20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 102

Názory k článku

avatar
19. 11. 2020 17:57

Je mně líto, že autor pominul zásadní příspěvek české firmy HE3DA. Ta má začít sériovou výrobu svých převratných článků. Tedy, kdyby to nebylo v příštím roce, zcela jistě to bude rok další a v nejhorším případě by to vyšlo v roce 2025, ale to bude fakt už ten poslední rok! Tedy, snad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 09. 2020 17:40

V kterém alternativním vesmíru byl Ben Franklin americkým prezidentem? Soudě dle komentářů článek psal někdo z vás... Ach jo, byly doby kdy živě nepsalo kraviny ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 08. 2020 14:15

Konečně se do toho někdo pořádně opřel! Takhle má vypadat pořádný článek. Tolik Kapitol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2020 23:44

Vážení pozor.. vy nám je slibujete zrovna tak, jako vědci :D :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2020 22:15

Smartphone, který uměl všechno, co potřebuju, a uměl to dostatečně rychle, mi před 6 lety vydržel při aktivním používání klidně 4 dny na nabití, a to měl na dnešní poměry relativně malou 1900 mAh baterii. Problém tedy zjevně není v kapacitě baterií. Problém s výdrží dnešních telefonů je v nevyváženém poměru spotřeby k velikosti baterie.
Velikost baterie je závislá na objemu telefonu. Výrobci si svazují nohy už příliš tenkými těly a tím pádem malým objemem, zároveň na to dávají obří zřavé displeje, a celé to dorazí zbytečně výkonnými čipy a zbytečným hardwarem (několik kamer apod.).Mimo to, kdo někdy viděl lithiovou baterii hořet, ví, že zvyšovat hustotu energie v nich není rozumné. Jiné akumulátory na podobném principu na tom jsou pochopitelně stejně, všechny hoří naprosto extrémně. Vyšší hustotu lze bezpečně získat z palivových článků, ale ne zásadně vyšší, takže se to s nutností doplňovat palivo stejně nevyplatí.Cestou je tedy přestat vyrábět obří a příliš tenká pádla se špatnou kombinací hardwaru, a vrátit se k rozumným velikostem a rozumnému výběru komponent. S dnešními výrobními procesu čipů, spotřebou displejů a energetickou hustotou baterií by nebyl problém postavit telefon vyšší střední třídy, který by na nabití vydržel týden, s prstem v nose. Výrobci ale takové spolehlivé a použitelné telefony vyrábět navzdory poptávce nechtějí; chtějí prodávat obří dětská pádla s mizernou konstrukcí, která se za rok pokazí, a papínek dítěti hned koupí další.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 17:50

Doufám, že mě nebude nikdo mít za konspirátora, ale podle mě jsou ty technologie akumulátorů uměle omezovány. Dost podobně to bylo i s elektromobily, jestli jste někdo sledovali vývoj... objevila se zpráva, že nějaká automobilka připravuje elektromobil, po několika dalších zprávách, že prý už chystá komerční výrobu a najednou jak když utne... a takhle to bylo i u jiných automobilek s naprosto stejným scénářem... teď to zpětně vypadá, jak kdyby se čekalo, než to někdo "odmávne", že teda už můžou, že je za to už nečeká "kulka do hlavy"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 17:50

Franklin nikdy nebyl prezident, byl to senátor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 08. 2020 14:37

Kto chce, vidí výrazný pokrok v technológií batérií, kto nechce, ten ho neuvidí ani keď batérie budú mať 10x väčšiu kapacitu.
Autor vôbec nespomína jednu z najdôležitejších vlastností batérií - cenu. Je preto dobré si pripomenúť vývoj aj v tejto oblasti:
Pred 10-11 rokmi stála 1 kWh kapacity batérie cca 1.000 - 1.200 USD. O 10 rokov je táto cena nižšia 10x - teda okolo 100 USD. Je to veľký, malý alebo revolučný pokles ceny?
Druhá vec: kapacita batérií: keď niekedy v roku 2014 alebo 2015 predstavil koncern VW svoj e-Golf, ktorý mal "papierový" dojazd 200 km, (reálne tak 150-180), tak uviedol, že ďalšia /příští/ generácia bude mať dojazd 300 km a ešte ďalšia /přespříští/ generácia dojazd 500 km, tak vtedajšie diskusie boli plné zosmiešňovania tohto plánu a kecov o vzdušných zámkoch.
Takže technológovia majú celkom dobrý prehľad a odhad o budúcich kapacitách batérií, ale chce to samozrejme čas. Všetci veľmi vieme, akú publicitu majú horiace elektromobily (hoci spaľováky horia podstatne častejšie, o nich sa nepíše). Dôležitá je samozrejme aj spoľahlivosť batérií. Každá firma si veľmi dobre rozmyslí, či pošle na trh nedorobok /nedodělek/, ktorý bude musieť o pár rokov za cenu obrovských nákladov vymieňať, alebo počká rok-dva, kým technológia nedozreje.
A je tu ešte jeden "revolučný" krok vo vývoji batérií. Vývoj už nie je len záležitosť nejakých menších výskumných tímov. Venuje sa stále viac a viac obrovských firiem (napr. Toyota, Kia-Hyundai), ktoré sú ochotné a schopné na výskum a vývoj prispievať desiatkami miliárd dolárov či eúr. Výsledok sa skôr či neskôr /dřív nebo později/ musí prejaviť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 12:11

Před takovými 60 lety se počítalo běžně, že každý bude mít svůj vrtulník, elektřinu v gigantickém množství a zadarmo. Přes atomové palivové články. Bohužel je to asi nebezpečné. Ale pokud by byla efektivní výroba tak by elektromobil, notebook, mobil, osobní letadlo, lodě, letadla, atd. vydržely nekonečně dlouho...a byla by zde velká nezávislost. Energie ve hmotě nemá prakticky limity...obyčejná jehla urychlená na rychlost světla by podle některých teorií zlikvidovala zemi...ale podle mne atomová energie byla šance......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 10:01

Ona je v baterioch totiz stala evoluce. Jenze to nikoho nezajima, lidi chteji skokovou zmenu. Ze ta se stala za poslednich 10let nikomu neprijde, protoze to bylo postupne. Vzdy by to mohlo byt lepsi, ale i tak je to dnes vic jak pouzitelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 09:23

Dočetl jsem jen do "Klasické tužkové baterie... prošli chemickou modernizací..."; to je tragédie a jeden z důvodů, proč neplatit premium.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 09:10

Tak snad brzy nebude velká baterie tolik potřeba. Totok se strčí do auta a...
https://ie.energy/
https://infinitysav.com/video/
https://gaia-projects.org/
http://www.hmsbturk.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 08. 2020 08:46

kazdy rok, minimalne jeden clanok prebraty od nejakej skupinky vedcov o objave novej technologie pri vyrobe baterii... a ziadna neuspela doteraz v podobe masovej vyroby resp mimo labak...https://www.frekvence1.cz/clanky/zpravy/novy-pohon-... https://techbox.dennikn.sk/temy/technologie-baterie-... https://oenergetice.cz/akumulace-energie/vedci-v... https://oenergetice.cz/akumulace-energie/nova-re...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2020 03:23

Klid, ono to přijde, lidi. Mimochodem, kde je to nahrání se do počítače?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 08. 2020 01:30

Do výčtu akumulátorů, které nikdo nikdy neviděl a neměřil, patří hlavně česká HE3DA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 08. 2020 01:15

Už Jára Cimrman věděl, že "budoucnost patří aluminiu" !!!! A ti hloupí vědátoři se tím neřídí a neřídí. Kde už jsme dnes mohli být ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2020 21:46

Možná jsem jen hloupej naivka, nebo jsem byl v posledních deseti letech v kriospánku, ale hoši, mám v kapsi miniaturní počítač s barevným displejem s vysokým rozlišením, který mi vydrží bez kabelu celej den, je to malá televize, audiosystém, herní konzola, internetový prohlížeč ... prostě počítač, který jsem před deseti lety měl na stole jako ultimátní krávu.Před deseti lety jsem také nesehnal notebook, který by vydržel dvě hodiny v kuse.Nejste tak trochu .... nenažraní?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (42)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor