13 šílených počítačových reklam, které chápou jen Japonci

Tucet šílených reklam ze země vycházejícího slunce. V zemi, která dala světu karaoke, není nic divného, když tancující tygr prodává ultrabooky a pianisté hrají ping pong zadkem.

Dovolte nám malou odbočku od převážně vážných témat k čistě zábavné sbírce videí s reklamami počítačových firem, které se vysílaly v Japonsku. Na první jsme narazili náhodou, na další si vzpomněli a k tomu dohledali další. A dost jsme se přitom zasmáli. Projděte si všechny a zasmějte se také.

Japonsko je jiný svět, jiná kultura. Ačkoli má bohatou historii a je na technologické špici, zábavní televizní produkce připadá Evropanům jako vysílání pro blázny. Tomu odpovídají i reklamy. A někdy i seriózní IT firma dostane nápad, že by se japonskému vkusu měla přizpůsobit...

USB zapalovač

Než se pustíme do výtvorů známých IT firem, dáme si jednu typickou ukázku, kde už samotný produkt budí úsměv – jedná se o USB zapalovač. Komerční video splňuje vše, co můžete čekat od japonských reklam: bláznivé animace, všudypřítomný tanec a chytlavou melodii.

Kaspersky

Probírku japonské tvorby známých IT firem začneme velmi zlehka, reklamou na bezpečnostní software Kaspersky. Tvůrci se při tvorbě reklamy drželi pravidla „Když se tancuje, tak to nikdy není na škodu“, jinak se ale ještě docela krotili.

Symantec

Konkurenční Symantec na podporu svého Nortonu vytvořil pozoruhodný rituál kombinovaný s praštěným divadelním představením. Prodloužená verze začíná naplno od druhé minuty, kdy síla Nortonu drtí zákeřnou škodnou.

 

Intel

Tanečního pravidla se drží i Intel ve své reklamě na ultrabooky. Chytlavý song doplňuje tancující tygr, ujeté kostýmy jsou totiž dalším pravidlem japonských reklam. Vše se odehrává zřejmě na měsíci, kde jsou v prachu zbytky New Yorku a dva tancující kosmonauti. Chápete-li někdo smysl, dejte vědět v diskuzi. Reklama má tradiční půlminutu, ale pro fajnšmejkry přikládáme hodinovou smyčku:

Centrino 2 se zas dočkalo tancujících kuřat:

Další specialitou jsou různé bizarnosti. Třeba podivný baleťák transvestita v reklamě na Core 2 Duo: 

Microsoft

Microsoft se proslavil hned několika kousky. Ty na Windows 8 jsou jaksepatří bizarní, ale ještě docela na úrovni evropského vkusu. Jiné už jsou za hranicemi našeho chápání.

Ping-pong zadkem a hra na klavír:

Soutěž o co nejlepší make-up během několika sekund:

Soutěž o nejlepší výtvor v melounu pomocí nehtů:

Starší reklama na Windows 3.1 v podobě ryzího japonského šílenství:

Internet Explorer 11 v duchu japonského anime:

Nintendo

Japonské Nintendo zjevně ví, čím domácí uživatele nadchnout:

HP

Už jen znělka Intelu s japonským přízvukem vzbudí úsměv...

Apple a Google

Microsoft se na japonském trhu nebojí odvázat, to ostatní dva nejsilnější konkurenti se svými globálními kampaněmi alespoň přizpůsobí. Google využil v japonské reklamě na Chrome fenoménu virtuální zpěvačky Hatsune Miku:

Příklad od Applu je z dřívější doby. Po úspěchu reklam „Get a Mac“ v USA byly připraveny i speciální verze pro Japonce. Došlo ale jen k výměně herců, scénky jsou stejné:

TIP – podívejte se na žebříček historicky nejpůsobivějších IT reklam:


A pod čarou ještě jednu reklamu mimo IT. Po jejím přehrání už dnes nebudete potřebovat rádio, ta melodie se vám bude přehrávat v hlavě stále dokola...

Diskuze (40) Další článek: Řekněte „OK Google“ a vyhledávač v Chromu začne vyhledávat

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,