy notebook totalne zprznit. Prikladem je treba to, ze sice daji LAN na notebook, ale pouze 10/100Mbps namisto gigabitu a jen 802.11n, a pak si clovek rika, k cemu ma ten notas i5, 8GB RAM a FHD displej, kdyz si z nasu plynule to video neprehraje.
Pochvala redakci za hezky clanek. Obcas to jsou malickosti, kterych si clovek nevsimne, ale ktere ho pak dokazou poradne stvat. Prikladem budiz Lenovo a jejich T4xx rada. Mel jsem T61, T410 a posledni T420 a na vsech byla klavesnice vynikajici, vcetne track pointu, tlacitek dedikovanych track pointu a touchpadu. Zvlast pak na T420 jeste byla dedikovana tlacitka pro hlasitost a mikrofon. Proste idealni vec. Ted jsem vyfasoval v praci novou T440s a jsem z toho hodne smutny. Klavesnice jeste budiz ok, i kdyz tlacitka pro hlasitost se presunuly pod funkcni klavesy F. Co mi jeste trosku vadi jsou jinak umistene klavesy PgUp, PgDn, Home a End - clovek musi zbytecne prechytavat. Jinak co se tyka klavesnice, zdvyhu atd. tak ok. Ale co za prasarnu udelali s touch padem, to mi hlava nebere. Byl jsem maximalne zvykly pouzivat track point - clovek pise vsema deseti, pak pouzitim trackpointu se presune jinam a v podstate nemusi zvedat ruce z klavesnice na mys nebo touchpad. Bylo to silne navykove a pouzitelne diky dedikovanym tlacitkum pro track point. Na T440s tlacitka pro trackpoint sdruzili do touchpadu a neco tak nepresneho a uzivatelsky neprivetiveho jsem dlouho nevidel. A celkove cely touchpad je nepresny, nekdy kliknuti projde, nekdy, kdyz chcete kliknout jakoze pravym tlacitkem, tak to bere jako klik levym. No prasarna jak blazen. Takze po 5 letech jsem opet vytahl mys...
kdyz to ctu, je mi smutno.. na moji T420s budu uz potreti reklamovat displej a uz si asi necham vratit penize, protoze az mi skonci zaruka, tak uz to nevyresim a displej vydrzi pul roku az rok max (vadna serie nebo elektronika uvnitr nebo nevim co, ale uz tri ruzny vyrobci a vysledek po urcite dobe tentyz..:( )casem jsem pridal ram, hlavni disk SSD a v supliku zalozni disk a jsem az na ten displej nanejvys spokojen.. skoro zadny hluk, dokonala klavesnice a HLAVNE trackpoint, 14" s HD+ (DPP akorat) a vaha kolem 1,7 kgporadte mi, co za zelezo mam v dnesni dobe koupit, do 30 tisic, abych dostal aspon stejne schopny nb?pracovni Dell 7440 je asi nejbliz, ale ten trackpoint se zdaleka kvalitou neblizi Thinkpadu..
Presne chapu vase rozpolozeni. S tou T420s je to silene, nastesti ta moje pracovni, co jsem mel, byla v pohode. Pritelkyni jsem pred rokem koupil Lenovo Edge 130 - malicky ntb s trackpointem. Bohuzel ta kvalita oproti Thinkpadu je hodne znat. Ale byl pomerne za rozumnou cenu a na jeji pouziti budiz. Co me na tom ale vytaci je spousta Lenovo SW balastu. Kdyz jsem to vse odinstaloval, tak pak pocitac fungoval asi 14 dni a totalne se rozhodily windowsy, takze jsem ho musel cely preinstalovat. Nechci to svadet na Lenovo, mozna jsem nekde udelal chybu ja, ale kdyz W8.1 nabehnou cca za 20s a pak jeste clovek 2 min ceka, nez se naloaduje vsechen ten balast, tak z toho jsem rostl.Jako soukromy ntb mam staricke Fujitsu Siemens Amilo Pro z roku 2006 - tehdy to byl takovy zakladni model business ntb. Ale musim rict, ze dodnes perfektne slape, akorat je uz po baterce. Vyhlizim tedy neco noveho, co bych si koupil. Jako "must have" mam SSD disk a tim se vyrazuje spousta modelu. A z vyberu zacinam byt taky nestastny.
Co se tyce SSD, tak je dnes velmi snadne a hlavne mnohem levnejsi koupit NB s HDD a SSD si kupit svoje podle vlastni volby - priplatky za SSD, logicky i za jeho velikost jsou o dost vetsi, jsou-li zakomponovany v prodejni cene NB, nez kdyz si SSD clovek koupi zvlast.. no pak bud zklonovat disk (tj. priplatit asi 100 Kc za SSD s klonovaci sadou) a nebo, pokud je NB novy a clovek netrva na upravenych Windows od vyrobce, tak cista instalace..Ja tak usetril jednotky tisic a dnes to nebude o moc jine..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.