Jakub, ale Windows 10 v aktuálnom zostavení už MKV podporuje (podobne aj Xbox One). http://bit.ly/1t95atb...
Třeba u těch archivů fakt nechápu proč prostě jen neintegrujou do systému OSS knihovny. Stačí zmínit autory a mít na serveru zdrojáky. Prakticky bez práce a uživatelé budou spokojenější.
dalsi bod, ktery me sejri uz leta , a to je smysluplnejsi aktualizace , tz. ne po vypinani a pred statovani systemu
presne takto by som si predstavoval vyvoj linuxu... kupim si ho napr za 10 eur rocne a budem moct hlasovat co v nom ma byt a ako co ma fungovat. a vzdy som bol linux anarchistami vyminuskovany 😃
A co ti v tom brání? Sežeň dost lidí co chtěj nějakou vlastnost a zaplaťte za to někomu z vývojářů.
- aby si okna pamatovaly nastaveni a ne jako ted, ze pokazde, kdyz otevru napr. spravce sluzeb, tak musim preklikavat zobrazeni, roztahovat okno apod.- aby sly okna zvetsit nad ramec velikosti plochy stejne jako je tomu napr. v linuchu- aktualizace bez restartu stroje (v linuchu se na tom pracuje a nevypada to nejhur)- jednotne ovladani- rozhodne poctivejsi changelog u aktualizaci- podpora ssh,sftp,ftps, rar, 7z, bz2 atd.- podpora vice souborovych systemu- jako vzdy bych napsal, aby doslo k optimalizacim, ale dle prvnich testu Win10 jsem spokojen, narocnost je paradni (malo ram, staci jedeno jadro atd.)- zavest nejaky balickovaci system s podporou podpisu, aby se sjednotil instalacni a odinstalacni proces a prestal existovat soucasny kockopes, ktery umoznuje delat ve vsem maximalni bordel- umoznit u rdp i moznost pristupu ala vnc- zmodularnit windows, aby sly jednoduse osekat / prizpusobit (aby sly jednoduse odinstalovat konkretni soucasti windows)- ve vychozim nastaveni prestat skryvat pripony souboru- prestat detekovat soubory podle priponyZdar Max
Stále mačkopes? Ja som to hovoril minule - Zlepiť dva heterogénne os dohromady, to nebude nikdy fungovať a nebude to monolitické!
Mě by stačila 1 věc a to je spolehlivost, protože windows 8 šel v tomhle směru o dost zpátky pomalu až k windows visat. Jinak výše vyjmenované body by byli také fajn.
Jednoznačně bod 4. Doteď nechápu, proč to udělali takhle blbě. Například obnovení systému lze udělat jen z nastavení Metra. :-/
za bod 4 som jednoznacne, ostatne nie su ani tak dolezite. Mimochodom, uz je k dispozicii update Win10 TP, takze uvidime, co z nasich zelani sa naplna
Umí už scrollovat v neaktivních oknech?
RAR a MKV určitě ne, možná FLAC. Lepší je ale mít kodeky oddělené od systému. Na notepad nesahat!!!! Komu nestačí, ať stáhne něco jiného.
To, že systém bude něco umět od prvotní instalace, neříká vůbec nic, jak tato funkcionalita bude implementovaná...
Mě by opravdu potěšilo scrollování v neaktivních oknech (vážně nechápu, proč už to tam léta neni) a taky podpora EXT4.
Scrollování v neaktivním okně umí Office. Takže obecně to nebude asi vina systému, jako aplikace.
Vzhledem k tomu, že to umí všeho všudy asi jen Office, je to chyba systému. Tohle má být system wide, ne aby se s tím musel každý vývojář patlat zvlášť.
ve Windows 8.1 to umí minimálně Office, IE, Adobe Reader, Explorer a Matlab, nic víc už se mi nechce zkoušet, ale řekl bych že to funguje u naprosté většiny aplikací.
mne by stacili color labels pre foldre a subory ako vo finderi.inak mi nic nechyba.
Článek není rozdělený na 15 stránek? Koukám jako blázen…
"Jedinou věcí, kterou se Poznámkový blok v posledních deseti letech naučil, je snad pouze podpora UTF-8."Čas od času tam ale něco přidají, třeba ve Windows 9x tam nebyly ani klávesové zkratky pro uložení. Ve win 2000 a XP tam dali zkratky a možnost zobrazit status bar.
Nejlepší hoax byl, že Windows 9 budou zdarma 😁
Jednou to bude tak dokonalý, že to bude nepoužitelný 😉 🙂 Bezpečnost uživatelů je u mě na prvním místě 😉
Aero bez metra. !!!!!!!
Karty v pruzkumniku, sjednocene nastaveni, ovladace skrze update, rozbalovani rar, odinstalace, nove ikony. v techto bodech je zrovna takova linuxova distribuce opravdu vyzralejsi. Kdybych mel zkracene popsat hlavni odlisnost v prizpusobeni se uzivateli tak je to povetsinou tak.windows = nainstaluj aplikaci, ktera to umozni v nejhorsim uprav v registru.linux distribuce = nakonfiguruj- nejaka ta uprava v text. souboru.
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 11:46
Ježíš, ten ribbon v Průzkumníku je fakt zvěrstvo (jasně ukamenujte mě). Jsou aplikace, kde to dává smysl, ale v Průzkumníku to je pěkná blbost. A že to zabírá 1/4 obrazovky, tak to je mazec. Kolegové z MS by měli zavést ty taby a 2 panely. Jinak teda byly by fajn ty vektorové ikony. Zavedení balíčkovacího systému pro instalace SW + instalace pouze z Windows Store - tím by mohl odpadnout i problém s odstraňováním SW A to nastavení někde v lokálním adresáři místo registru by bylo taky fajn
Tak si ho zavři.
Tak já ho stejně nepoužívám (používám Unreal Commander), ale zajímalo by mě, co je tomu vedlo? Jestli za tím je něco hlubšího nebo prostě chtěli sjednotit aplikace. Jako třeba v Malování ten ribbon smysl má (ikdyž ho taky nepoužívám), v Office - je to nezvyk když k nim občas sednu, no budiž - ale prostě ten průzkumník, tam je to divné.
Já nevím, ale třeba v ribbonu je taková maličkost jako zobrazení přípon souborů známých typů mnohem snáze nelezitelná. V klasickém průzkumníkovi je víc schovaná...Kromě toho na velkých monitorech ribbon skutečně nepřekáží a na malých jde schovat. A zrovna v Office jsem si na něj zvykl a nedám na něj dopustit.
Příponu u souborů a jejich zobrazování nastavujete jednou, hned po instalaci Windows ale ribbon překáží při každém otevření exploreru. Opravdu logické.
Tak ribbon můžete schovat a překážet nebude http://imgur.com/JLteAqI... (také jednou schováte a je to :)). Celkově mi připadá lepší než byl panel ve Windows 7 a nižších.
1. Kdo to chce, může instalovat zmíněný plugin. Když to MS dá jako defaultní, tak všichni budou ndávat, že je to složité...2. Blbost. Aktuální ceny jsou naprosto v pohodě. Kdo chce systém zdarma, může si nahodit Linux. Ani OS X není zdarma... Tam je to mnohonásobně napočítáno v ceně zařízení3. Blbost. Hráči potvrdí.4. Ano, toto je relevantní požadavek.5. Vhodné, nikoliv nutné.6. Blbost, ale potěší7. Nesmysl. Poznámkový blok má své kouzlo. Kdo chce více nainstaluje se např Notepad ++8. Vhodné9. Vhodné10. Podle mě toto MS plánuje. Ukazují to patenty v oblasti virtualizace11. To by se hodilo12. Určitě potěší13. Rovněž potěší14. Potěšilo by, ale jde o marketingovou strategii... Pak ale nemůžete chtít Windows zdarma 😃15. Naprostý nesmysl
Ovladace pres Windows Update jednoznacne. A nejenom ovladace. Proste vsechny relevantni aktualizace na jednom miste, tak, jak je to bezne v ostatnich civilizovanych systemech, a je jedno, jestli to bude Windows Update nebo Store. Proste muset browsit po Netu a hledat - stahovat - rozbalovat - instalovat patri do minuleho stoleti.
V tom případě si nainstaluj Linux a máš po problému, já jsem naopak rád, že tohle ve WIndows není... B-]
Ja bych se podepsal pod podporu reseni tretich stran. Nevidim duvod proc bych si kvuli prihlaseni do Win musel delat ucet Live atp. A taky bych uvital, aby M$ zmenil svuj silacky pristup a dopredu nam nedaval najevo, ze DirectX 13 pro Win10 proste nebude...
Ja bych toho chtel, pak se kouknu na fyzikalni zakony ... . Nektere veci nejsou vubec snadne, maji spoustu zavyslosti. Uvedom si ze desktop Windows bezi pod DirectX, vymena DirectX v systemu ovlivni dnes kde co, vcetne nutnosti jineho druhu ovladacu. Zmatek a naklady ktere by jsi tvym pranim vygeneroval by byly silene. To je levnejsi davat Windows vsem zdarma nez implementovat novejsi DirectX do starych systemu.Prihlasovani pres Live ucet je nutnost, jak chces jinak navazat synchronizaci aplikaci a ucet v Shopu, ... . Proste to nejde. Pokud ti Live ucet (Microsoft Account) vadi tak pouzivej lokalni ucet s tim, ze online funkce mit nebudes. Jednoduche.
Já chci Miny a Solitaire i v kancelářské verzi:p1. Karty v PrůzkumníkuTohle nemusím, radši kopíruji soubory mezi dvěma okny... spíš bych uvítal Průzkumníka pro pokročilé ve stylu TC.2. Upgrade Windows zdarmaSuper, ale nejspíš dlouhodobě nereálné. Nicméně pokud někdo bude aktivně testovat preview verzi, možná by měl mít možnost mít finální systém zdarma...3. Ovladače ve Windows UpdateProč ne, ale já je radši instaluji samostatně nebo vůbec (kolikrát nový ovladač fungoval hůře než starý...)4. Nastavení na jednom místěTo by bylo fajn.5. Podpora RARIntegrovaný WinRAR by byl super.6. Nové ikonyProč? Lze použít vlastní.7. Vylepšený NotepadMoc by se mi líbil vylepšený notepad, ideálně kdyby barevně zvýrazńoval kód nebo ho i kontroloval. Nicméně klasický notepad je super jednoduchý nástroj a cokoli komplikovanějšího může mít za následek nečekané problémy...8. Poctivá odinstalaceZejména pokud jde o doplňky do IE instalované bůhví s čím. (Pokud někdo čte můj příspěvek, jak spolehlivě odinstalovat doplněk z IE kromě reinstalu systému)9. Podpora MKV, FLAC aj.Já mám VLC na tyhle věci, možná by mohl být součástí Windows?10 Herní módMS přece hry na PC podporuje, tedy ignoruje už řadu let. Ale jeden může snít.11. IE s doplňkyNo já právě bych radši IE bez doplňků, jenže jak je odebrat? :(12. Popis aktualizacíNo, u poslední aktualizace jsem chtěl vědět o co jde. Český strojový překlad nedával smysl a anglický originál neexistoval, respektive ta stránka neexistovala, nebo neexistovala pro mě, nevím. Každopádně po hodině pátrání, o co jde jsem to vzdal a aktualizaci nainstaloval...13. Info o vytížení GPUTo mi chybí už hodně dlouho.14. Hry z XboxuMS přece hry na PC podporuje, tedy ignoruje už řadu let. Ale jeden může snít.15. Jádro GNU HurdCo to je?Více na: http://www.zive.cz/clanky/15-vychytavek-kter... ... Jsem si celkem jistý, že tohle jsem nekopíroval, ale Živě asi chce, abych uváděl odkaz odkuď kopíruji, i když jej často samo neuvádí.Další body:Podpora vysokých rozlišení!Vektorové ikony.Balík užitečných aplikací (MS Office, VLC, Total Commander...) v systému nebo s možností instalovat se systémem.Možnost nainstalovat programy ze starého počítače při instalaci Windows na nový počítač.
Podpora vysokych rozliseni v systemu je na pouzitelne urovni, ale programatori ignoruji. I nove aplikace delaji starym zpusobem. Co by mel MS v tomhle ohledu zlepsit, je aby ikony a systemove obrazky byly vektorove.Napriklad oblibene QT ve kterem se dela plno aplikaci nema podporu HiDPI, respektive ji podporuje na urovni Windows XP. pak se to resi ruznejma trikama, podle toho je taky vysledek. http://www.phoronix.com/scan.php... Jako nadavat na MS je jednoduche, ale realita je nekde jinde.Instalovat dalsi aplikace spolu se systemem lze. Staci si takovou instalacku vytvorit. Slo to i ve WinXP, nic noveho pod sluncem. Vyrobci HW a firmy to pouzivaji bezne.
Když zrovna k ikonám, které jsou ve win opravdu hodně nesourodé (od starých snad z W95 po některé nové z W10), napíšeš, že lze použít vlastní, tak to můžeš napsat rovnou ke všemu. Zrovna ty ikony si myslím, že jsou dost ostuda. Zvlášť, když se sejdou vedle sebe (třeba ve startu, na ploše nebo na panelu).A myslím, že málokdo si do win strká nějaké vlastní ikony.
Podle Microsoftu patří budoucnost multimediálním streamům a H.264 (a H.265). Komunita si to ale nemyslí a chce nativní podporu pro MKV a další formáty. Více na: http://www.zive.cz/clanky/15-vychytavek-kter... ... co to je za zvlast? MKV je kontejner, H.264 je format videostreamu. Jedno vide muze byt (a dost casto je) stream H.264 v kontejneru MKV...+ muj tip:aby system neprestal reagovat, kdyz si nejaka aplikace (typicky 64bitova) zacne narokovat presprilis pameti...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 09:25
A) Menší náročnost samotného systému na hardwareB) Lepší správa paměti při mnoha spuštěných aplikacíchC) Zpřehlednění a usnadnění práce v ovládacích panelech
Nainstaluj si Win 8.1 resi bod A i B.
Ale přidávají body D, F, G a H.
Jen pro vecne stezovace, pro ostatni ani ne.
Člověk který chce využívat svůj stroj na maximum má pouze ovladače které mu nabídl Windows Update... To je ale hnus velebnosti!
A proč ne? Nechápu, že už to není teďka. Jaký je problém v tom, že výrobci HW automaticky neposílají do MS drivery? Bylo by to jenom k jejich prospěchu.
Protože existují hráči, kteří musí mít aktuální verzi grafického ovladače a navíc i volbu beta verze. Pro normální lidi to zní jako totální blábol, ale je to tak.
no dobře, tak teďka zamířím do světa linuxu, proč by to nemohlo fungovat obdobně, tzn. nějaký hlavní Microsoftí repozitář a další (3. stran) by se daly přidat. Majoritní většinu by to nemuselo zajímat a hráči by měli aktuální drivery. Navíc by se udržela aktuálnost (nebo dle nastavení jak si kdo přeje) a bezpečnost SW, bylo by to přímo od zdroje.
No treba k tomu casem MS dospeje... A mimochodem fakt neni nejaky YUM / APT pro windows (i s repozitarema) ?
V první řadě máte plus za to, že je článek v celku a není rozsekaný na 4-5 (nebo rovnou 15) částí, plných reklamy. Co se to stalo? 1. Proč ne.2. V ceně Win zase takový problém nevidím. Ale proč ne.3. To bych také uvítal. Hlavně nechápu, proč vyhledávání na přes update trvá tak dlouho, to si to jako moje PC samo prochází po jednom? To je takový problém poslat do databáze dotaz s ID, co potřebuji a dostat obratem odkaz stažení, že někdy trvá i dlouhé minuty než to začne vůbec něco stahovat?4. Jednoznačně souhlas.5. Alespoň ten RAR by to umět mohlo.6. Jednoznačně souhlas.7. Velké soubory a označování kódu by to umět mohlo.8. Nepatřím mezi blázny, co jim vadí pár zbytečností v registru, ale win by si to mohl hlídat lépe. 9. Ano, win by mohl umět to, s čím na něm většina lidí dělá.10. Zajímavá myšlenka, proč ne.11. IE nepoužívám, ale proč ne.12. Souhlasím. 13. Někdy by se to hodilo. Ale to bychom tam mohli přidat ještě hromadu dalších ptákovin.14. To by mi také nevadilo, ale to by byl MS sám proti sobě. Kdo by pak kupoval Xbox?15. Proč by to MS dělal?16. V diskuzi zmíněné přebírání fokusu aktivního okna mi také velmi vadí. To by snad neměl být problém konečně odstranit, ne?17. Ještě bych konečně umožnil zvětšovat různá okna s nastavením, která jsou snad z dob W95, jsou naprosto nepřehledná a na FullHD (nedej bože ještě větším) LCD působí opravdu komicky. Namátkou třeba msconfig nebo okno, kde se nastavují oprávnění. Tam je to při velkém množství uživatelů fakt děs (navíc to ani není podle abecedy, takže se to musí procházet celé):http://abload.de/img/tmphhric.png...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 08:40
Prvni veci, ktera by mne potesila je, kdyby zacal fungovat management systemovych souboru a ne jako ted, ze nainstaluji Windows a ony mi obsadi 15GB prostoru, kdyz to necham byt tak maji za rok 80GB, kdyz budu odmazavat body obnoveni a dalsi nepotrebnosti co jdou odmazat z menu, tak bude mit 50GB, kdyz budu lozit vsude po internetu a zjistovat jak odmazat i standardne neodmazatelne, tak jsem s trochou stesti na 30GB. Nechci vyvolavat flamewars, sam Linux pouzivam jen okrajove, ale i takove Ubuntu po instalaci zabere par giga a po dvou letech pouzivani zabere stale par giga.Druhou veci, ktera mne trapi uz leta je chybejici management vice displayu. A tim nemyslim schopnost na nich neco zobrazit, ale byt schopen ridit co se kde a jak zobrazi idealne dynamicky na zaklade toho jaky display je aktualne zapnut. Mam doma HTPC s malou obrazovkou pripojene k projektoru a to je proste peklo. Nektere necetne aplikace maji alespon prednastaveny display v menu, ale ta vetsina co ji ridi system je masakr, pokazde je to jinde nez ma byt, podle toho jestli jsem drive zapnul pocitac nebo receiver ci v jakem stavu byl projektor, proste hruza. Stejny problem je i s pripojenim projektoru k notebooku, ale tam to vetsinou resi software treti strany, ktery dava vetsina vyrobcu notebooku a ktery tyhle veci umoznuje relativne normalne nastavit (plus nejdulezitejsi aplikace pro firemni promitani - Powerpoint ma podporu primo v sobe).Idealni by bylo v nastaveni shortcutu aplikace mit zalozku display a tam moci nastavit prioritu zobrazovacich zarizeni plus defaultni stav okna po spusteni.
Jo, s tímhle souhlasím. Je zajímavé, že ve Win7 (a dříve) jsem si toho nikdy nevšimnul, ale Win8.x mi VŽDY časem sežraly úplně všechno místo na disku. A to až tak, že volných zůstalo "0 bajtů". Vyčištění disku (včetně příkazu DISM) pročistilo několik GB, ale toto místo bylo časem zase zabráno a následné vyčištění už nepomohlo (resp. uvolnilo jenom pár MB).
8.1 mi nic takového nedělají. Co s tím proboha vyvádíte?
Vůbec nic, systém byl pokaždé nainstalován ve VMWare a nebylo na něm nic jiného než čistý systém, Totalcommander a aktualizace stažené přes WinUpdate. Ano, virtuální disk nebyl nijak velký, ale i tak neočekávám, že když po instalaci zabere systém cca 12 GB, tak za pár týdnů už to bude trojnásobek aniž by se na tom systému něco dělalo.
Místo na disku žerou viry, případně aktualizace (jak OS, tak aplikací), ale to chce mít opravdu miniaturní disk nebo ho mít přecpaný od začátku. Každopádně Win 8/8.1 místo nežerou.
Zajimave. Mam HTTPC na 30GB SSD a nikam ta velikost neroste. Kde je chyba.
Na HTPC mi taky nic neroste, protoze tam je jen minimalni instalace. Ovsem domaci komp roste celkem kvalitne, staci nainstalovat Office, par dalsich programu, mit vice zarizeni a patche spolecne s ovladaci se casem postaraji o ostatni.
udelejte si analyzu co roste a proc. Pak to podle toho reste.Kdyz na HTPC system neroste a aktualizuje se take, tak doufam tusite, ze je nekde chyba.
Já vím, co roste. Jsou to systémové složky WinSxS, Installer a SoftwareDistribution. Vtipné, že rostou, i když na tom systému není nainstalováno nic kromě TotalCmd a aktualizací. Dokonce jsem zjistil, že systém jednou za čas má tyto složky automaticky promazávat. Což ale jaksi nefungovalo a podle googlu se jedná o běžný problém.
"udelejte si analyzu co roste a proc. Pak to podle toho reste." ... nevim. Me nerostou ani po letech ty virtualy.
Jsi jen linux lama, moje složka Windows má za 3 roky 23 giga, s nulovou údržbou a denním využíváním počítače.
Ja jsem po 4 letech na 40GB (win7 64bit). Bohuzel je toto povazovano v MS svete asi za normalni...
Linux nepoužívám, ale párkrát jsem ho nainstalovanej měl a když porovnám, že holej systém od Microsoftu zabírá skoro 15GB a linuxová distribuce ubuntu zabere podstatně míň a jsou tam OpenOffice, prohlížeč, gimp a spoustu dalších programů, tak je to fakt k smíchu. Microsoft udělal jednu skvělou věc a to tu, že aspoň stažené instalační aktualizační balíčky po sobě maže nebo že jdou alespoň vymazat přes vyčištění systému. Je logické, že po instalaci aktualizací systém naroste a je fuk jestli je to Windows nebo Linux. Co se týká stability, tak bych řekl že ta je na straně Linuxu... Přeci jen na Linuxu je postavena většina serverů...
Dokud nevyřeší problém braní fokusu aktivního okna jsou pro mě Windows nepoužitelný systém. To je věc, která mě po létech donutila odejít od Windows při betatestu Win7....
Koukám že žádnýho Windowsáka nevytáčí když mu Windows hodí do popředí okno bez varování a něco si odmáčkne aniž by chtěl. Mě to teda vytáčí a to hodně ...A nebo jsou tu zaslepenci co viděj u nicku jabko a automaticky mínusujou - ubožáci.Podotýkám nejsem zastáncem žádného systému každý den sedím u několika verzí Windows u Linuxu i OS X a na všech bez problémů pracuju ovšem nejpříjemější je pro mě OSX pak Linux a teprva na konci Windows
Ten focus je opravdu hrozna vec. Nejhorsi je, ze se to ani nechova konzistentne, nekdy to jde na popredi, nekdy ne, nekdy ani nejde prepnout na aplikaci na pozadi, nebo se na ni prepnu, ale zustane na pozadi. Tohle nepochopim nikdy, ze to dodnes neopravili.
To bude asi tím, že Windowsáci o sobě budou předpokládat, že jsou svéprávní a že když si něco odkliknou, že si za to převážně můžou sami.Ale tak možná že Microsoft vyslýšlí bečení ze vzdálených pastvin a stepí a že v notifikačním centru budou i hlášky na otázku"" Co jsem to vlastně odklikl?"
Jak resite situaci, ze pisete text a zrovna kdyz mackate mezernik, tak jina aplikace da dotaz, nebo ukaze dialogove okno, ktere ma tlacitko, co se tim mezernikem zmackne? Zkratka behem _mackani_ mezerniku, najednou vyskoci jine okno na popredi a zmacknete tlacitko ktere jste mackat nechtel.
Pokud to dělají aplikace, tak povětšinou nenadávám na Windows. A pokud mne to obtěžuje dlouhodobě a mám zrovna silnější chvilku, tak mě asi napadne tu aplikaci vypnout či automaticky nezapínat.Další možností by bylo takové vynucený focus vypnout systémem, což by mohlo mít z globálního hlediska značné vedlejší efekty, protože někdy to může mít opravdu smysl.
Tohle má mít ošetřený OS a pokud to nemá tak to opruzuje. Že to jde a funguje to je právě na OS X kde mi nikdy okno nepřepúláclo jiné a nechtěně jsem si nic při psaní neodplácnul, zvláště když člověk pracuje na více obrazovkách. "Debilní" windows jsou schopný na druhé obrazovce vyhodit dialogové okno a dát mu focus zatímco píšete do okna na první obrazovce a to považuju za velice závažnou chybu OS to není o aplikaci.
To je samozřejmě omyl. Jsou zcela reálné scénáře, kdy aplikace si potřebuje vynutit interakci s uživatelem nezávisle na ostatních aplikacích. Je omezenost vašeho chápání přenášet toto nechtěné chování z aplikací na OS.To že při psaní plácáte, tak to čtu. Zkuste při psaní přemýšlet, pak si třeba nebudete něco neustále odklapávat.
Behem par sekund mam tolik protiprikladu, ktere ukazuji, ze vynuceni interakce s uzivatelem je proste nesmysl - uzivatel zrovna neni u kompu, diva se na film, hraje hru, pocitac zobrazuje nejake info na verejnem miste atd. Proste jsou situace, kdy uzivatel ani neni, proto nema smysl po nem neco zrovna ted chtit.Ostatne treba samhttp://blogs.msdn.com/b/oldnewthing/... dlouhy roky nadava na jejich vlastni system i ostatni aplikace prave kvuli myslence, ze ta a ta hlaska je zrovna to nejdulezitejsi, co ma user resit.To ze nevidite zjevnou vadu systemu opravdu neni moje omezeni. To ze nechapete, ze clovek nedovede reagovat do 5ms a ani vice premysleni mu v tom nepomuze, to taky neni moje omezeni.
Nebere to podle domaciho pouziti. Musite to brat globalne. Nekdy to nutne opravdu je.Nadavejte na autory aplikaci, ze maji to vynuceni v aplikaci naprosto bezduvodne naprogramovano. Za to OS samozrejme nemuze.
Tak mi tedy reknete takovy scenar. A reknete, k cemu to bude kdyz ten system zrovna ukazuje video nebo nejaky data nekde na zdi apod...Tohle je vada primo v systemu. Kdyz napisu program, ktery 10x ukaze nejaky okno, tak se klidne stane, ze se 5x ukaze na pozadi a 5x pujde do popredi. Proste chaos.
Co sem pletete porad video.Nektere aplikace to proste vyzaduji. Napriklad pro dulezita varovani.Problem proste neni v systemu, ale v tech aplikacich. Bezna aplikace proste takovou vec nema vubec volat a system tezko muze vedet zda to opravnene je neo ne aby to pripadne zablokoval. To by si pak pro zmenu stezoval nekdo jinej. Proste chyba aplikace a basta.
Tak sem dejte priklad te dulezite aplikace.A jak pisu jinde - deje se to pri spusteni programu a zobrazeni okna u _vsech_ aplikaci. Programator se o to vubec nemusi snazit a OS vam proste vezme fokus.
jsem programator, vim jak to funguje i nefunguje.Samozrejme zalezi i na doplnkovych knihovnach, tam muze nekdo take natvrdo urcit ,ze vsechna okna maji vyzadovat focus a kdyz pak vyvojari takovou knihovnu pouzivaji tak nechtene se podle toho jejich aplikace chovaji.Ve firemnim prostredi takove aplikace potreba jsou. To vam nestaci jako odpoved ?
Pokud s tim souhlasi vsichni vasi useri, tak si ve vasem programu delejte co chcete.Ale je rozhodne vada, pokud to dela obecny program, ktery muze bezet kdekoli a je naprosto vadne, kdyz do nahodne dela samotny system. A to bohuzel win na rozdil od jinych systemu delaji.
Asi neumite cist, nebo nechapete co pisu. Rikam snad ze to pouzivam. Ja jen rikam, ze je to chyba programatoru a aplikaci ze se tak chovaji. OS za to nemuze.Vetsina chyb ktere se hazi na MS nemaji s MS nic spolecneho. Nerikam ze MS nema v OS a programovacich nastrojich zadne chyby, to ani omylem, je jich tam neskutecne mnoho, ale hazet na MS vse je neskutecna hloupost.
Obavam se, ze spatne ctete vy.Klidne si to zkuste - vyberte aplikaci ktere chvili trva nez ukaze okno, spustte ji a pak bezte do jineho programu neco psat. S nenulovou pravdepobonosti vam to okno vezme focus. Je to na rozhodnuti OS, aplikace to neovlivnuje.Mam tu situaci, kdy jeden program pousti ve smycce jiny. Klidne se stane, ze 5x se to okno ukaze na pozadi a dalsich pet spusteni je na popredi. Je to ciste rozhodnuti a problem systemu.
Obavam se ze chapu. Ale vy nechapete. No to je jedno.Neni zadny duvod proc by aplikace co ma bezet na pozadi a casto se spoustet vubec mela zadat o focus.
No vida, uz se dostavame k jadru pudla, zkusim to opravdu jen par slovy:> vubec mela zadat o focusaplikace _nezada_, OS ji presto _da_ na popredi a _ukradne_ aktualni focusto se realne deje, je to ted jasne?
Kdyby o ten focus nezadala tak ho nedostane 🙂 , jste komik.
Je vidět, že jste zarputilý windowsák a nepřipustíte, že to jde. Když stejná situace nastane na OS X aplikace natvrdo nevyskočí s oknem, ale její ikona začne skákat v Docku tím dá jasně najevo že potřebuje interakci a teprva po kliknutí vyhodí okno co chce. Toto řešení je daleko lepší než uživateli natvrdo sebrat kontrolu okna ve kterém právě pracuje. Případně pokud je to nutné vpravo nahoře se objeví okénko s informací a tlačítkama KTERÉ ALE NEVEZME FOKUS takže se nedá omylem stisknout i když je navrchu !!! Takhle se OS má chovat a né že natrvrdo mi vyhodí okno a nemám šanci ovlivnit do kterého okna jdou poveli z klávesnice.Už se mi stalo že koukám na obrazovku a přesně v té sekundě kdy už letí prs na mezerník nebo A vyběhne dialogové okno a vy něco potvrdíte aniž stihnete zareagovat. Aplikace samozřejmě nemůže zjišťovat kolik dalších aplikací běží jen požádá OS API aby vyhodilo dialog okno a OS se musí postarat o to aby nenastala kolize to ale Windows nedělají.
Tuhle vlastnost kterou popisujete Windows obsahuje take 🙂 . Ze jsou aplikace kde je vylozene vynuceno prepnuti do okna, co s tim system provede ? On jen poslechne pozadavek. Jak ma vedet zda je nebo neni opodstatneny.
Za 20 let používání Windows se mi to snad NIKDY nestalo.Pak mám buďto štěstí, nebo nepoužívám hovadsky napsané programy.
Muzete udelat uplne jednoduchy pokus - spustte program, ktery par sekund startuje (ja to ted vyzkousel na pdf a adobe readeru), pak se prepnete treba do prohlizece a piste reakci do diskuze - nejspis vam pres to skoci ten reader. V tomto pripade vite, ze se pousti program, ale jsou situace kde program A pousti 10x program B kvuli zpracovani nejakych dat a program B ukazuje progres. V takovou situaci proste nemuzete na pocitaci nic delat, protoze vam to tam porad skace. Vy jste za 20 let takovou vec nepouzil, pro me je to bohuzel denni chleb.
Ale to je prostě brečení na špatné hrobě. Pokud dlouhodobě bežící aplikace při zmeně progresu si uzme i focus, je to její vysloveně špatné chování.Existují celé zástupy aplikací (typicky prohlížeče při stahování) které toto nedělají. To asi bylo tím, že jejich tvůrci prostě s tímto počítají.
Ta aplikace je znova spustena, chce zobrazit okno s nejakym infem a OS si proste usmysli zda ji da na popredi nebo ne. A nekdy da a nekdy neda bez ohledu na to, co zrovna delate.Jeste jednou - neni to zmena progresu, ale novy program, nove okno.
Jenže tohle je problém aplikací. Když si pan programátor usmyslí, že právě to jeho okno je z celé denní práce to nejdůležitější, tak ho tam mrskne. A když nebudou mít Windows tuhle možnost, dojde to do situace, kdy lidi neuvidí vážná varování a hlášky a sem tam si kvůli tomu něco zk.rví.
Tohle je problem i systemu - dava na popredi i okna, u kterych se o to programator nesnazi.Varovani se daji resit treba zvyraznenim na taskbaru, to uz se ostatne i deje.
Tim co tu pisete davate najevo ze vubec neznate vlastnosti sveho OS a ze nedokazete vyresit ani jednoduche veci a hazite to na system.http://www.thebuzzmedia.com/wp-content/uploads/2009/0... ...
?Jak tedy vysvetlite chovani, ze pri spusteni okno nekdy na popredi vyskoci a nekdy ne, pricemz v programu samotnem se takova vec vubec neresi? Proc sem davate screenshot neceho, o cem sam mluvim, nacez rikate, ze to neznam?
Celou dobu tvrdite ze to Windows neumi, ja vam dokazuju ze ano.To ze mate chybne napsanou aplikaci nebo ze ji vyuzivate k jinym ucelum nez je urcena, pripadne ji volate chyne, za to OS opravdu nemuze. Sorry. Kdyby se reseni daneho problemu dostalo ke me, urcite by ten vas problem zmizel, protoze z vaseho popisu je zcela evidentni chybny postup.
Zkusil jsem jednoduchy testfor /l %%x in (1, 1, 5) do ( start TOTALCMD.EXE sleep 3)Ten totalcmd muzete nahradit jinou aplikaci, mozna vas vysledky prekvapi. Treba pro notepad nebo calc se to chova docela slusne, pro jine je to nahodne, nektere si focus berou. Take zalezi na tom, jestli se pritom prepinate jinam atd. Muze se taky klidne stat, ze budete mit na popredi nove spustene okno a pritom bude mit focus jine na pozadi!Anebo jeste jiny test - taskmgr ma always on top - to vypnete. Pak zkuste prepinat mezi taskmgr a jinyma aplikacema. U me nastava zajimave chovani - focus se prepne vzdy, ale aplikace nekdy nejde na popredi a zustava tam taskmgr.Podotykam ze mam win7 64bit, vypnute aero. A ted mi reknete co delam spatne 🙂
Aby melo cenu takove features vubec implementovat, tak by to spis prvne chtelo uklidit ten bordel v navrhu win:1) Radne okopirovat nejaky linuxovy balickovac/store (cli/gui) a jako package format asi pouzit stavajici MSI 2) Omezit instalaci mimo store (povolit zapis do Program Files a registru jen aplikacim s msi instalatorem, ostatni app by musely byt standalone)3) Rozsekat cely windows na jednotlive MSI balicky (aby se daly jednotlive komponenty jednoduse odstranit/aktualizovat/installovat)4) Procistit ten bordel na FS a konecne vymyslet nejakou hezkou logickou strukturu5) Uklidit vsechny obsolete libs a apps 6) Oznacit Registry za obsolete, vytvorit nejaky pekny file config storage pro OS jako je /etc a tlacit vyvojare k pouzivani user specific file configu jako to ma kazdy normalni multiuzivatelsky OS7) Case sensitive FS !!! (v M$ si do ted mysli ze HelloWorld == helloworld)8) Predelat USB subsystem (Taky katastrofa oproti ostatnim OS)9) Prestat detekovat filetype dle pripony (Taky kravina ktera mela oduvodneni mozna tak v DOSu)10) Prestat skryvat pripony souboru11) Povysovani prav chranit heslem12) Zacit pouzivat normalni lomitka...666) ....
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 05:10
Jinak receno, chces pouzivat linux. Prosim, nikdo te tu nedrzi.ad 9. S timhle NAPROSTO nesouhlasim. To dostanu soubor jmeno.xyz a jak mam rychle zjistit jestli je to dopis od tchyne nebo video s mladejma kockama? Pripony jsou super.
Jak asi ?! zkus se nad tim na chvili zamyslet, kdyz nic tak http://en.wikipedia.org/wiki/File_format... Detekce dle pripony se hodi leda tak jako fallback
Aktuální verze je mnohem lepší. Navíc zajistit správnost hlaviček je tak trochu utopie.
> Aktuální verze je mnohem lepší.V cem ?>Navíc zajistit správnost hlaviček je tak trochu utopie.Divne ze to v *NIX spravcich souboru funguje naprosto normalne... jak to asi udelali ? kouzlo ?Je proste lepsi detekovat typ souboru podle hlavicek, pak kdyz tohle selze tak to zkusit dle pripony:http://oi59.tinypic.com/2ez3hvr.jpg... (Dolphin vs Windows pruzkumnik)
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 15:05
Jo máš pravdu.. třeba by potom ubylo holek co hezkafotkaprirody.exe co jim přijde mailem otevřou a doufají v obrázek :) Ne, neubylo takže v tom tu výhodu nevidím...PS (rýpnutí): Ježiš to je humus.. uplně tu nadřazenost Dophinu vidím na první pohled. Nemohl jsi tam dát alespoň hezčí skin? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 20:42
V Linuxu to zjistíš naprosto jednoduše. OS podle údajů v hlavičce zjistí, co to je doopravdy za soubor a ukáže ti u něj správnou ikonu. Takže nevznikají problémy jako ve Windows, kdy tchyně tu příponu smazala, takže vůbec nevíš co je soubor zač, nebo to co se podle přípony tváří jako video s kočkama je ve skutečnosti spustitelný soubor s virem.
Chápu tedy dobře, že když budu chtít zobrazit adresář s velkým počtem souborů, tak musím nejdřív jeden soubor po druhém otevřít a přečíst si z něj hlavičku?
Ono to ale funguje bez problémů. Mám tu už asi dva roky starou složky Downloads (asi 150GB) s tisícovkami souborů a detekce filetype trvá okamžik.
A kdo to chce mít jako v linuxu, nezapne si zobrazování přípon a je to.
uz to radeji nehul
Ano, ale je to rychlé a na SSD to v podstatě nepoznáš.Jiná věc pak je vytváření náhledů. Když otevřeš složku s tisícem fotografií RAW a máš zapnuté zobrazován náhledů, tak to pak opravdu trvá. Naštěstí jen napoprvé, protože si to náhledy pamatuje v mezipaměti. Ale to jen pro vysvětlení, kdyby ses s tím někdy setkal, s detekcí typu souboru to nesouvisí.
S většinou souhlasím, ale na co by byl case sensitive FS? Aby nám přinesl další peklo?Já bych teda na disku nechtěl mít adresář plný souborůHelloWorldHelloWorlDHelloWorLdHelloWoRldHelloWOrldHelloworld...
presne tak, navic FS case sensitive lze zapnout pro cely system v registrech
To mě zaujalo a koukl se na net. Bohužel nemáš úplnou pravdu.To o čem píšeš, se týká pouze síťových souborů pomoci NFS (není totéž jako NTFS). Pro celý systém to lze, ale právě přes tento systém a pouze ve Windows Server, který to umí. Neplatí to však pro obyčejné Windows (XP, 7, 8).Na jedné stránce je to trochu více rozebráno. NTFS je ve skutečnosti case sensitive, ale Windows ne.A i kdyby to šlo, a jako že to jde, tak se to nedoporučuje, protože změnou naděláš ještě větší paseku, kdy hrozí, že Windows přestanou fungovat úplně.
Ja to rozhodne mel zaply i na Sedmickach, kdyz jsem blbnul se SUA/Interixem (Posix subsystem od MS). Problem je, ze je to na beznou praci nepouzitelny, protoze ve Win32 s case sensitive FS naprosto nic nepocita.
>presne takUsmevne jak s tim muze nekdo tak bezhlave souhlasit, lidi myslete nez neco zbleptnete, case sensitive FS vam na disku zadny bordel neudela, jediny bordel co se tam muze vyskytnout je ten co si nadelate sami a tam vas ci FS nezachrani...>navic FS case sensitive lze zapnout pro cely system v registrechBavime se tu snad o Default stavu...
Peklo jak pro koho. Kdo třeba programuje/kóduje, a pak přenáší soubory do linuxového serveru, tak občas narazí na hlášku, že chybí nějaký soubor. Jenže on ten soubor tam je, ale místo Hello.ext je tam hello.ext.Ve Windows to funguje v pohodě, protože je mu to jedno, ale Linux je case sensitive a tomu to jedno není.Stačí se podívat do diskuze o HTML, kde se to jen hemží dotazy, proč ten obrázek/odkaz se nezobrazuje, když doma to zobrazuje.Takže case sensitive by se rozhodně hodilo.A kdo chce složky/soubory HelloWorld, HelloWorlD je pouze jeho starost. V Linuxu to funguje, tak proč ne tady.
Promiň, ale argument, že to dělá problémy při přenosu souborů na jiný OS a to ještě pro poměrně specifickou činnost, nemá prakticky žádnou váhu.
Tvůj názor. Ale tvrdit, že to nemá žádnou váhu, je zcestný. Dnes už není jen Windows, takže je třeba řešit nesoulady mezi systémy.Navíc tvůj argument je totéž jako tvrdit, že nemá smysl používat velká písmena v názvu nebo v jménu v češtině. Takže ti je jedno zda jsi Roman Štědronský nebo romaN štěDronskÝ?
To je argument jak noha 😀😀A proc by jsi tam neco takoveho mel jako mit ? jak tam takove soubory jako vytvoris ? Nebo to windows pri vytvareni file vyzkousi vytvorit vsechny upper/lower case kombinace ? 😀 😀Nebo mi chces rict ze vsechny UNIX Like OS maji takovy bordel na FS ?Co si vytvoris to mas, nevidim rozdil mezi tim jestli si vytvoris to co jsi napsal nebo:HelloWorld1HelloWorld2HelloWorld3HelloWorld4HelloWorld5HelloWorld6...
Ano, to je naprosto validní argument. Nejde primárně o to, jak s těmi soubory nakládá systém, ale jak se soubory nakládá uživatel. A z uživatelského hlediska je case insensitiv správa souborů mnohem logičtější a srozumitelnější. Stačí porovnat indiferentní dvojici názvů:"Vyúčtování 2014""vyúčtování 2014"s dvojicí:"Vyúčtování 2014""Vyúčtování 2014 (zvalidované)"Je to stejné jako u e-mailových adres - uživatel nechce řešit, jestli se píše Roman.Stedronsky a nebo roman.stedronsky, z jeho pohledu se jedná o stejnou entitu...
Ano. Z pohledu uživatelského je lepší case insensitiv. Jenže zjednodušování mnohdy nepřináší výhody, ale problémy. A to nemluvím o případu, co jsem uvedl. Ono zjednodušování platí i v reálném světě. Zjednoduší se na jedné straně, ale zhorší se na straně druhé. Navíc jsi to sám přiznal. Je to pouze na uživateli, jak si co nazve a jak si zvykne. Takže popravdě by mělo být také jedno, zda je case sensitive nebo case insensitive. Tudíž kompromis je spíše ve prospěch case sensitive, protože uživatel si může přisvojit třeba to, že všechno bude psát malým. Pak nemusí řešit nějakou velikost. Když budeš všude uvádět email roman.stedronsky, tak všichni budou používat tento tvar. Jen blbec použije něco jiného než jsi sám dodal.Prostě jsou určitá pravidla. Čeština má pravidla, kdy použít velké a kdy malé písmeno. Tak tady to existuje také. Je obecné pravidlo, že název souboru se píše pouze malým.
To chces rict ze je lepsi pokrivit nakladani s nazvy souboru kvuli lidem kteri by mohli omylem vytvorit temer stejny nazev souboru podruhe protoze nedodrzi sebou definovanou konvenci (velke pismeno na zacatku nazvu souboru) ?Emaily sem neplet, jde o uplne neco jineho, navic emaily jsou ve skutecnosti Case Sensitive viz http://www.faqs.org/rfcs/rfc2821.html... The local-part of a mailbox MUST BE treated as case sensitive. Therefore, SMTP implementations MUST take care to preserve the case of mailbox local-parts. Mailbox domains are not case sensitive. In particular, for some hosts the user "smith" is different from the user "Smith". However, exploiting the case sensitivity of mailbox local-parts impedes interoperability and is discouraged.Avsak kvuli lidem kteri si na vizitky natiskli "Roman.Stedronsky@example.com" se zacaly adresy castit do lowercase (a na serveru pouzivat lowercase)
Přiznávám, že jsem netušil, že dle standardu pro název schránky se má rozlišovat velikost písmen.Ale vzhledem k tomu, že si praxe vyžádala zcela opačný přístup, stal se e-mail naopak o to lepší ukázkou toho, některá zjednodušení jsou opravdu žádoucí. 🙂 V případě e-mailu je totiž možnost záměny mnohem citlivější problém, než u diskutovaných názvů souborů.
A jeste jedna vec, ty tu resis veci z uzivatelskeho hlediska (prakticky pruzkumnik windows), ja ze systemoveho... co si ale neuvedomujes je to ze tyto dve veci se daji krasne oddelit:-FS a system by byl CaseSensitive (tim odpadaji vsechny systemove problemy)-Pruzkumnik windows by proste fungoval tak jak do ted, tzn by pri vytvareni souboru/prejmenovani byl CI s moznostni prepnout na CaseSensitive v nastaveni
Ano, to by bezesporu šlo řešit. (Status samotného NTFS je v tomto ohledu nejasný, při ukládání názvů velikost písmen zachová, ovšem při vyhledávání a ukládání souborů velikost nerozlišuje. A navíc nějaká základní podpora z důvodu používání POSIXových aplikací existuje přes nastavení registru, ovšem má to spoustu omezení a v OS to není nijak zvlášť respektované.)Ale jaké by to mělo výhody?P.S. Zajímavý článek: http://www.nicklowe.org/2012/02/understanding-cas... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 15:37
Tak hlavne kompabilitu s okolnim svetem.open("test.txt", O_WRONLY | O_APPEND);pod win sezere soubory file.txt FILE.txt a vsechny dalsi kombinaceu multiplatformnich projektu to dela celkem bordel, a casto se stava ze ti widlak rozbije funkcnost app v dev branchi na dalsich platrormach bud kvuli typo v kodu nebo v kvuli close.PNG ktere tam hvizdnul bezezmeny od grafika. Hlavne ze "Ale me to tady funguje"Pak je take problem s case sensitive vystupem sifer kde jsou pouzite jako nazev souboru, case sensitive vystup sifer je samozrejme kradsi nez CI:md5('ola')L+BOUkukBQWoLgOigZQpzA== (24) base642fe04e524ba40505a82e03a2819429cc (32) hexbouzel na win kdyz pouziji base64 tak zvysuji sanci kolize kde mi L+BOUkukBQWoLgOigZQpzA v klidu prepise l+bouKUKbqwOlGoIGzqPZaA napriklad videa na youtube i hromada zkracovacu URL pouziva case sensitive IDcka (jsou kradsi), takze kdyz bych napriklad ukladal videa z youtube pod jejich ID tak na CI FS zase riskuju vetsi sanci kolize...samozrejme vyse zminene sa da osetritDalsi problem je pri prenaseni souboru z CaseSensitive na CI rekneme ze budu mit sbirku youtube videi na linuxu ulozene vyse zminenym zpusobem (opravdu takovou zbirku presne mam) a kamarad co pouziva windows ji bude chtit zkopirovat, shodou okolnosti tam budou videa s ID aQv1oN4DNeU a aQv1oN4DNeu (neexistuje jen jsem prepsal U->u) a zacnu mu ony videa kopirovat... vyskoci konflikt...V realu se mi tohle parkrat stalo kdyz jsem treba prenasel slozku s obrazky z netu na widle a byly tam uplne rozdilne soubory vtip.jpg a Vtip.jpg etc. nebo kdyz se delaji zalohy nejakych zprasenych webu kde jsou vedle sebe obrazky logo.png a logo.PNG a v html pak zmeni logo.png na logo.PNG a pak si danou zalohu nekdo na win rozbali...
I am sorry, ale mnpohem logičtější by bylo, kdyby okolní svět dbal na kompatibilitu s nejrozšířenějším OS, místo aby používal píčoviny.
Jo presne o tom mluvim, nejrozsirenejsi je UNIX Like, tak by v M$ mohli prestat dělat pičoviny a předělat toho jejich aliena...
Máte moc divoké sny.
Nepřestávejte podporovat sedmičky a se zbytkem dělejte co chcete, lepší už to nebude.Malá perlička: Visual studio expres 2012 jsem nespustil na displeji 1024x600 na 8.1 (prý minimálně 1024x768), nainstaloval jsem zpátky sedmičky a stejné rozlišení najednou nevadí. Výdrž baterie se prodloužila z osmi hodin na devět... Zátěž procesoru menší o nějaké procento dvě v klidu... je mi jasné kde ta křivka vývoje OS má vrchol a kde leží pravděpodobně desítky...
win7 s nami bude jeste tak 10 roku to se neboj fakt nejlepsi system ms dobre vi ze ho nejde nahradit, spolecnosti teprve prechazi z xp a kolikrat teprve z w2k>XP
Win 7 mají od 15.1.2015 už jen "rozšířenou" podporu, tedy jen opravy chyb, a to do 14.1.2020. Opravdu bych nepočítal s tím, že MS bude nějak hýčkat a vylepšovat tři verze starý OS. Firmy, které nepřešly na sedmičky, přejdou na desítky.
MS dal jasne najevo, ze Win7 uz jsou vedlejsi kolej. Staci se kouknout na podporovane OS u pripravovanych novych verzi aplikaci.
vedlejsi kolej je to pro MS, ne pro jeho zakazniky
Myslíš tie sedmičky, čo sa mi na SSD disku štartujú skoro minútu, kým osmičky 10 sekúnd?
Tak to hladaj chybu medzi stolickou a klavesnicou.😉
Myslíš programátorov verzie 7? Nehádž to na nich. To bolo už pekne dávno. Na ten čas odviedli dobrú prácu. Dnes sú už oveľa ďalej. Onedlho tu máme verziu 9. 😉
Já , když se bavím o sedmičkách, tak mám na mysli sedmičky, které mi v práci na HDD nastartujou za 15 vteřin a doma na SSD za 8 vteřin. Takže každý má na mysli asi jiný systém...Ale neboj, za chvíli tu bude Win10, Win11 atd. a to tu budeš zase vypisovat, jak osmičky startujou minutu a jedenáctky 10 sekund B-]
Teraz som si to stopol. Na MBA mi to trvá 42 sekúnd čistého času.Nemýliš si to s nábehom zo sleep módu?15 sekúnd na HDD je čistá utópia. To som nevidel ani na novej inštalácii.
Jedná se o čistý boot. Sleep ani hibernaci nepoužívám. 15 vteřin je to do zobrazení loginu, pak zadám heslo a cca dalších 5 vteřin trvá než můžu se systémem pracovat. Jde o 4 roky starou instalaci Win7 64-bit.
Tak potom musíš mať super nadupaný stroj. Kam sa ja s mojím Core i5 a 4GB RAM hrabem.No kolegyni s Core i3, 4GB RAM a 32 GB SSD štartuje Win 8.1 tiež do 10 sekúnd. 🙂Doplnenie:Keď tak nad tým rozmýšľam, zrejme to bude správou úložiska. Windows 8 to má asi poriešené oveľa lepšie ako Windows 7. Aj na MBA (kde je Win7) aj na mojom PC v práci (kde je Win8.1) je málo voľného miesta na SSD (cca 4 GB). Teraz som skúšal spustiť Windows 7 u druhej kolegyne, ktorá má notebook s SSD, ale má tam oveľa viac voľného priestoru (vyše 30 GB) a tam to štartuje okolo 15 sekúnd.Každopádne ďalšie plus pre W8.
Názor byl 1× upraven, naposled 22. 10. 2014 10:55
Je to obyč kancelářské PC - Core2Duo, 4 GB RAM, 1 TB HDD. Nic speciálního - disk rozdělen na 2 oddíly - 80 GB pro systém, zbytek pro data. Volných na C: bude něco kolem 8 GB.Každopádně je to úplně fuk, protože to PC pouštím jednou denně a i kdyby Win8 startovalo 2x rychleji, tak to stejně nepoznám, pokud nespustím nějaký benchmark. Zásadní rozdíl je stejně v tom, že Win8 své jádro hibernují a nikdy neprovadí úplně čistý start. Tedy kromě restartu...
win 7 na 5r pc s 2 rocnym lowend ssd startuju za 12 sekund. ked samozrejme neratam pociatocne testy a detekcie HW, ktore ale s windows nesuvisia.
a nabeh zo sleep modu je asi 5s
tohle jsou pěkné kraviny, které lze doinstalovat od jinud. Vypadá to že si to napsal microsoft sám co chce udělat.Uvítal bych nejvíc aby jeden soubor mohl být ve víc složkách a zabíral v paměti počítače jen jedno místo.prostě aby operační systém poznal, když zkopíruji video "lyžování v alpách.avi" ze složky "videa 2014" do složky "lyžování", tak aby mohl být v obou složkách, ale zabíral jen jedno místo.To by byl pro mě zásadní krok vpřed.nějaké ikonky, vzhled, ovladače a záložky, to jsou všechno kraviny.
chapes vyznam slova "Kopie" ???PS: ln -s from to, ve windows by sis mohl vystacit se "zastupci"
spíš to napsal někdo, koho to nebaví doinstalovávat... některý základní funkce tam měly bejt už dávno (mkv, rar, 7zip, záložky v průzkumníkovi apod.)
Ty jsi lama jak svět. Slyšel jsi někdy o symlincích? Snad někdy od snad už XPeček něco podobného umí i Windows a říká se tomu junctions. Jinak si myslím, že to co chcete je blbost, díky které si uživatel snadno smaže něco co původně nechtěl. Obdobnou chybou jsou i knihovny, které slouží ke stejnému účelu. Snad jediné použití mne napadá pro hudbu ale zde máme několik formátů playlistů, které problém řeší lépe a systémověji.Zjednodušeně:mklink /J "c:\kam" "c:\odkud"http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/des... ... http://www.sevenforums.com/tutorials/278262-mklink-c... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 21. 10. 2014 07:45
Tohle se planovalo kdysi tusim do sedmicek. Respektive melo to byt mnohem sirsi, protoze sedmicky mely mit puvodne databazovy filesystem. Ten by umoznil tohle a jeste spoustu dalsich vychytavek diky pouziti relacnich technik misto ciste hiearchickeho usporadani. Nikdy jim to ovsem poradne nefungovalo, z release se to vyndalo, ze je potreba to doladit a bude implementovano pozdeji, nicmene nikdy uz to MS nenasadil.
WinFS o kterem porad banda neznalejch mluvi nikdy nebyl file system. Jednalo se o API nad MSSQL serverem. Cele to reseni bylo hodne narocne na systemove prostredky, byt melo sve kouzlo pro firemni prostredi, pro bezne uzivatele nevyuzitelne. Kazdej nadava na narocnost Visty, ale Vista s WinFS znamenala 2x vyssi naroky i ve chvily kdy se WinFS na nic nepouzivalo. Z principu tomu nemuze byt ani jinak.MS prichazi s mnoha uzasnyma vlastnostma, ale programatori to vetsinou ignoruji. Treba vecne mi lidi tvrdi ze ve Windows nelze programovat vektorove a pouzivat vektorove ikony a proto nelze poradne delat podporu pro HiDPI. Ono to samozrejme jde, ale je nutne se prestat drzet zastaralych postupu a funkci.Jinak mit soubor na disku jen jednou a mit vic virtualnich kopii jde. Samotne Windows to pouzivaji ve velkem. Problem je, ze lidi chteji kupu veci co system umi, ale lidi nenapadne kdyz jim chybi nejaka funkce mrknout do napovedy nebo na google.
Nezažil jsem, že bych něco v nápovědě Windows našel.
Da se tam najit spousta veci, zvlast v te nove co je na webu.
no linux je na tom vyvojovo lepšie ako Win..
Mam takovy pocit ze co se features po ciste instalaci tyce tak je na tom lip i ReactOS nez win 😀
Linux je na tom samozřejmě ve všem lépe už dvacet let. Kromě jedné drobnosti a to rozšířenosti na PC. Ti pitomí uživatelé pořád ne a ne pochopit, jak je Linux skvělý a pořád používají Windows. Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
z NDR nevim, ale ti z CR jednoznacne tim ze si po mnoho let kradli Wokna domu a zvyk je zelezna kosile... nebejt Warezu tak by Win 95 zacal kratky hype a Milenia by za serii Win zhasla svetla, protoze by treti strany po konci MS DOS nemeli zdaleka tak velkou uzivatelskou zakladnu a nevyplatilo by se portovat svoje programy na Win. Hodne lidi co kupuje Win, je kupuje jen proto ze je ma kazdy a kazdy je ma proto ze v minulosti je cesi neoficialne vyhlasili za "freemium" viz. dalsi dnesni zive clanek...
linux je zdarma odzaciatku a nikto ho nechce pouzivat
linux je bezesporu nejrozsirenejsi system vsech dob
treba to vsade pisat? ak hovorime o windows, hovorime 99.999% o desktope. tj ak porovnavame, hovorime o linux desktope.
skoda ze clovek muze dat jen 20 hlasu, jinak bych jich dal alespon 40 :-/hlasy jsem dal k:-Add tabs to Windows Explorer/File Explorer-Please merge PC settings and Control Panel!-Improve dark themes by changing the title text color-Fix the annoying Thumbnail Cache Automatic Deletion Problem-Improve Install/Uninstall to keep Clean/Junk Registry Free OS-Provide a better Notepad application-Make Windows Update the one stop for all drivers.mit vic hlasu dal bych i -Window always on top feature.-Update regedit.exe-SCP / SSH / SFTP support-Desktop Dark Theme-Add support for more filesystem types-Name Windows updates as to what they are actually doing to the systemjinak me taky zaujalo, jak malo hlasu ma takova synchronizace zalozek a oblibenych polozek mezi zarizenimi v IEcku, to je podle me feature, ktera po nejakem tom lepsim speed dialu IE nejvic chybi
IEečko nemá záložky (bookmarks) jako všechny normální prohlížeče ale má pouze oblíbené (favorites).
Ale má záložky (tabs)... 🙂V tomto ohledu je česká terminologie trochu neusazená...
Záložka je česky bookmark. To že to český MS špatně přeložil a roky nedovedl opravit na tom nic nemění.
Jeste bych pridal: - Scrollovani v neaktivnim okne!!!- Vylepseni cmd aby umel aspon to co gnome terminal pred 15 lety. - Reorganizace adresarove struktury aby davala smysl
rika nekdo kdo nevidel Windows ani z rychliku 😉
Windows pouzivam od 3.11. V praci mam Windows 7.
ad 1 - winy to neresi ale dana aplikace by se o to mohla postaratad 2 - co vam brani pouzivat powershell?ad 3 - nechapu, mozna jsou nekde veci z minulosti ale je to vetsinou kvuli kompatibilite ale to ma i linux nejaky kostlivce ve skrini -- ostatne rozdeleni kam instalovat jakou aplikaci je podle me hovadina
ad 1 - To fakt aplikace nevyresi, kdyz ji windows tu udalost neposle. ad 2 - Klasicka odpoved. Proc je ale v zakladu neco co je naprosto nepouzitelne? Mam Windows 7 a porad to nejde ani roztahnout mysi do sirky, nebo normalne kopirovat. Od Windows 95 se to absolutne nezmenilo. ad 3 - Mozna vec nazoru, ale kdyz si otevru pruzkumnika ve windows a chci neco najit, tak je to proste bordel.
ad 1 - nekde jsem cetl, ze to jde a nejaka aplikace to umi obecne umoznit ostatnim, ale uprimne zas tolik jsem po tom nepatral a nikdy jsem to nepotreboval, to si radsi alt tabnu...ad 2 - roztahnout do sirky to jde a kopirovat jde taky, staci dukladne projit nastaveni, ale uznavam ze kopirovani neni zrovna dvakrat idealni, protoze se musi pouzit mys a ano moc se toho v cmd nezmenilo a vubec cmd je podle me ve windows hlavne kvuli zpetny kompatibilite, ale tohle tema by bylo na dlouhou diskuzi ale tl dr jde to ad 3 - to je o zvyku, stejne tak jako me muze stvat pouzivat find v terminalu (pouzivam ho, protoze mi prijde nejspolehlivejsi)
ad 1 - Proč ze sebe děláte hloupého a neověříte si, že neplácáte blbosti?Na netu se válí mraky aplikací, které umožňují skrolování v neaktivním okně. Tady je ukázka (video) jednoho z nich ve Windows 8 (funguje i ve starších verzích).https://www.youtube.com/watch... Windows tu událost bez problémů pošlou, skrolování umí, jen to prostě nemají by default. Kdo to potřebuje a není to úplný trotl, ten si požadovanou funkci snadno zprovozní.
si nepotrebuju nic overovat, kdo hleda najde a chtel jsem aby se taky trochu snazil sam
1) Totální peklo a záložky tomu nepomůžou.3) Ovladače grafických karet tak jak je známe nejdou instalovat přes klasické aktualizace (hráči pochopí)4) Docela bych to uvítal a pro rýpaly: Zkuste si něco nastavit na 8" tabletu v Ovládacích panelech...docela fuška7) Proč? Krása poznámkového bloku je ta, že nic neumí a kdo něco chce, tak si to nainstaluje. Mohl by umět otevřít větší soubory než teď.8) Majitelé CCleanerů a podobných zhovadilostí10) Pěkný nápad, ale dle mého nerealizovatelný.13) 400 respondentů zřejmě neumí přečíst manuál ke grafické kartě.15) Má to vůbec cenu komentovat?...
7) co je na tom krasneho? Ten smejd neumi ani newindowsi konce radek.
A proč by měl umět kdejaký nestandard? 😀
A je to určitě důvod proč nepoužíváš win...ach jo
ta 14. je pěkná volovina 😃
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.