4K | Vesmír | NASA

26 nádherných vesmírných videí od NASA ve vysokém rozlišení 4K

• Podívejte se na vesmírné záběry, fotografie i simulace přímo od NASA
  • Všechny videa jsou dostupné i ve vysokém rozlišení 4K
  • Vybrali jsme pro vás ty nejlepší kousky

Multimediální knihovny NASA skýtají hotové poklady, jejichž technická kvalita se rok od roku zvyšuje. Samozřejmostí se postupně stává i velmi vysoké rozlišení 4K. Vybrali jsme proto několik zajímavých scén pořízených především z mezinárodní vesmírné stanice ISS.

Kde vlastně najít unikátní obsah nejen z oběžné dráhy? NASA jakožto americká federální agentura publikuje většinu svých fotografických materiálů volně a můžete je téměř libovolně použít. V případě komerčního/reklamního využití je třeba přečíst několik podmínek.

Zajímavý obsah najdete především zde:

Živé Slunce

Slunce je coby jediná hvězda naší soustavy obřím termojaderným reaktorem, který generuje obrovské množství energie do všech směrů a ve všech různých spektrech elektromagnetického záření. I když to z dálky vypadá, že se nic neděje, v detailu můžeme vidět, jak na Slunci probíhají erupce, které dokáží vymrštit obrovské množství hmoty i energie (solární vítr).

Ty mohou být nebezpečné a reálně ovlivnit třeba i elektroniku na Zemi. Na reálných záběrech si můžete prohlédnout Slunce v rámci 10 různých vlnových délek, které zvýrazňují různé teplotní oblasti.

Diskuze (10) Další článek: Yahoo to s e-mailem nevzdává. Uvedlo novou mobilní verzi a aplikaci pro Android Go

Témata článku: 4K, Facebook, YouTube, Věda, Vesmír, NASA, Země, Evropa, Mars, Instagram, Slunce, Měsíc, Sluneční soustava, Jupiter, Hubble Space Telescope, Elektromagnetické záření, Space Telescope, Živý přenos, Rozlišení, Federální agent, Japonský vědec, Vid, Část práce, Technická kvalita, Trojrozměrný model

NÁVOD: Jak spouštět Linux z USB flashdisku a k čemu je to vlastně dobré

Chtěli byste vyzkoušet Linux, ale nechce se vám nebezpečně laborovat s diskovými oddíly? Ukážeme vám, jak můžete spouštět tento alternativní operační systém z flashdisku nebo přenosného disku.

Karel Kilián
USBLinux
Vývojář objevil po 25 letech nový easter egg ve Windows 95
Markéta Mikešová
Operační systémyWindows
25 filmů, které musíte vidět, dokud jste ještě na světě. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme 25 jedinečných filmů napříč žánry a historií. Nabídnou to nejzajímavější ze světové i české filmové tvorby. Je to základní výběr, který byste podle nás měli vidět, pokud chcete mít přehled o kinematografii.

Vojtěch Malý
Filmy, které musíte vidět
Nejpirátěnější filmy: Co se teď nejvíc stahuje (aktualizace duben 2021)

Vzali jsme týdenní přehledy nejstahovanějších filmů, které se objevují na torrentech, a spojili je do jednoho žebříčku. Tohle jsou aktuálně filmy, které se na světě nejvíc pirátí.

Ondřej Králík
Filmy a seriály
Oddworld: Soulstorm v nových záběrech ukazuje herní mechanismy

Herní prostředí, crafting, společníci či stealth. Mrkněte na nové záběry ze Oddworldu.

Michal Maliarov