Má, třeba u přehrávání videa při vyšších fps, nedojde k "ořezu" snímků mimo frekvenci, jako v případě video 60fps / monitor 60Hz (jsou všechny zobrazené celé, nedojde k cukání), není nutné u videa zapínat VSync (má své neduhy). Jen upozorním neznalé*, že frekvence (Hz) nerovná se zobrazené snímky za sekundu (fps). Pochopitelně, že monitory s vyšší frekvencí, mají pro hry kladný přínos, kdy více fps je lépe, a výborně kompenzují kolísání fps u her. Asi každý ví, co je za mizérii na slabé sestavě hrát hru, při 25 - 40fps, a na solidní, kde je vše vždy nad 60 - 75fps. Doporučuji vyzkoušet, zde právě již zmíněné "herní" monitory, mají smysl.
* Monitor pochopitelně zobrazí jen ty celé snímky z videa, které stihne zobrazit v rámci své frekvence. Proto cukání u her či videa, pokud je jeho frekvence téměř na úrovni fps, při okamžité nutnosti, vykreslit další snímek, je část zobrazené informace ztracena, přepsána a nerovnoměrnost je na světě. Monitor s vysokou obnovovací frekvencí, zvládne zobrazit všechny snímky (celé), které mu pošle GPU, pohyb je pak plynulý za všech okolností dle specifikace.