S Hello bude u nás problém. Je to registrovaná značka firmy Linea Nivnice, takže tady bude muset MS ještě zapracovat na změně názvu, nebo dohodě s Lineou aby to pak nemusela trapně měnit jako SKYdrive. Windows10 CZ x64/x86 RTM bude podle mých informací k dispozici ke stažení 15. července. Naše uklízečka to říkala. ☺
"21 otázek a odpovědí k blížícím se Windows 10" 😀21 stupidních otázek a ještě stupidnějších odpovědí. Až ty všechny stupidity a překážky v MS odbouraj, pak to možná bude zajímací, ale takhle, ovčárna... 😀 B-]
A co překladač webových stránek? Bude tam nějaký na způsob Google Toolbar?
Zdravím,Windows 10 nevypadají špatně a určitě využiji bezplatného upgradu.Mám dotaz, na notebooku to nebude problém, jelikož tam jsou Windows 8 od výroby, ale na stolním počítači jsem začínal na legálních Windows XP a poté zakoupil výhodný upgrade na Windows 8 (cca 800 Kč nebo kolik to bylo). Týká se tato nabídka i tohoto počítače?Děkuji
Jiste. Jsi tim padem nyni majitelem licence na Windows 8 (hadam, ze OEM home) a tu upgradujes bezplatne na Windows 10.
pro mne jsou zásadní tři věci které z windows mohou udělat hit pokud budou a pokud nebudou, zustane z nich jen nejmene rozsireny system1) pro metro ve windows 8 otevrit veskere android aplikace. klidne vlastnim windows obchodem pres ktere pujdou apk soubory stahovat2) sjednoceni prostredi metro a windows mobile do jednoho systemu s jednim systemem aplikaci3) umozneni vsem zarizenim od pc pres mobily pracovat jak v metro tak na klasicke plose. to by nejvic pomohlo a lidi nadchlo. prijit s mobilem k lcd tv nebo monitoru a pres usb-cz se napojit na hdmi, set klavesnice s mysi a nabijeni a mit plochu i metro na monitorutohle kdyz udelaji neni potreba nic jineho 🙂
nerozumiem, preco sa o systeme ktory tu este nie je tolko pise, pride mi to vsetko ako skryta reklama. o win8 sa toho tie pred vydanim popisalo az az a pritom to bol prepadak. rovnako mi pridu aj 10ky. nejake nove otravne features, nech si strcia za klobuk, nikdy to nenahradi rokmi overeny system, ktory slape a nemam z neho nervy. ak bude win10 dobry, ludia nan prejdu sami, aj bez reklamy.
Tím bych si nebyl až tak jistý. Navzdory tomu, že Win7 se vcelku povedl, mnoho lidí stále zůstalo u Win XP.
Tak u MS jsou dobré systémy vždycky ob jedno. Tedy XP super, Visty naprd. Win 7 super, osmičky naprd. Takže Win 10 zase budou super 🙂
Škoda, že to nejde i na Visty. Mám jedny v kanclu a je to k zlosti. Bych musel sehnat někde nějaké hodně levné a legální sedmičky 🙂
V seznamu chybí otázka číslo 22 - Chci kvalitní Windows? Dostanu je konečně?
Odpoveď: Nikdy 😀
Definuj "kvalitní Windows". Jsem pamětníkem DOS 6.22 s nádstavbou Windows 3.11 for Workgroups až po aktuální Windows 8.1 a dám ruku do ohně, že bys na 3.11 běžícím nad DOS opravdu dnes nechtěl pracovat. Stejně tak na Windows 98, 98 SE atd. i kdysi chválené Win 2k už systému Windows 7, 8.1 sahají maximálně do pasu. Takže ano, až na pár šíleností Win Milenium a Win Vista se OS od MS každým rokem opravdu zlepšuje.Nejsem si jistý, co provádíš se systémem ty, ale nemám pocit, že by byly verze 7 nebo 8.1 nějak nestabilní. A ne, nejsem uživatel, který pouze zapne case a spustí firefox. Každopádně stejně jako u Linuxu, když rozumíš co dělá hardware a jak funguje OS, není na aktuálních Windows problém. Dnes bych k základu přidal i přehled o balastu, který okupuje Internet a snaží se dostat až na disk pc. Dříve při stavbě počítače člověk musel znát opravdu jak jednotlivé komponenty fungují, mobo nebyly tak automatické jako dnes. Bojovalo se s nedostakem IRQ atd. Ono se to stále hodí i dnes trošku informací si zjistit navíc. K tomu počítám znalost nastavení FW (router Mikrotik je pro to ideální), tedy znalost minima o síťovém provozu.Nesouhlasím s tím, že PC je dnes jako lednička. Zapnout a běží to 10let.
Mám Win7, když dám 10 bude možnost návratu. nebo se bude muset celé W7 znovu nainstalovat.
Zrejme len opätovná inštalácia Win7, ale vraj bezplatný prechod z Win7 na Win10 je možné uskutočniť len jedenkrát na tom istom PC. Ak teda potom nainštaluješ Win7 späť, tak už sa nebude dať bezplatne prejsť na Win10. Ale okolo toho prechodu na Win10 je toľko špekulácii už, že človek sa v tom celkom stráca 😀
A víš jak vznikaj? Jeden dement něco plácne a hromada dementů to tvrzení šíří dál. Příkladem je tvůj příspěvek.
Tak budem rád, ak mi to pán Inteligent ozrejmí ;)
Rád. Nějaký dement vymyslel blábol a ty, dement, ten blábol šíříš dál. Jaká je pravda? Při upgradu dostaneš klíč na Win 10 a poté na daném pc při reinstalu můžeš nahodit jaký chceš Win, jestli ten původní nebo Win 10, klidně to můžeš měnit opakovaně (poznámka pro dementy: vždy ale mít jen jeden nainstalovaný).A to jsi opravdu tak blbej nebo tu jen píšeš nesmysly z nudy?
Píšem len to, čo sa napísalo v článkoch, ale keďže to stále menia, nemám čas to všetko si dohľadávať, či je to ešte pravda, alebo to zase zmenili. Takže neviem o čo ti ide, keď ma nazývaš dementom a blbcom. A ak by si už bol tak dokonalý, tak by si napísal aj to, či aj po roku do vypustenia Windows 10 bude možné prejsť naň bezplatne po tom, čo si niekto nainštaluje späť starší Windows. Ak nevieš diskutovať bez urážok, tak radšej nič nepíš 😉
Názor byl 2× upraven, naposled 24. 6. 2015 20:06
Ano, bude. Ten první rok je na to, aby se provedl upgrade a vygeneroval se win 10 klíč. Až ten klíč uživatel má, klidně si Win 10 může instalovat kdy chce, takže klidně si může uživatel 29. července 2015 upgradovat na Win 10 a aktivovat jej, poté udělat reinstal zpět na předchozí Windows a třeba někdy v roce 2017 provést reinstal na win 10 s tím klíčem co si vygeneroval při upgrade 29. července 2015.
"S jistotou se už nezmění snad jen to datum - Windows 10 bude hotový 29. července."Tohle tvrzení bylo neplatné už od vzniku myšlenky takovou větu napsat. Windows 10 VYJDOU 29. července. Kdy budou hotové? A budou vůbec někdy hotové? To neví ani v Microsoftu. Osmičky to štěstí bohužel neměly. 🙂
Pokud mají být desítky zhruba každý půlrok obohacovány o nové funkce, tak zjevně nebudou hotové nikdy.
To zní jako fér, navíc mnozí z testerů už dneska jedou primárně na testovacích buildech, takže tak.
Hezký den vespolek vinšuji,měl bych na zdejší odborníky a znalce jeden laický a snad i podivný dotaz a věřím, že nebude pod Vaši úroveň mi na něj odpovědět. Rád bych věděl, jestli bude možné provozovat Windows 10 na off-line počítači. Tedy na počítači bez připojení k internetu. Půjde nové dítko Microsoftu aktivovat po telefonu? A pokud toho nebude schopna krabicové verze, bude to umět OEM verze zakoupená spolu s počítačem? Děkuji za případné odpovědi a minimum narážek na ubohost mých otázek. Obojího si bude velice vážit.S úctou Laik Neodborný
Dalsi zcela spravny dotaz na zcela spatnem miste. Zeptej se podpory Microsoftu, nebot to je jedine misto, kde muzes dostat relevantni odpoved.V technical preview verzi Win10 to po telefonu neslo. Myslim, ze plna verze toho opet schopna bude, ale mohu se mylit.
Nějakým způsobem to musí jít. V korporátní sféře existuje spousta PC, které se nikdy nepřipojí na internet nebo vůbec na síť. Pochybuju, že by si Microsoft dovolil ingorovat korporátní sféru.Je to spojená nádoba s otázkou 10, kde taky musí být možnost použévat W10 bez Microsoft ID, právě kvůli tomu, že některé počítače se na internet nikdy nepřipojí.
Proč se ptáte v Redmondu a ne v Microsoftu? Taky se nepůjdu ptát do KIK textilu kolik stojí chessburger, hranolky a kola v Mekáči 🙂Tady už máme nejspíše jasno. „Dnem D“ je 29. červenec 2015, kdy Microsoft zamíří na aktualizační servery.-- Opravdu ten Microsoft půjde na aktualizační servery a ne ten Windows 10? 😀
Názor byl 2× upraven, naposled 23. 6. 2015 16:32
Nemůžu se dočkat, až si půjdu do KIKu koupit šachový burger a do Mekáče horské kolo 😝
Tak půjde nebo nepůjde upgradeovat HTPC z roku 2007 s Intel G965 Express Chipset Family? Před týdnem mi to vyhodilo hlášku, že "na tomto počítači bude fungovat W10 - ale budu mít problémy s obrazovkou.Dnes to hodilo "W10 nebude na tomto počítači fungovat - nejde nainstalovat - kritické problémy, budete mít problémy s obrazovkou (Intel G965 Express Chipset Family)". Kde je problém? Ovladače? Tak to asi W10 nanainstaluji na starší PC...
nepůjde
A co je tím důvodem, proč ne? Ty ovladače? Mě by vážně zajímalo. Díky.
Pfff, nějaký Windows 10. Já jedu na naturalu.
Z opatrnosti nikdy neprovádím UPG hned, ale až se vychytají zásadnější chyby po vypuštění mezi prostý lid. Tak tři měsíce. Mám něco podobného v plánu i s W10.
K prohlížeči Edge mě napadá taky dotaz... Bude vůbec podporovat nějakou formu reklamních filtrů? Pokud ne, je to docela překážka v jeho rozšíření a provozu jako takovém...
Ne-e bude to totiz jedna velka reklama 😃
Zpočátku určitě ne - možnost instalace pluginů má být přidána někdy později, možná na podzim.
Jsem rád, že mám v dual bootu Windows 8.1 Pro, které momentálně vůbec nepoužívám, protože Osmičky jsou to největší svinstvo, zlo, humus a nedodělek, co kdy Microsoft vydal. Alespoň tak mám nárok na Windows 10 Pro.
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 6. 2015 11:32
Nene, první místo mají Visty 😀 Osmičky jsou těsně druhý 😀
Bohužel nemohu souhlasit. Visty jsem používal dva roky a taková hrůza jako Windows 8 (8.1) to opravdu nebyla.
A co ti tam nefunguje vlastně?
Celkově mě odrazuje prostředí, ve kterém se mi nepracuje tak dobře a intuitivně jako v Sedmičkách. Skoro všechno je jinak, všechno působí zmatečně a roztěkaně, a ani po roce každodenního používání jsem si nezvyknul. Proto můžu říct, že Osmičky jsou zmetek a návrat zpět k Windows 7 si nemohu vynachválit. Snad se Desítky z chyb svého předchůdce poučí.
U me byl problem u novych NB ktere jsem kupoval kamaradum...s i5 8gb ram a totalni zabrzdenost hned po spusteni.....nahodil jsem tam win 7 a uz vse lita krasne..zadny klik a cekani...win 8 hruza co do rychlosti hlavne....
No to jsi zase napsal píčovinu.
No po netu chodilo přirovnání..... Doba spouštění: počasí v Metru: 30s, Word v desktop režimu: 5s 😀Kolega zase kvetl jak jabloň, že když měl spuštěný skype v metru a odskočil si do desktopu, tak byl prohlášen minumálně za away, možná až za offline....
Zapomněl jste na Visty. Jejich majitele navíc Microsoft potrestal tím, že upgrade na W10 nedostanou.
Otazka 22: Je pravda, ze v Home verzi Windows 10 nebude mit uzivatel zadnou kontrolu nad automatickymi aktualizacemi Windows update, cili se mu okamzite dostane do systemu kazde mizerne otestovane svinstvo a kazda systemova zmena, jakou MS uzna za vhodnou?odpoved: Ano.Poznamka: Hadam, ze proste pujde manualne vypnout dana sluzba, ale stejne je to otravna zmena.
22. otázka:Mám W7Pro, stáhnu ISO na W10 a nainstaluji W10. Je přitom jedno, jestli jako čistou instalaci nebo jako upgrade přes W7. Stažené ISO si schovám. Po roce a něco budu potřebovat počítač přeinstalovat. HW (základní deska) je stále stejný.A teď co mohu po roce a něco instalovat?- původní W7Pro, protože už uběhla roční doba pro bezplatný upgrade a W10 už instalovat nemohu- nové W10 z uloženého ISO protože jsem si ho v souladu s pravidly v roce od vydání stáhl a už jednou při vlastnictví licence na W7 nainstaloval
tak to by mě také zajímalo
B je správně.
A teď řečnické otázky: Jak to bude s lokální sítí? Budou si windows pamatovat připojené jednotky? Jak to bude s vyhledáváním? Stane se mi, že mi Windows přestanou vyhledávat soubory vytvořené/změněné v konkrétním roce?Jak to bude s úsporným režimem? Bude někdy fungovat na 100 %, aby se mi zas občas nestalo, že mi komp zatuhne při přechodu z úsporného režimu? 😀😀😀
tyto featury se planuji v Win45 do te doby zaplata zaplaty to jakstaks vyresi ale jen na urcitou dobu
S tím uspornym rezimem se mi to stava az nebezpecne casto. Myslel sem ze to je ciste chyba nekde u me. PC sice nabehne ale obrazovka se nerozsviti.
Ano, Windows 10 si pamatují připojené síťové jednotky.
A kam to v tom krámu teda ztráci?
Ve tvém případě je schválně posílají do Nigerie na záchodky na letišti v Abuji.
No jo no.. MS je neschopnej si pohlídat i blbý síťový disky..To je teda OS!😀
nevím jestli jsi Ing., Pohle, ale blbe.c jsi jistě
Urcite me zajima nazor nejakyho anonymniho idiota ze zive. To jsi uhodl ty voe!
Jak anonymního ? Však se jmenuje Radek B-]
Čistá instalace - jestli to chápu správně, tak čistá instalace půjde udělat tím způsobem, že prvně upgraduji z W7 na W10 a pak provedu reset? V minulosti jsem někde četl, že půjde stáhnout ISO ze webu MS a nainstalovat klasicky, jako třeba W7, to tedy neplatí?
Není to ještě jisté. Zvláště, když na začátku měli problémy při upgradu na Windows 8.1, kde nešlo použít klíč. Ale pak to opravili a i na Windows 8.1 prej jde provést čistou instalaci.Dle mě by to mohlo být i v případě Windows 10. Podmínkou akorát bude provést prvotní aktualizaci dle předpisu - ze stávajícího systému. To aby se na nový klíč mohla přenést licence. Pak už by to mělo být jedno. Tedy provést čistou instalaci, protože při aktivaci klíče už by měl vědět, jaká licence je použita.
ISO určitě stáhnout půjde, ale jestli už 29.7., to není jisté.
to bude asi resene, jak ted s windows 8.1, ze si stahnes iso nebo ti to vytvori flashku s instalaci
Nevíte někdo, jak dalece se svým jádrem liší W8 a W10? Oč mi jde? Mám Canoscan 9995F a na něj existují drivery pro W7/64 , které fungují i na W8.1. Tak by mě zajímalo, jestli je šance, že to bude fungovat i na W10. Nepředpokládám, že se Canon bude se psaním speciálních driverů pro W10 vůbec obtěžovat.
detaily ti nereknu, https://cs.wikipedia.org/wiki/Windows_NT... tipnul bych si, ze drivery budes muset mit nove , protoze nejsou kompaktabilni ani mezi w8 a w8.1 .zmeny mimo cislovani sice nejake bdou, ale budou minimalni, i tak budes potrebovat nove drivers.
Liší se naprosto minimálně...nebo?Je to zvláštní, že každou chvíli tu čtu argument, jak ten nový systém má nové přepracované jádro, ale když se zeptám, co v tom přepracovaném jádru je tedy nového, tak se mi nikdy nedostane odpovědi 😐
Popravdě nijak se neliší. Tedy spíše minimálně.Microsoft udělal pouze chytrý tah. Windows NT 10 totiž není nic jiného než Windows NT 6.4. Došlo jen k přejmenování, nikoli k úplné výměně jádra.Takže jde o stejné jádro jaké má Windows Vista, Windows 7, Windows 8 i Windows 8.1.
Rozhodně nejde o stejné jádro ani v jednom z těchto případů. Ale ve Windows neběží ovladače v jádře, to není linux, nemusíte si nové ovladače přilinkovávat.Na čem záleží, je podporovaný model WDDM. A ten by měl zůstat ve verzi 1.3 jako v 8.1, s výjimkou grafického adaptéru, kde bude vyžadován ovladač WDDM 2.0 kvůli DirectX12.
Tak jako nejsou si stejné, ale mají stejný základ. Tudíž v principu se toho tolik moc nemění. To znamená i věci kolem ovladačů, kolem WDDM.Poslední skoková změna byla mezi Windows XP a Windows Vista. Z pětky na šestku. A tady je třeba vidět, že ovladače pro WXP nemohou fungovat u W7. Kdežto mezi W7 a W8 jsou vidět různé hacky, kdy u W8 lze použít ovladač z W7 atd.A jelikož W10 je na stejném jádru, a vycházející z W8.1, tudíž jak píšeš mají stejný WDDM, tak je vysoká šance, že ovladač pro W8.1 by šel použít i pro W10.
, který mi funguje na W8 i W8.1, tak lze předpokládat, že to asi poběží i na W10.Díky, takže z toho mi vyplývá, že přestože mám ovladač pro W7, tak ho budu moci použít i pro W10 a to je to, co jsem chtěl vědět. V nouzi nejvyšší bych si musel ponechat na jednom disku ještě ty W8.1 . Ale snad to tedy nebude zapotřebí.
Spis ti odpovi abys zakoupil jejich novy produkt 😃 ktery je W10 kompatibilni
To by něco museli mít :-/ Canon scanery tohoto druhu již nedělá.
Dalsi otazka: je mozny upgrade z W7 bez MS ID a tedy bez online uctu?Jinak pokud upgradovat tak az presne za rok (a stale jeste zdarma). To uz se ustali, a bude se vedet vse (snad). Prechazet hned na nejnovejsi veci neni casto moc dobre.
Ano, je možný. Upgrade bude přes Windows Update, ne přes Store.
http://www.engadget.com/2015/06/22/windows-10-lic... ... Neboli, abyste měli jako členové Insider Program aktivované Windows, musíte v něm pokračovat i po vydání RTM. Taky by mě zajímalo, kde Kuba vzal informaci, že retail verze budou po upgradu na Windows 10 stále retail? Moje zdroje v MS tvrdily něco jiného.
Bude zajimave sledovat, jak se povede/nepovede upgrade z Win XP a dalsich, preci jenom to neni zadna sranda, jsou to dva svety. Doufam, ze si nebudeme cist o nefunkcnich instalacich.
Z Windows XP se žádný upgrade nekoná. Jedině za peníze jako čistá instalace.
no jo vlastne, moja chyba
Dodám, určitě budeme číst o nepodařených instalacích. I kdyby se nepodařila jedna z milionu, někdo kolem toho udělá humbuk. Příčina samozřejmě bude téměř vždy v napůl nefunkčních a zabordelených starších Windows.
Příčina bude samozřejmě v instalátoru, kterej provádí kontrolu a neodhalí problémy ještě před domršením již domršeného stávajícího OS. Možná nějaká malá část problémů může souviset ještě s velkou zátěží disku při upgradu, kterej už je "nemocnej" a tohle ho "zabije" a pak samozřejmě různé náhodné HW události, které se stanou v době upgradu, ale nijak s ním nesouvisí a staly by se tak jako tak. Ale ono je to stejně jedno, stejně všichni poctivě zálohují potřebné věci 😀
Neviete preco mi vo W10 berie z emailoveho mena, len 6 pismen? Mam 7 miestne. 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 6. 2015 13:55
Děkuji nechci. Tu vnucovací aktualizaci jsem odinstaloval a zakázal, zůstanu minimálně půl roku u Win 8.1. Mám 2 roky starý notebook a když si vezmu jak dlouho trvalo Dellu vydat ovladače při upgradu z 8 na 8.1, tak si o ovladačích pro 10 nedělám iluze. Radši budu mít funkční bluetooth a přepínání dedikované grafické karty, než další zmatený výstřel do prázdna z Redmondu, který od dob vydání Windows phone 7 a Win 8 naprosto ztratil koncepci a každý rok všechno bezhlavě překopává.
otacka c1. udelali uz neco s temi priblblymi upgrady widli, nebo si to stale taha vsechno ? odpoved c1: neudelali s tim nic, je to stale stejny od dob wnt , jen trochu poupravili kernel a gui otazka c2: ma smysl prechazet z linuxu na widle ? odpoved c2: pokud jste spokojen, nikoli
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 6. 2015 06:17
Dokonalost, uz se tesim na upgrade.
Čim víc se vydání blíží, tim míň mě ten systém zajímá. B-]
Ale do diskusí o něm pořád lezeš, ještě to není nejhorší. 🙂
Zostanem na W7 som stým systémom spokojný :) a aj klasické GUI W7 mi príde stále krajšie ako hentento pokus o Flat GUI či čo to je. To je niečo neuveriteľne hnusné! Ako systém má byť použiteľný no mne sa musí aj prostredie pracovné páčiť.
Tak ono je to o zvyku. Když budeš "chvíli" dělat na Win 8.1 jako já, tak pak se ti bude zdát jako hnus ty opravdu hnusné Win 7. Já osobně mám odpor dát Win 7 byť jen do virtuálky. A za měsíc a něco udělám hurá upgrade na Win 10 a pak určitě po čase budu nadávat i na Win 8.1, prostě evoluce je evoluce. 😀Jo a systém není o omalovánkách.
Jsou lidi, kteri se neprizpusobi. Proste z principu nechteji, at uz je v tom cokoli. Ja se na upgrade taky docela tesim.
Fascinuje mě tohle neustálý krafání o nepřizpůsobivosti. Proč osmičkářům pořád leží v žaludku, že někdo se nechce přizpůsobit systému, který mu nepřinese jediný užitek navíc?
A preco sedmickari, linuxaci a appliste nevedia pochopit, ze niekomu vyhovuje Windows 8?Prosto vsetci by sme mali "Zit a nechat zit" a ne kafrat do ostatnych.
On někdo někdy tvrdil, že jim to nevyhovuje? Zatím pořád tady čtu jenom kafrání od osmičkářů o nepřizpůsobivosti atd.
A co nazory, ze "Win 8 su omalovanky" ci "Win 8 nic nevedia" atd? Toho je tu narovnako.
Ano, ale to jsou jak píšeš "názory", nikoli kafrání, že když někdo má na ten systém jiný pohled než já, tak je hned omezená a zaostalá konzerva 😉 .
Jsem rád, že nejsem jediný kterému se w8 a w10 líbí
Už jsem to psal mockrát - když si člověk zorganizuje obrazovku Start podle svých potřeb a naučí se ji využívat, začne se mu sedmičkové menu Start rychle hnusit. Jako kdyby musel vymalovat předsíň skrz schránku na dopisy.Nikdy nepochopím, jak může být mezi lidem počítačovým tolik duševně nepružných konzerv. Pokud jsem si všiml, BFU s osmičkami žádný problém nemají, řekne se jim, že ikonku mají tady a tady a jak se to vypíná - že se ťukne na tlačítko na bedně.
Jeste kdyby slo takhle zorganizovat a upravit si ruzne nastaveni. To je stale proti w7 ve stadiu chaosu a nekonzistence. BFU s w8/10 problem nema protoze, nikdy neleze do toho bordelu co nazivaji nastaveni.
No, v preview W10 jsou ta nastavení ještě míň konzistentní. Pokud se někdo nemůže smířit s tím, že když jednou za půl roku něco nastavuje, tak že většinu z toho najde na dvou místech a něco jen na jednom, tak má prostě smůlu.MS zjevně směřuje k postupné likvidaci Ovládacích panelů, ale nebude to hned, protože mnoho desktopových programů si do nich ukládá svá nastavení. Je taky možné, že časem budou ve Windows prázdné panely, k použití jen pro tyto účely.
Otázka k: "mnoho desktopových programů si do nich ukládá svá nastavení".. kterých? B-]
Například Outlook 2000-2010, Intel Rapid Storage Technology, Adobe Flash Player, Správce zvuku Realtek...
Jo takhle, už chápu... já nejdřív myslel, že nějaký programy si ukládají do Ovládacích panelů svoje nastavení a bez Ovládacích panelů by ty programy nefungovaly. A ve skutečnosti jsi to myslel tak, že některé programy dají do Ovládacích panelů odkaz na svůj aplet (který ve výsledku bude fungovat ať nějaké OP existují nebo ne).
Spíš ten aplet jednoduše nahrají do složky, která se při spouštění OP prohledává na výskyt souborů .CPL.Neumožníš jim to - neprojde instalace. A staré verze ti nikdo nepředělá.
Ale prd, když nebudou ovládací panely, tak všechno bude fungovat jak má, jenom nikde neuvidíš odkaz na toho zástupce. Nevidím důvod, proč by ten program neměl jít nainstalovat.
Však jasný, BFU s osmičkama žádný problém nemají. Když BFU nainstaluješ Linux, Win9x nebo cokoli jiného a řekneš mu, kde má jakou ikonu, tak s tim problém mít nebude...
Mně také udivuje kolik je tady zaostalých pitomců, kteří stále používají Windows 8.
Mě se líbí. 🙂
Mě by ses líbila na BDSM kříži lásko 😁
🙁 Místo abys byl rád, že sem zavítá nějaký děvče, napíšeš takovou chujovinu. Nechápu. B-]
Mě by ses líbil ve svěrací kazajce magore...
Mě se zas líbíš Ty 😘
K bodu 5."Pokud budete upgradovat OEM licenci, i Windows 10 bude OEM. Pokud budete upgradovat přenositelnou licenci, přenositelný bude i Windows 10. Jinými slovy, upgradem sice získáváte nový systém ale s původními licenčními parametry."si řekneme za měsíc a něco jak to doopravdy bude 🙂 = všechny licence Win 10 po upgradu budou retail, já tomu dávám důvěru 100% 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 23. 6. 2015 01:59
Spíš budou podle vyjádření MS všechny OEM. 🙁
Zajímavé úvahy, ale nemyslím si, že by MS až tolik měnil licenční politiku. Takže vše bude při starém a je to tak, jak je uvedeno v článku. OEM=OEM, krabice=krabice.Ta poznámka, že všechny budou mít OEM, je zřejmě nepochopení významu. Upgrade je vázán na hardware, ale ne samotný systém. Když chcete provést upgrade, tak ze své podstaty se musí provést na tom hardware, kde je stávající Windows. Nelze tedy provést upgrade na jiném počítači bez návaznosti na předchozí verzi Windows.Jakmile již jednou provedete upgrade, pak již není problém krabicovou verzi přenést jinam a aplikovat na něj čistou instalaci, protože klíč už v sobě má informaci o použité přenosné licenci.
Inu, doufat můžeme vždycky. Redaktor Světa hardware položil v tomto smyslu přímou otázku Gabe Aulovi, ale odpovědi se nedočkal.
Pokud MS nebude měnit licenční politiku tak to je další argument proč tvrdit, že bude licencování Windows 10 po upgrade retail, MS vždy po upgrade dával retail klíče ať tomu bylo v případě upgrade klíčů (Win 8 Pro -> Win 8 ProWMC) tak v případě klasických klíčů (Win 7 -> Win 8).A běžně je tomu opačně než píšeš, upgrade je vázán na předchozí systém, tedy ve znění co je v MSLT a nakládat se s upgradovaným systémem může tak aby to neodporovalo MSLT (pokud neříká autorský zákon jinak). A jelikož je upgrade licence retail, může se použít i na jiném pc. Na jiném pc provést upgrade nemůžeš pokud tam nebude předchozí systém (např. u oem by to byl problém bez předchozího přeprodeje a to ne technického rázu, ale licenčního/právního), ale můžeš tam dát přímo upgradovaný systém, protože retail licence se vztahuje na něj.To, jestli byl předchozí systém oem nebo retail mít upgradovaný systém nebude, ani po aktivaci na serverech ms to nebude, toď můj odhad a jak nakládat s upgradovaným systémem bude čistě na tom, co bude napsáno v MSLT a to se bude řídit pravděpodobně klasickou licencí retail.
Trochu jsem se na to podíval podrobněji a je to vlastně komplikovanější. Popravdě nikde se ani nepíše, jak to vlastně je. Ale našel jsem jeden článek http://www.ictlogic.eu/cs/microsoft-podkladove-l... ... který sice na otázku neodpovídá, ale lze z něho vyčíst to podstatné. Hlavně je tam právě ta zmínka o tom hardwarovém omezení.Ono je to vlastně takto. Kdo si pořídí Upgrade edici (ať už ve formě krabice nebo touto akci), tak vlastně dostává retail verzi a k němu i produktový klíč. Jenže retail verze je pouze ten Upgrade. Lze ho přenášet jen spolu se stávajícím systémem. Když se přenese FPP, tak se přenese i Upgrade. Když se prodá počítač s OEM, tak se přenáší i Upgrade. Ale již nejde, aby se Upgrade odpojil od původního systému.Tudíž pokud chce někdo provést aktualizaci za použití Upgrade, tak jednak ho lze provést pouze na počítači, kde je podkladová licence (tedy současný systém s danou licenci OEM, FPP), jednak pouze a výhradně na tom počítači, kde je onen systém - což je ono HW omezení.Takže pokud jde o přenos na jiný počítač nebo reinstalace. Tak platí jediné pravidlo. Musí nejdříve existovat podkladová licence, tedy na daném počítači mít nainstalovaný a aktivovaný původní systém a na něm pak lze provést aktualizaci. Cokoli jiného je vlastně špatně.Celé to tedy závisí na podkladové licenci nikoli na upgrade licenci. Tudíž pokud má někdo podkladovou OEM verzi, tak i nadále má podkladovou OEM verzi. Už z principu výše uvedeného. U OEM je podmínka, že ji lze aplikovat pouze na konkrétním počítači. Tudíž přenos jinam není možný. A aktualizace na tom nic nemění, protože aktualizace se provádí pouze na daném počítači. U přenosné FPP verzi, lze systém přenášet jinam. Tudíž na jiném počítači se provede instalace původního systému s danou podkladovou licenci (FPP) a opět pouze na něm se provede daná aktualizace.Problém nastává s pojmem "čistá instalace". Nainstalovat Windows 10 bez předchozího systému. Dle výše uvedeného je jasné, že taková možnost by neměla být možná. Proč tedy Microsoft uvádí, že to je možné? A proč to lze aplikovat u stávajících systémů? Z WVista na W7 nebo W7 na W8, aniž by bylo potřeba nejdříve instalovat původní systém.Pokud je taková možnost akceptovatelná, tak MS zřejmě vede evidenci produktových klíčů a k ním přidělených licencí. V případě upgrade klíčů, předpokládám, že vede i informaci, zda na něj byla provedena aktualizace a má tudíž informaci i o podkladové licenci. Pokud ano, pak potom není nutné mít původní systém, protože už stejně ví, z jakého systému provedl aktualizaci. Tedy vynechává ten zdlouhavý proces s první instalaci původního systému a vlastně i tu HW kontrolu. Ale celý proces se nemění, jen se zkrátil. Pořád se točíme kolem podkladové licence.Takže stále platí OEM=OEM, FPP=FPP, protože to není nic jiného než OEM+Upgrade=OEM, FPP+Upgrade=FPP.
Reaguji na odstavec (po mezeře):1) V odkaze se řeší multilicenční upgrade, my tu ale řešíme nemultilicenční upgrade.2) Je nutné si uvědomit to, že to upgrade, kdy se upgraduje s upgrade klíčem (win 10 upgrade klíč ve skutečnosti nejspíš nebude upgrade klíč - to samé platilo u Win 7 -> Win 8), má dvě polohy. Jedna je ta, že máš původní oem systém, který dejme tomu podle mlst nemůžeš přenést na jiný pc, a ten chceš upgradovat, provede se upgrade s retail upgrade klíčem, kdy původní oem MSLT už není platná a platná je ta co je v retail upgrade MSLT a v ní je například to, že se původní nosný systém nesmí používat ale též se tam píše, že upgradovaný systém klidně můžeš přeníst na jiný počístač s tím, že na tom původním jej musíš smazat a zároveˇstále je v platnosti to, že se nesmí používat nosná licence (jen doplním, toto by mohlo netechnicky zdatným jedincům dělat problém - ale jak jsem psal, win 10 upgrade klíč nebude pravděpodobně upgrade klíč).3) Ano, ale jednak to není technické omezení ale licenční/právní a jednak se týče pouze samotného procesu upgrade, ne možnosti přenést systém s upgrade klíčem nebo rovnou instalovat "upgradovaný" systém s "upgrade/neupgrade" klíčem, který se bude řídit retail mslt jako tomu bude v případě Win 10. Ať to bude skutečný upgrade klíč nebo ne, vždy to ale bude s největí pravděpodobností retail a bude vždy možnost přenést systém na jíiný pc.4) a) Přečti si MSLT k upgrade retail licenci s upgrade retail klíčem, neplatí to ani v tom případě. Přenést systém na jiný počítač se dá i jinak než nainstalovat nosnou licenci a poté upgradovat. Přenést se dá i tak, že přeneseš už upgradovaný systém (klasický upgrade klíč) nebo rovnou nainstaluješ upgradovaný systém (ta možnost je navíc u ve skutečnosti neupgrade klíčů jako tomu bude nejspíš i v případě upgrade klíče Win 10).b) Celé to závisí na MSLT a autorském zákoně a výkladu SDEU (Soudní dvůr Evropské unie). A pokud má někdo podkladovou OEM licenci a upgraduje na retail licenci, tak se řídí retail MSLT upgradovaného systému, je to tam jasně uvedeno a z původbní oem MSLT v platnosti není ani písmeno. Četl jsi někdy upgrade MSLT? Nebo "neupgrade" licenci Win 8 z předchozího Win 7? Já ano.5)a) Protože se upgraduje na systém, ke kterému uživatel dostane neupgrade retail klíč a drží se neupgrade retail MSLT. To samé jde předpokládat i u Win 10, a i kdyby to nebyl neupgrade klíč, pořád to bude retail klíč.b) I kdyby nějakou databázi klíčů a přidělených licencí vedl, stejně platí to výše uvedené. Navíc Microsoft do toho nemá ve zvyku technicky zasahovat, jak bys mi pak vysvětlil možnost upgradovat z multilicence Win 8 Pro na Win 8 ProWMC, kdy po upgrade se provádí aktivace oproti serveru Microsoftu? A co se MSLT po upgrade, je ten stav podobný. Pominuli vatu co se chrlí na uživatele je jedna věc, skutečnost je je obvykle trošku jinde.6)Nene. Musíš se dívat na to z pohledu:Win (OEM) + upgrade na Win 10 (retail) = Win 10 (retail)A dívat se zvlášť na Win (OEM), na upgrade Win 10 (retail) a na Win 10 (retail).Jak se může nebo nemůže nakládat s upgradem Win 10 (retail) a s Win 10 (retail) po ugradu bude uvedeno v retail MSLT. Jak tomu pravděpodobně bude jsem psal. Třeba nás Microsoft překvapí, což se mi ale nezdá, když jej dává zadara a v něčem jiném by měl nějak přitvrdit?A u pirátů se dá opět předpokládat docela benevolence: Win 7 (slic nebo daz loader) + upgrade = jedinečný Win 10 retail klíč, který uživatel může hodit kam chce.
Řekneme si za měsíc a něco.
MSDN licence splnuje naroky na prechod: 1. Kazdy kdo ma MSDN dostava nove verze SW tak jako tak dokud predplatne nevyprsi. 2. Nabidka na rezervaci Win10 ve Windows 7 / 8.1 s MSDN cislem vyskakuje take.
MSDN sa v podstate sprava ako Retail, nie ?
Ono se od retailu ničím neliší, i v ei.cfg má uvedeno Retail. Liší se jen licenčními kódy, které umožňují větší množství aktivací, takže je to vlastně retail multilicence.
Chápu, že byl článek plánovaný dopředu, ale opravte si informaci ohledně licence Windows Insiders... http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/1... ...
A ještě k bodu 13: Windows Hello bude fungovat se čtečkou otisků prstů podporující WBF...
Ne jen že čtečka otisků bude fungovat s Windows Hello. Ono to funguje již v současném buildu.
fuck you
Velice inteligentní reakce.
to nebyla reakce, to byl úvodní příspěvek
Reakce na článek, na to že jsi chytrák na čtvrtou teda nic moc výkon
A není náhodou jedno kdo co sem píše a jestli někdo kliká na souhlasím nebo nesouhlasím? Já mu kliknul na souhlasím, protože na ty nesmysly s OEM Win 10 se snad ani jinak reagovat nedá.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.